۱۸ تير ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۷۰۳۲۸
تعداد نظرات: ۱۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۶-۰۹-۱۴۰۱
کد ۸۷۰۳۲۸
انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۶-۰۹-۱۴۰۱

ازدواج‌نکرده‌های دهه شصتی و پنجاهی و «باید کاری کنیم» آقای نماینده/ می‌خواهید کاری کنید؟ کاری نکنید اصلا!

ازدواج‌نکرده‌های دهه شصتی و پنجاهی و «باید کاری کنیم» آقای نماینده/ می‌خواهید کاری کنید؟ کاری نکنید اصلا!
یک نمایندۀ مجلس گفته:« باید کاری کنیم که دختران و پسران دهۀ شصتی با هم ازدواج کنند ... » اما چه کار می توان کرد؟ یادداشت حاضر به 10 نکته در این باره پرداخته است...

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- یک نمایندۀ مجلس گفته است: «‌باید کاری کنیم که دختران و پسران دهۀ شصتی با هم ازدواج کنند چون 4 میلیون و 200 هزار دهۀ شصتی و دهۀ پنجاهی مجرد در کشور داریم. نیمی از آنان دختر و نیم دیگر پسرند. اگر دو میلیون نفر از آنها با هم ازدواج کنند و صاحب دو فرزند شوند عدد قابل توجهی به جمعیت اضافه می‌شود.»


  اسم این نماینده آقای بانکی‌‌پور است. آمار او هم قاعدتا درست است چون با مرکز پژوهش های مجلس در ارتباط است و مانند برخی دیگر با عدد و رقم بیگانه نیست ولی به این بهانه چند نکته قابل یادآوری است:


  1. ازدواج یا جمعیت/ ایشان مشخص نکرده دغدغۀ اصلی، 4میلیون و 200 هزار جوان ازدواج نکرده است یا بحث افزایش جمعیت. به عبارت دیگر 4 میلیون و 200 هزار دختر و پسر ازدواج نکرده متولد دهه های 60 و 50 برای ایشان موضوعیت دارد یا طریقیت؟


  اگر موضوعیت دارد و خود ازدواج منظور است چه تضمینی وجود دارد که پس از ازدواج صاحب فرزند شوند؟ چون بخشی از زن وشوهرهای تازه ازدواج کرده تصمیم گرفته‌اند صاحب فرزند نشوند و داستان با چند ده سال قبل تفاوت کرده که تنها در صورت ناباروری فرزندآوری منتفی بود.


  اگر هم ازدواج طریقیت دارد و غرض افزایش جمعیت است و این هدف را به هر قیمت باید محقق ساخت یکی از راه‌های افزایش جمعیت توصیه به چند همسری است. آیا حاضرند سراغ این راهکار هم بروند؟!


  2. تبعیض در استخدام/ یکی از دلایل امتناع از ازدواج این است که شغلی ندارند یا دارند ولی درآمد کافی نیست. دوستی می‌گفت فرزند او حایز رتبه 144 کنکور شده ولی دانشجوی هم کلاس او واجد رتبه 24 هزار است. چرا؟ چون از سهمیه استفاده کرده است. همان نظام سهمیه‌ای که او را با رتبۀ 24 هزار کنار دانشجوی رتبه 144 می‌نشاند، در نظام استخدام هم حاکم است و در آینده برای او شغل در بر دارد و برای اولی نه. 


  می‌خواهید کاری کنید؟ تبعیض در پذیرش دانشجو با نظام سهمیه‌ای و پذیرش در استخدام با گزینش ایدیولوژیک را بردارید یا اصلاح کنید.

  3. آموزش و پرورش/ دوست دیگری دارم که یک فرزند دارد. فرزند دوم نمی‌آورند چون نمی‌خواهند 12 سال دیگر، درگیر ساختار فرسودۀ آموزش و پرورش شوند. می‌خواهید کاری کنید آموزش و پرورش را اصلاح کنید.


  4. طلاق دشوار/ دلیل امتناع برخی از دختران از ازدواج این است که اگر نخواهند ادامه دهند و جدا شوند به سادگی میسر نیست. سابق بر این مهریه را بالا می‌گرفتند و 300 تا 1000 سکه ابزاری بود تا مرد به طلاق تن دهد. با سکه 17 میلیون تومانی دیگر پسران زیر بار مهریه‌های بالا نمی‌روند و دختران این ابزار را از دست داده‌اند و قبول مهریه سنگین با عقل سلیم سازگار نیست.


   می‌خواهید کاری کنید؟ قوانین طلاق را اصلاح کنید. نگویید شرع دست‌تان را بسته. چون در قضایای اخیر گفته شد قانون می‌چربد نه نظرات فقهی.


  5. مسکن اجاره‌ای/ زن وشوهر طبعا باید زیر یک سقف بروند. با این قیمت مسکن که نمی‌شود. وعدۀ 4 میلیون مسکن آقای رییسی که هم پوچ درآمده فعلا. مگر از قرارداد 25 ساله با چینی ها خانه‌ای ساخته شود. دست کم خانه های استیجاری بسازید و اجاره دهید. 


  می‌خواهید کاری کنید؟ پول ندارید؟ نسازید. همین 500 هزار خانه خالی را دولت اجاره کند و در اختیار جوانان قرار دهد.


  6. مهاجرت/ روند مهاجرت به خارج از کشور شدت گرفته و عملا از جمعیت داخل ایران باید کسر شود.

می‌خواهید کاری کنید؟ کاری نکنید که مهاجرت کنند یا کاری کنید که برگردند.


  7. وزارت ورزش و جوانان/ این که یک نمایندۀ مجلس بعد از سه سال تازه گفته باید کاری کنیم، یعنی خودش هنوز نمی‌داند چه کار باید بکنند. در حالی که وزارت ورزش و جوانان حاصل ادغام دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان است و مأموریت وزیر ورزش و جوانان (و نه ورزش به تنهایی) فقط این نبود که در طول جام جهانی به قطر برود و سکوها را مدیریت کند ببیند آیا غیر، وارد ورزشگاه شده یا نه قرار بود به جوانان هم بپردازند ولی در عمل بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده است و در دولت فعلی معاونت آن  به جوانی داده شده که دغدغه‌های سیاسی شداد و غلاظ خاص خود را دنبال می‌کند و تعریف دیگری از جوان دارد.

  می‌خواهید کاری کنید؟ فکری به حال معاونت جوانان در وزارت ورزش و جوانان کنید یا فقط خودی‌ها مخاطب نباشند.


  8. انتخابات آینده/ این که گفته‌اند «باید کاری کنیم» یعنی کارهایی که قبلا انجام داده‌اند یا خیال کرده‌اند که انجام داده‌اند مثل مشوق‌های اقتصادی کافی نبوده است. می‌خواهید کاری کنید؟ پس کاری کنید تا انتخابات اسفند 1402 مثل اسفند 98 نباشد که مشارکت خالص مردم در شهری چون تهران تنها 18 درصد بود و حاصل انتخابات سرد غیر رقابتی مجلسی است که نمی‌تواند از کارشناسان بهره گیرد تا کاری کنند.

  می‌خواهید کاری کنید؟ کاری کنید که انتخابات 1402 رقابتی باشد تا نمایندگانی به مجلس بروند که بتوانند کاری کنند و بالتبع وزیری برگزینند که بتواند کاری کند.


  9. خدمت سربازی/ مشکل سربازی مانع بزرگ بازگشت بخشی از خارج رفته‌هاست حال آن‌که چه بسا بخواهند برگردند و خواستگار دخترانی باشند که ازدواج نکرده‌اند و حالا نه دو فرزند که یکی را بیاورند.

  می‌خواهید کاری کنید؟ قانون نظام وظیفه و سربازی اجباری را اصلاح کنید تا این جوانان بتوانند برگردند و دلار و یورو را به ریال تبدیل کنند و خانه و زندگی تشکیل دهند. می‌دانم اختیار این کار را هم از مجلس گرفته‌اند. همان‌ها که اختیار دارند کاری کنند. در داخل هم البته سربازی اجباری مانع ازدواج خیلی‌هاست. درست است که مانع ثبت ازدواج نیست اما سرباز غایب جرات ازدواج ندارد. سیاست فن اولویت‌هاست. اگر ازدواج جوانان اولویت است دست از این میراث رضاشاهی بردارید. نمی شود که همه چیز را با هم داشت. آقایان دنبال مرواریدی هستند که هم لغزان باشد هم ارزان هم لرزان. هم ازدواج می‌خواهند هم سربازی اجباری.


  10 و سرانجام این که: می‌خواهید کاری کنید؟ کاری نکنید اصلا! چون همین کارها که تا به حال کرده‌اید کافی است و داریم از این قیمت دلار به برکت مانع‌تراشی در قبال احیای برجام و از این هوای پاک به لطف سوزاندن گازوییل و مازوت لذت می‌بریم. مخاطب این جملۀ آخر البته مشخصا نمایندۀ گویندۀ «باید کاری کنیم» نیست. تفکری است که «کاسۀ چه کنم» در دست گرفته چون دریافته بین عالم واقع با خیال و وهم فاصله است. کاری نکنید اصلا!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۸۱
در انتظار بررسی: ۸۷
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
13
206
من دهه شصتی هستم کار دارم خانه دارم ولی اعصاب ندارم
وقتی که جوان بودم هیچ کس بخاطر وضع مالی به من زن نمی داد الان که به این ها رسیده ام حوصله زن را ندارم
مسئله بیشتر از اینکه اقتصادی باشد اجتماعی هست و تاثیر توقعات زیاد خانواده ها از داماد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
اشتباهی مثبت دادم
هم احتیاج به ازدواج ندارید چون ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
من ۵۷ سالمه.هیچ احدی نتوتست مجبورم کنه ازدواج کنم حالا با حرف یه نماینده بدو بدو برم ازدواج کنم و چندتا زنگوله تابوت درست کنم که چی بشه؟خونه و ماشین و درآمد دارم اما از ۳۰ سالگی پی بردم که این دنیا مخصوصا این مملکت جای بچه آوردن نیست.حوصله داری آقای بانکی پور.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
...جایی نیست که مسولان و نمایندگان مجلس نسخه ... برای اون نپیچند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
از نوشته ات و پاسخ های خودت لذت بردم.....عااااالی نوشتی نویسنده...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
كاملا با شما موافقم. منم يه جوون دهه شصتي هستم كه جوونيمو گذاشتم كه چيزايي كه آرزوي بچگيم بود رو بدست بيارم. تا زندگي راحت تري داشته باشم. كم و بيش بدست آوردم. ولي ديگه حوصله هيچكس رو ندارم. چه برسه به شريك زندگي!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
113
خودتون آدمها رو جدا کردید، در شرایطی که الان آدمها می دونن تاآشنایی و علاقه نباشه باقی نمی خوان، شرایط کاری افتضاح، عدم امنیت شغلی و روانی.
از جون دهه شصتیا چی میخواین؟!
جمعیت براتون مهمه؟ پس چرا به افرادی که فرزند دوم می خوان و نیازمند استفاده از روش های درمان هستند خدماتی نمی دید و میگید فقط برای افرادیه که فرزند اول میخوان؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
128
با بیکاری و افزایش سن بازنشستگی وگرانی وتورم زیاد 50سال دیگه هم نمی توانیید کاری کنید
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
مرا به خیر تو امید نیست ، شر مرسان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
68
بسیار زیبا و متین و حال دل جوانان و پدر و مادرای بیچاره آنها که در حسرت دامادشدن پسران و عروسی دخترانشان و دیدن نوه هایشان پیر شده و چه بسا این حسرت را بگور بردند.

لطف کنید کاری کنید « اگر دختری را دیدید کتک میخورد......» باز شود و متن قابل رویت بشود ، هر چقدر روی آن کلیک می کنم متن باز نمیشود.
عصر ایران باز می شود. دوباره امتحان کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
یاد اون جوکی افتادم که یک روبوت که در اصل یک آدم بود به صاحبخونه وقتی با دریل رفت سراغش می گفت "دو باره امتحان کنید"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
باز نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
باز نمیشه
دوباره صفحه عصر ایران باز میشه
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
صفحه اول عصر ايران باز مي‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
جناب نماینده از مسایل ناباروری در دهم پنجم عمر خبر ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
169
شما دلار را برگردان به سه هزار تومان ، لازم نیست در باره امور خصوصی مردم نظر بدهی آقای نماینده ،
اگر هم دیدی که نمی توانی کاری انجام بدهی ، استعفا بده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
140
جان کلام گفته شد این هم اضافه کنید:
جمعیت را برای چی میخواهید؟شاید مهم تر از بقیه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
سرباز نیاز دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
166
علاوه بر مواردی که برشمردید
دخترم مرا بازخواست میکند که وقتی شرایط را دیدی ، چرا مرا به دنیا آوردی؟ واقعا جوابی برایش ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
117
عاااالی، البته خیلی از حضرات سیستم تعدد زوجات رو اجرا می کنند نویسنده نگران نباشد اما سر جوانان بی کلاه مانده و خواهد ماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
5
68
... کسی که تا الان نزدیک 40 سالشه و ازدواج نکرده دلیلش دیگه اینها نیست و دیگه این جور چیزا براش مهم نیست.بعدشم این اولین باره که همچین جمعیتی مجرد مونده وواقعا نیازبه راهکار فوری و جدید است.بیندیشیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
148
16
متاسفانه لحن تان به هیچ وجه دلسوزانه نیست
عصر ایران برای خیل جوانان یا گوینده محترم؟ برای هر دو دل سوزانه است.
دهه شصتی!
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
105
11
عکس منشوری چرا گذاشتید؟
عصر ایران بعد از عروسی است و محرم اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
دغدغه این جماعت رو ببینید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
وجدانی نظرتو که دیدم تازه برگشتم بالا ببینم چه عکسی گذاشتن
خداوکیلی خودت خجالت نمیکشی با این طرز فکرت
نمیخواید آدم شید؟؟؟ ؟
حرف حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
یعنی دغدغه شما فقط همین عکسه؟؟؟مگه با این عکس هم
منقلب میشید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
برای اینکه آدمهایی مثل شما مشخص بشن!!!!
شصتي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
با وجود همين تفكرهايي كه اين عكس را منشوري ميداند، بچه دار شدن در اين كشور بزرگترين ظلم و خيانت به پاره تن آدمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
140
برای ما دهه شصتیا از اول نداشتید و نمی شد حالا تو ۴۰ سالگی ما به فکر ازدواج افتادید بیشتر فکر خانه سالمندان باشید تا تو پیری تو خیابان نمانیم بقیش پیش کش
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
41
انتخابات اسفند 1402 نه 1401
عصر ایران بله. ممنون از دقت و تذکرتان. تصحیح شد.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
آفرین که انتشار دادی و گفتی که اصلاح شد. خوبه.
عصر ایران برای ابراز ارادت بود وگرنه در این گونه موارد چه بسا خود نظر دهنده انتظار انعکاس ندارد انتظار تصحیح دارد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
فکر کنم فرید همون هادی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
89
من اگر جاي نماينده مذكور بودم با اين مقاله شما همين فردا استعفا ميدادم تا مديون مردم نباشم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
پدیده ای داریم به اسم: چسبندگی میز و میز چسبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
همین نشون میده شما نمیتونید در چنین موقعیتی باشید، اگر قرار بود اینقدر راحت کوتاه بیان و شرمنده شدن سرشون شه که به اینجاها نمیرسیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
ما تو ایران زندگی میکنیم عزیز من، نه تو ژاپن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
121
مارا به خیر شما امید نیست شر مرسانید
فرزاته
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
5
83
پایان بند اول توصیه به چند همسری!! خواهشا پاکش کنید و حرف تو دهن این جماعت نذارید...همین مانده ترویح چند همسری هم به مصائب مان افزوده بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
76
دلار یا همین فرمان بره همه چی حله
مبینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
84
کاری نکنید اصلا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
56
دمت گرم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
3
68
من حدود ده ساله هر روز به وبسایتتون سر میزنم عادتیه که هر چقدر سعی میکنم ترک نشده . تا حالا مطلبی اینقدر محکم و منطقی ندیده بودم ازتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
35
خوب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
43
جوابیه خوبی بود .کوگوش شنوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
فکر کردم نوشتی "گوگوش" بعد دیدم که غلط تابپی داری. خ خ خ خ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
69
کاری نکنید اصلا، بگذارید ما و شرایط اجتماعی حس کنیم شما وجود ندارید.بسیار کمک کننده خواهد بود.
خدارحمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
59
من دهه پنجاهی هستم، هنوز نتونستم ازدواج کنم
3 مورد گزینه مناسب هم برام وجود داره که خانواده تایید گرفتن!
ولی مشکل اشتغال و مسکن و مخصوصا نگرانی از آینده نامشخص اقتصادی کشور دارم
چرا باید با این وضعیت مسئولیت یک نفر دیگه و خطر مهریه! رو هم به مشکلاتم اضافه کنم؟!
این از من دهه پنجاهی نسل برزخی که بیشتر از نسل جدید هم علاقمند به تشکیل خانواده هستیم
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
77
خدا رفته هاتو بیامرزه آقای خدیر... همه مقاله هاتون حرف دل منه... تو یه دوره ی لمپنیسمی گیر افتادیم که بعضی ها برای نفهمیدن مقاومت میکنن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
7
43
چرا فقط جوانان خارج نشین؟ کافی است بگویند سربازی متأهلین فقط دوره آموزشی است؛ چنان سونامی ازدواجی راه بیفتد که بیا و ببین. حتی اگر نصف آن صوری باشد (که هست) و حتی اگر نصف آن نصف غیرصوری فرزنددار شوند تأثیر به سزایی در جوانی جمعیت خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
سونامی رو خوب اومدی.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
مقاومت در مقابل فهمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
72
کارزیاد کردید.مملکت را به بن بست رساندید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
44
تئوری ازدواج دختران مجرد ایرانی با مردان مسلمان خارجی هم از ایشان است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
30
عالی نوشته اید. ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
35
احسنت. ولی در رابطه با بند ۲ و استخدام باید ذکر میکردید اشتغالی وجود ندارد. کار و کسب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
به متن دقت نکردی عزیز ! کار هست ولی کم هست ، خب به کیا میرسه ؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
3
54
دولت باید استعفا دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
بازم تاکید میکنم مقاله در مورد کشور ایرانه عزیز من. اینجا ژاپن و ... و بلاد کفر نیست که از استعفا و این جور امور مزخرف سخن به میان آورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
71
اقا ی کاری کنید تو این نظام تفکیک جنسیتی شده ما ی جا بتونیم بریم ی دختر پیدا کنیم باش ازدواج کنیم. دیگه نه مثل قدیمه خانواده بتونه کسیو پیدا کنه. وسط خیابونم جا ازدواج نیست. وقتی همه جا دختر و پسرو جدا میکنید انتظار دارید یهو از تو لپ لپ کیس ازدواج پیدا کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
بی انصافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
نرم افزارهاي تاييد شده براي اشنايي دختر وپسر وجود داره. ي جستجوي ساده كنيد پيدا ميكنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
نمیدونم شما کجا رو میگید فعلاً تو ایران که سالهاست همه همدیگرو تو خیابون پیدا میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
66
وقتی اب و غذای فراوان! داریم، هوای پاک، درامد سرانه بالا، امید به اینده مناسب و... چرا ازدیاد نسل نکنیم؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
76
من دهه شصتی و مجردم. علاوه بر این موارد بالا قضیه رانت باعث شده که خیلی از کارها در تهران متمرکز بشوند یا در بهترین حالت به چند شهر بزرگ ایران مانند تبریز، اصفهان، مشهد. کاری کنید که بقیه شهرها هم بتوانند رشد کنند. من مات و مبهوتم که آذربایجان غربی با 3 کشور همسایه اس ولی وضعش این هست، هر استانی اگر این شرایط را در اروپا داشت قطعا وضعش به خاطر تجارت، توریسم، مراودات علمی و دانشگاهی عالی می شد ولی خب این جا این شکلی هست. خوزستان را که نگاه می کنم می گم باز وضع ما بهتر هست. خدا کمکشون کنه. بهترین خاک، بهترین آب، بهترین نفت، دریای آزاد، همسایگی با کشورهای خارجی هم با مرز زمینی و هم دریا رو دارند ولی وضعشون اینه. اصلا الان که نوشتم باز تعجب کردم. به قول یکی از اقتصاددانان مشهور امریکایی که میگفت اگر صحرا رو هم دست دولت بدی بعد از یک مدت با کمبود شن مواجه می شی، مصداق کشور ما که در خوزستان کمبود آب هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
دقیقاً همینه. مخصوصاً کمبود شن رو گل گفتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
52
به فکر آب همین هایی که هستن باشین
ناشناس
Canada
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
89
بعنوان یک دختر دهه شصت که اواخر دوره سی سالگیم هستم، علاوه بر این موارد، سختگیری های احمقانه که خانواده ها بهش افتخار می کردن، باعث شد با هیچکس نتونم ارتباط برقرار کنم و خوشبختانه انقدر عاقل بودم که بدون شناخت کافی، ازدواج نکنم چون می دونستم طرف اگر بیمار روانی خطرناک هم باشه باید بسوزم و بسازم: یا بمیرم یا طرف منو بکشه. در این سن هم اگر ازدواج کنم هرگز به بچه فکر نمی کنم، علاوه بر اینکه در این سن اصلا حوصله بچه ندارم (و اعتقادی هم به این ندارم که بچه بیاد حوصله اش هم میاد) اون بچه چه گناهی داره در مملکتی که حتی آبش تامین نیست به دنیا بیاد، معذرت می خوام این بچه متولد شده اگر خودشو کثیف کنه، من با چی باید بشورمش؟ فقط همین سوال ساده رو به من جواب بدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
48
مگه راجع به گوسند و مرغ صصحبت می کنی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مرغ و گوسفند از مردم بیشتر ارزش دارند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
30
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
43
مشکل مخارج مجردیشونو حل کنید ازدواج پیش کش...
ناشناس
Belgium
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
13
9
بانکی پور چیزی در مورد چند همسری نگفت و فقط به تعداد برابر دختران و پسران اشاره کرد.
عصر ایران بله. در متن امده اگر دغدغه جناب ایشان فقط جمعیت است می تواند چند همسری را توصیه کند. طبیعی است که موضع نویسنده نیست. به قصد طرح این پرسش است که دغدغه ازدواج نکرده ها را دارد یا جمعیت را و دو اصطلاح طریقیت و موضوعیت برای همین امده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
29
عالی گفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
38
از نویسنده محترم تشکر میکنم که مانع بزرگی به نام سربازی اجباری را در این مطلب لحاظ کردند, حدود 2 میلیون نفر از مشمولان غایبِ سربازی متولدین دهه 60 هستند و بیش از 10 ساله که از همه خدمات اولیه زندگی محروم هستندو توانایی رفتن به سربازی را ندارند.
از سردبیر محترم عصر ایران درخواست دارم سربازی اجباری را آسیب شناسی کنند و مقاله ای اختصاصی در این مورد در سایت منتشر کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
52
خودشون میدونن چه آشی پختن منتهی دارن شونه خالی میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
54
9
ای کاش این مطلب قشنگ و پر نغز رو به رئیس جمهور قبلی، وزیر ورزش و جوانان قبلی و آخوندی وزیر مسکن ساز قبلی تان هم می گفتید
عصر ایران مطلب در واکنش به سخنان یک نماینده است. اگر رییس جمهور وز یر مسکن و وزیر سابق ورزش هم می گفتند نباید کاری کنیم»‌می نوشتیم ولی یادتان باشد در آن زمان پیشرفت های کنونی در نرخ دلار وطلا حاصل نشده بود و چنان که بارها این نویسنده توضیح داده در فاصله سال های ۹۷ تا ۹۹ که ترامپ اقتصاد ایران را با خروج از برجام تحت فشار شدید قرار ود به این عامل باید توجه می شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
37
سربازی اجباری تنها مشکل شهروندان ایرانی که خارج زندگی میکنند نیست، مشکل شهروندان داخل کشور نیز هست و باید بطور کل حذف شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
27
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
47
عرضه ی کاری را ندارند وصندلی را چسبیده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
42
گزینه کاری نکنید بهترین حرفه‌. مدتهاست مسیولین و نمایندگان اگر هیچ کاری نکنن و حرفی نزنن حقوقشون حلالتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
101
8
زردنویس تمام عیار
عصر ایران به زبان ساده نوشتن زرد نویسی نیست. متن هایی از این دست را باید این گونه نوشت. کاش دقیقا بگویید زرد نویسی چیست و کدام جمله زرد است. درباره متنی هزار کلمه ای با انگ ۴ کلمه ای قضاوت نمی توان کرد. لطف کنید دقیقا بگویید کدام جمله زرد است؟ بله. لحن جاهایی به طنز و مطایبه پهلو می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
تسلط نویسنده متن بر ادبیات بر همه روشن است. به عمد خواسته ساده بنویسد. کافی است مطالب دیگر ایشان را بخوانید. اتفاقا بسیار عالی نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
خیلی هم جدی یه.زرد حرف های بی منطق بعضی نماینده هاست. البته این بنده خدا اینجا فقط آمار داده و حرف خاصی نزده و فقط گفته باید کاری کنیم و می تونه همین کارهای پیشنهاد شده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
کم لطفی می‌نمایید هم‌وطن! هنگام خواندن متن، فرای محتوای دقیق و به‌جا، بنده محو ضرب‌آهنگ واژه‌ها شدم. انگار که موسیقی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
همون تکرار می خواهید کاری کنید ضرباهنگ داده. همون طریقیت و موضوعیت نشون بده اگر بخواد میتونه سنگینتر هم بنویسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
شما رنگ عینکت رو عوض کن
شایدهم نمره چشمت بالا رفته که این وضعیت رو گل و بلبل میبینی
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
40
بنده فقط بند اول ایشون را پاسخ میدم،پسرم دوساله ازدواج کرده ،مهندس فنی این مملکت است وسربازی هم رفته هنوز از پس بازپرداخت وام ازدواجش برنمیاد تا چه رسد باینکه بخواهد همسرش را بخانه بخت بیاورد البته کدام خانه.مگر یک مهندس کشور میتواند با ماهی فروشی یک زندگی داشته باشد.این آقایون بهتره که حقوق ومزایای وغیرشون رو از جیب این مردم دریافت کنند ولی حرفی نزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
43
دقیقاً هیچ کاری نکنید، چون تبعات این کارهای مسخره رو داریم میبینیم. جالبه سیستم اینا اینکه ازدواج کنید تا از رانت‌های زناشویی برخوردار بشید که بیشتر توهین و صدقست و بدتر از اون تبعیض. نمونش آزمون استخدامی، حق کسی که مجرده رو میخورند که بگن ما داریم برای ازدواج جوون‌ها هزینه میکنیم، چرا باید هزینه سیاست‌های معیوب شما از آینده و جیب مردم بیچاره باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
24
به شدت با گزینه های ۲، ۴ و ۱۰ موافقم...دم آقای خدیر گرم...البته یک راهکار ۱۱ هم دارم:...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
34
راه حل همان "کاری نکنید" است.
moharam
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
38
خدا پدر ومادرت رو بیامرزه. کجایی چمران (کسی که فاقد تخصص است پست تخصصی را قبول کند بی تقواست) این جمله را باید در سر در مجلس و وزارت خانه ها نوشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
18
احسنتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
38
همین جمعیت را راضی کنید، قدرتشان از یک میلیارد جمعیت ناراضی بیشتر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
ببخشید اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
37
ایشان فرموده‌اند که "وقتی جمعیت جوان کاهش پیدا کندنیروی محرک کشور و رشد علمی، فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می‌کند". جناب نماینده! برای جمعیت جوان فعلی چه کار کرده‌اید؟ چقدر آنها و خواسته‌هایشان را فهمیده‌اید یا قبول دارید؟ چه چشم‌اندازی برای جوانان امروز از زندگی در ایران ساخته‌اید؟ شاید هم طبق روال به فکر وضع قوانین مجبورکننده و محدودکننده هستید؟ شاید هم در حال ردیف کردن بایدها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
38
یکی از اون بدبخت های مجرد من بیچاره هستم.
... انقدر با روح و روان امثال من بیچاره بازی کردند که دیگه از خودمون متنفر هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
65
چشم، ما جمعیت ایران رو زیاد میکنیم و شما مسیولین هم جمعیت کانادا و... زیاد کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
23
... ترین حرف ها را این روزها می شنویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
37
بابا به خدا حاضریم تا آخر عمر حقوقتون رو هم بدیم فقط برید بنشینید خونه هاتون کاری نداشته باشید .
نازنین
Germany
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
32
تشکیل خانواده برنامه ریزی میخواهد که آن هم در ایران کنونی ممکن نیست! ببینید بزرگ کردن یک بچه تا به دیپلم برسد چقدر هزینه مالی دارد؟ آیا از اوضاع و شرایط زندگی در ناآرامی جامعه راضی هستید؟ سرنوشت بچه چه می شود؟ پیش بینی آن خیلی مشکل نیست! پدر و مادر برای خودخواهی خودشان نباید بچه دار شوند که ...با شرایط سخت روزگار بگذراند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
40
یکی نیست به این فرد بگوید مگر مردم ایران صرفا برای تکثیر نسل و آن هم هر وقت شما خواستین و با هر شرایطی خواستین به دنیا آمده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
29
منم ی مرد مجردم که درس عالی خوندم و تا تونستم جون کندم ولی بازم کاسه ی چه کنم دستمه. هیچ وقت ازدواج نمیکنم... اگرم ازدواج بکنم بچه دار نمیشم...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
28
با تشکر
کو گوش شنوا!
من ایرانم را، دینم را، انقلابم را دوست دارم.
ولی حیف که با سیاست های نادرست مسئولین رو به نابودی است.
آینده تاریک است.
خدا فقط کمک کند.
به سردمداران عزیزبگویید که از انقلاب مشروطه درس بگیرید.
امیدوارم روزی از خواب غفلت بیدار شوید که دیر نشده باشد.
به امید کشوری آباد و پرامید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
این "کو گوش" بهتر از اون "کوگوش" است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
دیر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
19
منهم همیشه به خودم گفته ام باید کاری کنم اما متاسفانه هنوز هم نتوانسته ام کاری کنم......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
15
ممنون به خاطر انتشار نظرات و پاسخ در موارد لازم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
40
جمله نماینده رو یه بار دیگه بخونین. نگران ازدواج نکردن نیست که. نگران تنهایی دختر و پسر نیست که. نگران جمعیت ه. یعنی اگه به روش دیگه بشه جمعیت زیاد شه نگرانی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
13
اینها را به چه کسانی گفتید !؟!؟
ناشناس
Norway
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
16
عاشق این لحن مهرداد خدیرهستم :*
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
25
به نظر من آینده مملکت خیلی مهم است،
بهتر است وظیفه افزایش جمعیت را به مدیران و خدمتگزاران والا مقامی بسپارند، همانهایی که اهلیت لازم را داشته اند که پستهای مدیریتی را به آنها سپرده شود
طبیعتا آنها خیلی از مشکلات مالی و فرهنگی!!! مردم عادی را ندارند و برای وظیفه تولید مثل هم از همه مناسب ترند
پاسخ ها
مبینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
آره والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
11
کسایی که بچه دار نمیشن هم اگه کمک کنید ، خودشون هم مایل هستند که حدود یک پنجم زوج ها رو شامل میشه که عدد بزرگی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
12
آقای خدیر به نظرم اگر بخواهید می تونین طنز هم بنویسین. اتفاقا طنزنویس ها آدم های جدی اند بر خلاف تصور خیلی ها مثل مهران مدیری و ابراهیم نبوی و کیومرث صابری مرحوم
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مجیدمحسنی رو شاید یادتون نیاد.ولی منه پیرمرد یادم میاد.اولین کارهای طنز ایران از اونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
من کاملا موافق هستم. اون دو تا نظر برای "کو گوش" هم مال بنده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
3
27
اخه کسی نیس بهش بگه دهه شصتی و پنجاهی ها اگه ازدواج کنن هم بچه دار نمیشن که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
18
کاش اجتماعی بیشتر بنویسین تا دستتون برای انتشار کامنتا باز باشه فک کنم ۱۰۰ تا کامنت منتشر شده
عصر ایران نظر شما هفتاد و نهمین نظر منتشره است البته طبعا دریافتی ها بیشتر است.
متولد اول میزان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
31
انفجار جمعیتی دهه شصت ... باعث پایین اومدن کیفیت زندگی مردم و خصوصا دهه شصتی ها شد ، معضل فضای آموزشی در دهه هفتاد ، کنکور و مدرک فروشی در دهه هشتاد ، آمار بحرانی بیکاری و تنش های روانی و مهاجرت بالا و مدارس و دانشگاههای خالی در دهه نود تجربه شد و بحرانهای جوانان پیر و سرخورده ، کمبود نیرو و فضا برای خانه سالمندان در دهه جاری و آینده قابل پیش بینیه ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
اگر سیاستها و مدیریت کشور صحیح باشد افزایش چمعیت یک کشور با عث پیشرفت و رونق اقتصادی جامعه می شود در واقع جمعیت جوان عامل اصلی رشد می باشد ولی اگر مدیریتها صحیح نباشد در کشور بخور بخور باشد همین که شما نوشتید می شود....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
9
سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
12
سپاس
متفکر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
30
انگار نظرات را میخوانید پس حیفم آمد درد دلم را نگویم ..
چرا نمیگذارید برای سایر اخبار مردم نظر بدهند و نظرات را میبندید ؟
مگر قرار نیست حرف مردم شنیده شود پس چه جایی بهتر از سایتهای خبری ؟
پس منظور از گفتگو و شنیدن حرف مردم چیست تگر حتی یک وب سایت خبری هم جرات ندارد نظرات مردم را منعکس کند؟
آیا باید حرف مردم را در خیابان شنید؟
چرا میترسند نظرات مردم را بشنوند ؟
مخصوصا وقتی خبر برای از ما بهتران باشد هیچ نظری را منتشر نمیکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
لطفاً اجازه دهید در مورد همه مقالات و مطالب نظر مردم هم منعکس شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
2
15
سلام جناب خدیر عالی بود وکافی نبود
ناشناس
Singapore
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
44
8
هیچ دلیلی به اندازه شبکه های پوپولیستی اجتماعی باعث تفرقه بین زن و مرد نشد این حجم از فاصله گیری جنسیتی در تاریخ بی سابقه بوده ولی غالب مواردی که فرمودید پیشتر هم وجود داشت زنان تنگ نظر و رسانه های مرد ستیز و زن محور با اهداف سیاسی از یک سو و مردان خود روشنفکر پندار تشنه لایک که با تخریب مردانگی خودشون رو قهرمان جلوه میدن از سوی دیگه باعث شد خود زن و مرد متوجه نباشن که در واقع دارن تف سر بالا میندازن . کافیه فقط سری به یکی از رسانه های پر مخاطب اونور آبی و به ظاهر بی طرف بندازید تا بفهمید تا چه میزان زیرکانه داره تفرقه جنسیتی میندازه . رسانه ایی که در اون مردان و همسران به طور پیش فرض آزار گر جنسی هستن و ... هم همیشه در حال آزار دیدن و عاری از خطا ! بدون کوچک ترین موضع گیری سیاسی میگم محض رضای خدا برای یک بار هم که شده بپذیریم همه چیز نه در حیطه دخالت مسئولینه و تقصیرشون مشکل گاهی از خود ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
مسئله ی ایجاد جدایی و تنفر جنسیتی که از آموزه ها و تبلیغات سو فمینیستی و شیطان پرستیه که غولهای رسانه ای رو در دست دارند کاملاً درسته. تبلیغاتی که در اون زنان و مردان تفاوتهیای جنسیتی رو بنام مساوات و لیبرالیسم و ... انکار میکنند و زمانیکه هویت و نقش واقعی و غریزی و اصلیشونو از دست رفته میبینند کاملاً به گونه ای دچار خلا روانی و شخصیتی میشن که نه جذب جنس مخالف میشن و نه جذابیتی در جنس مخالف میبینن. فقط اینجاشو با شما مخالفم که رسانه های داخلیو تطهیر میکنین. عزیزم یه نگاهی به فیلمای ایرانی بندازین که پر از رفتارها و عکس العملهای عجیب روانپریشانه دور از باور ها و فرهنگ است یا حتی تبلیغاتی که در اونها جایگاه زن و مرد مشخص نیست.در واقع فراماسونها همه جا نفوذ دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
در شبکه های اجتماعی و برای مردم احساسی و غیر منطقی مهم این نیست که چی درسته مهم اینه که چی لایک بخوره ! اما خوشبختانه برد با واقع گرایی و علمه . من البته بیشتر نظرم روی خود ما مردم بود که وقتی میایم با دروغ های زن پسند به مردانگی حمله میکنیم این اولش برای زن و مرد جذابیت داره ولی رفته رفته بذر کینه و خشم رو در جامعه گسترش میدیم و مردان حس حامی گر بودنشون رو از دست میدن و متقابلا زنان هم جور دیگه در واقع خودمون باعث این تقصیر علیه خودمون هستیم ولی ما ایرانی ها همیشه عادت داریم دنبال مقصر جای دیگه بگردیم و گرنه بازم تکرار میکنم انواع این معضلات در طول تاریخ بوده چرا فقط تو این پنج تا ده سال مفهوم عشق از بین رفت ؟ ولی خب انسانهایی که خودشون صفت های نقد ناپذیرانه دارن نمیتونن از دیگری ایراد بگیرن التماس تفکر . ضمنا من رسانه های داخلی رو تایید یا رد نکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
13
ممنون از بررسی و پاسخ به نظرات ، اولین جایی هست میبینم به اکثر پیام ها از سمت خبرگزاری پاسخ دادن ، من متولد ۱۳۷۰ هستم از زمان مدرسه تا الان که شاغلم تبعیض هایی که بوده خیلی چشم گیر بودن این در کل سطح جامعه هست ...
ناشناس
Germany
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
37
دو فرزند بالای ۳۵ سال دارم با مدرک تحصیلی هستند و بیکارو مجرد ، هر زمان بهم میگن برای چی ما را به دنیا آوردی ؟ جوابی ندارم بهشون بدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
من سه تا ازشان دارم و هر سه مجردند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
20
پسرم اول دبیرستانه تو شهر همدان تو شعاع چند کیلومتری حتی یک دبیرستان دوره اول دولتی وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
وای وای وای، این حرفو نزنید چرا باید از دولت انتظار داشت!!!!گناه دارن خیلی تحت فشارن، این همه هزینه و سختی و اضطراب دارن تحمل میکنن شماها اصلا میدونید استرس چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
30
اگر هیچ کاری نکنن بهتر اداره میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
47
ما رو هم تحملمون نمی‌کنید، جمعیت میخواین چیکار؟
شوت زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
45
انگار در باره مرغ داری داره حرف می زنه
4 میلیون مرغ و خروس داریم جفت کنیم 2 تا تخم مرغ بده خودش 8 میلیون تخم مرغه!
والا درباره مرغ داری هم اینجوری برنامه ریزی نمی کنند.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
23
6
حالا باز دم این آقا گرم بالاخره یکی از توی مجلس حرف درستی زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
31
آقا اصلاً همه امكانات فراهم و مملكت گل و بلبل! مگه شما به حرف مردم اعتنا مى كنين كه اون ها هم به حرف شما اعتنا كنن؟ شما سكوت مردم رو در قبال رفتار و كردار و گفتارتون مى خواين! پس لطفاً شما هم در قبال كمترين حق انتخاب شخصى مردم، دهنتون رو ببندين!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
32
بنده سه جوان 30 32 34 ساله دارم با تحصیلات عالی و بیکار باجناق هام هم بچهاشون 39 45 55 مجرد و بیکار خودمون که پیر شدیم و مشرف به موت و آرزو به دل برای سروسامان دادن بچه هامون ودیدن نوه ها بیچاره بچه هامون هم پیر شدن تا این سن که رسیدن حتی یه مسافرت نرفتیم بخدا حتی بچه گی وجوانی هم نکردند افسرده شده ایم حتی بیمه وبازنشستگی هم ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
نفس مسئولین از جای گرم بلند میشه. اونی هم که امکاناتش متوسط به بالاست میگه بچه بیارم آینده اش چی میشه تو این مملکت بدون آب ، هوا ، کار و اقتصاد ... و البته چه تضمینی هست بعدا دچار .... نشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
27
آقای بانکی پور نماینده شهر ما اصفهان است اما اقلیت ناچیزی از واجدین رای به ایشان رای دادن. به همین علت دغدغه اصلی او فقط فرزند آوری است و مشکلات مهم مردم اصفهان را فراموش کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
نگران نباش بقیه شونم همینطورن..... بیش نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
خشکی زاینده رود، نشست زمین، آلودگی هوا، این ها رو اصلا نمی‌بینند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
37
تا جوان بودیم میتونستیم عاشق بشیم و ازدواج تو خیابون و هرجا ما ها رو میگرفتید و نکوهش میکردید حال و اوضاع اقتصاد الان هم مشخص هست .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
12
0
جوانان عزیز تا دیر نشده ازدواج کنید وحداقل 3 فرزند داشته باشید ناامید نباشید با مجردی اینده خود را تباه میکنید
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
7
آقای خدیر خواستنی هستی، قلمت شیواست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
3
بلاخره همه نظرات را خواندم. مشکلات ازدواج را که نمیشه با حرف و تمنی و ... حل کرد. باید همه عناصر نظام و اعمال و ... به گونه ای چیده شوند که نتایج خوب حاصل شود. لذا، در حال حاضر، کاش یک درچه ای از این مستطیل باز می شد و می توانستم بروم و در میان این هموطن های دردمند، فارغ از این مشکلات لاینحل فعلی، کمی در این اوضاع غمبار دلار و سکه بگیم و بخندیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
3
1
مجرد های دهه 60 و 70 برای ازدواج عمدتا مشکل مالی و اقتصادی ندارن، فقط نگرش به زندگی و عقایدشون هست که باعث میشه تصمیم بگیرن ازدواج بکنن یا نه
زهرا سادات
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
4
مطلبتون کامل جامع و حقیقته. کاش به صورت کپسول در می آوردین و به زور به خورد نماینده های... مجلس می دادین تا شاید ..... ولی خیلی دیر شده . اونقدر اقتصاد و سیاست و جامعه تخریب شده که ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
7
آقا مردم که به حرفتان گوش نمی دهند ونخواهند داد چون شما به آنها گوش نمی دهید پس بجای برنامه ریزی برای مردم بروید جمعیت وارد کنید احتمالا همین رفقای چینی حاضرباشند ده طفل مسلمان اویغور را با یک بشکه نفت عوض کنند سیستم آموزش و پرورش هم آنها ایرانی /اسلامی تربیت می کند و تحویلتان می دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
5
باور بفرمایید مشکل سربازی بزرگتر از اینه که میبینید. من سالها پیش سربازی رفتم ولی اگه سربازی نبود در سن 18 سالگی میرفتم دنبال کار نه اینکه تازه توی 26 سالگی بیفتم دنبال کار!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
دراین مملکت با این تورم موجود2 سال زودتر رفتن سرکار یعنی کلی جلو افتادن در زندگی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
3
با تشکر از آقای خدیر و تحلیل بیار عالی ایشان، موضوع تنها ازدواج دهه 60 ی ها نیست. بلکه برای نسل بعدی هم این مشکل برقرار خواهد بود. زیرا نماینده گان و مسولینی که برای این موارد تصمیم می گیرند ارتباط واقعی با مسائل و مشکلات نسل بعد از خود(که جوانان هستند ) را ندارند. برای نسل دهه چهل دهه 20 ها تصمیم می گرفتند و اکنون برای نسل دهه 60 دهه 40 ای . یکی از راه حل های مشکل مسولیت دادن و مدیریت نسل جوان در مشکلات خودشان است. ولا یک مشت آدمهای پا به سن گذاشته پیر درد و رنج نسل جوان را نخواهد فهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
4
0
چند تا دوست اطراف شما که نشد میزان! و اما بعد خودتون میدونید که عامل فرهنگی بر همه اینها میچربه و همونطور که تو کامنتها هم مشخصه، فرهنگمون عوض شده متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
2
بین عالم واقع با خیال و وهم فاصله است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
8
شما که دست به مجازاتتان خوبه، در مجلس نخبگان تصویب کنید هر کس از 25 سالگی ازدواج نکرد تا زمان ازدواج در زندان بماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
1
5
باسلام, اقای خدیر جوابتون عالی بود
آقا مهرداد پسرم دانشگاه شریف میخونه وامسال سال اخرشه,وقتی میاد شهرستان واز دوستان وهم دانشکده هاش تعریف میکنه که اکثریت نفرات برتر کنکور ودارنده های مدالهای جهانی والمپیادی هستن وهرکدامشان هنر وتوانایی این را دارند که گره از کار مملکت باز کنند ولی متاسفانه بعلت همین کارهای مسئولین که باعث یاس وناامیدی اونا میشن وکارهای مهم ومدیریتی را به امثال اونا نمیدن چون سهمیه ای احتمالا ندارند یا این نخبگان ممکنه جای امثال این نمایندگان و..را تنگ کنند اکثریت بفکر مهاجرت هستن یا مهاجرت کردند به بهترین دانشگاههای امریکا وکانادا واروپا,کافی نگاهی به ترکیب سنی مجمع تشخیص و...بیندازید .بخدا عصه میخورم وقتی میشنوم بچه های مثل دسته گل ونخبه مهاجرت میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
1
3
باسلام, اقای خدیر جوابتون عالی بود
آقا مهرداد پسرم دانشگاه شریف میخونه وامسال سال اخرشه,وقتی میاد شهرستان واز دوستان وهم دانشکده هاش تعریف میکنه که اکثریت نفرات برتر کنکور ودارنده های مدالهای جهانی والمپیادی هستن وهرکدامشان هنر وتوانایی این را دارند که گره از کار مملکت باز کنند ولی متاسفانه بعلت همین کارهای مسئولین که باعث یاس وناامیدی اونا میشن وکارهای مهم ومدیریتی را به امثال اونا نمیدن چون سهمیه ای احتمالا ندارند یا این نخبگان ممکنه جای امثال این نمایندگان و..را تنگ کنند اکثریت بفکر مهاجرت هستن یا مهاجرت کردند به بهترین دانشگاههای امریکا وکانادا واروپا,کافی نگاهی به ترکیب سنی مجمع تشخیص و...بیندازید .بخدا عصه میخورم وقتی میشنوم بچه های مثل دسته گل ونخبه مهاجرت میکنند
حمید امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
جناب خدیر. بی پروا و صریح جواب دادید و مث همیشه گل گفتید.
شما سحر قلم دارید. با تمام مشغله و کمبود وقت همیشه تا ته مطلب حتی کامنت ها را میخونم. جادوگر عصرایران!

اما یه سوال حاشیه ایی:
چرا نوشتن اینجور نقدهای صریح و بی پرده را در انحصار خودتون گرفتید.
اگه کسی دیگه اینجور مبنوشت، قطعاً برچسب غیرقابل انتشار میخورد!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
3
4
در این مقاله به نکات مهمی اشاره شده ولی مورد سربازی اجباری صحیح نمی باشد چرا که حفظ امنیت باعث شکل گیری دیگر موارد می شود اگر امنیت کشور نباشد قطعا توسعه اجتماعی و ....شکل نخواهد گرفت .
واما اگر دولتمردان و مدیران کشور واقعا قصدشان جلوگیری از طلاق و رشد ازدواج هستش راهکار خیلی ساده است : 1- اجازه دهند فرهنگ صحیح ارتباط بین دختر و پسرها شکل بگیرد یعنی اینکه با تعصبات بیهوده و بی مورد دخالت نکنند. 2- کمک کنند فرهنگ غلط مهریه حداقل110 سکه ازدواج از جامعه حذف شود ازدواج یک امر مقدس است نه یک معامله و نه گرو گرفتن...3- اجازه ندهند قیمت دلار برای حداقل دو دهه 20سال بالا رود اگر قیمت دلار ثابت باشد و مسئولین قیمت آنرا بالا نبرند قطعا بعد از چند سالی رونق اقتصادی غیر نفتی شکل می گیرد اشتغال خودجوش مردمی شکل می گیرد و به دنبال این قیمت مسکن بعد از مدتی متعادل می شود یعنی توان مردم برای خردیش می رسد و مردم از خرید مسکن ناامید نمی شوند به شرطی که سازمانهای مالیاتی و...از مزاحمتهایشان دست بکشند 4- سیاست مداران بایستی منافع ملی مردم را در نظر بگیرند نه منافع قدرتی و حفظ جایگاه خویش ....تا کی می خواهند ادامه دهند ...برای یکبار هم شده در عمرتان درست تصمیم بگیرید این عمر امانتی است که به پایان خواهد رسید -سیاستها بایستی در جهت شکل گیری رونق اقتصادی گسترش تجارت خارجی و...باشد چرا FATF قبول ندارید!؟ چرا روابط ایران با همسایگانش همیشه با تنش روبروست !؟ چرا منابع همیشهدر انحصار گروه خاصی است؟!و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
fatf چه ربطی به ازدواج داره؟!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
4
این متن یکی از با کلاس ترین نقدهایی بود که خوندم تا حالا. دم شما گرم
تاج
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
لطفا این متن جالب و عالی و منطقی را در پیام رسان ایتا به اشتراک بگذارید تا نشر بدیم شاید به دست نماینده یا مسولی برسد و حرف دل جوانان را بشنوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
5
همین مونده بگن هر دهه شصتی که ازدواج نکنه برق خونه ش رو قطع میکنیم.
این مقاله رو با آب طلا بنویسید که بمونه یادگار برای آیندگان
البته دهه های بعدی هم بدتر از دهه شصت هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
2
متاسفانه ما از این دست ادمهای خوش فکر و دغدغه مند در بین مسولین کشورمون نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
7
تازه من دهه شصتی اگر هم بچه دار بشم عمرا بزارم تو این مملکت بمونه. میفرستم اش پیش خاله اش اونور که شاید آینده ای داشته باشه. حالا بگید ازدواج و بچه !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
چرا همه نظرات را نمیزارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
4
2
،البته بيشتر اين نوشته ها حقيقته ولي جاي نقد داره.گفتيد احياي برجام ؟مگر اقاي روحاني ومجلس وقت تمام فعاليت هسته ي كشور رو معطل برجام نكرد؟چي شد كمي واقع بين باشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
اصلاً چرا بحث برجام پیش اومد؟ چرا باید اینهمه دشمن داشته باشیم؟ چرا نباید مثل مردم خیلی از کشورای دنیا یه زندگی معمولی داشته باشیم؟ چراهمیشه خودمونو تافته جدا بافته میدونیم؟ آخه این چه سیاستیه که ما داریم؟
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
احسنت. تمام اين مواردي كه درج كردين براحتي و مثل آب خوردن قابل اصلاح و تغييره ولي امان از ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
5
ضمن تشکر از مطلب بسیار عالی تون . با این شرایط اقتصادی و اجتماعی ، ...، وضعیت محیط زیستی که هر روز بدتر می شود ، کمبود آب که هر روز شدیدتر می شود ، مهاجرت نخبگان و حتی مردم عادی ، کرونا و درصورت نبودش به لطف مدیریت مسئولین و کمبود دارو آنفولانزا و ... اگر تا چند سال آینده منقرض نشویم باید خدا را شکر کرد و البته تا الان هم اگر رشد جمعیت منفی نشده جای بسی تعجب دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
9
سیاستها تو کشور ما کاملن ضد و نقیضه از یک طرف میگن ازدواج کنید و برای بچه آوردن تشویق می کنند از طرف دیگه میگن تو مصرف آب و برق و گاز و ... صرفه‌جویی کنید چون کمه و میخان گرون هم بکنند
خب شما که نمی تونی ساده‌ترین امکانات را برای همین جمعیت موجود فراهم کنی چه اصراری داری که جمعیت زیاد بشه
بگذریم از مواردی مانند گرونی‌ها و ترافیک و بیکاری و ... که نشون میده همین 85 میلیون هم زیاده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
2
آقای نماینده مردم لطفا اول از مناظر مختلف به قضایا نگاه کن بعدا سخن بگو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
7
وقت زیاده چه عجله ای دارید واسه ازدواج دهه شصتیا!!!!!!!!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
7
احیانا آقای رئیسی نمی‌خواهد برای ازدواج دهه پنجاه و شصت دستوری بدن؟؟
با این تورم و تبعیض و مسکن و صنعت خودرو و .... واقعا انتظار دارید این نسل ازدواج کنند
داود
United States of America
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
4
من سی و چهار سالمه با چهار سال سابقه کار و مدرک لیسانس حقوق یک ساله بیکارم ، کارشناسی ارشد هم قبول شدم اما دیگه نخوندم اون خدمت اجباری رو هم دوسال تو نیروی انتظامی اینا طی کردم ، مجردم الان دختری هست که میگه هیچی نمیخوام ازت فقط بیا ازدواج کنیم میگم با چی ازدواج کنیم با هیچی ؟ میگه باشه درست میشه کم کم اما واقعا میترسم چون آینده ای نمی‌بینم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
8
تا زمانی که دولت دستش را از جیب مردم خارج نکند و با سوء استفاده از بسترهایی مانند ارز، سکه ، سوخت، بورس (حالا جدیدا خودرو را هم در بورس به قیمت های نجومی می فروشند) و اخیرا مالیات، فقر را در میان جامعه گسترده می کند، آش همین است و کاسه همین! ازدواج و زاد و ولد در بستر طبیعی اش باید شکل بگیرد و اقتصاد و معیشت خانوار اصل است! تمام طرح های مجلس انقلابی در باره جمعیت پول سوزی است!
جلالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
1
3
دوران کرونا و اوضاع بسیار بد اقتصادی وضعیتی بوجود آورد که جوانان نا امید شدند خصوصا پسرها با مشکل سربازی. اگر واقعا نظام به فکر مردم و جوانان هست باید فکری برای اقتصاد و خصوصا سربازان غایب بکنه تا به زندگی برگردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
12
دهه شصتی ها خودشون تک تک بدبختی های افزایش جمعیت بدون برنامه رو با گوشت و پوست و استخوان درک کردن. هرگز راضی نیستن که خودشون این بلا رو سر نسل بعدی بیارن.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
بفرمایید وزیر فوتبال آن هم فقط فوتبال مردان بزرگسال وگرنه در هیچ ورزش و هیچ موردی که مربوط به جوانان بخت برگشته باشد عملکردی دیده نمی شود از ابتدا هم نباید سازمان جوانان به ورزش تبدیل میشد که اینگونه بحث جوانان فراموش شود هر چند متولدین دهه 60 و 50 بندگان خدا دیگر وارد میانسالی شده اند اما منتظر حداقل های زندگی هرم مازلو مانده اند بعد به همین ها می گویند فرزند آوری کنید خب فکری بحال اوضاع اقتصادی و اجتماعی جامعه بفرمایید بعد دستور و پیشنهاد بدهید
مریم محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
0
من دهه شصتی هستم.متاسفانه تا به امروز مرد مورد علاقه خودم را با خصوصیات ایمان، اخلاق و سلامتی و...پیدا نکردم
بگذار پهلوی‌گرایان خودی نشان دهند! ورزشگاه‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس: از کاخ باشکوه تا استادیوم مدرن (+عکس) رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی: تا سال ۱۴۲۰ به بحران آبی وارد خواهیم شد انتشار فراخوان بخش بین الملل فیلم فجر رونمایی از لباس کادر اهدای مدال المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس (+عکس) چشم هوش مصنوعی بر دوپینگ در المپیک پاریس؛ ITA با فناوری پیشرفته تقلب‌ها را شکار می‌کند گریم و لباس امیر آقایی و سینا مهراد در نقش رستم و سهراب (عکس) لیموچی یک قدم به پرسپولیس نزدیک‌تر؛ رقم پیشنهادی آلومینیوم مشخص شد وزارت بهداشت: ۶۳ مورد جدید به تب دنگی مبتلا شدند شفافیت کامل در سازمان لیگ؛ 75% درآمد تبلیغات محیطی و 80% بلیت فروشی به باشگاه‌ها می‌رسد آذربایجانی: سپاهان با پرسپولیس معاوضه‌ای ندارد؛ رامین می‌ماند، بیرانوند نه! فوت 27 حاجی ایرانی در عربستان سعودی / پیکر 12 حاجی ایرانی در عربستان سعودی دفن شد درویش: سقف قراردادها باید متناسب با کیفیت فوتبال باشد، نه تورم! کیاپاشا: مستندات فساد در فوتبال را ارائه کنید، با تمام قدرت برخورد می‌کنیم آرائوخو دو ماه از میادین دور شد؛ بارسلونا مدافع کلیدی خود را برای بازی‌های حساس از دست داد