فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۴-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۳۰۲۶
انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۴-۰۳-۱۴۰۱

حسین شریعتمداری: مسئولان از ورود بازرسان آژانس به مراکز حساس نظامی و امنیتی جلوگیری کنند / اگر می‌خواستیم سلاح اتمی بسازیم، آژانس و آمریکا و اروپا هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند

حسین شریعتمداری: مسئولان از ورود بازرسان آژانس به مراکز حساس نظامی و امنیتی جلوگیری کنند / اگر می‌خواستیم سلاح اتمی بسازیم، آژانس و آمریکا و اروپا هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند
انتظار آن است که مسئولان محترم کشورمان با جلوگیری از ورود بازرسان آژانس به مراکز حساس نظامی و امنیتی، چشم‌های «موساد» و «سی آی ای» را کور کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران اگر صادر هم بشود هیچ ارزشی نخواهد داشت و این نکته از نگاه آمریکا و سه کشور اروپائی که پیشنهاد آن را به آژانس داده‌اند نیز پنهان نیست.

به گزارش فارس، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص احتمال صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: این قطعنامه اگر صادر هم بشود هیچ ارزشی نخواهد داشت و این نکته از نگاه آمریکا و سه کشور اروپائی که پیشنهاد آن را به آژانس داده‌اند نیز پنهان نیست. آمریکا قبل از آن که به قطعنامه نیاز داشته باشد به تهدید ایران از این طریق فکر می‌کند که امروزه با تغییر ریل دولت راه به جایی نمی‌برد.

وی با اشاره به سفر دیروز رافائل گروسی، مدیر کل آژانس به سرزمین‌های اشغالی، آن هم دقیقاً در آستانه نشست شورای حکام، گفت: آژانس باید توضیح بدهد که طرف مقابل ایران در چالش هسته‌ای، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی است یا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؟!

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: کدام نظام و حکومتی را می‌توان آدرس داد که از کم‌ترین سطح درک و شعور برخوردار باشد و تمام اطلاعات نظامی کشور را در اختیار دشمنان تابلودار خود قرار بدهد.

شریعتمداری در این باره گفت: چند نوبت خرابکاری در تاسیسات اتمی ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان با استفاده از اطلاعاتی صورت گرفته که جاسوسان «موساد» و «سیا» در پوشش بازرسان آژانس جمع‌آوری و به سرویس‌های اطلاعاتی متبوع خود مخابره کرده بودند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس به اسنادی در این خصوص اشاره کرد و گفت: «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در سال ۲۰۱۲ در کنفرانس خبری‌اش گفت؛ «ما «چشم» داریم و می‌توانیم برنامه ایران را مشاهده کنیم». وقتی خبرنگار از او پرسید منظور شما از «چشم» چیست؟ کارنی گفت؛ «بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آن‌ها چشم ما در ایران هستند»!

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه به یادداشت «جاشوا رونر» استاد دانشگاه ساوترن در گزارش اندیشکده بروکینز نیز اشاره کرد که از بازرسی‌های ویژه آژانس ابراز خشنودی کرده و نوشته بود؛ «حضور بازرسان فرصت‌های جدیدی برای جمع‌آوری اطلاعات فراهم خواهد کرد. نه تنها از برنامه هسته‌ای ایران، بلکه آن‌ها آزاد خواهند بود که از دیگر حوزه‌های علمی و حتی زیرساخت‌های صنعتی ایران بازدید کرده و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند».

شریعتمداری به مصاحبه خرداد ماه سال گذشته گروسی با «پرس تی وی» اشاره کرد که وی درباره درز اطلاعات محرمانه از آژانس گفته بود؛ آژانس هیچ ظرفیتی برای کنترل این موضوع ندارد!

وی در ادامه اظهار داشت: آژانس تا کنون بیش از ۱۰ بار اعلام کرده است که ایران به تعهدات برجامی خود کاملاً پایبند بوده است و آمانو، پرونده موسوم به PMD را مختومه اعلام کرده بود و در مقابل فشار آمریکا که از او خواسته بود نظرش را پس بگیرد مقاومت کرد. جالب است بدانید که در آن هنگام رافائل گروسی معاون آمانو بود و روی درخواست آمریکا اصرار می‌کرد و حالا با استناد به اطلاعاتی که اسرائیل مدعی آن است اصرار دارد از برخی مراکز اطلاعاتی و نظامی ایران به بهانه انجام فعالیت هسته‌ای در آن‌ها، بازرسی کند.

شریعتمداری با اشاره به موارد ذکر شده پرسید؛ چه تضمینی هست که اطلاعات مراکز نظامی کشورمان در اختیار «موساد» و «سیا» قرار نگیرد و زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای و نظامی و برخی خرابکاری‌های دیگر در تاسیسات هسته‌ای کشورمان را در پی نداشته باشد؟!

مدیر مسئول روزنامه کیهان در خاتمه گفت: اجازه بازرسی از مراکزی که آژانس خواستار آن است به اعتراف اندیشکده بروکینز و اذعان سخنگوی کاخ سفید و ده‌ها اعتراف دیگر مقامات آمریکائی، قرار دادن اطلاعات سرّی و حساس نظامی و امنیتی کشور در مقابل چشم‌های نامحرم «موساد» و «سی آی ای» است. انتظار آن است که مسئولان محترم کشورمان با جلوگیری از ورود بازرسان آژانس به مراکز حساس نظامی و امنیتی، چشم‌های «موساد» و «سی آی ای» را کور کنند.

وی افزود: آن‌ها مطمئن هستند که ایران به فتوای رهبر معظم انقلاب دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و اگر چنین قصدی داشت با توجه به دانش هسته‌ای خود به آسانی دست به تولید سلاح هسته‌ای می‌زد و آژانس و آمریکا و اروپا نیز نمی‌توانستند هیچ غلطی بکنند، همانگونه که تاکنون علی‌رغم تلاش بی‌وقفه خود برای توقف تولید موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن کشورمان هیچ غلطی از آن‌ها ساخته نبوده است.

ارسال به دوستان
تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم