۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۳۱۹۷
تعداد نظرات: ۱۳۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۰ - ۳۰-۱۰-۱۴۰۰
کد ۸۲۳۱۹۷
انتشار: ۰۲:۵۰ - ۳۰-۱۰-۱۴۰۰

پول زور‌؛ از شب‌های برره تا روزهای ایران/ با چه رویی از تورمی که ایجاد کرده‌اید مالیات می‌گیرید؟!

پول زور‌؛ از شب‌های برره تا روزهای ایران/ با چه رویی از تورمی که ایجاد کرده‌اید مالیات می‌گیرید؟!
شما به هر جای دنیا بروید و بگویید در کشور من، تویوتا کرولا را خودروی لوکس محسوب می کنند، یا به عقل تان شک می کنند یا به صداقت تان؛ چرا که کرولا و رنو و فورد و هیوندایی و فیات و امثال این ها، خودروهای طبقه متوسط در جهان هستند.

عصر ایران - دولت، از امسال دو مالیات جدید از مردم خواهد گرفت که به معنای واقعی کلمه، زور ستانی است: مالیات خودروها و خانه هایی که "لوکس" می خواند.

طبق این طرح تازه، مالکان خودروهایی که قیمت شان بالای یک میلیارد تومان است و صاحبان خانه های بالای 10 میلیارد تومان باید مالیات بدهند.

در این باره چند نکته قابل توجه است و به ویژه از نمایندگان مجلس انتظار می رود، جلوی این اجحاف آشکار به مردم را بگیرند:

1 - وضع این مالیات آن هم با کلیدواژه لوکس، از نگاه سرمایه ستیزانه ای شکل می گیرد که ثروت را امری مذموم و ثروتمند را "زالو صفت"ی می داند که باید به هر شکل ممکن او را آزرد و از او "کَند"؛ نگاهی که ریشه بسیاری از مصائب اقتصادی کشور، از جمله فرار سرمایه هاست.

گو این که اگر کسی ثروتی دارد، دولت حق دارد به صرف این که ثروتمند است، سراغ او برود و بدون هیچ دلیل موجهی بخشی از اموال او را به یغما ببرد!

حال آن که در تمام دنیا، این صاحبان سرمایه هستند که در چارجوب های اقتصادی سالم، به کار و تولید و تجارت رونق می دهند و اشتغال زایی می کنند و دولت ها نیز زمینه این خدمات مبتنی بر سرمایه را به بهترین وجه برایشان فراهم می کنند و از سودشان (و نه از اصل سرمایه شان) مالیات می گیرد.

با استمرار نگاه سرمایه ستیزانه و عملی شدن طرح جدید مالیاتی، حتماً شاهد ناامنی بیشتر سرمایه و خروج بیشتر آن از کشور خواهیم بود.
مطمئن باشید، چندین برابر پولی که دولت از این محل می گیرد، از کشور خارج خواهد شد.

2 - کسی که ماشین یا خانه به قول آقایان لوکس دارد، از دو حالت خارج نیست:
یا پولی که برای خرید این اموال داده، از راه مشروع بوده و مالیات آن را قبلاً داده است. مثلاً مغازه داری است که بابت تک به تک فروش ها و ریال به ریال درآمدهایش مالیات داده و با خالص باقی مانده، خانه با خودرو خریده است. 
حال چرا کسی که قبلاً مالیات اش را داده، دوباره باید مالیات بدهد؟ (حتی برای واردات خودورهای خارجی هم معادل قیمت کل خودرو را یکجا به عنوان عوارض گمرکی گرفته اند).
حتی در دین اسلام هم بعد از این که فرد خمس و زکاتش را داد، پرداخت دیگری بر شخص واجب نیست ولو آن که خالص باقی مانده اش، سر به فلک بکشد. اما دولت ما، از کسی که قبلاً مالیات داده و پولش را خالص کرده، دوباره می خواهد مالیات بگیرد و شما بخوانید "پول زور".

اگر هم کسی خانه و خودروی خود را از راه غیرقانونی به دست آورده یا مالیاتش را نداده، قطعاً باید مال نامشروع یا بدهی مالیاتی را از او بستانند و مجازات هم بکنند، نه این که تر و خشک را با هم بسوزانند (که گویا قرار است بسوزانند.)

3 - کلمه "لوکس" هم که دیواری شده است تا مسوولان پشت آن پنهان شوند و از مردم مالیات بگیرند. تعریفی هم که از لوکس ارائه داده اند به معنای واقعی کلمه نابخردانه و سخیف است.
سیاست های غلط اقتصادی دولت ها (اعم از قبلی ها و فعلی) باعث شده است قیمت خودرو و خانه به طرز احمقانه ای بالا برود و مثلاً تویوتای "کرولا" که 5 سال قبل حدود 120 میلیون تومان بود، امروز به بالای یک میلیارد تومان برسد و نامش بشود "لوکس" تا از صاحبش مالیات بگیرند!


قیمت انواع تویوتا وقتی "لوکس" نبودند و نمونه ای از قیمت روز همان خودروها که الان لوکس شده اند!
پول زور، از شب های برره تا روزهای ایران/ با چه رویی از تورمی که ایجاده کرده اید مالیات می گیرید؟!

بد نیست آقایان و خانم های مسؤول که چنین طرح های مشعشعی به ذهن شان می رسد و روی ملت اجرایش می کنند، حالا که دارند با کلمه لوکس بازی می کنند، لااقل معنایش را بدانند که مترادف "مجلل" و "نفیس" است.

دقیقاً به دلیل همین معناست که برخی خودروسازهای معتبر، خودروهای نفیس و مجلل خود را با عناوین و برندهای خاص و متمایزی به بازار عرضه می کنند، مانند "لکسوس" که برند لوکس تویوتاست یا "مایباخ" که برند لوکس مرسدس بنز به شمار می رود (یا برخی کلاس های خاص مرسدس که لوکس محسوب می شوند).
برخی خودروسازها هم اساساً لوکس ساز (مجلل ساز) هستند و محصولات شان مانند "پورشه" و "رولزرویس"، فارغ از قیمت شان - که البته بالاست - در گروه لوکس عرضه می شود.
لذا این که کسی بدون توجه به معنای واقعی "لوکس"، قیمت یک خودروی معمولی را بالا ببرد و بگوید حالا لوکس شد، صرفاً خود را مضحکه عام و خاص کرده است.

این که در کشوری ورود خودروی خارجی ممنوع شود، تورم سر به فلک بکشد، ارزش پول ملی سقوط کند و در نتیجه قیمت خودرو بالا برود و بعد آن خودرو را لوکس بخوانند، برای اولین بار در تاریخ بشریت رخ داده است و افتخارش نصیب دولت فخیمه کنونی است!

شما به هر جای دنیا بروید و بگویید در کشور من، تویوتا کرولا را خودروی لوکس محسوب می کنند، یا به عقل تان شک می کنند یا به صداقت تان؛ چرا که کرولا و رنو و فورد و هیوندایی و فیات و امثال این ها، خودروهای طبقه متوسط در جهان هستند و در بسیاری از کشورها - حتی در جهان سوم - به عنوان تاکسی هم مورد استفاده قرار می گیرند. (راستی اگر خودروهای میلیاردی شده چینی و کره ای و پژو 2008 یک میلیارد و خرده ای تومانی و ... لوکس هستند، از نظر مسوولان ما، لکسوس و مایباخ و پورشه و ... چه هستند؟!)


تاکسی های بنز، فورد، تویوتا و هیوندایی در کشورهای مختلف جهان/ در ایران، این خودروها را "لوکس" نامیده اند!
مالیات


نظیر این قصه در خصوص خانه هم صادق است. خانه ای که تا همین 5 - 4 سال قبل، حدود یک میلیارد تومان بود و الان با رشد تورم ، به 10 میلیارد رسیده است که لوکس نیست؛ همان خانه قبلی است - که فرسوده تر هم شده است - اما با سیاست های اقتصادی مشعشع مسوولان، قیمت اش بالا رفته است. معنای بالا رفتن قیمت اش هم ثروتمندتر شدن صاحبش نیست، معنایش بی ارزش شدن پول کشور است و یک میلیارد 5 سال قبل صاحبِ خانه،از 10 میلیارد امروز، ارزش بیشتری داشته است.

واقعاً شرم آور است که تورم خلق می کنند و بعد، از تورمی که خودشان درست کرده اند، مالیات می گیرند! آن هم از کسانی که قبلاً مالیات داده اند.(بند2)

با این اوصاف، اگر یک سال دیگر، قیمت پراید هم بشود یک میلیارد تومان (که بعید هم نیست و چه کسی فکر می کرد پراید 7 تومانی به 180 میلیون تومان برسد؟)، آنگاه باید پراید و به طریق اولی پژو و سمند و دنا و ال 90 را هم لوکس بنامیم چون میلیاردی شده اند!

4 - جالب است که برای پرداخت مالیات خودرو و خانه های به اصطلاح لوکس، بازه زمانی هم تعیین شده است و گفته اند در همین بهمن ماه باید بپردازند و الا سازمان امور مالیاتی با برگه اجرایی به سراغ شان خواهد رفت!

واقعاً فکر کرده اند همه کسانی که ماشین بالای یک میلیارد تومانی دارند، حساب های بانکی شان مملو از پول است؟ یا کسی که در خانه میراثی اش که دست بر قضا گران هم شده نشسته است، آنقدر متمول است که به محض دستور مسوولان برای پرداخت مالیات، دست به جیب شود؟! داشتن یک ملک یا خودرو، دلیل داشتن پول نقد نیست و فهم این نکته هم البته چندان دشوار نیست. آیا مردمی که پول نقد ندارند، برای پرداخت مالیات باید خانه یا خودروی خود را بفروشند؟! 
واقعاً مسؤولان ما در این جامعه زندگی نمی کنند؟! خدایا به تو پناه می بریم.

سخن پایانی:مالیات
مردم را بیش از این تحت فشار نگذارید و العاقل تکفیه الاشاره ( البته: لعلکم تعقلون) !

بعد از تحریر:
دور نیست روزگاری که سریال طنز "شب های برره" را می دیدیم و به رضا شفیعی جم که به اهالی می گفت: "پول وده(بده)، پول زور وده" می خندیدیم؛ غافل از این که طنز شب های برره به واقعیت روزهای ایران تبدیل خواهد شد!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۳۷۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
50
522
استدلال هایتان قوی است عصر ایران و ای کاش نمایندگان به داد ملت برسن هر چند که من یکی چندان امیدوار نیستم
چرا باید کسی که قبلا مالیات داده و با پولی که مالیاتش را داده، ماشین خریده دوباره مالیات دهد؟
واقعا خانه و ماشین گران شده معنایش اینه که مردم ثروتمند شده اند؟ معناش اینه که ارزش پول توی جیبشون کم شده. حالا از کم شدن ارزش پول ملی اینا دارن پول درمیارن؟ ای خداااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
برعکس مقاله ای کاملا غلط هست، در همه دنیا به صاحبان خانه مالیات تعلق می گیرد. مالیات بر اجناس لوکس هم منطقی است اما باید مشخص شود کدام اجناس لوکس هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
55
488
این تصمیم واقعا بی شرمانه هست.
در قبال این مالیات چه خدماتی به مردم می دهید؟
از آن گذشته همانطور که اشاره شد با این قانون دو سال دیگر همه خودروها از جمله پراید و پیکان هم شامل مالیات خواهند شد و اتفاقا برنامه را درست چیده اند!
از طرفی زمانی این قانون را گذاشته اند که مردم در تنگنای شدید اقتصادی هستند و دولت به جای اینکه باری از دوش مردم بردارد فشار را مضاعف کرده است.
به نظر میرسد با این تصمیم جز آشوب و به هم ریختن کشور هدفی برای آن متصور نباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
11
105
عصری جان صبور باش .
شب درازدست و قلندر بیدار .
علیرضا
United States of America
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
5
164
از خودی ها و رانت خوارها و آقازاده ها هم مالیات میگیرند یا نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
154
کسی که درآمدی ندارد اما در ملک آبا و اجدادی خود که ارث برده و ساکن هست باید مالیاتی را بدهد که توان مالی پرداختش را ندارد لذا باید بر خلاف میلش ، ملک خود را بفروشد و قسمتی از آنرا به دولت بدهد ، و به نوعی دولت را در قسمتی از دارایی خود شریک نماید که بر خلاف شرع و عدالت است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
210
باهمان رویی که فکرمی کنندبرای مردم بهشت درست کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
6
145
و باز هم دوست دولت در جیب ملت
شرم باد
ایران
Iraq
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
139
60
اتفاقا خیلی(نه همه) از اونهایی که ماشینها و خانه های آنچنانی دارند مالیات درست و حسابی نمیدن، مثل پزشکها، مثل طلا فروشها و .... که اکثرشون به طرق مختلف خیلی کمتر از اون چیزی که باید، مالیات میدن! خودتون رو گول نزنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
کسی نگفته مالیات بر درآمد نگیرید!
همون پزشک و .. هم مالیات منزل و ماشینش رو داده
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
233
26
با چه عقلی ایران را با کشورهای دیگر مقایسه میکنید؟ مگر در خارج قیمت بنزین لیتری 1500 تومان هست .
کسی ماشین را در ایران گران نکرده استاد بلکه ارز به قیمت واقعی خودش رسیده . کجای دنیا نرخ ارز را دولتها بصورت دستوری تعیین میکند . نرخ ارز حاصلی از عرضه و تقاضا است . در کشور ما هم قیمت ارز تازه داره واقعی میشه . لطفا صغر و کبری نبافید.
پاسخ ها
مهدی یار نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
در مورد بند اول شما میشود ارجا داد به این موضوع که در هیچ جای دنیا خودرو با عوارض 100 درصدی وارد نمی شود پس آن اختلاف قیمت بنزین برای چندین سال پیش پیش دربافت می شود.
در مورد بند دوم فرمول نرخ برابری ارز بسیار ساده است. تورم کشور مبدا منهای کشور مقصد ضربدر نرخ برابری کنونی.
جهت تنویر فکر شما تورم در کشور مقصد در طی چندین دهه هیچ گاه بالاتر از 2 درصد نبوده. تورم هم اصولا فقط مشکلی است که از نابخردی و سیاست های اشتباه حکومت نشات میگیرد ولاغیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
پس لطف کنند بگذارند ماشین خوب با قیمت ارز واقعی به دست مردم برسه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
برادر من، شما و دوستانتان حرف‌های مسولان را تکرار نکنید، یا حداقل کمی اطلاعات تان را از مقایسه قیمت بنزین در داخل و خارج کشور، زیادتر کنید.
مگه زندگی فقط بنزین ه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
این استدلال که تازه دلار یا کالایی به قیمت واقعی خودش رسیده ترفند حیله گرانی است که فقط بدنبال افزایش قیمت و جیب زنی از مردم هستند. چطور موقعی که حرف از درآمد ودستمزد کارگر و کارمند و بازنشسته میشه واقعی سازی درآمد ها ایحاد تورم میکنه ؟؟؟؟؟ امیدوارم کمی انصاف و عقلانیت در ایران رواج پیدا کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
خیلی نابغه ای مخصوصا با مثال بنزینی آنان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
شما ارز را به قیمت واقعی مورد نظر خودتان حساب کنید بعد ببینید کدام خودرو خارجی در ایران به همان قیمتی است که در کشورهای همسایه است؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
خودروسانتافه ۲۰۱۷ که حدود ۳۰ هزار دلار است چرا ۲ میلیارد تومان قیمت می خورد؟!!! جنابعالی که استاد هستید بفرمایید ۳۰ هزار تا ۲۸ هزار تومان چند می شود؟!!لطفا بروید عوارض و تعرفه گمرکی را برای خودرو های خارجی مطالعه کنید.در حال حاضر با تعرفه های فعلی چنانچه اجازه واردات خودرو های خارجی را بدهند علاوه بر قیمت خودرو حدود ۱۶۰ درصد تعرفه و عوارض به آت می خورد.یعنی ۳۰ هزار دلار قیمت خودرو به اضافه ۴۸ هزار دلار مجموع همه عوارض و تعرفه و مالیات جمعا"می شود ۷۸ هزار که با دلار ۲۸ هزاری می شود ۲میلیارد و صدو هشتاد میلیون .سانتافه صفر اگر وارد شود همین قیمت را دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
پس قبول دارین که ارزش پول ملی در همین حد هست دیگه؟ مسئول این بی ارزش شدن پول ملی کیه؟ مسئولیت تقویت پول ملی و اقتصاد کشور با کیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
قیمت ارز واقعی! شده باشه هم دلیل نمیشه از اموال مردم که در اثر تورم گرون شده مالیات گرفته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
غیر از ونزوئلا و زیمبابوه، جقوق حداقلی کارگر بیشتر کمتر از کشر ماست. در کدام کشور دنیا خودرو بی کیفیت با این قیمت فروخته میشه. کدام کشور دنیا دولتی بجای مردم خودش به فکر کشورهای دیگر است. با این اوصاف دو سال دیگه برای پراید یک میلیاردی هم باید مالیات خودروی لوکس بدیم. دوست عزیز بیدار شود
نا صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
متفکر صادق قیمت ارز را چه جوری واقعی کرده اید تا سال 95 که دلارزیر چهار هزار تومان بود حالا چرا دلار ملاکه قیمتها و یا هزینه باشه اما درامدها با ریال بی ارزش باشه چه جوابی داری /
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
10
120
یک‌درصد امنیت تو جامعه نیست یا زورگیری میکنن یادماشینت میزنن یا زندگیت میبرن اخه شما فقط بلد هستید حرف بزنید. استرس و فشار پدر مردم‌دراورده وای بروزی که دریای ملت راه بیفته انوقت دیگه راه نجاتی نیست. من‌نمیدنم چقدر شما خرج دارید چقدر بچه هاتون‌میخورن اونور دنیا که این مملکت غارت کرید بازم کمت ن دست از سر مردم هم برنمیدارید
ناشناس
Greece
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
5
110
واقعا تو همه چیز سرآمدیم تورم ایجاد کردند بعد مردم بابت بی عرضگی آقایان باید مالیات بدن خوب شما هم تنام اجناس رو گرون کردید باید مالیات بی عرضگی به مردم بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
5
71
خدا به ما رحم كنه واقعا !
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
113
25
بگیر مالیات از پول دارها که حق شون است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
آقا رضا سلام
خودم یک باز نشسته هستم فکر نکن سرمایه دار هستم اول اینکه تا موقعی که ذهنیت این باشه که همه سرمایه دارها از راه دزدی پول در آوردن هیچ موقع کارخانه و کار تولیدی ایجاد نمیشه که امثال فرزندان من و جنابعالی بتونن سر کار برن دوما یادت باشه مثل آزمایش گوی درس فیزیک دوره دبیرستان هر ضربه ایی به گوی های اول بزنی این آخرین گوی هست که از جایش میپره
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
10
80
این قانون نه تنها مفید نیست بلکه موجب فرار سرمایه از کشور و اجحاف به کسانی که سلامت زندگی کرده اند میشود
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
11
86
جالب اینکه صدا و سیما هم یک برنامه مثل ثریا برای آن تولید می کند و بگونه ای به مردم القا می کند که این مالیات یا موارد دیگر کار درستی است . چرا این رسانه میلی صدای عموم ملت و یا نقدهای کارشناسی منصفانه را نمایش نمی گذارد...داخل پرانتز خودم ۲۰۶ دارم و از بحث بالا ذینفع نیستم اما بنظرم کمی باید دولت منصف و پخته عمل کند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
6
127
ابتدا ماشین ۶۰۰ میلیونی را با گمرکی و گرانی کاذب ۲ میلیارد به مردم میفروشی و بعد برای اینکه ماشین را بالای یک میلیارد به خلق الله انداخته ای از آنها مالیات می گیری!!!!!! به خدا به عقل شیطان نمیرسد آنچه مجلس و دولت با مردم می کنند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
89
به قول آقای ژوله قرار بود اونا ازروی کارهای دولت برنامه طنز به سازند نه اینکه دولت ازروی برنامه های اونا مملکت رو اداره کنن.
دهه70مسول بخشی از یک اداره بودم اواخر دهه 70 که سیستم عامل DOSمنسوخ شده وویندوز جایگزین اون شد ذیحساب اداره ماوس را کالای لوکس برای خودش تعریف کرده بود واجازه خرید نمیداد یک سالی طول کشید که زیر باررفت تصور کنید کارباویندوز بدون ماوس چه عذابی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
7
84
یک دزدی آشکار و زورمدارانه

باورکنید نداریم ، و نداریم و نداریم

اینها فکر میکنند چون خودشان دارند ، سایرین هم دارند! و داشتن خودرو یا خانه ایی که توان تعمیرش را هم نداریم ، بهانه کرده اند.

خدایا
از دست اینها به خودت پناه میبریم .
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
175
23
اولا این تورمی است که دولت روحانی ایجاد کرده ثانیا بازهم بالاخره اون کسی که تویوتا و .. دارد از کسی که پراید دارد میاندازند بیشتری دارد پس مالیات بیشتری هم باید بدهد چند درصد مردم پراید سوار چند درصد تویوتا سوار هستند؟هرکه بامش بیش براش بیشتر
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
منفی ها رو ببین متوجه میشی که یه ساندیس ارزش این طرفداریهارو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
اگر از مردمی متظر باش سراغ پراید تو هم خواهند امد و اگر از مسولبن هستی بدان که هر حاکمی خراج زیاد کرده دوام نباورده است، می توانی از حداد که کتب تاریخی می نوشت بپرسی
ناشناس
Iraq
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
10
75
طالبان گذشته از بدیهاش، یک‌ خوبی دارد که عقاید اقتصاد کمونیستی به مبانی ایدئولوژیکشون رخنه نکرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
10
82
آینده این تصمیم از الان روشن است: افزایش میل به مهاجرت و فرار بیشتر سرمایه از ایران.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
13
61
به نظر شما که از کلمه زور برای گرفتن مالیات استفاده کرده اید ، گرفتن مالیات از کارمندانی با سابقه کم و زیاد که ماهی کمتر از ۷ میلیون حقوق می گیرند و حقوقشان تقریبا ۵۰ درصد خط فقر است ' پول زور نیست!!!
آیا خبر دارید اقشار کارگر و کشاورز و ...‌ چگونه زندگی می کنند ؟!!!!
آیا کسانی که ثروت های کلان دارند از راه درست به دست آورده اند؟ من موافق گرفتن مالیات از کسی که یک خانه و یک ماشین دارد نیستم اما به نظر شما اختلاف طبقاتی در ایران وحشتناک و عذاب آور نیست؟!!!!
آیا وضعیت زندگی مردم که درآمدشان جوابگوی اقساط بانکی و کرایه منزلشان نیست و در همان روز اول دریافت تمام می شود برای شما اهمیت ندارد و نگران ثروتمندان شده اید؟!!!!
آیا بهتر نیست به جای پرداختن به این مسائل به ثروت های بادآورده که از راه رانت و دلالی و..‌ بدست آمده اند بپردازید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
عذاب آور هست ولي اين راهش نيست
ماليات را بايد از سرمنشا ايجاد درآمد گرفت
كسي كه حتي مكان مشخصي نداره و فقط با يه موبايل ميلياردها درآمد دارد بايد مالياتش را بدهد ولي تقصير كسي كه خودرو و ملكش را با پس انداز حقوقي كه مالياتش قبلا پرداخت كرده و تورم افسار گسيخته اين خراب شده مزيد بر علت شده چيست ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
عزیزم درست می فرمایی از کارمندی که ۷ میلیون حقوق می گیرد دارند پول زور می گیرند و دوبار هم پول رور می گیرند یکبار زمانی که حقوق می دهند یکبار هم زمان خرید مایحتاج رندگی تحت عنوان ارزش افزوده، اما الان می خواهند از پس اندازی هم که می کنی یا قبلا کردی و خانه ای در دولت اول روحانی خریدی ۳۰۰ میلیون و الان شده ده مبلیارد مالیات سوم بگیرند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
5
54
باید دید پشت تنظیم این مقررات چه کسانی هستند. که حاصل کارشان جز آشفته ساختن جامعه چیز دیگری نیست. اصولا وقتی وضع مقررات براساس خرد و منطق باشد به اصلاح امور اجنماعی کمک می کند و برعکس نتیجه معکوس خواهد داد. کاهش ارزش پول نتیجه سیاست های غلط و نادرست دولت ها و مجریان قبلی بود که اجناس به قیمت های کاذب اراپه می شوند. بنابر این دولت اگربخواهد مالیاتی بگیرد باید ابتدا به واقعیت های اجتماعی توجه کند. این نوع مالیات و شیوه اخذ مالیات جز نارضایتی عمومی و افزایش تنش های اجتماعی حاصلی ندارد و قطعا دولت خالی از پشتیبانی عمومی خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
73
گمرکی خودرو که بالای دو برابرِ قیمت ماشین هست رو چی حساب کردند پس؟ مالیات نبوده این؟ یه مالیات حداقل صد در صدی داده طرف حالا دوباره مالیات بده؟ تازه همین مسئله ی گمرکی خودروی خارجی باعث گرونی خودروی داخلی هم شده. طنز روزگار رو میبینی.
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
7
54
کاش چهار تا مسوول بفهمند که چه به سر مردم داره میاد
کاش این مطالب را در مجلس فریاد بزنند و مردم و مسوولان را آگاه کنند
خدا ازتون نگذره تا کی میخواهید ظلم کنید
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
8
40
من چهار سال پیش با وام و رهن و قرض یک آپارتمان خریدم ۳/۵ میلیارد. یک سال اجاره دادم کلی مالیات بر اجاره پرداخت کردم. الان بخاطر تورمی که دست خودم نبود شده ۱۲ میلیارد. عوارض نوسازی و پسماند شهرداری هم که هر سال سه برابر میشه و امسال ۱/۲ میلیون دادم. حالا مالیات خانه‌های لوکس.

چ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
47
یه طنز دیگه نظیر همین موضوع مقاله شما: من یه خودرو مدل سال 82 شمسی دارم. میخواستم عوارض سالیانه شهرداری رو بدم دیدم نوشته فلان مقدار ریال عوارض بعلاوه فلان مقدار عوارض فرسودگی. از طرف دیگه همه خودروها ملزم به داشتن معاینه فنی هستند. واقعا متوجه نمیشم خودرویی که معاینه فنی معتبر داره فرسودگی برای حرکت در خیابان چه مفهومی داره؟ این هم یکی دیگه از کلک های بازی با کلمات برای سرکیسه کردن مردم و پوشاندن کارنابلدی مسئولان مربوطه.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
51
یراستی نویسنده سریال بربره چگونه آینده این مملکت رادرنوشتن داستان این سریال پیش بینی کرده بود!!؟؟منکه نه ماشین میلیاردی ونه منزل آنچنانی دارم که مالیات به آن تعلق بگیرداماازاین مالیات ستاندن دولت میخواهم فریادبزنم خودشان ارزش پول ملی راکم کرده اندتااتومبیلهاوخانه ها گران شده است حالامی خواهندازاین سیاست اقتصادی غلط خودشان درآمدارجیب مردم کسب کنند!!؟ تنهاخدابایدبه داد این مردم مظلوم برسد
Parsa
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
9
75
یه عده میگفتن رعیسی بیاد همه چی درست ولی آقا از روزی که اومده تا الان تو مسافرته .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
6
45
مگر همین نقدهای شما ژورنالیست ها کمی تاثیر گذار باشد، وگرنه خیلی وقت است که حرف(بهتر است بگویم دردِ) شهروندان عادی (ستونهای جامعه!) دیگر پشیزی ارزش ندارد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
47
تورم ایجاد کن، پول زور بده! امسال عوارض اموزش و پرورش نیز به عوارض نوسازی! و پسماند اضافه کردند!
بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
19
کاش این عقل های مشعشع لااقل این اوامر ملوکانه را به مقیاس یک کالای با قیمت نسبتا ثابت، مثلا 1کیلو طلا،یا 50000 دلار یا به نرخ یک زمان ثابت مثل سال 96( قبل از فجایع ایجاد شده توسط این عقل های مشعشع و ترامپ) مرتبط می کردند (تازه آن بحث مالیات پرداخت شده قبلی هم به جای خود باقی بود).
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
32
مالیات معقول و شفاف سازی ستونهای اقتصاد سالم اند. شفاف‌سازی مخارج کجاست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
49
سال 96 ویتارا خریدم 140 میلیون تومان و به همت مسئولین محترم الان رسیده به 1400 میلیون تومان. طبق این قانون مشمول مالیات خودرو لوکس می شوم. خود گویی و خود خندی. عجب مرد هنرمندی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
45
درود بر شرف نویسنده که ایقدر قشنگ حال روز مارو توصیف کردند من نمیدانم تا کجا میخوان به این سیاست غلط و کمدی ادامه دهند آقایان بخدا ملت خر نیستند می بینند و می فهمند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
34
وکلای دادگستری علیه این بی عدالتی محض اقدام کنن...
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
39
همین مالیات مشاغل،، من هر سال مالیات را میدادم، و یک مودی خوش حسابم، بخاطر وضعیت بد اقتصادی مجبور شدم دفتر و فعالیتم را جمع آوری کنم،، حالا برای مفاصا حساب رفتم، برای من مبلغ بیست میلیون تومن جریمه از مالیات سال 91 تا 94 که اول شغلم بود و اظهارنامه نداده بودم تعیین کردم،، در حالیکه چهار سال پیش رفتم و اصل مالیات را دادم و رئیس وقت هم گفت اگر مالیات رو بدی این جریمه ها رو می‌بخشیم،، مالیات رو دادم و حالا بعد ۵ سال که رفتم مفاصا بگیرم میگن 20 میلیون جریمه ش رو هم باید بدی،،، حالا دارم وسایل دفتر رو میفروشم تا بتونم جریمه ش رو بدم،،، واقعا داره میشه مثل کارتون رابینهود و داروغه و مالیات گرفتنی که حتی اگه پول خورد و خوراک نداشته باشی باید بفروشی تا مالیات بدی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
34
قربونت
الان هر ماشین خارجی گرانتر از دنا پلاس از لحاظ قوانین کشور غیر متعارف یا لاکچری حساب میشه و بیمه خسارت را معادل لوازم دنا پلاس حساب میکنه.
این یعنی تحقیر مردم ایران
خودرو چری باید الان حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون باشه
به قیمت ۷۰۰ میلیون داره فروش میره و رفته جزو ماشین های لاکچری
خخخخخخخخخخ
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
43
مابه التفاوت قیمت روغن نباتی و دوغ و ماکارونی و......که بیش از ۱۰ برابر شدن رو از کی بگیریم؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
8
29
سلام
تا آنجایی که می دانم در اسلام چیزی به عنوان مالیات وجود ندارد و منابع مالی اسلام هم مشخص است که شامل خمس؛زکات؛ارث بی وارث و ... می شود.از این دیدگاه گرفتن مالیا نباید مجاز باشد.مگر علی (ع) و پیامبر اسلام مالیات می گرفتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
احتمالا ما مسلمون نیستیم و تو بلاد اسلامی زندگی میکنیم باید جزیه بدیم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
34
استدلال شما کاملا منطقی و مستدل است. ولی یک سوال اینجا مطرح میشود. قیمت این خودرو ها و املاک را چه کسی تعیین میکند که ببینند به حد نصاب یک ملیارد و ده ملیارد رسیده؟ دلالان ؟ سایت های خرید و فروش؟ یا خود دولت کارشناس دارد و تک تک اتها را قیمت گذاری میکند که خود به تبم و سازمان عریض و طویلی نیاز دارد. مضافا ایا این تعیین قیمت خود بخود معیاری برای بالا رفتن قیمت ها و تورم مضاعف نمیشود؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
46
دوست دارم یکی به من بفهماند که این دزدی با دزدی که شبانه به خانه مردم میرود چه تفاوتی دارد؟چرا آن دزد را محاکمه میکنند و این را نه!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
36
واقعا حرف دل مردم را زدین ننگ بر اینا
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
24
ای بابا ایناکاری به نفع مردم انجام نمیدن؛یک وام ازدواج به عنوان وام ۴٪ به جوونامیدن ۲میلیونش که همون اول به عنوان مالیات ازش کسرمیشه سالانه یک میلیون هفصدوخردی به عنوان کارمزدمیگیرن کارمزدچی ماکه ندونستیم آخه باهرتراکنش که کارمزدکم میشه؛حالابایک حساب سرانگشتی حساب کنین این وام چن درصدمیشه تو۸سالی که بایدیک جوون پسش بده!!!!؟
ناشناس
Belgium
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
7
32
مرسی عصر ایران
خود من به عنوان یکی از مشمولین چنین مالیاتی در تامین مخارج روزانه با مشکل مواجه هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
عزیزم ماشین میلیاردیت را بفروش و یک ماشین ارزانتر بخر بقیه اش را بزن زخم زندگیت مثلاً شغلت را توسعه بده و ...
حمید
Australia
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
25
درایران هنوزتفاوت مالیات بردرآمد ومالیات از سرمایه مشخص نشده:
مالیات از مجموع درآمدهای یک فرد شامل حقوق ٫ سود بانکی٫خریدو فروش ارزو خودرو سودسهام حسای می شود وپله کانی کسر می گردد.
مالیات از سرمایه شامل خانه و خودروی مصرفی یک فرد نمی شود یعنی شما اگر۱۰ برابر قیمت تنها خانه خودروبفروشید نباید مالیات بدهید چون دوباره خانه بخرید.نظام مالیاتی برای دلالان وسوداگران درایران طراحی شده!
ناشناس
Germany
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
31
واقعا ایا باید قسم حضرت عباس اقایان را باور کرد و یا دم خروس را. از یک طرف تشویق میکنند که ایرانیان خارج کشور برگردند و سرمایه خودشان را به داخل بیارند چون ابنجا امن است و بهترین جا برای سرمایه گذاری. ولی با وضع اینگونه قوانین عجیب و غریب به نظر میرید نه تنها سرمابه ای به داخل نخواهد امد بلکه بزودی شاهد فرار بیشتر سرمایه هم باشیم
حسنعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
33
بسیار عالی نوشتین. این نکته رو هم کاش میفرمودین که همون موقعی که راو۴ قیمتش ۲۲۰ بود قیمت واقعیش ۱۰۰ میلیون بود. یعنی همون اول بیشتر از ارزش واقعی خودرو مالیات و عوارض و..... گرفتن. دیگه بعدش دنبال چی هستن؟ منی که ماشین ۲۰۰ میلیونیم شده ۲ میلیارد سود نکردم. اون موقع با ۱۰۰ میلیون اضافه تر میشد خودروی بسیار بالاتری خرید ولی الان باید ۲ میلیارد بذلری روش. من از خدامه خودروم دوباره بشه ۲۰۰ میلیون.......
ُسعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
25
چرا فکر می کنیم فقط از کارمند قشر پایین دست جامعه مالیات بدهند من فکر می کنم باید پیگیریه مالیات عادلانه از سوی مجلس پیگیری بشه درآمدهای ناشی از دلالی وغیرمولد تورم ساز در دستور کار باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
44
"واقعاً شرم آور است که تورم خلق می کنند و بعد، از تورمی که خودشان درست کرده اند، مالیات می گیرند! "
شرم آورتر اینکه اسم آنها را میگذارند "لوکس" و پیش فرض هم این است که هر کسی لوکس دارد باید "پول زور" بدهد!
راستی، اگر درآمدها، هزینه های بی حساب و کتاب تان را نمی دهد، چرا آنها را کم نمی کنید؟ همین صدا و سیما، نزدیک ده هزار میلیارد تومان(با احتساب بودجه ارزی) بودجه می خورد. همین یک قلم را کم کنید، لازم به اینهمه زورگیری نیست.
مطمئن باشید، نه در مورد خانه ها، نه ماشین هایی کهپیش پیش، مالیات های سرسام آور گرفته اید، جامعه زیر بار زور نخواهد رفت و شما تنها باعث ایجاد تنفر و انباشت خشم بیشتر خواهید شد.
mandana
Germany
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
40
مردم ایران را انقدر فقر کرده ندا، که داشتن یک آپارتمان ۶۰ متری نشان از ثروت است!!، شما از خانه و ماشین " لوکس" صحبت می‌‌کنید؟؟ در کشور ثروتمند ایران، ، که خود " آقایان" پورشه سورند و قصر‌ها ساخته ا‌ند، همین داشتن یک ماشین و یک خانه ارثی را هم برای مردم نمی‌‌خواهند!!، ببینید در کجای دنیا نان سهمیه میشود، فقط در زمان جنگ جهانی دوم در کشور ها نان جیره بندی، و حالا این ... می‌‌خواهند این کار را انجام بدهند!!!، "راستش تأ ابله و احمق در جهان است ، مفلس در نمی‌‌ماند"!! ...
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
35
سوالی که این روزها ذهن منو درگیر کرده اینه که به عنوان یک کارمند وقتی ماهیانه ۱۵ درصد از حقوقم رو به عنوان مالیات میدم چرا باید برای خرید یک پفک یک شارژ ایرانسل، بلیط قطار و اتوبوس یا هر خرید دیگه‌ای هم باید ازم مالیات کسر بشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
همه جای دنیا همینه، بهش میگن مالیات بر مصرف که حدود بیست درصده، حالا ما به اسم مالیات بر ارزش افزوده داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
31
ازکسانی که سواد ندارن چه توقع داری داداش والا ما بااین روش نمخواهیم ماشینمان شود لوکس وما نمی خوایم خونمون قیمتش بالا بره درهم جای دنیا ماشین که فرسوده میشه ارزون میشه ولی درایران برعکسه تقصیر مالک چیه خدالعنتش کنه مصببش رو
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
37
با این قانون هر چی تورم بیشتر بشه دولت بیشتر خوشش میاد ،چون مالیات بیشتری میگیره، دولتی که از تورم درآمد زایی میکنه چه جوری میخواد جلوی تورمو بگیره و از ارزش پول ملی دفاع کنه، اینا فعلا سرشو دارن بند میکنن از سه چهار سال دیگه میگن هرکی خونه و ماشین داره باید سالانه مالیات بده، چون ما بخور بخورمون زیاده و انگل زاده هامون زیاد شدن و باید بهشون پول برسونیم تا تو اوروپا و آمریکا راحت بخورن و بچرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
اینها تورم را نعمت الهی میدانند !!!! دلیلشان را هم امروز فهمیدیم
مرتضی عطوفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
27
دریافت مالیات از کسانی که فرار مالیاتی داشته اند ، امری بسیار پسندیده است ولی گرفتن مالیات از دارایی هایی که تورم سبب حجیم شدن آن گردیده است، باید مورد بررسی قرار گیرد.
علاوه بر آن این سقف ده میلیارد برای خانه و یک میلیارد برای ماشین.، توسط چه فرمولی محاسبه گردیده.
شاید بهتر باشد که اینگونه عمل شود. املاکی با این ارزش و اتومبیل‌هایی با فلان ارزش، اگر معامله شوند، مالیات آنها پلکانی افزایش خواهد یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
27
6 سال پیش ماشین کره ای دست دوم با قیمت 120 م ت خریدم که خارج از ایران قشر کارگر سوار میشن ، الان این ماشن هرجای دنیا باشه فرسوده محسوب میشه ولی در کشور ما اگر کسی به ماشینم بزنه بیمه خسارتو کامل نمی ده چون نامتعارف محسوب میشه!! مالیات خودروی لوکس هم باید بپردازم! مدل جدیدش هم وجود نداره و اگر مدل بالاترش هم موجود باشه چند صد میلیون گرونتر هست و توان خریدش رو نداریم!! در حالی که قبلا با 10-20 تومن بالاتر میشد مدل جدیدشو خرید! این چه قوانینیه واقعا که فقط به نفع دولت و بیمه است و برای مردم سودی نداره!
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
29
تورم : حاصل دولت تدبیر و امید (روحانی)
سو استفاده از تورم: تدبیر دولت مردمی (رئیسی)

بیچاره مردم مظلوم ایران
پاسخ ها
ه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
خودت رو گول نزن، 43 ساله که تورم جزو لایتفک این اقتصاده
منم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
17
حرف شما منطقی و معقول بود..موافقم.چندین بار گفته و باز هم میگم، مشکل ما قوانین مستهلک و قدیمی، تزاحم قوانین و ناکارآمدی نمایندگان مجلس بوده و هست.ربطی هم به این مجلس نداره.متاسفانه از عملکرد مجالس چنین برمیاد که آقایون طریقه قانونگذاری بلد نیستن.متاسفانه به جای اینکه سراغ سودهای تریلیاردی برخی مافیاها و دلال ها برن، سراغ قشر ضعیف و متوسط جامعه میرن.کسانی که بدون داشتن هیچ فعالیت تولیدی و تنها با خرید و فروش دلار، سکه، مسکن و خودرو، و کلا هر چه که امکان انباشت و احتکار داشته باشه، سودهای کلان به جیب میزنن، همیشه از تیررس قوانین مالیاتی دور هستن و هیچ نظارتی هم نیست.کسانی که تعیین کننده قیمت اغذیه، مسکن، دلار و سکه هستن با چند ماده واحده قابل نظارت و پیگیری هستن.گرفتن مالیات و عوارض از این افراد اسیار سودمندتر برای دولت هست تا گرفتن چند درصد ناقابل از قشر متوسط و ضعیف و ایجاد نارضایتی..
اکبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
4
28
درود بر شما، دست مریزاد که حرف دل ملت رامی زنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
57
14
چرا کسی که خونه ده میلیاردی داره و ماشین چند میلیاردی نباید مالیات بده ؟؟؟چرا از کسی که می‌تونه انقد خرج کنه دفاع می‌کنین که مالیات نده ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
همین تفکر آدم هایی مثل شماست که نمی گذارند تجمیع سرمایه در این کشور صورت گیرد. فکر می کنید هر کس دارد پس باید ازش گرفت و همه را مثل شما کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
برای اینکه مالیات خرید ماشینش رو قبلا ازش گرفتن اخوی، تقصیر مردم چیه که اسپورتیج ۱۴۹ میلیونی شده یک میلیارد و هشتصد میلیون؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
چون قبلا مالیاتشو داده. تازه خونه ده میلیاردی اون آدم همین چند سال پیش شاید میشد یک میلیارد. تاوان بی عرضگی مسوولان رو نباید مردم بدن
ناشناس
| Belgium |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
اصلا متن را خوندی؟ یا فقط بدو بدو اومدی عقده گشایی کنی؟ امیدوارم تو هم از راه درست به دست بیاری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
30
واقعا واقعیت را توضیح داده.بنده خدا میگه خونه من فلان میلیارد قیمتشه ولی پول برای مخارج روزمره ندارم.یا یک آشنا کیا اسپورتیج گرفت سال ۹۳ با۱۵۹ میلیون ت یک روز صحبت میکردیم می‌گفت پول سرویس وبنزینش رو ندارم حالا از کجا مالیات بده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
چه ربطی داره عزیز من، برای انجام هر کاری باید به هزینه های بعدی هم فکر کرد، نمیشه بگی ازدواج میکنم ولی درآمد ندارم، بچه دار میشم ولی هزینه اش رو ندارم، ماشین گرون میخرم ولی خرج تعمیرات زیادش رو ندارم. الان داداش من اونور آب یه ماشین خریده ۵۰۰ دلار ولی مالیات سالانه ماشین ۱۰۰۰ دلاره. من هم دوست دارم ماشین خارجی بخرم ولی افت قیمت و هزینه تعمیرات و نگهداریش از توان من خارجه.
ناشناس
Germany
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
5
37
من با اینکه نه خونه بالای ده میلیارد دارم نه ماشین ولی با این قانون مخالفم، این قانون صد در صد باعث خروج سرمایه بسیار زیادی از کشور میشه و دودش هم فقط تو چشم ما مردم میره
تhjkh
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
42
چرا باید کسی که قبلا مالیات داده و با پولی که مالیاتش را داده، ماشین خریده دوباره مالیات دهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
60
تمام پول پس انداز ما رو نابود کردید حالا از اون مالیات هم میگیرید؟چجوری میشه از این مملکت فرار کرد؟
امیرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
8
از ماست که بر ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
7
سلام . عالیست ، و سپاس فراوان که درد دل مردم را مطرح کرده اید و بسیار مستدل و محکم دستتان درد نکند . پیروز و موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
9
آیا شفاف سازی مالیاتی صورت می گیرد؟ مالیات های اخذ شده کجا خرج می شوند؟
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
7
ایا فکر میکنید تولید کننده ای که برخی از انها ثروتمند هم هستند با پرداخت این مالیات ساکت خواهند ماند؟
انها دوبرابر همین مالیات را روی قیمت اجناس کشیده یا چند نفر نیرو را تعدیل میکنند که هزینه ان جبران شود
دولت هیچ پولی برای اداره کشور ندارد ولی با وقاهت تمام در حال ماجراجویی در همه زمینه های داخلی و خارجی هستند
وضعیت کنونی کشور وضعیت انتظار برای رفع تحریم است و اگر مردم به حرف مسئولان گوش میدادند و باور میکردند کشور نیاز به مذاکره ندارد تا حالا کشور چند پاره شده بود
ولی همه حرفهای مذاکره کننده روسی یعنی کدخدای جدید را باور میکنند
داو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
9
احسنت شیرمادر حلالت حرف ملت رو زدی بعضیها موقع کارکردن خواب بودند واگرکسی کاروتلاش کرده باشه بعد یگ ماشین خریده باشه همه تنبلهافکر میکنند ارث باباشون بوده ودیگری گرفته ماشین خریده حالا خشحال میشن ذوق میکنند نه اونی که عقلش رسیده پول در بیاره اگر همه مالش روبگیرند باز یگ سال بعد همانه ذوق نکنید بی آر ها
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
8
این دولت و مجلس و بقیه کمر همت بستن تا این کشور و این ملت را نابود کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
5
ممنون از متن صحیح ومنطبق باعقل و شرع و احوال امروز جامعه ،و آیا جوابی قانع کننده و صحیح در اثبات نادرستی این متن میتوان ارائه داد که حداقل یاد برره نیوفتیم و بجای خنده گریه کنیم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
9
در کامنت ها خوندم که دوستی قیمت بنزین را به رخ هموطنان می کشید، لازم به ذکر است بنده شاغل کشور کویت هستم، دستمزد من به عنوان کارگر ساده ساختمانی رده پایین ۱ میلیون و صد هزار تومن در روز ، و قیمت بنزین در این کشور ۶۵۰۰ تومنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
11
3
دوست عزیز پس کی مالیات بده؟ مالک پراید؟؟؟ مالک کرولا همون 5 سال قبل هم باید مالیات میداد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
7
ضمن سپاس فراوان از تحليل بسيار خوبتان كه نظر همه ما است و دقيقًا همين طور است ، اين فقط و فقط ظلم مسلم است كه خود اينها اين وضع را بوجود اوردند و حالا مانند داروغه ها سابق جيب مردم را خالي و هر روز همه را فقير كنند بجاي اينكه فقيران را ثروتمند نمايند ، واقعا فقط با يد بحال روز ايران عزيز گريه كرد. و ديگر هيچ.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
14
2
عصر ایران دوباره با ادبیاتی بی سوادانه نسبت به تصمیم های درست اقتصادی هوچی گری کرده است! بزرگواراین مملکت بخاطر سیاست های ارز 4200 دولت مورد تایید شما به بهشت دلالان تبدیل شده و این درآمدهای تبدیل شده به خونه و ماشین لاکچری باعث تورم در بخش مسکن و ماشین شده است، کار اصلی نالیات تنظیم گری ست دولت باید از بخش های غیر مولد تا می تواند به نفع قشر ضعیف مالیات بگیرد
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
7
در هیچ جای دنیار از دارایی مالیات نمی گیرن میرون تو صورتحساب سود و زیان و مشمول مالیات میکنند تو قانون تحارت هم چیزی از گرفتن مالیات تو دارایی ها وجود ندارد از دارایی استفاده میکنند و تو سودی که از استفاده دارایی بدست میارن سپس از اون سود مالیات میگیرن
اینجا برعکس شده از دارایی مالیات میگیرن اما میبایست از سود مالیات بگیرن بعلت فرار مالیاتی نمی تونن ، اونجا هم که دیگه دارایی وجود نداره که بتونه ازش سود بگیره چون اونه فروخته پول مالیات را جور کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
8
من متعجبم چرا کارشناسان و متخصصین درباره آن چیزی که به اسم مالیات بر ارزش افزوده که سالهاست به زور گرفته می شود چیزی نمی نویسند ، مگر ارزش افزوده به معنای سود بدست آمده از یک معامله یا جنس قروخته شده نیست ؟؟ من کالایی(هر چیزی را) خریده ام 1 میلیون ، آنرا با سود مصوب یا سودی که عرف بازار هست به قیمت 1 میلیون و دویست هزار تومان می فروشم ، دویست هزار تومان سود کرده ام ، حالا باید مثلا 10 درصد این سود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده ، به دولت بدهم ، آیا غیر از این هست ؟؟ پس گرفتن ارزش افزوده در قبض آب و برق و گاز و تلفن و موبایل و شارژ موبایل و این قبیل موارد چیست ؟؟؟؟ و البته خیلی موارد دیگر هم هست . آیا این همان مالیات بر مصرف نیست ؟ آیا مالیات بر مصرف در اقتصاد دولتی ایران روا هست ، آن هم برای این موارد و مشابه آن ، در حالی که خیلیها با درامدهای میلیاردی در ماه ، به راحتی از دادن مالیاتهای واقعی و اجباری و طفره می روند مثلا پزشکانی که مدیر دولتی می گوید 40هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند ؟
ستار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
6
حداقل از خانه و ماشین موجود مالیات نگیرند هر کس از امروز(یا فردا) ماشین یک میلیاردی یا خانه ده میلیاردی خرید او مالیات بدهد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
9
حرف حق میزنید. من خودرو خریدم صد و پنجاه میلیون تومان الان شده یک و نیم میلیارد تومان در صورتی که درآمد ثابت دارم این چه وجدان و روشی است که به زور باید مالیات بدم؟مکه چه سودی به من رسیده؟ همون خودرو را باید بخرم دو و نیم میلیارد باید بپردازم . تعمیرش ده برابر شده. تقصیر من مصرف کننده چیه در این گرانی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
18
3
عصر ایران عزیز متاسفانه بی انصافی می کنید.
کجا حاکمیت خودش تورم را ایجاد کرد،که می گوئید خودتان ایجاد کرده اید؟!
انگار نه انگار که تورم به خاطر شدید ترین تحریم های تاریخ توسط آمریکا درست شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
5
خدا را شاهد میگیرم که وقتی رفتم نان بربری خاشخاشی بگیرم پشت سری من گفت مرفه بی درد همین شماها هستید که ... وقتی گفتم نان خاشخاشی قیمتی ندارد در صف ولوله شد که برخی اینجا نان نسیه خریده اند و متاسفانه راست میگفتند
برخی زنها برای خرید یک لقمه نان برای خانواده کاری میکنند که ترس عذاب و زلزله برای لعنت کده دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
10
مفتخوری قانونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
11
4
ببینم این تورمی که ایجاد کردن عاملشهمون کلید ساز مورد حمایت شما نبوده . پدر مملکت را با این رییس جمهور کلید سارتون درآوردی حالا مدعی شدید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
7
تحلیتان عالی بود لطفا با نماینده هاو کارشناسان مصاخبه کنید تا بفهمند دارند چکار میکنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
11
عجب روزگاریست.
خودشان با نا اگاهیهاو......تورم و گرانی بوجود میآورند
آنگاه بابت این بی کفایتی از مردم پول زور آنهم در پوشش
قانون مطالبه می‌نمایند.
تجاهل هم حدی دارد.
هزینه های زائد را حذف کنید.
جلوی اختلاس نزدیکان خود را بگیرید.
ازواگذاری مشاغل و مناصب بوابستگان نا لایق بیسواد
خویش بپرهیزید.
کار را ب کاردان بسپارید.
مملکت درست میشود
علی نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
6
واقعا مطلبی که نوشتید عالی هست . آقا شما را به خدا جایی هست شکایت این مجلس و دولت کنیم و رسیدگی کنند که متاسفانه نیست .
خودرو و خانه ایی که بر اثر بی ارزش شدن پول ملی بالا رفته حالا می خواهن مالیات بگیرند واقعا باید به این مجلس و دولت گفت شرمتون باد .
با چه استدلالی می خواهید این کار رو انجام بدید؟
مجلس و دولت بی کفایت و بی تدبیر !!!!
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
7
درست بشو نیست که نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
5
یادش بخیر یکی از استادان دوران تحصیل میگفت ..ادم غیر وقتی با مشکلی روبرو میشود اولین ایده ای را که به ذهنش میرسد اجرایی میکند چون فکر میکند هم بهترین وهم تنها راه حل است.متاسفانه حکایت این روزهای تیم اقتصادی دولت است.مثلا میخواهند پول جدید خلق نکنند واز سیستم بانکی استقراض نکنند.اما به نظر میرسد با وضع این قوانین مندراوردی از سمت گشاد شیپور میدمند.
پژمان تراکمه
United States of America
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
12
همیشه در ذهن من این جمله هست خلایق هر چه لایق
با کی بد کردیم که تاوانش را میدیم هر جا را بررسی میکنیم چنبره نابخردی و نادانی مردم را احاطه کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
10
خود کرده را تدبیر نیست. مردم حقشونه این بلا سرشون بیاد. خودشون انتخاب کردن
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
5
کاملا درست و بجاست.کمر مردم را بیشتر از این نشکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
8
با حقوقی که قبل از دریافت مالیات آنرا پرداخت کرده ام چندین سال قبل یکدستگاه خودروی مونتاژ داخل خریداری و قبل از دریافت مالیات آن را هم تمام و کمال پرداختم. بخاطر تورم یا همان مالیات پنهان و کاهش ارزش پول ملی ،قیمت خودرو بیش از یک میلیارد تومن شده است و باید برای سومین بار مالیات داد .بر فرض اگر حکومت بر سر عقل آمد و قیمت خودرو کاهش یافت مالیات کسر شده برگشت داده خواهد شد؟ نفس پرداخت مالیات از بدیهیات جوامع امروزیست ولی مردمی که مالیات پرداخت می کنند در تعیین حکمرانان و شیوه حکمرانی و هزینه کرد مالیات هم
دخیل هستند .آیا حکومت جوابگوی تصمیمات و رودیکرد غیر عقلانی خود هست؟ اصولا در صورت بازخواست هیچ یک از مسولان استحقاق داشتن منصب حکومتی یا دولتی را دارند؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
9
قیمت خرید یک خودرو خارجی متوسط در ایران سه برابر قیمت جهانی است چون ۲۰۰٪ مالیات و عوارض ورودی میگیرند و جالب است بعد مجدد میخواهند هرسال مالیات مضاعف بگیرند در مقابل حقوق ها هم سقف و متوقف کرده اند به نحوی که بالاترین حقوق را حداکثر ۱۰۰۰ دلار گذاشته اند. واقعا خود اینها فکر می کنند ما مردم هم مثل خودشان درآمد داریم؟ یعنی همه جوره میچلونند ما را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
7
پول وده پول زور وده ها میلیاردر بیدی و ما خبردار نبیدیم! پراید میلیاردی سوار وشی مرفه بی درد!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
10
اونوقت قوانینی که باید خدماتی یا کاری انجام بدن،چندین ساله خاک میخوره...
اما گرفتن پول و مالیات و ... تو کوتاه ترین زمان اجرایی میشه
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
10
دیگه شورشو در اوردن. سو استفاده از تکنولوژی یعنی این.بالاخره سیرمونی ندارن دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
7
اجاره بدید به پولدارهای عادی هم سیخونک بزنند در نهایت این موضوع نتیجه مثبتی در جهت وحدت مردم خواهد داشت.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
1
7
سلام این نوع مالیات واقعا پول زور گرفتن هستش. همه باید به تناسب مالیات پرداخت کنن که نمیکنند مثلا چرا کارمندان باید بیشترین مالیات را پرداخت کنن ولی آستان قدس رضوی معاف از پرداخت مالیات باشه؟ از طرف دیگه نظام خرج کرد مالیاتهای گرفته شده اصلا شفاف نیست.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
2
6
درود.
خیلی از مقاله های انتقادی عصر ایران درست ، بجا و زیبا تحریر شده است، اما در تمام آنها در آخر از کسانی استمداد کمک میشود که خودشان باعث بروز مشکل هستند، کاش در این بخش نیز نویسنده کمی جسارت بخرج دهد یا اگر هم نمیدهد در انتها استمداد از بانیان آن نکند.
در این مقاله نیز به درستی طرح موضوع شده و در انتها استمداد از نمایندگان مجلسی شده که مردم میدانند نظرشان چیست .
با مردم شفاف تر باش عصر ایران. شفافیت بیشتر محبوبیت بیشتر براتون خواهد داشت.
سپهر
Italy
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
7
2
تورم کنونی ارتباطی به بحث نداره. همون موقع هم که کرولا ۱۲۰ میلیون بود همچنان جزخودروهای لوکس محسوب میشد چون پراید ۱۰ میلیون بود. لوکس بودن یک کالا کاملا نسبی هست. ایران که حقوق ها بسیار پایین هست قطعا کرولا لوکس محسوب میشه.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
1
7
سلام و درود بازم به برره آقا ما مردم بدبخت تو معیشت خودمون موندیم و به لطف دولت مردان حال و گذشته و با تورمی که ایجاد کردین مثلا خونه ای که خریدیم بعد ۲۰ سال ۲۰۰ میلیون به لطف شما عزیزان شده چند میلیارد حالا ما مردم مقصریم؟؟ بعدش با این گرونی چجوری سالی کلی هم به شما مالیات بدیم؟!!!!
طرح عایدی سرمایه واقعا زورگیری هست اخه مردم بدبخت مقصرند که شما تورم نمی‌تونید کنترل کنید؟ آیا مسلمان هستید شما؟؟
ناشناس
Germany
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
9
خیلی مسخره اس، خودشون ماشین ۱۰۰ میلیونی کردن یکی دو میلیارد بعد مالیات جدیدی هم روش میخوان بگیرن، حالا امسال ۲۰۶ قیمتش ۲۵۰ میلیون هست ۴ سال دیگه میشه بالای ۱ میلیارد و خودرو لوکس حساب میشه و باید مالیات بده
یوسفی ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
1
10
کفگیر به ته دیگ خورده مجبورند اینکارها رو بکنند زوره دیگه
جنگ تمام‌عیار برای کفش طلا؛ لواندوفسکی، صلاح و کین در خط مقدم ۵ نشانه کم آبی بدن که بسیاری آن را نادیده می‌گیرند (فیلم) آیا کادر ایرانی تا پایان فصل در پرسپولیس ماندگار خواهد بود؟ عضو کانون عالی کار کشور: سازمان تامین اجتماعی زور و قدرتش را فقط به رخ جامعه کارگری می کشد وزیر میراث‌ فرهنگی: هیچ‌ کس با حجاب مخالف نیست با تنگ‌نظری مخالفیم از نیمکت‌نشینی طارمی تا تاریخ‌سازی تورام در سری‌آ / تورام ۱۰ میلیون یورو گران‌تر شد؛ طارمی ۲ میلیون یورو افت کرد به یاد ژاله علو و بازی ماندگار او در "روزی روزگاری" (فیلم) الجولانی از امیر قطر برای سفر به سوریه دعوت کرد بدشانسی ستاره برزیلی بارسلونا؛ رکورددار تیرک در اروپا سخنگوی دولت: در کشوری که مجموع ذخایر نفت و گاز آن بالا است، قطع گاز منازل در زمستان جای شرمندگی دارد/ ما فکر کردیم ذخایر آبی زیر زمین همواره باقی خواهد ماند؛ مردم مقصر نیستند تصاویری از تخریب کامل منطقه جبالیا در شمال غزه در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی (فیلم) شهادت ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی از ابتدای حمله اسرائیل به غزه عروسک نحس بارسلونا؛ شکست‌های پی‌درپی در خانه هشدار به خانم‌ها: موقع باز کردن کاپوت ماشین به این نکته دقت کنید وگرنه ممکن است زیبایی تان را از دست بدهید (فیلم) هوای تهران تا 5 روز آینده آلوده است