۰۴ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۰۵۷۵
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰-۰۲-۱۴۰۱
کد ۸۴۰۵۷۵
انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰-۰۲-۱۴۰۱

4 نقد و یک پیشنهاد دلسوزانه به "میرسلیم"، سوپرمن خودروسازان داخلی

4 نقد و یک پیشنهاد دلسوزانه به
شما خودتان از عوامل صنعت خودروی این کشور بوده اید و منتفع از این صنعت.گزارشی از کار خودتان در صنعت خودروسازی را به مردم بدهید و مثلاً بگویید چقدر بودجه برای طرح موتورهای ملی گاز سوز و دیزل گرفته شده و خروجی اش چه بوده است؟

عصر ایران - مصطفی میر سلیم، این روزها در حمایت از خودروسازان بسیار بی پروا وارد گود شده است و برای دومین بار در این روز سخنانی عجیب در این باره گفته است (+) که ضمن نقدی بر این حرف ها، دو پیشنهاد نیز خطاب به ایشان داریم.

جناب آقای میرسلیم!
1
فرمایش کرده اید: در چندماهه اخیر حمله‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه و همه‌جانبه‌ای را علیه صنعت خودرو و بدبین کردن مردم و مسوولان به فعالیت‌های کارکنان خدوم آن صنعت طراحی و اجرا کردند تا مانع اصلاحات و پیشرفت در این صنعت شوند.

- همه می دانیم که در چند ماه اخیر، صریح ترین و مهم ترین انتقادات از صنعت خودروسازی را رهبر معظم انقلاب بیان داشته اند که انصافاً بیان حرف دل مردم بود.
این که شما به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حکم رهبری در این مجمع حضور دارید، این گونه بی پروا، از "حملات غیر منصفانه چند ماه اخیر علیه صنعت خودرو" حرف بزنید، بسیار عجیب و در خور تامل است. 

آیا از نظر بعضی ها که صدای ادعای ولایتمداری شان تا فلک می رود، اطاعت از رهبری تا جایی اعتبار دارد که با رویکردهای آنها همسو باشد؟ مثلاً اگر رهبری در سخنان اخیرشان خودروسازان را تحسین می کردند و بر ممنوعیت کامل واردات خودرو تاکید می کردند، همین شما تا حالا 10 مصاحبه و بیانیه و سخنرانی و مقاله در حمایت از بیانات رهبری نداشتید و همه را به پیروی از رهنمودهای ایشان فرا نمی خواندید؟

پس چه شده که بعد از انتقادات رهبر معظم انقلاب از صنعت خودروسازی، نه تنها اصلاً به آن نمی پردازید که با تجاهل به سخنان ایشان، انتقادها از این صنعت را حمله غیر منصفانه برای بدبین کردن مردم و جلوگیری از پیشرفت می نامید؟!

___________________________________
مواضع صریح رهبری درباره خودروسازان:
*رهبر انقلاب:  کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست ،مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است
*مقام معظم رهبری: با واردات مخالف نیستم، با واردات بی رویه مخالفم / خودروسازان از حرف‌هایم سوء استفاده نکنند، وضع شان خیلی تعریفی ندارد
___________________________________یک پیشنهاد دلسوزانه به

2
فرمایش کرده اید که انتقادات از خودورسازی برای بدبین کردن مردم است.

- جناب میرسلیم! مردم نه بد بین هستند و نه خوش بین، واقع بین اند.

وقتی می بینند خودروی صفر کیلومتری که قاعدتاً سال ها به جز برای سرویس های عمومی، نباید به تعمیرگاه برود، همان روزها و هفته های اول راهی تعمیرگاه می شود؛
وقتی می بییند با قیمت خودروهای کم کیفیت در ایران، می شود در خارج، خودروهای روز دنیا را خرید؛
وقتی می بینند مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از خارجی هاست؛
و وقتی می بینند داخل خودروهای بی کیفیتی که دوستان شما تولید می کنند، امنیت جانی هم ندارند؛
معلوم است که نگاه خوشی به خودروسازان داخلی نخواهند داشت و امثال شما هم با یک دریا آب زمزم نمی توانید تطهیرشان کنید.

پس حرف بی مبنا نزنید!

3
فرمایش کرده اید: برای رسیدن به اهداف کیفی تولید و تنوع بخشی به محصولات باید حمایت‌های مالی لازم صورت گیرد و این اطمینان به مردم داده شود که خودروسازان ما توان تولید محصولات غیرتجملی، ولی با کیفیت و قابل رقابت را دارند.

آقای میر سلیم! بس کنید لطفا! باز هم خودروسازان هوس دریافت پول یا مفت بیت المال کرده اند؟! در این چند ده سال، کم از بودجه عمومی به حلق خودروسازان داخلی ریخته شده؟ نتیجه اش چه شده؟

وانگهی کجای دنیا، اینگونه از خودورسازان حمایت مالی می شود؟ مثلاً دولت آلمان به بنز و پورشه و فولکس واگن و اوپل و بی ام و ، پول می دهد که خودروهای با کیفیت تولید می کنند یا در یک رقابت آزاد با یکدیگر و همه خودروهای روز جهان - از ژاپنی و کره ای گرفته تا اروپایی و آمریکایی - بهترین خودروها را می سازند و این همه هم ناله و استمداد ندارند.

این که گفته اید خودروسازان ما توان تولید خودروهای باکیفیت دارند، پس چرا تا الان تولید با کیفیتی ندیده ایم؟ گوش مان از این وعده های سر خرمن پر است، خیلی پر!

4
فرمایش کرده اید که دستاوردهای ارزشمند خودروسازان داخلی، بسیاری از رقبای خارجی و واسطه‌های داخلی آن‌ها را به خشم آورده است.

چه جالب! لطفا این دستاورهای ارزشمند را که باعث خشم رقبا شده معرفی کنید تا ما هم بدانیم و نیز مشخص بفرمایید دقیقاً الان کدام رقیب خارجی خشمگین است؟ تویوتای ژاپن؟ هیوندایی کره؟ بنزآلمان؟ فیات ایتالیا؟ پژوی فرانسه؟ شورولت آمریکا؟ یا حتی توگ ترکیه و تاتای هند؟

همچنین واسطه های خشمگین داخلی را هم معرفی بفرمایید.
 
یک پیشنهاد دلسوزانه به آقای میر سلیم

شما خودتان از عوامل صنعت خودروی این کشور بوده اید و منتفع از این صنعت. این بخشی از رزومه شماست که از سایت خودتان آورده ایم:
*عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)
*رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)
*ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز
*ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری
یک پیشنهاد دلسوزانه به
آقای میر سلیم!

لطفا این پیشنهاد را جدی بگیرید:

 گزارشی از کار خودتان در صنعت خودروسازی را به مردم بدهید و مثلاً بگویید چقدر بودجه برای طرح موتورهای ملی گاز سوز و دیزل گرفته شده و خروجی اش چه بوده است؟

به هر حال شما ناظر عالی این دو پروژه بوده اید و لابد پروژه های موفقی بوده اند که شما در سایت خود آنها را در بخش "افتخارات و سوابق" آورده اید. این افتخار را شفاف سازی کنید تا بدانیم شخص شما در مقام "مسوولیت" در صنعت خودروسازی چه کرده اید؟!

راستش شما با توجه به سوابق خودرویی تان، در جایگاه حمایت گری و تعریف و تمجید از خودروسازان نیستید بلکه باید
پاسخگو باشید. 
نباید باشید؟!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۳۷۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
7
458
کاملا درست و بجا بود ، احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
9
384
کاملا درست و بجا بود ، احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
9
423
اقای میر سلیم اینو چی میگی؟؟؟!!!
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
11
358
عالی بود
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
9
369
آقا راست میگه دیگه به خشم آورده. همین دستاوردی که میتونن پول کل یه ماشین نو رو بگیرن 100 سال بعد یه فرغون تحویل بدن به اسم ماشین جای خشم نداره؟
خشم داره دیگه. چرا بنز باید وقتی پول میگیره چند روز بعد ماشین بده دست مشتری. آخه انصافه؟
ناشناس
Iceland
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
49
218
من هم یک پیشنهاد دلسوزانه تر دارم.اگر قرار به واردات است خودروی بنزینی وارد نکنید.یا در تعدادکم واردشود.لطفا نگویید که بنزین زیاد داریم و خیالی نیست.اگر هوای پاکتر وسالمتر می خواهید خودروی الکتریکی واردکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
شما زیر ساختی برای خودروهای الکتریکی میبینی مگه؟
احمد طهانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
243
39
سلام
هر چند که عصر ایران دیگر نظرات بنده را منعکس نمی کند ، ولی اهمیتی ندارد .
بنده بعنوان بک صنعتگر ، پژوهش گر ، وظیفه دارم که هر کسی را که به خطا دچار توهم شده ، از راه نامربوط باز دارم تا آیندگان در باره آن قضاوت کنند .
همانگونه که قبلا" گفتم ، نه قصدم دفاع از آقای میرسلیم است و نه از خودرو سازان ، من دغدغه صنعتگری ، تولید و اشتغال جوانانی را دارم که برای تربیتشان ،سالها و میلیاردها ، خرج شده ، و بازاری فراهم آمده تا حداقل به تولید پیکان بعنوان یک خودرو ملی نگاه نکنیم .
وقتی به پشت سر خود نگاه می کنم ، می بینم که چه فراز و فرودهایی طی شده و امروز توسط مشتی کژ اندیش ، در حال نابودی است .
باز اجازه دهید ، دغدغه های خود را در قالب سوال از دوستان مطرح کنم.
1. لطفا" به دقت و عدد و رقم ، حجم سرمایه گذاری کشور چین ، کره و یا حتی هند را با حجم سرمایه گذاری ایران در دوران مشابه مقایسه کرده اید ؟
2. آیا در سیر تحولات خودرو سازی ایران ، که ما نیازمند انتقال فناوری و مبادله ، ارتباطات و یادگیری از خودرو سازان مطرح بودیم ، شرایط سیاسی و بین المللی یکسانی برای کشور ما با سایر نقاط جهان برقرار بوده ؟
3. بد نیست دوستان تحولات خودرو روسیه با آن همه فناوری فضایی و تسلیحاتی را با عدم توفیقشان در خودرو سازی مقایسه نماید . تخریب ساده و سازندگی سخت ست ، داشته هایمان را مفت نفروشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
سلام
اگر صنعتگر و کارشناس این حوزه باشید باید بدانید که عددی که برای طراحی خودروی سمند صرف شده از خودورهای پر تیراژی مثل تویوتا و کیا بیشتر بود.
ضمن اینکه صنعت خودروی ایران وضعیت مطلوب تری از کره،هند و ...داشت و آن در شرایط رقابتی بودکه حتی هر فرد می توانست شخصا خودرو خریداری و وارد کند و این وضعیت از زمانی نامطلوب شد که انحصار و رانت برای عده ای خاصی با عزادار کردن سالیانه بیش از 20 هزار خانواده به صورت مستقیم اتفاق افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
پاسخ:
1- کشورهایی که دوست عزیز فرمایش کردید به غیر از هند که احتمالا اون هم مثل ما و روسیه اینکاره نیست، در عرض ده، پانزده سال به حدی از شکوفایی رسیده اند که حالا جزو بزرگترین صادرکنندگان خودرو به تمام دنیا هستند.
2- ما در دوران احمدی نژاد درگیر تحریم های شدید و همه جانبه شدیم تا قبل از ان که می توانستیم از فناوری خودروسازان برتر استفاده کنیم ولی اصرار کردیم به تولید فرغون ملی با اندیشه ها و افق های بسته!
3- همان جواب اول! خب، دلیل نمیشه چون روسیه به این زمینه علاقه چندانی نداشته ما خوشحال از داشته هایمان!!! باشیم!
شما را به قرآن قسم، کمی واقع بین باشید و جان مردم را بازیچه آزمون و خطا و نان سفره زن و بچه هایتان نکنید!
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
خیلی ممنون از دلسوزی و آینده نگری شما ولی به نظر من وقتی پای جان ده ها هزار انسان بیگناه در سال درمیانه و میتوان با برنامه ریزی منطقی ولو به قیمت از دست دادن خیلی از چیزهای دیگه جلو این کشتار فاجعه آمیز رو گرفت باید گرفت. چون هیچ چیز مهمتر از این نیس
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
سلام
اجازه بدهید سوال شما را با سوال جواب دهم، گیریم که حجم سرمایه گذاری کشورهائی که نام بردید خیلی هم زیاد باشد، آیا دولتهایشان و از جیب ملت این کار را کرده؟ و آیا کسی جلوی سرمایه گذاری شرکتهای خودروساز داخلی را گرفته است؟
بنظر میرسد خیلی از تکنولوژی ها را جدای از شرایط سیاسی کشور میتوان کسب نمود، ایا خودروسازها واقعاً و عملاً علاقمند به انتقال تکنولوژی به روز هستند؟ الان اکثر تکنولوژی های مورد استفاده در خودروسازی مربوط به 30 سال پیش است، یعنی در این 30 سال هیچ فرصتی برای انتقال تکنولوژی جدیدتر پیش نیامده است؟
فرمودید روسیه با آن همه فناوری فضائی و .... در خودروسازی موفق نبوده است، حق با شماست پس ما هم باید بپذیریم که ممکن است استعداد پیشرفت در صنایع خودروسازی در کشور وجود نداشته باشد( علیرغم مونتاژکاری بیش از 50 سال)، بنظر شما نقطه واکنش به این نتیجه چه زمان می رسد یعنی ما تا کی باید از جیب مردم جهت صنعتی که هیچگونه افق روشنی از پیشرفت در آن متصور نیست، هزینه کنیم و کی باید منتظر برداشت میوه آن شویم؟ تا کی خریدار خودرو بایستی در هفته ها ، ماه های اول خرید خودرو اش از کارخانه برای رفع ایرادات اساسی خودروی نه چندان مناسب( از نظر قیمت) دنبال اخذ نوبت در نمایندگی ها باشد، میشه لطفاً با عدد و رقم مشخص بفرمائید که با چه تمهیداتی ما باید منتظر پیشرفت چند؟ درصدی کیفی در سال باشیم؟ یعنی این مشکلات اساسی خودروسازها چند ساله و بر اساس چه پیش بینی هایی، مرتفع میشود؟
با تشکر
آدم بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
خودروساز و قطعه ساز اگر عرضه دارد روی پای خود باستد، دولت شرقی و غربی پول مالیات مردم را به جیب خودروساز نمی ریزند. یعنی جرات ندارند چون نوکر مردم خودشان هستند. اینجا اگر انحرافی است که البته کم نیست یکیش حیف کردن مالیات مردم برای خودروسازان و قطعه سازان داخلی است. پولی که مالک واقعی آن یعنی مردم حلال نمی داند، حرام است. البته اگر شما حلال و حرام بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
عمو حالت خوبه؟احیانا چیزی مصرف نمیکنی:جنس از موتوری نخر این نصیحت برادرانه بود.
43سال حمایت از فرغون سازی به بهانه صنعتگر و کارگر کمه؟پول بیت المال رو به پای این دوشرکت بی عرضه ریختن کمه؟تو لید بی کیفیت فرغون بس نیست؟جون مردم مهم نیست؟ارزش برای مشتری قائل نشدن بس نیست؟تا کی حمایت؟تا وقتی این دو شرکت دست دولت و آقا زاده ها باشه کلا این صنعت فقط اسمش صنعته وگرنه نه تولید میکنن نه مشتری مداری براشون مهمه.شما هم این جانماز آب کشیدنات و ببر پیش کسی که خریدار داره پهنش کن.مردم دیگه خسته شدن خسته.برید گمشید با این صنعت آشغالتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
آقای طهان آیا شما تعرفه سنگین واردات خودرو کشور ما را که عملا واردات آنرا منتفی کرده با تعرفه واردت کشورهای مذکور در بتد ۱ را مقایسه کرده اید تا مصداق یک طرفه رفتن به قاضی را نداشته باشید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
در تایید مطالب فوق ، کدام یک از شرکتهای خودرو سازی مطرح دنیا که نام برده شده در مقاله ، شرایط مشابه خودرو سازی ایران را داشته که اولین صنعت مورد تحریم ظالمانه آمریکا باشند؟
کدام خودرو ساز مجبور است در شرایط تحریمی مواد اولیه و قطعات های تک خود را با چندین واسطه و با تاخیرهاو هزینه های چند برابری تامین کند؟
در کدام خودرو ساز دولت این همه دخالت در قیمت گذاری می کند و به قول شما اجازه رقابت آزاد را نمی دهد؟
ناشناس
Germany
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
17
144
سلام دقیقا درست گفته اید ممنون لطفا پیگیر باشید
کسی که راحت می گوید اگر ۱۰۰ تا ایر بگ باز نشد چیزی نیست معلوم است برای جان مردم ارزشی قائل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
با سلام و عرض ادب
برادر من شما که مدعی خودور هستید لطفاً این آمار را خودتان ارائه نمایید ما قبولتان داریم .فقط مدت زمان 50 سال حمایت همه جانبه را هم کنار اعدادتان قرار دهید ، هزینه های مردم بیچاره را هم در این 50 سال نادیده بگیرید اشکال ندارد . به قول خودتان اگر روسیه هم موفق نبوده خوب لابد ما هم نهایتاً موفق نخواهید بود پس بهتر که هر چه زودتر از شر این دندان خراب راحت شویم و منابع مالی خود را در جای بهتری هزینه نماییم .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
4
121
خدایا بدادمون برس
پروردگارا چه میگویند؟
این همه مرگ انسانها را بعلت تولید ارابه
جنگی نمی شنوند؟
خیلی مفصل است شرم می‌کنم, خجالت می کشم.
دوستان هنوز سیر نشدند؟
بس کنید.
مردم گناه دارند.
بانسانهای مظلوم جامعه رحم کنید.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
3
145
منم ای حرفش را قبول دارم که خودروسازی های خارجی به خشم اومدند
وافعا چطور میشه ماشین به این بی کیفیتی را به صورت قرعه کشی با این قیمت پیش فروش کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
96
35
عصر ایران از خدا بترس، سوپر من فقط ژنرال اسحاق خان جهانگیری است و بس، برو توبه کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
همینه که وضعمون اینه.بعضی ها همه چیز راسیاسی می کنند.
حاتمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
5
117
نقد بسیار عالی و بجا ممنون ازشما که حرف دل مردم رو میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
48
سلام‌.خدا‌به‌مردم‌رحم‌کردآقا‌رئیس‌جمهور‌نشدن‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
40
عالی بود
حمایت های نابجا از صنعت خودرو جز گرانی وتحمیل خودروهای بی کیفیت رانتخواری رهاوردی برای مردم نداشته است.
یک سوال این حمایتهای 50 ساله چرا به تولید یک برند 100درصد داخلی منجرنشده درحالی که کره که با ایران شروع کرده هرسال یک مدل جدید به بازار ارایه می کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
31
با این سوابق چرا وزیر ارشاد شدی آخه؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
48
لعنت به همه کسانی که با جان و مال مردم بازی میکنن
خلیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
29
کاملا درست و بجا بود ، احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
1
24
تقصیری ندارن، به هرکسی زیادی لطف کنی وظیفه میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
37
احسنت. ناز قلمت....
این ظلمی که خودروسازها به مردم ایران کردند صدام نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
5
12
یا سلیم
میرسلیم
:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
1
33
میرسلیم از خدا بترس بنده دو تا خودرو گرفتم یکیشان در کیلومتر ۳۰۰۰دیگر دنده اش جا نمیرفت ودیگری هنوز یک سال کار نکرده بود که یاتاق زد بنده از شما و همدستانتان بخدا شکایت میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
10
14
در ادامه نظر آقای احمد طهانی کلی سئوال دیگه:
- کدوم صنعت توی این کشور در حد همین حداقلها وجود دارد و عملکردی موفق تر از خودرو داشته است؟
- صنعت نساجی کشور رو به یاد دارید؟ ما تولید کننده و صادر کننده پنبه، نخ، پاچه بودیم و حالا وارد کننده همه آنها
- آیا آموزش و پرورشمون هم مشابه کشورهای پیشرفته است که انتظار دارید خودروسازیمون باشه؟
- صنعت نفت و گازمون چطور؟ چرا به پروژه پارس جنوبی رسیدگی نمیکنیم؟
- وضعیت محیط زیستمون چطوره؟ -عملکردمون در حوزه های آب و خاک چطور؟
- صنعت بانکداریمون با استانداردهای جهانی چقدر فاصله داره؟ آیا اجازه میدید بانکهای ایرانی هم تعطیل بشه و بانکهای استاندارد خارجی با سودهای 2% توی ایران کار کنن؟
و ....
متاسفانه این لیست سر دراز دارد و فقط میشه گفت ما همه چیزمون به هم میاد و الآن قربانی کردن همین صنعت نیم بند و ضعیف موجود دردی از دردهامون کم نخواهد کرد بلکه منجر به از دست رفتن هزاران شغل و به وجود آمدن معضلات و مشکلات بیشتر خواهد شد.
برید و احوال هزاران کارگری که توی همین سالهای اخیر توی صنایع مختلف تعطیل شده بیکار شدن رو بپرسید.
هپکلو و ارج و آزمایش و علاالدین و پارس الکتریک و .....
متاسفانه مردم جو گیری هستیم و خیلی راحت احساسی میشیم و از پایین آوردن ها و بالا بردنها خوشحال میشیم و خیلی زود فراموش میکنیم تمام مصیبتهامون نتیجه این جوگیر شدنهای دیروزمونه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
2
14
درود!
Dr. Habib Esmaeilzadeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
1
23
عالی بود. ممنون که جواب این پیرمرد پرحاشیه را دادید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
2
20
ضمنا ایشون رییس فدراسیون غریق نجات ایران هم بوده یا هستند .
به مدرکشون خیلی ربط داره نه ؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
15
7
با سلام
تا زمانی که قیمت گذاری خودرو دستوری بوده و تا زمانی که هیچگونه مراوداتی در سطح بین الملل جهت انتقال دانش و فن آوری و تجهیز قطعه سازان به علم روز دنیا میسر نمیباشد و خودرو سازان محکوم به استفاده از قطعات بی کیفیت داخلی و کم کیفیت براداران چینی هستند توقع خودرو با استانداردهای روز دنیا خنده دار است
همین الان هم قیمت یک موتور سیکلیت 120 تا 150 میلیون تومان است کف قیمت کارخانه خودرو سازی حدود 200 تا 300 میلیونه یعنی نسبت به تورم موجود برای شرکت های خودرو سازی تولید منجر به زیان انباشته است
ضمنا خودرو کالای لوکس محسوب میشه و ربطی به معیشت مردم نداره - در خصوص تلفات جانی جاده ای نیز در اکثر گزارشات پلیس عدم رعایت قوانین رانندگی و همچنین عدم رعایت استاندارد های جاده ای عنوان میشه لطفا همه رو گردن خودرو ساز نندازین -دلسوزانی که در مورد خودرو نظر میدن لطفا معیشت مردم و درست کنن و به اون مقوله بپردازن همین الان هم خودرو وارداتی آزاد بشه کف قیمت 400تا 450 میلیون تومان میشه و باز هم توان خریدی برای قشر متوسط رو به پایین وجود نداره
لطفا منصفانه نظر بدید اگر کیفیت خودرو سازی پایینه دلیلش به روابط سیاسی و اولویت های مهم تر ربط داره
نمیشه جو بکاری توقع برداشت برنج کنی برادر جان(( لطفا اگه منصف هستی نشر بده))
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
1
23
فقط 100 ماشین تصادف کرده که ایربگ باز نشده اند الباقی از کجا معلوم باز شوند اینکه نشد شاخص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
27
کدام مسئولی در ایران پاسخگو بوده؟
۶ مدال برای نصیری و زارع در وزنه‌برداری جوانان آسیا (فیلم) سکوت بایدن درباره پهپادهای مرموز؛ ترامپ: ارتش می‌داند، اما نمی‌گوید جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال دو روز مسدود می‌شود تعطیلی مهدکودک‌ها و غیرحضوری شدن مدارس اراک در پی آلودگی هوا بایدن در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه بخش انرژی روسیه چه مسیری طی شد تا شورای عالی فضای مجازی تصمیم به رفع فیلتر واتس‌اپ و گوگل‌پلی گرفت؟ (فیلم) آلودگی هوا مدارس مشهد را مجازی کرد خبر مهم برای کارفرمایان؛ قانون تأمین اجتماعی دستخوش تغییر می‌شود/ افزایش چشمگیر مطالبات در راه است؟ پزشکیان: ما همه یک ملت هستیم (فیلم) غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی قزوین به دلیل آلودگی هوا پزشکیان: اگر کسی خدا را بشناسد به راحتی زن و بچه و پیر و جوان را بمباران نمی‌کند (فیلم) کشف ۱۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه در خراسان رضوی ماده مخدر فنتانیل اصل ماجرای اختلاف ترامپ و کانادا / مرزها را مسدود کنید (فیلم) غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی تبریز و صوفیان به دلیل آلودگی هوا دکتر ابوالحسن ندیم، پدر اپیدمیولوژی ایران، درگذشت