فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۶-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۱۷۷۹
انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۶-۰۳-۱۴۰۱
پس لرزه های سخنان عجیب رئیس صدا و سیما ادامه دارد

پرستویی به جبلی: از شما هم آبی گرم نمی‌شود

پرستویی به جبلی: از شما هم آبی گرم نمی‌شود
کاری نکنید که کم کم آن دسته از هنرمندانی هم که در حال حاضر در تلویزیون فعال هستند نیز به نمایش خانگی روی آورند.

پرویز پرستویی در یاداشتی به رییس صدا و سیما از اظهارات او در دانشگاه شریف انتقاد کرد و نوشت: از شما هم آبی گرم نخواهد شد.

به گزارش عصر ایران، پیمان جبلی در سخنانش با حمله به پلتفرم های نمایش فیلم، مدعی شده بود برخی آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی به معنای واقعی کلمه، "مستهجن" هستند!

متن کامل یادداشت پرستویی را بخوانید:

«جناب آقای جبلی

بنده به عنوان یک شهروند عملکرد شما را به عنوان مسئول صدا و سیما دنبال کردم و می‌کنم. یادم نمی‌رود از همان ابتدا در فرودگاه اهواز در حضور چند جانباز قول دادید و فرمودید که آقای عادل فردوسی‌پور مشکلی برای بازگشت به صداوسیما نخواهد داشت. که تاکنون این مشکل حل نشده و نخواهد شد.

دو سه روز است که این سخنرانی شما را در یک جمع دانشجویی مدام می‌بینم و به صحبت‌های شما فکرمی‌کنم که با قاطعیت می‌فرمایید: که این سریال‌های نمایش خانگی را نمی‌شود با خانواده دید! در حیرتم!

اقلا مشخصا نام ببرید ما هم بدانیم منظور شما کدام نمایش خانگی است که نمی‌شود با خانواده دید؟

بنده هم بعضی از سریال‌های نمایش خانگی را دوست ندارم ولی یک استثنا هم قائل شوید. مثلا فصل یک «شهرزاد»، «خاتون»، «می‌خواهم زنده بمانم» و ... .

یا سریال «همگناه» که بنده سهم کوچکی در آن داشتم و یکی از پر مخاطب‌ترین‌های نمایش خانگی بود هم مستهجن است؟

آیا فکر نمی‌کنید از زمانی که تولیدات نمایش خانگی راه افتاده موجب شده که مردم دیگر سریال‌های ترکیه‌ای شبکه جم را نمی‌بینند؟

به نظرم این کم لطفی است؛ چرا که در حال حاضر خیلی از نمایش ‌های خانگی جور خیلی از تولیدات صدا و سیما را می‌کشد.

شما یکی از کارهای مهمی که انجام داده‌اید، این بود که فیلم «مار مولک» را که تقریبا همه ملت ایران طبق گفته‌های خودشان چندین و چند بار دیده‌اند را بعد از ۲۰ سال نشان دادید، با سانسور! که اگر نشان نمی‌دادی بهتر بود چون تقریبا خیلی از مردم بعد از قرآن و حافظ یک نسخه بدون سانسور فلیم «مارمولک» را در خانه‌هایشان دارند!

آیا فکر نمی‌کنید که چرا تولیدات سیما افت کرده است؟

آیا فکر نمی‌کنید از زمانی که تلویزیون جناحی شده دیگر مخاطب خود را از دست داده است؟

آیا فکر نمی‌کنید چرا خیلی از هنرمندان دیگر رغبت فعالیت در تلویزیون را ندارند؟

نگاهی به تولیدات دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ بیندازید که چه کارهای درخشانی تولید می‌شد!
حداقل شما به عنوان مسئول جدید کاری کنید که هنرمندان به تلویزیون برگردند و پلی باشند بین صداوسیما با مردم!

اصلا فکر کرده‌اید که از کِی نمایش خانگی شکل گرفت؟

کاری نکنید که کم کم آن دسته از هنرمندانی هم که در حال حاضر در تلویزیون فعال هستند نیز به نمایش خانگی روی آورند.

امیدوارم حداقل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمایش‌های خانگی را به عهده بگیرد، چرا که متاسفانه ظاهرا از شما هم به عنوان مسئول جدید آبی گرم نخواهد شد.»

* پیشنهاد می کنیم یادداشت مصطقی داننده را در این باره بخوانید: 5 نکته درمورد سخنان رئیس صداوسیما ؛ کدام قانون اساسی؟ کدام مستهجن؟!

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله