فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۲-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۴۸۱۱۸
انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۲-۰۷-۱۳۹۹

قتل همکار به دلیل تنبلی

قتل همکار به دلیل تنبلینگهبان ساختمان نیمه کاره که همکارش را به قتل رسانده بود در جلسه دادگاه مدعی شد به خاطر تنبلی و زورگویی‌های او از دستش خسته شده بود.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۷ با گزارش یک قتل در ساختمانی نیمه کاره از سوی مالک ساختمان آغاز شد.

بلافاصله مأموران به صحنه قتل رفتند و در پرس و جو با فردی که گزارش قتل را داده بود متوجه شدند مقتول فردی به نام مهدی است که با دوستش قاسم در محل ساختمان نیمه کاره به عنوان نگهبان و کارگر ساختمانی کار می‌کردند، اما پس از وقوع قتل قاسم نیز وسایلش را جمع کرده و از آنجا گریخته بود.

با پیگیری‌های پلیس معلوم شد که قاسم قصد خروج غیرقانونی از مرز را داشته که توسط پلیس مرزبانی شناسایی و دستگیر شد.

وی پس از انتقال به اداره آگاهی و در همان ابتدا به قتل دوستش مهدی اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: من و مهدی سال‌های زیادی با هم رفاقت داشتیم و چند وقت پیش برای کار باهم به تهران آمدیم. اما از وقتی که به تهران آمدیم مهدی دیگر کار نمی‌کرد و با تنبلی مدام کارهایش را سر من می‌ریخت و هربار که اعتراض می‌کردم من را به باد کتک می‌گرفت. آخرین بار در همین ساختمانی که قتل رخ داده کار گرفتیم و هر دو نگهبان و کارگر ساختمانی شدیم، اما وقتی مهدی دید که من زیاد کار می‌کنم او دیگر کار نمی‌کرد تا اینکه روز حادثه به او اعتراض کردم، اما دوباره من را کتک زد و من هم از فرط عصبانیت با میله آهنی ضربه‌ای به سرش زدم که او بیهوش شد. من هم از ترس وسایلم را برداشتم و فرار کردم. نمی‌خواستم او را بکشم حتی قبل از اینکه من ساختمان را ترک کنم او زنده بود، اما ترسیدم که او را به بیمارستان برسانم.

با توجه به اعترافات متهم و نظریه پزشکی قانونی که با گفته‌های متهم همخوانی داشت با وجودی که هنوز رد پایی از اولیای دم مقتول پیدا نشده بود از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان، ولی دم شرعی و قانونی برای متهم درخواست قصاص شد.

با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه رفت و با تکرار اعترافات اولیه‌اش و ابراز پشیمانی خواستار تخفیف در مجازاتش شد.

در ادامه نیز وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: با توجه به ابراز پشیمانی متهم و اینکه موکلم سابقه کیفری ندارد درخواست دارم قوه قضائیه به جای قصاص مجازات دیه را در حق اولیای دم منظور کند. البته با گذشت دو سال هنوز ردی هم از اولیای دم پیدا نشده است.

پس از اظهارات وکیل مدافع، قضات ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رأی وارد شور شدند.

برچسب ها: قتل
ارسال به دوستان
قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا تیراندازی در نزدیکی مسجد جامع سراوان مدافع اسپانیا: رویای من بازی مقابل مسی در فینال جام جهانی است نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم