فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۳-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۸۱۰۱
انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۳-۰۲-۱۳۹۹

جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی حضور دانش‌آموزان در مدارسوزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس گفت: در مورد تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت برای رفع اشکال دانش آموان و پاسخ به پرسش های آنها نکاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هفته اول اسفند تعطیلات سراسری آغاز شد، ادامه داد: تا قبل از تعطیلی مدارس ۷۰ درصد حجم کتاب های درسی به صورت حضوری تدریس شده بود و با شروع تعطیلات باید برای آموزش ۳۰ درصد باقی مانده اقدام می کردیم تا سال تحصیلی با اتمام کلیه محتوای آموزشی به پایان برسد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تدریس ۳۰ درصد باقی مانده محتوای آموزشی از روش های متنوعی استفاده شد. تلویزیون یکی از ابزارهای مهمی بود که با پوشش گسترده به کمک آمد و تمام دروسی که به صورت حضوری آموزش داده نشده بود از طریق تلویزیون آموزش داده شد. همچنین برای تعامل بیشتر معلم و دانش آموز شبکه دانش آموزی شاد فعال و ۱۲ میلیون نفر از دانش آموزان فعال شدند و جریان آموزش را دنبال کردند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در مناطقی که دسترسی به اینترنت نبود و یا اینکه امکان دسترسی به ابزار مناسب میسر نبود از روشهای تولید بسته های آموزشی و مکتوب استفاده شد. اما ما نیازمند این بودیم که برای شروع امتحانات پایان سال تحصیلی اطمینان داشته باشیم که فرصتی در اختیار آنها قرار دهیم که اشکالات برطرف شود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت ماه تصریح کرد: از همین رو تصمیم گرفته شد که همه مدارس در سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی شود و مدیران، کادر مدرسه و معلمان در ساعتهای مورد نیاز در مدرسه حضور داشته تا دانش آموزان مراجعه کرده و اشکالات برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای رفع نگرانی خانواده ها نیز پروتکل های وزارت بهداشت دریافت و به مدارس ابلاغ شد. رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و مدیران موظف هستند که این پروتکل ها را رعایت کنند. خوشبختانه براساس گزارش وزارت بهداشت میزان آشنایی و رعایت پروتکل ها در جامعه ایران بیش از ۸۲ درصد است و این نشان دهنده این است که خانواده ها و مدیران به این پروتکل ها آشنا هستند و ما موظف هستیم محیط مدرسه را ایمن و مطمئن قرار دهیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: متناسب با حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاراتی به شورای آموزشی مدرسه محول شده است تا در خصوص حضور دانش آموزان در مدرسه تصمیم گیری کنند. یعنی اگر پس از هفته اول مراجعه محدود بود نیازی به حضور روزانه نیست و برگزاری کلاس به برخی از روزهای هفته موکول می شود و اگر پاسخ به پرسش ها انجام شد می توانند امتحانات را برگزار کنند.

ارسال به دوستان
ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید