فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۶۶۳۶
انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۹

خوزستان ظرفیت خالی تخت آی‌سی‌یو ندارد

خوزستان ظرفیت خالی تخت آی‌سی‌یو نداردسرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: کمبود تخت آی‌سی‌یو در خوزستان وجود ندارد اما ظرفیت خالی نیز نداریم.

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سه شنبه شب در گفت‌وگوی زنده با سیمای خوزستان با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌های حوزه درمان یکی از مشکلات و عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان از گذشته است افزود: تاکنون ۱۵۷ تخت آی‌سی‌یو با همت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان آماده شده و هم‌اکنون در حال ارایه خدمات به بیماران هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در استان توضیح داد: اکسیژن یکی از ضروری‌ترین موارد و درواقع یک دارو برای بیماری کرونا به شمار می‌رود برخی بیمارستان‌های استان از دستگاه‎های اکسیژن‌ساز و برخی دیگر از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کپسول اکسیژن این ‌است که هنگام تعویض کپسول برای ثانیه جریان اکسیژن دچار افت فشار می‌شود برای همین تلاش شد تا بیمارستان‌هایی که نیاز بیمار به اکسیژن را با کپسول تامین می کنند مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز شوند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: برای بیمارستان ‌رازی اهواز سه دستگاه، بیمارستان سینا ۲ دستگاه و بیمارستان‌های اندیمشک، بهبهان و مسجدسلیمان نیز هرکدام یک دستگاه ‌اکسیژن ساز تامین شده است تا مشکلات مربوط به اکسیژن در این بیمارستان‌ها برطرف شود و برای دیگر بیمارستان‌ها در تلاش برای رفع کمبودها در این حوزه هستیم.‌

وی با تاکید بر کمک‌های وزارت بهداشت به حوزه درمان استان خوزستان گفت: هر دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۰ میلیارد و چهارصدمیلیون ریال قیمت دارد که برای استان خوزستان از سوی وزارت بهداشت تامین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم اکنون نیز ۸۰ ‌تخت آی سی یو در حال آماده سازی و ساخت است تا کمبود موجود در این حوزه به حداقل برسد و امیدواریم در چهار ماه آینده ۴۰ تخت آی سی یو به بیمارستان گلستان اهواز، ۳۶ تخت به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز و همچنین دیگر بیمارستان‌های خوزستان اضافه شود تا اگر در فصل پاییز با مشکل رو به رو شدیم با کمبود تخت مواجه نشویم.

با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب ها: خوزستان ، آی سی یو
ارسال به دوستان
پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد معجزه چشمه آهنی در دل ویرانه‌های گیومری ارمنستان (+عکس) فرمانده روسی آتریاد تبریز و عده‌ای از سربازان روسی و ایرانی قزاقخانه در دوره قاجار(عکس) آلپاین A290؛ تلفیق میراث رالی با فناوری الکتریکی (+عکس) یکی از زیباترین صورت های مرسدس بنز از HWA EVO (+عکس) تهدید رئیس جمهور به مرگ چه پیامدهایی دارد؟ کاتیدید برگ‌مانند ؛ سخت است باور کنید که برگ نیست! (+عکس) مدرنیسم سوسیالیستی ساختمان وزارت کشاورزی در کیشیناو؛ میراث معماری شوروی (+عکس) نقش پررنگ ۳ ژن در ۶ اختلال روانی معمار ضیافت‌های بلورین؛ تکنوکراسی در خدمت رئالیتی‌شو شاهکار معماری بروتالیست برزیل در خیابان پائولیستا (+عکس) تصاویر هوایی دیدنی از شهر شیکاگو هر روز شیر بخوریم یا نه؟ استایل و گریم متفاوت نیک‌آفرید سماواتی بازیگر نقش سایه در سریال کلاغ (+عکس)