فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۵-۰۵-۱۳۹۹
کد ۷۳۹۳۰۰
انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۵-۰۵-۱۳۹۹

راه‌اندازی بورس مسکن تا ۴ ماه آینده

عضو شورای عالی بورس گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته در جلسه شورای عالی بورس که روز گذشته برگزار شد، قرار بر این است که بورس مسکن چهار تا ۶ ماه آینده راه‌اندازی شود.

با توجه به وظیفه دولت در راستای تامین مسکن برای افراد کم برخوردار جامعه، تصمیماتی جهت راه اندازی بورس مسکن اتخاذ شد که تاکنون تلاش‌های بسیاری برای ایجاد و تامین زیرساخت‌های آن صورت گرفته است.

به دنبال چنین تصمیمی قرار است یک بورس جدید در کشور به عنوان پنجمین بورس راه‌اندازی شود که در این بازار، زمین، منابع، آپارتمان و ملک معامله خواهد شد.

در خصوص زمان راه‌اندازی این بورس اخبار متفاوتی منتشر شده است. چندی پیش مدیرعامل بورس تهران از راه‌اندازی این بورس در اواسط تیرماه خبر داد، اما چنین اتفاقی رخ نداد و همچنان فعالان بازار در انتظار راه‌اندازی این بورس هستند.

روز گذشته حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس در توییتر خود از تصویب تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات ایران در جلسه روز گذشته (۴مرداد) شورای عالی بورس خبر داد که در این زمینه «بهمن عبدالهی» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به راه‌اندازی بورس مسکن اشاره کرد و گفت: جزییات راه‌اندازی این بورس در حال بررسی و اصلاح است اما کلیت آن بدین صورت است که به دلیل شرایط موجود در بازار مسکن کشور به خصوص در چند ماه اخیر و مشکلات حاکم در حوزه مسکن به دلیل پایین بودن عرضه نسبت به تقاضا و قیمت‌های غافلگیر کننده برای خرید و فروش و اجاره و رهن، مصوبه‌ای تصویب شد تا از ظرفیت‌های کشور در راستای توسعه و رونق بازار مسکن استفاده شود که این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف مردمی، خصوصی، تعاونی، دولتی و عمومی غیر دولتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: قرار است در بازار سرمایه بورسی به عنوان بورس املاک و مستغلات با مشارکت سازنده، سرمایه‌گذار و افراد علاقمند ایجاد شود تا ضمن شفافیت قیمت‌ها، زمینه بهبود سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بورس مسکن علاوه بر افزایش تعداد عرضه و ساخت و ساز در کشور، متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این بازار به صورت تدریجی و با خرید متری مسکن در زمانی مشخص صاحب مسکن شوند.

عضو شورای عالی بورس هدف از راه‌اندازی بورس مسکن را این گونه بیان کرد: این بازار برای شفافیت قیمت‌ها، توسعه و رونق بازار ساخت و ساز مسکن و سهولت خرید مسکن برای عامه مردم ایجاد خواهد شد.

وی به ترکیب سهامداران راه‌اندازی این بورس اشاره کرد و گفت: براساس صحبت‌های انجام شده قرار است ۳۵ درصد از بخش خصوصی و تعاون، ۳۵ درصد نهادهای عمومی مانند بانک‌ها، بنیادها و ۳۰ درصد به صورت پذیره نویسی عرضه مستقیم در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا همه مردم بتوانند در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا بورس مسکن بتواند فرصتی برای خانه دار شدن مردم باشد.

برچسب ها: بورس مسکن
ارسال به دوستان
قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس)