فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۹-۰۵-۱۴۰۰
کد ۷۹۸۸۹۰
انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۹-۰۵-۱۴۰۰

سازمان بنادر: تکذیب هجوم مسافران به بنادر جنوبی

عصر ایران
این تصاویر که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به بهمن ماه پارسال در بندر هرمز است و ربطی به روزهای گذشته ندارد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تصاویری که در فضای مجازی درباره هجوم مردم به بنادر جنوبی کشور منتشر شده مربوط به سال گذشته است و در حال حاضر پایانه‌های مسافری بنادر جنوبی بسته است.

به گزارش ایسنا، اخیرا تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که هجوم مردم در پایانه‌های مسافری بنادر جنوبی مانند پایانه حقانی را نشان می‌دهد و می‌خواهند به قشم سفر کنند اما به نظر این تصاویر مربوط به گذشته بوده و بنادر مسافری در حال حاضر بسته است.

حسین عباس‌نژاد - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: این تصاویر که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به بهمن ماه پارسال در بندر هرمز است و ربطی به روزهای گذشته ندارد، چرا که در این ایام بنادر مسافری (مانند بندر ذاکری و حقانی) به خاطر بدی آب و هوا بسته شده است.
وی افزود: حتی اگر هوا مساعد شده و بنادر مسافری باز شود امکان گردشگری دریایی و سفر دریایی برای مسافران وجود ندارد و تنها بومی‌های منطقه می‌توانند با احراز هویت از کشتی‌های مسافری استفاده کنند. البته با وجود این شرایط نیز همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت می‌شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در چند ماه گذشته به سبب شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر روزانه حدود ۲۰۰ نفر مسافر جا به جا می‌شوند این در حالی است که این تعداد در روزهای عادی به حدود ۴۰۰۰ مسافر می‌رسید و در ایام تعطیل و پیک سفر نیز افزایش می‌یافت.

عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه مدت‌هاست که دیگر سفر دریایی مانند گذشته نداریم، گفت: مردم نمی‌توانند از حمل‌ونقل دریایی برای سفر استفاده کنند چرا این سفرها تنها محدود به مردم بومی منطقه شده است. بنابراین از مسافران می‌خواهیم که به بنادر مسافری مراجعه نکنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند. البته به نظر می‌رسد که کاهش قابل توجه تقاضا برای سفرهای دریایی نشان دهنده این است که مردم هم شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا را متوجه شده و درک می‌کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بنادر ، جنوب ، کرونا
ارسال به دوستان
پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله