فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۴-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۱۶۰۷
انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۴-۰۳-۱۳۹۹

پیش‌بینی روند افزایشی شیوع کرونا تا آخر خردادماه

پیش‌بینی روند افزایشی شیوع کرونا تا آخر خردادماه
آمار مراجعان با علائم تنفسی زیاد است اما تنها بخشی از آنها به کرونا مبتلا هستند. انتظار می‌رود در روزهای آینده یعنی تا آخر خردادماه مجددا روند شیوع کرونا افزایشی باشد اما از اوایل تیرماه انتظار روند کاهشی داریم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر از پیش‌بینی روند افزایشی شیوع کرونا تا آخر خردادماه خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در یک ماه اخیر، وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شوشتر سیر صعودی داشته و تعداد بیماران سرپایی و بستری افزایش یافته است البته یکی از دلایل افزایش تعداد موارد سرپایی، افزایش تعداد نمونه‌گیری‌ها از اوایل اردیبهشت‌ماه بوده است.

وی افزود: هفته گذشته بیشترین موارد بستری در شوشتر را داشتیم و گاهی ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تکمیل می‌شد اما خوشبختانه فعلا با کاهش تعداد مراجعان به بیمارستان مواجه هستیم و تعداد موارد بستری نیز نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. روز گذشته (سه‌شنبه) نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت تخت‌های تخصیص یافته به کرونا در بیمارستان پر شده بود.

کلانتر ادامه داد: آمار مراجعان با علائم تنفسی زیاد است اما تنها بخشی از آنها به کرونا مبتلا هستند. انتظار می‌رود در روزهای آینده یعنی تا آخر خردادماه مجددا روند شیوع کرونا افزایشی باشد اما از اوایل تیرماه انتظار روند کاهشی داریم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به دلیل روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا، گفت: در خوزستان در حالی که هنوز پیک بیماری وارد استان نشده بود، محدودیت‌های تردد اعمال شدند و با توجه به وضعیت اقتصادی، زمانی محدودیت‌ها رفع شد که پیک بیماری وارد خوزستان شده بود و این مساله یکی از دلایل افزایش موارد بوده است.

کلانتری با اشاره به ابتلای کودکان (زیر ۱۲ سال) به کرونا، گفت: در اوایل شیوع کرونا در جهان، گزارشی از ابتلای کودکان به کرونا دیده نشده بود اما با شیوع کرونا در ایران، مواردی از ابتلای کودکان داشتیم. در شوشتر حتی ابتلای نوزاد ۹ ماهه یا کودک چهار ساله به کرونا نیز داشته‌ایم اما خوشبختانه تاکنون مرگ کودک ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه گروه‌های پر خطر، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۵ سال گروه پرخطر هستند و در صورت ابتلا و عدم مراجعه به مراکز درمانی احتمال فوت آنها وجود دارد. در ابتدای شیوع کروناویروس برخی با تاخیر به مرکز درمانی مراجعه می‌کردند و دیگر نمی‌توانستیم برای آنها کاری کنیم. اکنون بیماران زودتر و به موقع به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اما افراد با سن بالا شانس کمتری برای درمان دارند.

برچسب ها: کرونا ، خوزستان ، ویروس
ارسال به دوستان
فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت امضای توافق اسراییل و لبنان (+عکس) عمان به اروپا: عبور از تنگه هرمز مستلزم پرداخت هزینه خدمات است