فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۵۱۷۴۹
انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۹

کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی را به پای کرونا بگذارید

کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی را به پای کرونا بگذاریداستاندار ایلام خواستار تجهیز ۲ مکان مجزا برای کمک و رسیدگی به حال بیماران کرونایی در استان شد و گفت: باید بر اساس استانداردهای لازم مکان هایی به عنوان نقاهتگاه مردان و زنان تامین و جداسازی و از این ظرفیت برای کاستن بار بیمارستان ها در این شرایط خاص جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه تمام امکانات و ظرفیت های استان باید برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شود، اظهار کرد: همه دستگاه ها، نهادها و ارگان های مختلف موظف به اجرای کامل مصوبات ستاد کرونا هستند و قصور در اجرای آنها پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

وی خواستار برخورد شدید با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا در سطح اجرا و جامعه شد و تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه نیاز به نظارت‌ بیشتر و اعمال جدی تر قانون در برخورد با افرادی دارد که نسبت به این دستورالعمل‌ها بی‌تفاوت هستند و در این راستا لازم است برای حفط سلامت مردم بی‌ملاحظه و قاطعانه برخورد کرد.

استاندار ایلام خواستار تامین اعتبار خرید ابزار و امکانات لازم از جمله دستگاه ونتیلاتور برای استفاده بیماران در استان شد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حیاتی بودن این دستگاه ها در نجات جان بیماران در نهایت کمی و کاستی هزینه ها برای خرید این وسایل از اعتبارات استانی تامین شود.

سلیمانی دشتکی خواستار تجهیز ۲ مکان مجزا برای کمک و رسیدگی به حال بیماران کرونایی در استان شد و گفت: باید بر اساس استانداردهای لازم مکان هایی به عنوان نقاهتگاه مردان و زنان تامین و جداسازی و از این ظرفیت برای کاستن بار بیمارستان ها در این شرایط خاص جلوگیری شود.

دکتر «جمیل صادقی‌فر» معاون دانشگاه علوم پزشکی استان، نیز ، اظهار کرد: عدم تفکیک بین علائم سرماخوردگی و کرونا دارای ۲ خطر عمده است و در بررسی‌های میدانی به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از افراد تمام علائم را به سرماخوردگی نسبت می‌دهند.

وی گفت: این مساله باعث افزایش ابتلای درون خانوادگی شده و از طرفی افراد تا زمان بد حال شدن برای درمان مراجعه نمی کنند به همین دلیل بستری کرونا با سن پایین در این استان بسیار زیاد شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ایلام جزء پنج استانی است که پایین‌ترین سن بستری‌ها را دارد، گفت: در این استان آن‌قدر تخت بیمارستانی نداریم که افراد کرونایی ۲۵ و ۳۰ ساله بستری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در یک هفته گذشته روند ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان به شکل نگران کننده ای افزایش یافته است.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: برای نخستین بار همه استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و کرونا در سراسر استان فراگیر شده و لازم است رعایت محدودیت های اعمال شده خصوصا در آرامستان‌ها به صورت جدی مراقبت شود.

ارسال به دوستان
تغییر قوانین پنالتی در جام جهانی ۲۰۲۶ توسط فیفا رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد