فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۶۹۱۱
انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۹

کرونا در پمپ بنزین ها جا خوش کرده است

کرونا در پمپ بنزین ها جا خوش کرده است
یکی از مواردی که در مدت شیوع ویروس کرونا در پمپ بنزین ها به چشم می خورد بنرهای عدم دریافت وجه نقد و درخواست از متقاضیان سوخت برای پرداخت غیر نقدی هزینه سوخت است اما بازهم بسته های اسکناس در دستان اپراتورها رخ نمایی می کند.

از زمان شیوع ویروس کرونا پمپ بنزین ها به دلیل تردد مردم یکی از مکانهای پر خطر شناخته شده و علیرغم راهکارهای در نظر گرفته شده همچنان شاهد جولان این ویروس در پمپ بنزین ها هستیم.

به گزار ش ایسنا، یکی از راهکارهای مقابله با کرونا تجهیز پمپ بنزین ها به دستکش های یکبار مصرف، مواد ضدعفونی کننده و سوخت گیری توسط اپراتورها بود، اما علیرغم این اقدامات بعضا دیده می شود که پمپ بنزین ها چندان این مساله را جدی نگرفته اند و حتی متقاضیان سوخت نیز تمایل چندانی ندارند که مسوولیت سوخت گیری را به اپراتورهای جایگاه ها واگذار کنند.

البته مشاهدات عینی از چندین جایگاه سوخت نشان می دهد که اپراتور جایگاه ها مخالفتی برای انجام فرایند سوخت گیری خودرو های متقاضی ندارند اما به دلیل عدم اطمینان و یا عدم آگاهی، افراد بعضا بدون در اختیار داشتن وسایل مناسب بهداشتی همچون ماسک و دستکش اقدام به سوختگیری می کنند.

علاوه بر این یکی از مواردی که در مدت شیوع ویروس کرونا در پمپ بنزین ها به چشم می خورد بنرهای عدم دریافت وجه نقد و درخواست از متقاضیان سوخت برای پرداخت غیر نقدی هزینه سوخت است اما بازهم بسته های اسکناس در دستان اپراتورها رخ نمایی می کند که این مساله نیز نشان از عدم رعایت افراد و اپراتورها دارد.

در همین راستا محمد عطاپور، مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی در خصوص وضعیت فعلی جایگاه های سوخت برای مقابله با ویروس کرونا، به ایسنا گفت: در حال حاضر جایگاه ها ماسک و دستکش را در اختیار اپراتورها و حتی افراد متقاضی قرار داده اند اما لازم است افرادی که وارد پمپ بنزین نیز می شوند وسایل بهداشتی لازم را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به گذشته مردم حساسیت ها را بیشتر درک کرده اند و این مساله به عنوان یک فرهنگ در حال شناخت است، تاکید کرد: افراد باید به خاطر سلامتی خودشان در وهله اول و حفظ سلامتی دیگران از ماسک و دستکش استفاده کنند. در این میان جایگاه ها نیز با هزینه خودشان وسایل بهداشتی را تامین می کنند.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با اشاره به آسیب های وارد شده به تجهیزات پمپ بنزین ها به دلیل ضدعفونی های مکرر گفت: در ابتدا به دلیل اینکه از مواد نامناسب برای ضدعفونی جایگاه ها استفاده می شد، جایگاه ها متحمل خسارات زیادی شدند. با توجه به اینکه مواد ضد عفونی مناسب گران است جایگاه ها چاره ای ندارند اما اکنون شرایط نسبت به گذشته بهتر است.

عطاپور با تاکید بر اینکه تقاضای ما از تمام افرادی که وارد پمپ بنزین ها می شوند رعایت مسایل بهداشتی است، اظهار کرد: اگر همه افراد رعایت کنند قطعا می توانیم این ویروس را مهار کنیم لذا لازم است در مکان های پرتردد این موضوع به طور جدی تری نگاه شود.

ارسال به دوستان
گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با رئیس جمهور صربستان و ترکیه وزیر دفاع پاکستان: تفاهم اسلام‌آباد به معنای پایان سیاسی نتانیاهوست عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم تصویری کم‌نظیر از بمب‌افکن آمریکایی بی-۱۷ پس از اصابت شدید آتش ضدهوایی توییت ترامپ درمورد موافقت ایران با بازرسی‌ هسته‌ای هشدار متخصص ریه: هر وعده قلیان معادل یک پاکت سیگار است لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است درخشش خیره‌کننده ستاره‌های لیورپول در جام جهانی ۲۰۲۶ احتمال تمدید رایگان مترو و اتوبوس تهران تا پایان تشییع رهبر شهید انقلاب رضا عنایتی: تیم ملی بیش از ۵۰ درصد شانس صعود دارد قیمت بلیت اتوبوس تهران به کربلا و اهواز اعلام شد روس‌اتم: حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تشدید شده است حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های جهان واردکنندگان بزرگ نفت به دنبال افزایش ذخایر نفتی هستند اعلام تورنمنت سه جانبه پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو برای سهمیه آسیا