۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۰۰۷۱
تعداد نظرات: ۱۰۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۹-۰۵-۱۳۹۹
کد ۷۴۰۰۷۱
انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۹-۰۵-۱۳۹۹
در حاشیه چالش "زنان حامی زنان":

چرا به حقوق مردان و تبعیض علیه آنان توجه نمی شود؟

نکته قابل تامل این است که بخش مهمی از خشونت های جنسی علیه مردان، توسط زن ها صورت گرفته است.

عصر ایران؛ مرتضی مونسی - این روزها چالش "زنان حامی زنان" و "چلنچ اکسپتد" با رویکرد توجه به حقوق زنان در اینستاگرام به راه افتاده است. این که زنان نسبت به بی عدالتی های موجود در جهان علیه خود اعتراض و از همدیگر حمایت کنند، فی نفسه کار مثبتی است اما به باور من، تاکید بیش از حد بر روی مظلومیت زنان در جهان، نادیده انگاشتن حقوق مردان است.

در دستکم یکصدسال اخیر مفاهیم فمینسیتی، زن گرایانه و مردستیزانه به طور جدی وارد پارادایم غالب جهانی شده و پرداختن به حقوق زنان، بیش از آن که جنبه واقعی داشته باشد، در بسیاری مواقع، صرفاً یک شوی سیاسی یا پز روشنفکرانه بوده است. چه بسا افرادی که روزها در باب حقوق نسوان سخن گفته و شب ها همسران خود را کتک زده و فحش شان داده اند!در حاشیه چالش

به باور من، اگر در دنیای پر از نابرابری و ستم زندگی می کنیم این نوعِ بشر است که قربانی وضعیت موجود شده، نه صرفاً جنس خاصی از آن و مشخصاً جنس مونث.

در حالی دنیای امروز به حقوق زنان و مسائلی از قبیل خشونت علیه زنان می پردازد که طبق آمارهای موجود در کشورهای مختلف، بسیاری از مردان قربانی خشونت های جنسی هستند و به دلایل فرهنگی و قانونی، امکان اعلام و پیگیری قضایی ندارند. نکته قابل تامل این است که بخش مهمی از خشونت های جنسی علیه مردان، توسط زن ها صورت گرفته است. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا، 79 درصد مردانی که قربانی خشونت جنسی و نزدیکی جنسی شده اند،  توسط زنان مجبور به این کار شده اند. یا تحقیقی که در ژوئیه 2017 در بریتانیا انجام شده به این نتیجه عجیب منجر شد که یک پنجم مردانی که تحت خشونت جنسی قرار گرفته اند، قربانی باج گیری و تهدیدات زنان بوده اند.

به علاوه سالانه تعداد زیادی مرد توسط همسران خود مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. بسیاری از این مردان به دلایلی مانند ضعف بدنی یا پایبندی به فرهنگ نزدن زنان، صرفاً کتک خور هستند. در سال 1397 در ایران، پرونده 4700 مرد آزاری خشونت بار توسط همسران شان به پزشکی قانونی کشیده شده است. همچنین سالانه میلیون ها مرد در جهان قربانی خیانت همسران خود می شوند.

وظایفی که در فرهنگ های مختلف جهان از دیرباز بر عهده مردان قرار داده شده، مانند تامین معیشت زنان و جنگیدن، آنها را در معرض انواع خطرات قرار می دهد به طوری که آمار قربانیان حوادث ناشی از کار و جنگ، در مردان ده ها برابر بیشتر از زنان است. 
حتی تحقیقات نشان داده اند مردان به خاطر درگیری های کاری ناشی از تعهد به خانواده، کمتر به سلامتی خود می رسند و لذا در بسیاری از بیماری های مرگبار، بیش از زنان قربانی می شوند و در مجموع کمتر از زنان عمر می کنند.

در کنار این ها، قوانین زن سالارانه در نقاط مختلف جهان مانند مهریه های سنگین در ایران یا الزام مردان به این که باید نیمی از دارایی خود را در صورت طلاق به زنان بدهند (حتی اگر زن هیچ کاری برای درآمدزایی نکرده باشد) به وضوح تبعیض علیه مردان است.

شاید گفته شود که در ایران و جهان، قوانین و شرایطی تبعیض آمیز نیز علیه زنان وجود دارد و این به آن در! پاسخ آن است که پاسخ بی عدالتی، بی عدالتی نیست، بلکه برقراری عدالت است. اگر قرار باشد چیزهایی علیه زنان باشد و چیزهایی بر ضد مردان و هر دو گروه به این دل خوش کنند، هرگز نمی توان به دنیای عدالت محور امیدوار بود و این دو جنس، به جای همزیستی عادلانه، در کشمش دائمی و انرژی بر، خواهند سوخت.

مخلص کلام آن که اگر علیه زنان تبعیض و خشونت وجود دارد و حقوق آنها نقض می شوند، چنین وضعیت اسفناکی کمابیش درباره مردان نیز جاری و ساری است اما مردان به دلایل تاریخی و فرهنگی، کمتر اعتراض می کنند و ای بسا فکر کنند که اگر بگویند که قربانی شده اند، به حقارت و زبونی شان اعتراف کرده اند. در واقع، طبق فرهنگ نادرستی که تقریباً در همه جهان جا افتاده، اگر زنی قربانی خشونت شود (مثلاً همسرش او را کتک بزند) و سپس وضعیت خود را گزارش کند، همه او را به عنوان "مظلوم" می شناسند ولی اگر جای مرد و زن عوض شود، مردی که قربانی شده، نه مظلوم که "تحقیر شده" محسوب می شود! و لذا ترجیح می دهد که دم بر نیارد.

اگر قرار است از حقوق زنان دفاع شود، باید به موازات آن از حقوق مردان نیز دفاع شود؛ هر چند که انسانی تر آن است که همه، پیگیر عدالت درباره نوع بشر باشیم، فارغ از زن و مرد و به عنوان "انسان".

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۱۴۳
غیر قابل انتشار: ۰
nashenas
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
232
37
دوست عزیز از نظر فیزیولوژی چگونه امکان داره مرد قربانی جنسی خشونت زن بشه؟ به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا، 79 درصد مردانی که قربانی خشونت جنسی و نزدیکی جنسی شده اند، توسط زنان مجبور به این کار شده اند. عقل سلیم چی میگه؟ کلا خیلی مطلب به درد نخور و مسخره ای بود
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
دوست عزیز. خشونت فقظ فیزیکی نیست. خشونت جسمی زن اینطوریه: یک ست لباس معمولی برای مرد اگر 10 ریال باشه، فقط یک مانتو معمولی 1000 ریاله! هزینه پیرایش و زیباسازی چهره برای مرد اگه 10 ریال باشه، هزینه فقط یک سشوار گرفتن برای زن 1000000 ریاله
خشونت جسمی اینه. خشونت اینه که زنها جسمشون را چنان گرانقیمت با جامعه حساب می کنن که مردان زیر بار فشار هزینه های این جسم کمرشون خم میشه!
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
به این شکل که عشوه میاد
تو تو دام میافتی
بعد باج میگیره... پول میگیره.... اعصابت رو داغون میکنه... شرفت رو میبره...
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
معمولا این اتفاق بین زنان با سن بالا و نوجوانان می افته و ابزار بیشتر فریب هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
تا وقتی فرهنگی را زنان از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند همیشه در حالیکه مظلوم نمایی میکنند و پیروز بر مردان و سوار بر اسب مراد هستند. اکثر جنگها در طول تاریخ وقتلها را ریشه یابی کنید زنان در پس آن بوده اند.( نمونه این فرهنگ را در قصه ها می بینید که آقا الاغه. آقا سگه . آقا دزده و در مقابل خانم خورشید . خانم پروانه . خانم گله . خانم خرگوشه و چرندیاتی دیگر). تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آقای عزیز تو عقل نداری گول عشوه می خوردی اسمش تبعیض نیست... این چرند پشت جنگ ها همیشه یه زن بوده هم اگر واقعیت می داشت هم مشکل بی عقلی مردی بوده که تحت تاثیر قرار می گرفته...
جاه طلبی مردانه عامل اصلی همه جنگ هاست
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
177
49
سلام این حرف درسته که گاهی مهریه های سنگین برای زن در نظر گرفته میشه ولی به این نکته اشاره نکردین که مرد با انتخاب خودش پای برگه مهریه رو امضا میکنه نه با اجبار! و نکته بعدی اینکه درصد بسیار کمی از مردان مهریه رو پرداخت میکنند. خیلی از زنا حاضرن مهریه و ببخشند و طلاق بگیرند ولی متاسفانه قوانین طلاق انقدر پیچیده است که عملا زندگی رو به کام زنا تلخ میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
مسبب همه این آماری که دادی اکثرا مردها هستند. اگر درست رفتار کنند، خیانت نکنند، معتاد نباشند، همسرشون طلاق نمیگیره. جنگ و قتل ها رو خودشون راه میندازن، خوب کشته هم میشوند! توی رانندگی و سرکار احتیاط نمی کنند خوب به نفسشون ضرر میزنند. اینکه مردها بیشتر سرکار هستند، باعث می شوند که بیشتر هم آسیب ببینند و حق حضانت رو هم به زن ببخشنند چون نمی توانند از پسش بربیان. جالبه که ولی زن به تنهایی هم سرکار میره هم بچه رو بزرگ می کنه. اینه که باید حمایت بشه و نیاز داره برایش چالش براه بندازند.
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
ناشناس 12:36 مسبب این کارها ممکنه مردها باشن ولی می دونی چرا اینجوری شده؟ چون زنها از ابتدای تشکیل زندگی اجتماعی با سوء استفاده از جزابیت های جسمی و جنسیشون مردها را به کارهای سخت و دشوار و کشنده مجبور کرده اند و خودشون هرچی بساط راحت طلبی هست برای خودشان مهیا کرده اند! این فرهنگ که در همه جوامع وجود داره از اساس غلط و به ضرر مردان هست.
من یک مردم درکم کن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
بسیاری از خشونت های علیه مردان از طریق خشونت کلامیه. در ایران بطور متعدد و مکرر بسیاری از زنان با تحقیر مادران و یا خواهران همسرانشان با علم به اینکه این کلمات موجب آزار و اذیت مردان می شود آنان را مورد خشونت کلامی پیاپی قرار می دهند. به باور من خشونت کلامی بسیار سخت تر از خشونت فیزیکی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
شما اگه به داستانهای تاریخی نگاه کنین ردپای زنان رو در جنگ ها و قتلهای متعددی می بینین شاید معروفترین این داستانها داستان شهادت امام علی به دست ابن ملجم با تحریک معشوقش هست.
به طور کلی من فکر می کنم دنیای غربی با وجود اینکه باید بهش در خیلی از زمینه ها آفرین گفت در مورد خانواده اما واقعا مشکل دارن و نباید الگو قرار بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
خیلی از مردان سکوت کرده و به اجبار تحمل میکنن، اگه پول مهریه رو داشته باشن حتما پرداخت کرده و جان خود رو رها میکنن
ناشناس
| France |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
مقاله بسيار مزخرفي بود!
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
سلام شما اشاره کردید که مرد با انتخاب خودش پای برگه را امضا می کند باید گفت در ظاهر این امر برای مردان اختیاری هست اما در اصل متاسفانه بخاطر فرهنگ غلط اینگونه در پشت سر تمامی این امضاها فشار هر دو خانواده بر روی مردان می باشد کدام مردی دلش می خواهد پای برگه ای که صدها سکه نوشته را امضا کند؟
اگر هم بخواهد نکند خیلی راحت باید قید زندگی و بچه دار شدن و تشکیل خانواده را بزند
پس ناچار است!!! پس اجبار است!!!!
اما اجباری بصورت پنهان
ناشناس
Ethiopia
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
15
183
افرین و کاملا درست گفتید. اگر عدالت هست باید برای هر دو طرف باشه ( کاملا عدلانه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
دنیای مردانه بدرد نخور پر از دیوانگی
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
10
171
اصولا به نظرم وقتی راجب یه چیزی خیلی هیاهو میشه و راجع بهش خیلی صحبت می شه، بیشتر دارن تلاش می کنند واقعیتی مهمتر رو مخفی کنند. این مساله حقوق زنان هم از این دست هست. من در زندگی شخصیم، دچار این مشکل بودم که همسرم میخواست حقوق زن متجدد رو دارا باشه، ولی مسئولیت زن متجدد رو نداشته باشه. همانند یک زن سنتی مسئولیت داشته باشه، و حقوق یک زن متجدد رو دارا باشه. به عبارتی بره کار کنه ، مسئولیت خانه داری نداشته باشه و در جامعه پیشرفت کنه. و از اونطرف حاضر به کمک به تامین مخارج منزل و زندگی نبود و من مجبور بودم هم کار کنم تا تامین مخارج کنم و هم خانه داری و ایشون فقط بره پیشرفت کنه. در نهایت طلاق!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
این فقط مشکل برخی از خانم ها نیست. برخی آقایون هم بین سنت و مدرنیته مانده و خواهان برخورداری از مزیت های هر دو هستند. مردان بسیاری را می شناسم که همسرشان کارمند است و به اندازه خود آنان درآمد دارد و هزینه های زندگی را تامین می کند اما مرد توقع دارد تمام هزینه ها طبق سلیقه و نظر آقا باشد. آنچه خریداری شده اعم از خانه و ماشین تماما به نام آقا است. همین آقایون کار و آشپزی و تربیت کودکان را تماما از همسرانشان توقع دارند و به خود اجازه می دهند در این مورد پرخاش کنند. در واقع زنی را می خواهند که مثل مادر بزرگشان مطیع و خانه دار باشد اما مثل زن متجدد بیرون کار کند و درآمدش را در زندگی هزینه نماید.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
همسر سابق منم همین طور بود! مزایای سنتی بودن و مدرن بودن رو میخاست اما معایبش رو نمیخاست، آشپزی وقتش تلف میشد اما مهریه و نفقه و انواع کادو ها رو... میخاست... منم طلاقش دادم...گفتم برو پیشرفت کن تو جامعه برا خودت پس انداز کن خرجتم خودت بده!!! احساس بردگی میکردم...
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
خوب كاري كردي طلاقش دادي.
123
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
31
206
زنان مظلوم نما هستند.اگر قدرت بدنی داشتند فقط خدا میدونه با بقیه چکار میکردند
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
اتفاقا با بهانه نداشتن قدرت جسمی و با ظرافت بدنی پدر صاحاب همه را درآوردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
الان خیلی نیاز به زور بدنی نیست امار حوادث را بخونید که زن شوهر را در بشکه قیر انداخت تکه تکه کرد اتش زد و ... حتی خیانت های زنان علیه کودکان هم دیده نمی شه متاسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
خیلی نامردی
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
همون کاری که مردها الان در حق زنا میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
88
41
خوب اینو در نظر بگیرید خیلی وقت ها مردان زن ها رو از کار در آمد زا منع کرده اند و کار زن ها در منزل واقعا هیچگاه تمامی ندارد مردان بعد از سی سال کار کردن حقوق باز نشستگی دارن ولی اگه یه زن بعد از ۴۰ یا ۵۰ سالگی از طرف شوهرش طرد بشه پولی داری اموالی داره ؟ و آیا بعد از آن می تواند داشته باشه؟ مهریه های سنگین که می فرمایید چند درصد مگه می تونن بگیرن مهریه اشونو بیشتر ها مهر حلال ون آزاد می کنن
حضور در جنگ و اتفاقات بیرون از خانه که می فرمایید درسته ولی واقعا این همه فشار روانی روی زن ها تو جامعه خودمون رو نگاه کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
طبق قوانین زن میتونه هر موقع که خواست اجرت المثل کارهایی رو که تو خونه انجام داده از خانه داری تا شیر دهی به بچه هارو از مرد طلب کنه.
درباره مهریه اونوقت چند درصد مردها از زندگیشون خسته اند ولی نمیتونند به خاطر مهریه طلاق بگیرند؟ آیا دادن حق طلاق به زن و حذف مهریه اگه مطرح بشه هیچکدوم از زن ها حاضرند قبولش کنند؟
این قسمت آخرتون که کلا ماسمالی بود. مشخصا فشار رو مرد خیلی بیشتر از زن ها هستش چون اونه که باید خانواده رو بچرخونه چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ عرفی.
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
قضیه کاملاً برعکس است. آنچه که در واقعیت اتفاق می افته اینه که مردها بیرون از خانه کار می کنند و هرچی درمیارن مستقیم و غیر مستقیم در اختیار زنان قرار می دن و خانم ها هم از خدا خواسته پول مفت را صاحب می شوند. در اکثر مواقع اگر خانمی بیرون از منزل کار کنه 100 درصد درآمدش به خودش می رسه و در واقع داره برای خودش کار می کنه. تازه در این حالت منتش را معمولا سر مرد و خانواده میگذاره و از انجام وشایف مشترک طفره می ره.
اما در باب خانه داری: کاری که بتونی با لباس راحتی و با پیژامه انجام بدی راحتترین کار دنیاست و هیچ نیازی به بازنشستگی نداره. ضمن اینکه امروزه خانمهای خانه دار هم بیمه می شن و بازنشست می شن. بماند که پرداخت حق بیمه خانم های خانه دار با آقایون هست! یعنی کار را خانم می کنه حق بیمه را آقا می ده!! ای خدااااااا
اما در مورد فشار روانی. خانمها متحمل فشار روانی می شوند ولی چون خانم هستند می تونند بیان کنن و خیلی هم باهاشون همدردی میشه. کافیه یه خانمی یک تنش روانی بهش وارد بشه. همه عالم و آدم باهاش همدردی می کنن. آقایان فشارهای روانی به مراتب بیشتری بهشون وارد می شه ولی نمیتونن جیکشونو دربیارن. اگر هم خدای ناکرده اعلام کنن از همه طرف تحقیر میشن.
واقع بین ومنصف باشیم. فمینیست نباشیم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
یه بار که خانم سابق غذا میپخت با کلی منت میگفت از صبح تا ظهر راه رفتم...الان که جدا شدم میبینم کلا نیم ساعت هم طول نمیکشه آشپزی... فکر کنم همه آقایون این تجربه رو دارن :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
شوهرم حاضر نبود من رو بیمه کنه، اگر در هفته یکبار شام نداشته باشیم میگه ما کل هفته رو شام نداشتیم، خودم انقدر تلاش کردم تا تونستم برم سر کار، خدا رو صدهزار بار شکر می کنم.
ناشناس
Switzerland
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
14
103
مقاله ای خوب و حاوی نکات مهم بود. مرد ستیزی و تظلم به مردان در امروز نتیجه آموزشی سیستماتیک بوده.
مثال: در تمام فیلمهای دهه های ۴۰ تا ۹۰ قرن بیستم اگر زنی تو گوشی به مرد میزد افتخار بود اما عکس ان جرم.
در قرن بیست و یکم زنها محوریت یافتند و تمام خشونت و فشار آنها بر مرد ها نشان از قدرت و برتری و نهایتا حق آنها بوده و البته در آینده نزدیک حکومت و برده گیری مردها توسط زنها را شاهد خواهیم بود.
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
فکر می کنم شما موقعیت را درست متوجه نشده اید. مردها از ابتدای تاریخ برده بی جیره و مواجب زنان بوده اند و هستند. مردان هر کاری را به خاطر زنان و به تحریک مستقیم یا غیر مستقیم زنان انجام داده اند. این هم که سهم زنان در حکومت تا امروز کم بوده همین هم با تمایل و خواست زنان بوده. چون حکومت کردن کار سختی هست. تنش داره. دردسر داره. جنگ داره. مرگ داره. از ابتدای تاریخ تا الان زنان طوری برنامه ریزی کرده اند که همه کارهای آسان برای آنها و همه کارهای سخت برای مردان باشه!
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
بله این نتیجه سالها تبلیغ فیمینیسم در جهان هست که روی این مسئله زوم کرده و جالبتر آنکه خیلی از زنها هم هنوز باورشان میشه که مطلوم هستند اجازه بدهید یک مثال بزنم
در دهه 80 قانونی تصویب شد که مهریه افراد پیر که در قدیم به ریال در برگه نوشته شده باید به تومان و نرخ امروزه محاسبه بشه
اما چرا با توجه به افزایش امروزه قیمت سکه اگر مردی در عقدنامه اش که مثلا مربوط به ده سال قبل بوده و با توجه به قیمت سکه در آن زمان زیر برگه را امضا کرده چرا امروزه و با توجه به افزایش سر سام آور قیمت سکه انباید به همان صورت معادل سازی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا برای زنان بله و برای مردان خیر؟؟؟
ناشناس
| France |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
یاسر ۱۳:۴۵ خیلی بامزه ای، بدجور ضربه خورده ای داداش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
15
74
جدا از بحث خشونت، این نکته واقعا درست است که در شرایط برابر چه درجامعه و چه در خانواده و چه در دستگاه قضایی اکثرا حق به زنان داده می‌شود. بخشی از زنان جامعه ما حقوق مدرن را می‌خواهند و تضمین‌های قانونی برای آن می‌گیرند که در اصل خوب است مانند حق طلاق، خروج از کشور، تحصیل و... و همزمان حقوق سنتی خود مثل مهریه و نفقه وعدم مسئولیت اقتصادی در برابر خانواده را می‌خواهند و قانون هم در این مورد از آنها حمایت می‌کنند. به عبارت دیگر کمترین هزینه و مسئولیت را با بیشترین امتیاز می‌خواهند و این یکی از دلایلی است که مردانی با شرایط نسبی ازدواج هم دیگر حاضر نیستند چنین ریسک بزرگی کنند. ودر کل این بک مشکل جدی در جامعه ما است که از مردان همیشه انتظار حل مشکلات خانواده و زن و بچه وجود دارد ولی کسی نیست به مشکلات خود ٱنها رسیدگی کند. برای همین است که مردان بیشتر درگیر بیماری‌های خاص می‌شوند و بیشتر در اثر آنها فوت می‌کنند چون وقتی نداشته اند که به خودشان هم رسیدگی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
کجا حق به زنان داده می شود؟ چرا مسائل و مشکلات جامعه را برعکس جلوه می دهید؟! آنچه نویسنده بیان کرده بیشتر در مورد مردان غربی صدق می کند. قوانین ازدواج تمام حقوق و آزادی های انسانی را از زن سلب می کند و مهریه ای که روی هواست و طبق آمار در بیش از ۹۰ درصد پرداخت نمی شود را جایگزین می کند.
مردان به دلیل غرور مزخرفی که دارند به سلامت خود کمتر اهمیت می دهند کمتر حاضرند ماسک بزنند...انتخاب خودشان است.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
20
66
من سعی میکنم منصف باشم ولی خانمها معمولا بین خودشون هم مشکل دارن در حالی که مرد ها فوقش دعوا میکنن بعد دوباره رفیق میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
زیاد سعی نکن! خسته میشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
27
117
شما هیچگاه رضایت یک زن زا نمیتوانید برقرار کنید. هر چه شما بیشتر بدهید، فقط سطح توقعشان را بیشتر کرده اید. اما اکثر مردان قانع تر هستند.
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
ای خدا امواتت را بیامرزه. لپ مطلبو گفتی خلاااااص
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
17
92
آفرین به شرف نویسنده. واقعیت اینه که در همه جوامع (تأکید می کنم همه جوامع)، فارغ از نوع فرهنگ و دین و نژاد و .... تبعیض جنسیتی وجود داره ولی نه به نفع مردان بلکه دقیقا بر علیه مردان. عده فمینیست برپایه مسائل موهومی قضیه را برعکس جلوه داده اند در این سالها. باید مردان هم مثل زنان متحد بشوند و حقوق خودشان را پیگیری کنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
13
74
بسیار عالی مسائل ومشکلات مردان رو بیان کردین افرین
ناشناس
Japan
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
11
47
چرا باید با مهریه مرد همیشه مدیون زن باشه در بهترین حالت که زن مهریه خود را نخواهد.چرا باید مرد در بدو شروع زندگی خود را زیر بار قرض مهریه زن ببرد.؟درسته که مرد با اختیار مهریه برای زن می زند ولی خیلی از زنها هم از عشق و میل مردان برای تشکیل خانواده ،نهایت استفاده را می بردند.قدیما زنها دارای مهریه کم و توقع کم بودند ولی حالا هم توقعشان بالا رفته وهم مهریه اهرمی برای کنترل مردان شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
به همون دلیلی که اگه زن به هر دلیلی تقاضای طلاق داشت باید سالها در مسیر دادگاه پوستش کنده بشه تا بالاخره شوهر محترم لطف کنه و حکم به ازادیش بده! در ضمن مهریه معمولا توسط پدر دختر که خودش یک مرد هست تعین میشه! وقتی از پدر ها در مورد مهریه میپرسیم میگن ما مردها رو بهتر میشناسیم!
ناشناس
Japan
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
17
60
چرا باید با مهریه مرد همیشه مدیون زن باشه در بهترین حالت که زن مهریه خود را نخواهد.چرا باید مرد در بدو شروع زندگی خود را زیر بار قرض مهریه زن ببرد.؟درسته که مرد با اختیار مهریه برای زن می زند ولی خیلی از زنها هم از عشق و میل مردان برای تشکیل خانواده ،نهایت استفاده را می بردند.قدیما زنها دارای مهریه کم و توقع کم بودند ولی حالا هم توقعشان بالا رفته وهم مهریه اهرمی برای کنترل مردان شده است
پاسخ ها
زیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
مشکل اینجاست که مردهای الان واسه ازدواج دنبال زن کم توقع با مهریه کم نیستند! دخترهای ساده و کم توقع درخواستی واسه ازدواج ندارند
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
53
15
وقتی از یه پسر میپرسی معیارت واسه ازدواج چیه؟ میگه تک فرزند بودن، شاغل بودن، از خانواده پولدار و انچنانی بودن! اینها معیار ازدواج پسرهای ماست. برعکس دخترا، پسرها حق انتخاب دارند و در انتخابشون معمولا معیارهای مادی در نظر میگیرند! همین پسرها با همین انتخابها مدام زنها رو متهم به چشم و هم چشمی و پول دوستی میکنند. سوال من اینه: چند درصد پسرهای خوب حاضرن با یه دختر که از یه خانواده معمولی هست و توقع و مهریه پایین داره ازدواج کنند؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
اکثر دخترا برای جلوگیری از ترشیدن ابتدا توقعاتشون را کم می کنند ولی بعد ازدواج خودشون را نشون میدن نباید گول مهریه کم را خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
در جواب ناشناس 2:7 : اخرش نفهمیدیم مهریه کم خوبه یا بده! اگه مهریه کم باشه میگن دختره حاضره به هر قیمتی ازدواج کنه. اگه مهریه زیاد باشه صداتون در میاد که چه خبره؟!!! شما هنوز تکلیفتون با خودتون معلوم نیست. در ضمن کلمه ترشیده بسیار زشت و زننده است که سالهاست در دنیا منقضی شده. از بدبختی زنان ایرانی همین بس که در صورت عدم تمایل برای ازدواج با این الفاظ خطاب میشن!
ناشناس
| France |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
ناشناس ۱۰.۲۰ حق با شماست مشکل جامعه ادمهای بلاتکلیفه. بعلاوه خودتونو ناراحت ادمهای کم شعور و بلاتکلیف نکنید دختر مجرد ترشیده نیست ناشناس ۲:۷ دقیقه مغزش ترشیده و مشخصه بدجور ی دختر نخواستتش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
8
28
شما لازم نیست برای مشکلات مردان اروپایی و آمریکایی کاسه داغ تر از آش باشید. آنها اگر به قانونی اعتراض داشته باشند هم راه بیان اعتراض روشن است و هم راه اصلاح قوانین.
اول بیا اگر جرات داری به این قوانین عصر حجری از جمله مهریه اعتراض کن تا بعدش بنشینیم با هم در مورد مراحل بعدی اصلاحات فرهنگی و اجتماعی و مرد آزاری تصمیم بگیریم.
اقدام نویسنده مانند این است که برای عده ای که از گرسنگی در حال مرگ هستند مشغول تهیه نان باشیم اما یک نفر این وسط خوردن آناناس و نارگیل را توصیه کند. پیاده شو برادر من با هم بریم دنبال نان فعلا!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
دوست عزیز ی کم خبرا رو بخون، مرد قوی هیکل هم بوده گفته زنش دست بزن داشته ولی روش نمیشده بره شکایت، گفت برم نمیگن تو با این هیکل چطور کتک میخوری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
57
13
زرشک سیرمونی ندارند مردهای این سرزمین
رویا می بینند رویا می نویسند
كيانا
United States of America
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
48
10
شما عين اونا كه تو امريكا در برابر "زندگى سياهپوستان مهمه" اومدن جيغ زدن" زندگى همه مهمه" نوشتى، بله كه زندگى همه مهمه، بله كه حقوق آقايون مهمه، حقوق خانوما مهمه، حقوق انسان ها مهمه، كمپين ها و چالش هاى حقوق اقليت ها و بانوان اصلا نافى حقوق "انسان ها"نيست، بلكه فقط خواهان توجه به صداهاييه كه سالها خاموش نگه داشته شده، اين فرصت رو با شلوغ كارى ازشون نگيريم. نگاه صفر و يكى نداشته باشيم، ما سال ها عقبيم از حقوق زنان تو اين جامعه، بذاريم يه كم به برابرى و تساوى نزديك بشيم، بعد اينجور بحث ها رو وسط بكشيم، چرا تا يه جنبشى برا حمايت خانوما شد اينارو بگيم كه اون رو تو حاشيه ببريم؟
زمان هست، ماه بعد برا حقوق اقايون، الان چرا چالش خانوما رو كمرنگ كنيم؟
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
18
50
این جمله مسخره رو همیشه از زنهای ایرانی می شنوی...مهریه رو نمی شه گرفت
خوب اگر مهریه رو نمیشه گرفت چرا شماها خودتون خفه می کنید که مهریه بگیرید!!

دروغ و ضعیف بازی کار زن جماعت شایدم فطرتش هست نمی دونم براهمین تو ضرب المثل ها و زبانهای مختلف می گند مرد باش و راست بگو هیچ موقع نمی گند زن باش چون گذشت قرون ثابت کرده زن بودن ویژگی اخلاقی مثبتی نداشته بحث من جنسیت زدگی نیسن صحبت واقعیت تاریخی هست
تو جوامع مردانگی با این رفتارهای فمینیستی و شترسواری دولا دولا زنهای ایرانی از بین رفته دقت کنید هیچ پسر جوانی بین ۲۵ تا ۴۰ که به بلوغ فکری می رسه حاضر به ازدواج نیست چون عمرش کوتاهتر میشه زیر بار مسولیت ها و زیاده خواهی هایی که پایانی نداره حالا یا باید طلاق بگیره و مهریه خانم که کی داد کی گرفته رو تا اخر عمرش با این قیمت سکه بده و یا بسوزه و ماننده مرده زندگی کنه درحال ازدواج برای مردها حکم مرگ خودخواسته و زجر کش شدن داره توصیه می کنم خودکشی کنید بهتر از ازدواج
بشناس نشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
8
53
به نظر من زنان در جوامع اسلامی دچار نوعی تناقض بین سنت و مدرنیته شدن. از طرفی آزادی های زنان در جوامع غربی رو می خوان و از طرفی دیگه مهریه و نفقه و... رو می خوان. باید روی یک خط راه رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
مردان هم بین سنت و مدرنیته گیر کردن! از یه طرف دوست دارن وقتی وارد خونه میشن بوی قرمه سبزی به مشامشون برسه. از یه طرف معتقدند زن هم باید بیرون کار کنه و بخشی از هزینه های زندگی رو دست بگیره. توی کار خونه و بچه داری به هیچ وجه کمک نمیکنن چون معتقدند کار خونه مال زنه.معمولا هم معتقدند همه زنهای دنیا زیبا هستند بجز همسر خودشون!
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
13
61
نوشتن این مقاله بسیار تحسین آمیزه. متاسفانه یه پز روشنفکری باب شده که هی حرف از حق زن میزنن و متاسفانه کسی به حقوق مردان توجهی نداره که اینهمه داره پایمال میشه. باید جنبش های دفاع از حقوق مرد چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی گسترش پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
4
51
همیشه انسان اهل افراط و تفریط بوده! الان هم از چاه مردسالاری افتاده توی چاه مردستیزی و زن سالاری. این مساله به خصوص توی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بیشتره. یه دوستی میگفت وضعیتی که زنان در عربستان دارند، مردان در سوئد و کانادا دارند. یا به قول یکی از دوستانم که ساکن کاناداست میگه همه میدونند اینجا اول زن، بعد بچه، بعد سگ، و بعد مردان حقوق دارند! نکته تهوع آور اینه یه عده همیشه کورکورانه از یک جریان که خودشونم نمیدونن چجوری به وجود اومده دفاع میکنند. کاش آدمیزاد به این شعور برسه که حقوق همه فارغ از جنسیت و نژاد و... یکسان باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
موافقم بخصوص مردان سفیدپوست بیشتر تحت این ازار و مردستیزی هستند مقاله و تحقیقات زیادی هم داره انجام میشه مثال دیگه این وضعیت افراطی اون جنبش مسخره me too
ناشناس
Germany
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
58
21
وای چه نقد مسخره ای بود. دلم میخواد نویسنده متن رو جایی حضوری ببینم و برای تک تک فکتهایی که اورده جواب بدم. اصلا اینقدر مسخره ست که موضوعیت فکر کردن هم نداره.
تو ایران مهریه هست ولی کدوم زنی تونسته بدون دو سه سال دادگاه کشی طلاق بگیره؟ زنهای زیادی رو‌میشناسم که تمام حق و حقوقشون رو بخشیدن که فقط طلاق بگیرن ولی چند سال راه داذگاه رو سفید کردن چون فقط مرد نمیخواسته طلاق بده!
تو رو خدا هرجا رو مثال میزنی ایران رو خط قرمز بگیر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
61
22
کنار آمار تعداد مرگ در محل کار، تعداد مرگ در اثر زایمان رو هم بذارید تا برابری که نگرانش هستید برطرف شه...
من مطمینم قدرت در جهان اگر در دست زنان بود دنیا جای بهتری بود...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
اون مربوط به طبیعت و ماهیت زایش زن هست نه ناشی از تعهد و مسوولیت و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
اشتباهي منفي دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
الان مرگ در اثر محل کار ناشی از چیه اگر ناشی از طبیعت فیزیکی مردان نیست؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
5
35
کاملا درست فرمودید فمنیست در ایران بد تعریف شده و همین امر به کاهش محبت و عشق و علاقه که پایه و اساس زندگی مشترک است لطمه جدی بخورد.
همه ما حسرت زندگی پدران و مادران را می خوریم.برداشت سطحی از مفاهیمی که ریشه در غرب دارد باعث افزایش تنش های روحی هم برای مردان و هم زنان شدهاست در این وضعیت هردوطرف ضرر کردهاند لزوما هر اندیشه جدید و امتحان نشده درست جواب نمی دهد
اراد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
9
53
سپاس از نگاه تازه تون و جسارتتون در انتشار این نوشته تو فضای به شدت مردستیز و فمنیستی رسانه ای
ناشناس
United States of America
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
12
4
کاملا پُز روشن فکری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
5
21
عصر سانسور لطفا اول یه سوزن به خودت بزن و مقاله های مرد ستیز را کمتر انتشار بده سر قتل دختر شمالی همهی مردی و مردانگی را زیر سوال بردی الان براشون اشک تمساح میریزی؟؟__
ناشناس
France
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
27
7
چرا نرخ کار خانگی زنانو محاسبه نمی کنید؟؟؟؟ مزد روزانه دو وعده آشپزی+شستن لباس و ظرف+نظافت و......+ بچه داری. به نرخ بازار کار محاسبه کنی حداقل روزی ۳۰۰ تومنه. در ماه ۹ میلیون. مهریه هم حق همسریه و بحث دیگه ای.....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
3
27
اینقدر که خانومها در موقعیت های مختلف کاری و خانوادگی و.... در حق همدیگه ظلم می کنن مردها بهشون ظلم نمیکنن
در واقع دشمن اصلی خانومها خود خانومها هستن
در هر سطح از کلاس و لِوِل اجتماعی که باشن دعواهای عروس و مادر شوهر، عروس و خواهر شوهر، جاری ها، حتی حسادتها و کینه های خواهرها نسبت به هم، همینطور رقابت های ناسالم کاری برای رسیدن به جایگاه های پوچ و بی ارزش شغلی بشدت در خانومها رواج داره.
متاسفم که بگم حتی باکلاس ترین این زن ها با استفاده از یک سری علوم غریبه، سعی میکنن علیه همدیگه اقداماتی انجام بدن که هیچ مخلوقی علیه هم نوع خودش انجام نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
ی کم تند رفتید همه جا ادم خوب و بد هست چه مرد چ زن، ی کم کمتر توهین کنی حرفت مقبولتر و درستتر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
1
33
خیلی ممنون بااین مقاله تون یک کم سبک شدم تاحالا فکرمیکردم که فقط این همسرماست که مارا استثمارکرده وارامشون راگرفته و خودم را سرزنش میکردم عجب اشتباهی کردم ازدواج کردم حالامتوجه شدم یک دردهمگانیست روانم ارام شدوبهتربااین مسئله کنارمیام به امیدبرقراری عدالت جنسیتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
32
چه دل‌پری دارند همه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
29
درود بر شما به خاطر نوشتن این مقاله
واقعا دست مریزاد❤❤❤❤❤❤
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
21
من بچه می خوام ولی زنم نمیخواد. الان ۴۰ سالم شده . باید چه کنم؟
من همیشه باید پادوی زنم باشم. هر جا اون می خواد بریم. حق ندارم برای اون چیزی که می خوام خرج کنم ولی هر چیز مزخرف به درد نخوری باید برای خونه خرید. ظاهرن برای هر دو ولی در واقع برای حس جاه طلبی خانم ها.
طلاق بگیرم ؟ واقعن میشه؟ اگه این ظلم علیه خانم ها نیست پس چیه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
1
23
سپاس از این مقالتون و امیدوارم قبل از اینکه مرد و مردانگی از بین برود به این موضوعها بیشتر بپردازید اصلا پرسشنامه و رای گیری بذارید در ارتباط با مشکلات مردان متاهل چه چیزی آزارشون میده و چرا فکر طلاق و جدایی هستند؟
به مشکلات پسران جوان ۲۵ به بالا توجه کنید؟ مسایل رو ریشه ای بررسی کنید که چرا پسران دیگر تمایلی به ازدواج ندارند...دروغهای مشکل اقتصادی رو رها کنید من بسیار پسر مجرد ۳۰ به بالا میشناسم که حقوق متوسط به بالای جامعه تحصیلات و اندوخته مالی و خونه دارند ولی ازدواج نمی کنند ...و هیچ نوع رابطه ای با جنس مخالف هم ندارند به نوعی متنفر هستند شاید متاهلها و رفتارهای زنان در جامعه و...باعث این تنفر شده خوب راه حل این هست که رسانه های ازاد به ریشه مشکلات بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
اینام ادم مورد نظرشونو نیافتن، همونطور ک ی سری از خانمها ادم مورد نظرشونو پیدا نمیکنن یا وقتی میبینن که دیگه دیر شده. اتفاقا وقتی ادمها شرایطشون مساعده ب فکر ادم مورد نظرشون میفتن که حتما چیزی باشه ک میخوان و با هم واقعا خوشبخت شن نه ک یکی راضی باشه. ادم میخواد یکی باشه که برای همیشه ای ک مونده از عمرش از بودن هم احساس رضایت کنن با هم پیشرفت کنن با هم لحظه ها رو بگذرونن و واقعا ی یار پایه و مناسب کوهنوردی زندگیشون باشه کسی ک بخوادتش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
27
4
مطالبی که نوشته شد درست است اما در مورد شرایط مردان در کشورهای غربی مصداق دارد....درایران و سایر کشورهای جهان سوم همچنان زنان قربانیان اصلی انواع خشونت‌ها ی مختلف هستند و این اکثرا مردان هستند که در حق هم زنان و هم سایر مردان خشونت می ورزند.....
در مورد مهریه هم می توان مهریه را برداشت اما هنگام طلاق اموال به طور مساوی بین طرفین تقسیم گردد..
در ثانی نویسنده بایک نگاه غربی کار خانه زنان را بی ارزش تلقی. کرده درحالی که تحقیقات نشان داده کار خانه زنان برای بهبود شرایط زندگی یک خانواده از بهره وری بالاتری نسبت کاری خارج از خانه آقایان برخوردار است....
در پایان عدالت برای همه زیباست: مرد، زن و کودک.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
مثل اینکه خبر نداری الان هم مهریه وجود داره هم اموال تقسیم میشه
محمد
Germany
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
2
30
سخن از دل ما می گویی بالاخره یک نفر جرات کرد تو این فضای مردستیز از بدبختی مردها بگه بیشتر لطفا بگید من که فقط تبدیل شدم به یک حمال برای زن و بچه چیزی از زندگی نفهمیدم آخرم باید فحش و بدبیراه بشنوم
نعمت الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
2
21
همانطور که درمقاله اشاره شده فمینیسم تبدیل به خواسته شبه روشنفکری وسیاسی شده و دراغلب موارد مبتنی بر اصرار به ایجاد عدالت اجتماعی نمیباشد ، مقاله نویس با شجاعت دراین مورد هرچند مختصر واقعیاتی را ابراز داشته که امیدوارم افراد دیگری نیز در رفع مشکلات جوامع با نگاه عدالت محور نسبت به واکاوی روابط و حقوق متقابل زن مورد اقدام نمایند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
3
26
مشکل از طرفی دیگر یک سری مردان هستند که متاسفانه با رفتارشان راه را برای زنان و ادامه این نوع طرز تفکر و دیدگاه مرد ستیزانه شان را روز به روز بیشتر میکنند در جامعه و محل کار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
1
22
به نظر من موارد گفته شده در این مقاله تا حدود زیادی درست است مخصوصاً نمایشی بودن بسیاری از حمایتها از حقوق زنان و همچنین مغفول ماندن حقوق مردان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
29
8
اینجا بحث صرفا خشونت فیزیکی هست. نویسنده ی محترم آمار رو براساس درصد اعلام میکنن لطفا آمار خشونت علیه زنان و خشونت علیه مردان رو با اعداد و ارقام اعلام کنن.
از کامنت ها مشخصا میشود دید که چقدر جامعه ی ما زن ستیز هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
5
35
تو هر مشاجره و دعوا همیشه حق با زنان است اگر جرات داری با یک کارمند زن یک به دو کن تا احداقل کارت به دادگاه و زتدان بکشد ولی به یک کارمند مرد اگر برخورد فزیکی هم داشته باشی همانجا کار تمام می شود
زنان در ایران ادعای برابری حقوق دارند ولی ....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
7
32
بعد مدتها تو عصر ایران یه مطلب بدردبخور خوندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
شما معنی بدرد بخور رو نمی دونی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
48
7
وقتی اینقدر شعور ندارید که مفاهیم فمینستی رو مترادف مردستیزی میدونید دیگه معلوم میشه دیدگاهتون چی هست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
شعور امثال شما هم از کامنت تون مشخص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
40
10
وااای عصرایران واقعا با خودتون چی فکر کردید با انتشار این مقاله سخیف

یعنی تک تک جملاتش غلطه

حداقل کامنتها رو باز بذارید آدم بتونه جواب بده

میدونستید ایران در شاخص برابری جنسیتی که توسط سازمان تجارت جهانی هر سال اعلام میشه در رتبه 4 تا مونده به آخره در دنیا هست؟!!!

چی میگه این آقا؟!!!!

واقعا شرم آوره
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
33
من با خانومم دعوام شد و دو بار کتکم زد! اما چنان با مظلوم نمایی همه را مجاب میکنه که نگو،
متاسفانه خانومها روز به روز از این وضعیت بیشتر و بیشتر سواستفاده میکنند و بدتر میشن. من خودم خداوکیلی از 6 صبح تا 9 شب در حال کار کردن هستم حتی 5 شنبه،
درمورد مهریه هم باید بگم که خانومها مهریه رو میگیرن و خوب هم میگیرن، هرچه اموال داشته باشی توقیف میشه تا ضمانتی باشه برای دادن مهریه و تو میمانی و یک عمر زحمت که با نمایشهای حیله گرانه و حرفه ای مظلوم نمایی زنها ازت گرفته میشه
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
سوال... یعنی شما ایستادی و کتک خوردی..؟ حتما یه گیری پیش زنت داری..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آقای عزیز شما استثنایی...این اسمش تبعیض علیه مردان نیست
تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
5
26
یکی از بدترین و شنیع ترین خشونت هایی که زنان علیه مردان به کار می برند ابزار تهدید علیه فرزندان است و با ایجاد فضای رعب و وحشت برای شوهر که اگر به فلان کار اقدام نکنی فرزندانت را از بین می برم، خشونتی غیر قابل تحمل علیه مردان بکار می برند.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
5
24
یکی بگه به این خانم های ازخود راضی..
شما خوبین... شما که در بسیاری از اوقات اسم مادر و زن رو یدک میکشید..
شما که اوقات مردها رو با کلام خودتون تلخ میکنید..
شما که توقع ماشین بودن از همسرتون دارید..
البته مردایی که قدر زن خوب رو نمیدونن بسیار ناسپاس و نمک نشناس هستند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
28
10
مساله ای که توی این مقاله گفته شده ربطی به تبعیض علیه مردان نداره...تبعیض تعریف دیگه ای داره.
اینها مسایلی هست که مردان خودشون به خودشون و دیگران تحمیل می کنند، جنگ، خودکشی، قتل رو که کسی به مردان تحمیل نمی کنه ... مساله مرگ در محل کار اقتضای کارکرد مرد هست همونطور که مرگ و بیماریهای ناشی از حاملگی و زایمان اقتضای کارکرد زن...در مورد حضانت کودک هم اگر قانون مملکت خودمونه که اصلا بچه تعلقی به زن نداره و در مورد کشورهای دیگه هم فکر نمی کنم پدر گزینه بهتری برای حضانت بچه باشه این یه امر طبیعیه و حتی خود مردها هم بیشترشون قبول دارند ضمن اینکه حضانت بچه مسولیت بزرگیه که کسی که قبول می کنه نوعی فداکاری در قبال احساس خودش داره انجام میده...
در هر صورت زنان هم کم از حقوق مردان دفاع نکردن ... زنان با جنگ مخالفند ، زنان با قتل و اعدام مخالفند...زنان اکثرا با سربازی اجباری مخالفند و هیچ کدوم از اینها رو زنان به مردان به دلیل مرد بودنشون تحمیل نکردن بنابرین کلمه تبعیض در اینجا مناسب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
حضانت مساله راحتی نیست ک بشه کلی گفت. قطعا پدر معتاد، هرز یا کسی ک فرزند خودشم مورد تجاوز قرار میده مناسب حضانت نیست ولی کلیت طبق تحقیقی ک مستندش هست فرزندان در کنار پدر بهتر تربیت میشن دلیلش هممیتونه قاعده مندی مرد باشه. مادرهای محکم هم قطعا دست کمی از پدر خوب ندارن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
5
24
در کشور ما متاسفانه از بس از حقوق زنان سخن گفتن از طرف دیگه بام افتادیم. در اداره ما متاسفانه بیش لز نیمی از کارمندان خانم اند. حالا اکثرشون یا حامله اند و مرخصی اند و تازه بعد 6 ماه هم که میان تا 3 سال بچه هاشونو شیر میدن و مرخصی شیر میگیرن هر روز. در عوض از لحاظ چارت اداری هم میگن اداره این قدر کارمند داره و تمام کار اونها میفته گردن چندتا مرد بدبخت. منکه فکر کنم این حقوق واقعا حلال نیست. تازه سر کارم هیچکس جرعت نداره بگه بالای چششون ابروی یه ماموریت بخوان برن وای من نمیرم نمیتونم.ف شوهرم اجازه نمیده و .... باور کنید پدر کارمندای مرد دراومده مگه این مردا خانواده ندارن، ظلم میشه در حق خانوادشون. تو ایران زنا رو استخدام نکنن واویلا میشه یا میگن بچه اوری کم میشه استخدام هم که میکنن اینجوریه. نصف بیشتر دانشگاه ها هم که دختره. بعد یه زن که یه بلایی سرش میاد کلی شلوغش میکنن و مظلوم نمایی. در حالی که در ایران و در هر خانواده ای مادر خانواده دارای جایگاه بالاییه و همه به خانم خانواده احترام میزارن.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
4
12
البته اینکه در جامعه به مردان هم ظلم شده و می شود کاملا درست است ولی مقابله با هریک از این ظلم ها راهی دارد که اگر راه درست در پیش گرفته نشود راه غلطی جایگزین آن می شود که خود معضلی دیگر ایجاد می کند مثلا همان بحث مهریه که جزء قوانین اسلام است اگر طبق اصول اولیه آن در زمان عقد پرداخت شود خود به خود خانمها باید مبلغ آن را معقول در نظر بگیرند و یا قید ازدواج را بزنند ولی وقتی ما آن را در کشور عند المطالبه می کنیم نتیجه اش می شود مهریه های چند میلیاردی و زندانی های بدهکار مهریه و البته سر باز زدن پسران از ازدواج و بالا تر رفتن سن ازدواج و...
با همه اینها من فکر می کنم لازم است نهادی غیر دولتی تشکیل شود و به حقوق از دست رفته مردان توجه کرده و رعایت آنها را از جامعه دولت و قانون گذاران مطالبه نماید
ماشین انسان‌شویی ساخته شد! واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل با ۲۸ حادثه‌دیده و ۴ مصدوم موز چسب‌ خورده روی دیوار ۶.۲ میلیون دلار در حراجی فروخته شد موشک‌های ویژه حزب‌الله فراتر از تل‌آویو را هدف قرار دادند/ انهدام تانک مرکاوای ارتش اشغالگر کدام سامانه مرجع اصلی اطلاعات مکانی و سکونتی افراد است؟ وزیر علوم: در چند سال اخیر، ۲۵ درصد از استادان دانشگاه مهاجرت کرده‌اند /بسیاری به خاطر معیشت می روند پیش بینی آب و هوا در هفته آینده/ آغاز بارش‌ ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تصویب ۱۲۴ هزار میلیارد تومان طرح برای محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان روزهای آفتابی تیم‌های ایتالیایی در زمستان اروپا دستگاه های کارت خوان اولیه چه شکلی بودند؟ (فیلم) تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۴ معلوم شد فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین: جنگ جهانی سوم رسماً آغاز شده است انتصاب یک قاضی برای بررسی پرداخت غرامت به قربانیان جنایات جنگی استرالیا در افغانستان «خطای کنکورد»؛ تله هزینه‌های هدر شده امروز با حافظ: دلِ عالمی بِسوزی چُو عِذار بَرفُروزی