فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۸-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۵۹۰۵
انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۸-۰۶-۱۳۹۹

اعلام دلیل بوی بد در مسیر فرودگاه امام

بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی مربوط به ۱۸ کانون آلودگی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت : بوی نامطبوعی که در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) استشمام می شود، مربوط به ۱۸ کانون است که با اجرای برنامه های مختلف بوی تولید شده ناشی از پسماند به حداقل خواهد رسید.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز سه شنبه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور در این باره گفت: با اجرای برنامه های کوتاه مدت و میان مدت یعنی دفن بهداشتی، افزایش ظرفیت زباله سوزها مطابق با استاندارد روز دنیا، گرفتن شیرابه از طریق سیستم MRFو کاهش دفن که از اهداف طرح کاپ است این بو کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند درباره بوی نامطبوع مجتمع پردازش و دفع آرادکوه نیز بیان کرد: آرادکوه ۶۰ سال پیش و پس از دو سال مطالعه به عنوان بهترین نقطه برای دفع و دفن زباله انتخاب شد، اما به مرور زمان از حیث شهرسازی فاصله گذاری ها رعایت نشد و سازه های مختلف مانند فرودگاه و بزرگراه در نزدیک آن ساخته شد.

وی به جمع آوری زباله ها اشاره کرد و گفت: در گذشته در دوره ای شهروندان عادت کرده بودند که پسماندها را در ساعت معین به بیرون از منازل منتقل کنند، اما با مخزن گذاری در سطح شهر، مردم هر ساعتی که می خواستند می توانستند پسماند را درون این مخازن قرار دهند. بنابراین، نظام جمع آوری زباله دچار اخلال شد و به دنبال آن پدیده مذموم زباله گردی به طور ویژه شکل گرفت.

علیپور افزود: نگاه به تجربه های موفق مخزن گذاری در کشورهای دیگر نشان می دهد که این مخازن باید مالک داشته باشند، یعنی داخل منازل و به تفکیک زباله های خشک و تر جانمایی شوند. این طرحی است که اجرای آن در این دوره از مدیریت شهری آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) گفت: این طرح که منطبق با الگوی جهانی است شش مرحله دارد که مرحله اول آن تغییر فرم مخازن و ارائه مخازن خشک و تر به منازل است که انجام این گام را آغاز کرده ایم. در مرحله بعد، در ۴ پهنه شهر، مراکز MRF (پردازش تمیز) را تا پایان سال فعال خواهیم کرد که به واسطه آن پسماند تر فشرده سازی شده، شیرابه آن گرفته و با خلوص بیشتر به کمپوست تبدیل می شود.

علیپور افزایش ظرفیت هوشمندسازی برای کنترل نیروی انسانی و خودروها را از دیگر مراحل طرح کاپ معرفی و عنوان کرد: یکی از گام های اجرای طرح کاهش پسماند برنامه ریزی برای پسماندهای حجیم مثل لاستیک، شیشه یا پسماند الکترونیکی است. به همین منظور ۲۸ غرفه الکتروکاپ ویژه پسماندهای الکترونیکی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به تولید بالای زباله در ایران نسبت به متوسط جهانی گفت: به اتفاق ما رقم بالایی در مقایسه با نرم جهانی نداریم؛ میزان تولید پسماند در تهران به ازای هر فرد حدود ۶۰۰ گرم است که در بسیاری از کشورها این میزان به یک کیلو یا بیشتر می رسد، اما مشکل ما این است که تفکیک به درستی انجام نمی شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بوی بد ، فرودگاه امام
ارسال به دوستان
زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران جزئیات تفاهم‌نامه جدید ایران برای آزادسازی منابع ارزی