فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۹
کد ۷۵۳۵۳۹
انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۹

اولین مدیر پخش رادیو پس از انقلاب درگذشت

اولین مدیر پخش رادیو پس از انقلاب درگذشت

سیدمحمدجواد یاسینی به عنوان اولین مدیر پخش رادیو پس از انقلاب شناخته می‌شود، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تسنیم، معاون صدای رسانه‌ ملی با صدور پیامی درگذشت سیدمحمدجواد یاسینی اولین مدیر پخش رادیو پس از انقلاب را تسلیت گفت. یاسینی جوان انقلابی برخواسته از مسجد لرزاده و مناطق جنوب تهران؛ از دانش‌آموختگان رشته‌ی فلسفه در خارج از کشور بود.

وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 با دستور شهید مطهری، مدیریت پخش رادیو را بر عهده گرفت.

نخستین اطلاعیه‌های آغاز جنگ تحمیلی، با دستور شهید بهشتی و به قلم ایشان بر روی آنتن رادیو رفت.

مسئولیت پخش رادیو را تا سال 1363 بر عهده داشت و پس از آن نیز چه تا زمانی که در دیگر مسئولیت های رسانه‌ ملّی حضور فعال داشت؛ چه پس از آن هیچ‌گاه از حوزه‌ فرهنگ دور نشد و همیشه به عنوان یک نیروی فعال فرهنگی، تلاش خود را ادامه داد.

مرحوم یاسینی، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان، سرانجام به دیدار معبودش شتافت.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: رادیو
ارسال به دوستان
سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست سفری به دنیای مرموز چشمان زیبا و کمی هم ترسناک (تصویری) ادعای پلیس مونته‌نگرو: بازداشت یک ایرانی با درخواست اف‌بی‌آی عراق شایعه خروج از اوپک را تکذیب کرد مرسدس بنز 300CE-24 AMG؛ زیبایی خالص (+عکس) مرسدس بنز S600 ؛ تک رنگ در جهان (+عکس) ونزوئلا یک روز بعد از دو زلزله شدید (عکس) / کمبود امکانات و کندی امدادرسانی / پیش بینی هزاران کشته واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس پس از زلزله مهیب: ارتش آمریکا وارد ونزوئلا شد استاندار مازندران: در حمایت از تیم ملی فوتبال فعالیت ادارات فردا ۶ تیر با تاخیر آغاز می‌شود