فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۳-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۵۱۴۹
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۳-۰۶-۱۳۹۹

وزارت بهداشت: کودکان نیز کرونا می‌گیرند

وزارت بهداشت: کودکان نیز کرونا می‌گیرند
: مادران باردار نیز به کرونا مبتلا شده‌اند اما تعداد آن‌ها زیاد نیست، در بخش کودکان نیز شاهد ابتلای کودکان به کرونا هستیم و کودکان به عنوان ناقل مطرح می‌شوند، الزاماً کودکان مبتلا به کرونا دارای بیماری زمینه‌ای نیستند و اغلب به دلیل چاقی و تأثیرپذیری ژنتیک مبتلا به این ویروس شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بخش کودکان شاهد ابتلا به کرونا هستیم و کودکان به عنوان ناقل مطرح می‌شوند، الزاماً کودکان مبتلا به کرونا دارای بیماری زمینه‌ای نیستند و اغلب به دلیل چاقی و تأثیرپذیری ژنتیک مبتلا به این ویروس شدند.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری در حاشیه نشست خبری که عصر چهارشنبه ۱۲ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رده سنی مبتلایان به کرونا، تصریح کرد: در موج اول کرونا بیش از ۶۰ درصد مبتلایان افراد سالخورده بودند که این رده بیشترین فوتی‌های مربوط به این موج را تشکیل داد، در موج دوم نیز اغلب مبتلایان افراد سالخورده یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند اما نسبت به موج اول در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال با افزایش ابتلا روبه‌رو بودیم و می‌توان گفت مبتلایان نسبت به موج اول جوان‌تر شدند.

وی افزود: مادران باردار نیز به کرونا مبتلا شده‌اند اما تعداد آن‌ها زیاد نیست، در بخش کودکان نیز شاهد ابتلای کودکان به کرونا هستیم و کودکان به عنوان ناقل مطرح می‌شوند، الزاماً کودکان مبتلا به کرونا دارای بیماری زمینه‌ای نیستند و اغلب به دلیل چاقی و تأثیرپذیری ژنتیک مبتلا به این ویروس شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: در مواردی در بین اعضای یک خانواده فقط کودک به کرونا مبتلا شده است و درگیری به قدری شدید بوده که به بیماری‌های قلبی و کلیوی مبتلا شدند بنابراین نمی‌توان گفت کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

مسئولیت اجتماعی نقطه قوت کادر درمان در مقابله با کرونا است

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا هراس از این ویروس در دنیا ایجاد شد اما کادر درمان کشور ما کمتر با این هراس مواجهه شد، در واقع اینگونه نبود که تعداد زیادی از پرستاران و دانشجویان به خاطر هراس از کرونا بگویند که حاضر نیستند به کار خود ادامه بدهند.

لاری خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته در اوج بیماری درصد خیلی کمی از دانشجویان و کادر درمان اذعان داشتند که دوست دارند کار خود را رها کنند و عمده دلایل آن‌ها نیز نگرانی از انتقال کرونا به افراد خانواده بود، همچنین اظهار کردند که دوست ندارند مرگ یک فرد را ببینند.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی رزیدنت‌ها، کارورزها در این ایام بسیار خوب بود، ۱۷ خرداد قرار بود دانشگاه‌ها بازگشایی شود اما جز دانشگاه علوم پزشکی هیچ دانشگاهی بازگشایی نشد، در حال حاضر نیز ما در خوابگاه‌ها دانشجو داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد: از همان ابتدا ما در خوابگاه‌ها دانشجو داشتیم و با توجه به شرایط کرونا مدیریت سخت بود، در استان قزوین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی برای اسکان دانشجویان، پرستاران و کادر درمان مشکوک یا مبتلا به کرونا هتل اجاره کرده بود و طی دو هفته به آنها خدمات ارائه می‌کرد.

وی افزود: در ایام کرونا از کادر درمان جز شجاعت و مسئولیت اجتماعی چیزی ندیدیم، علی رغم اینکه ترس و وحشت از کرونا وجود داشت اما فرار از مسئولیت اجتماعی در کشور ندیدیم.

در حوزه خوابگاه‌ها با کمبود روبه‌رو هستیم

لاری در ادامه با اشاره به کمبود خوابگاه دولتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از خوابگاه‌های ما فرسوده هستند و برخی از استان‌ها مجبور به اجاره خوابگاه شدند، باید توجه شود که خوابگاه‌های اجاره شده اغلب دارای استاندارد لازم نیستند.

وی تأکید کرد: خوابگاه‌های اجاره شده اغلب از دانشگاه دور هستند و ایمنی و امنیت لازم را ندارند، در حال حاضر ۴۱ پروژه نیمه تمام خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم و مشکل اصلی این است که در برنامه و بودجه با ساخت خوابگاه مانند مراکز رفاهی برخورد کردند و بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای ساخت خوابگاه به جای اختصاص بودجه، وام با اولویت خوابگاه‌های متأهلی در نظر گرفته شده است، هم اکنون حدود ۱۸ دانشگاه از این وام بهره می‌برند، این وام‌ها ۱۸ درصد و دارای دو سال تنفس است که سودش را صندوق رفاه پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم ۱۷ پروژه که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را به ثمر برسانیم، این پروژه‌ها ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت ساخت این خوابگاه‌ها ده هزار دانشجوی علوم پزشکی اسکان داده می‌شوند، در حال حاضر دولت قول داده است که ۲۰۰ میلیارد آن را پرداخت کند و برای باقی‌مانده نیز وام دریافت می‌کنیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا ، کودکان
ارسال به دوستان
شاپور رحیمی، مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی درگذشت بزرگ‌ترین حسرت مشترک نیمی از زنان جهان هیات عَلَم در تاسوعای ارومیه مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران