فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۳۶۴۳
انتشار: ۲۱:۱۹ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۹

بازگشت کرونا به مدار افزایشی در بابل

بازگشت کرونا به مدار افزایشی در بابل

شیوع کرونا در شهرستان بابل پس از حدود ۲ ماه نوسان ملایم و ایجاد امیدواری برای تک رقمی شدن آمار بستری بیماران در بیمارستان‌ها ، طی دو هفته اخیر مسیر افزایشی در پیش گرفت و آمارهای بستری را به سمت سه رقمی شدن پیش می‌برد.

به گزارش ایرنا؛ بابلی ها که روزهای پایانی نبرد چهار ماهه ویروس کرونا را همراه با کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرشان به عنوان دانشگاه مستقل از علوم پزشکی مازندران تجربه می کنند ، طی روزهای گذشته به صورت متوالی شاهد پیشی گرفتن روزانه آمار بیماران بستری در بیمارستان ها از آمار ترخیصی ها بوده اند، روندی که نگرانی مسئولان و کادر درمانی را در پی داشته است.

اگر چه بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود و در ماه اسفند پارسال و فروردین امسال آمار بیماران بستری در بیمارستان های شهرستان به صدها نفر می رسید ، ولی از اواخر فروردین به تدریج آمار ترخیصی ها از بستری پیشی گرفت تا جایی که دو هفته پیش آمار بیماران بستری به زیر ۵۰ نفر کاهش یافته و این امیدواری را ایجاد کرده بود که زنجیره شیوع در حال گسستن است و سرعت انتقال میل به صفر دارد.

گزارش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می داد که سرعت انتقال بیماری کرونا در مجموعه استان از جمله شهرستان بابل در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به کمتر از یک و به طور دقیق تر هفت دهم رسید ولی طی ۲ هفته گذشته با پشت سر گذاشته شدن تعطیلات عیدفطر و نیمه خرداد و سفر میلیونی گردشگران و مسافران ، سرعت به عدد یک برگشت و احتمالا با تداوم سفرها و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بالاتر خواهد رفت.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل ، بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه که تجربه کاهش بستری بیماران کرونایی به زیر ۵۰ نفر را در ۴۵ روز گذشته داشتند ، در ۲ هفته اخیر شاهد افزایشی شدن آمار بستری ها هستند به گونه ای که در حال حاضر ۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری هستند و هر روز هم این آمار افزایش می یابد.

همچنین بر اساس گزارش همین دانشگاه ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های بابل بستری و ۱۳ بیمار جدید با حال عمومی مساعد از بیمارستان ها ترخیص شدند. این آمار به معنای اضافه شدن سه بیمار به بسترها است.

روند افزایشی بیماران کرونایی با حال نامساعد هم از دیگر دغدغه های مسئولان و کادر درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل است به این خاطر که در حال حاضر ۲۵ بیمار کرونایی با حال نامساعد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های شهرستان بستری هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا ، بابل
ارسال به دوستان
صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور