فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۰۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۷-۰۵-۱۴۰۲
کد ۹۰۰۳۱۴
انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۷-۰۵-۱۴۰۲

تهران « گرم‌ تر از حد نرمال » تا سه ماه آینده

تهران « گرم‌ تر از حد نرمال » تا سه ماه آینده
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از دمای متوسط یک درجه بیش از نرمال و بارش‌های در حد نرمال و حتی کمتر از نرمال طی سه ماه آینده خبر داد و گفت : در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف توصیه می‌شود.
مازیار غلامی درباره وضعیت دمای تهران طی سه ماه آینده اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و در بعضی نقاط ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: حتی در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و نیز به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود.
 
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش‌های ماه گذشته گفت: تجزیه و تحلیل آمار‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که در تیرماه ۱۴۰۲، تنها یک میلیمتر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران اتفاق افتاده است که نشان دهنده کاهش ۹۱ درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت است.
 
وی افزود: این موضوع در حالی است که از ابتدای سال زراعی مهر (۱۴۰۱) تا پایان تیر (۱۴۰۲) تنها ۱۵۹ میلیمتر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران باریده که ۴۱ درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می‌دهد.
 
غلامی تاکید کرد: ۲۵ استان کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار دارند، به گونه‌ای که از ابتدای سال زراعی تا پایان تیر ۱۴۰۲، کل کشور کماکان با کاهش ۲۰ درصدی بارش مواجه است. بارش‌ها از ابتدای سال زراعی تا پایان تیر ۱۴۰۲ نشان دهنده آن است که استان تهران پنجمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش بارش را نسبت به بلند مدت دارد همچنین از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان‌های استان طی تیرماه کاهش بارش اتفاق افتاده که بیشترین کاهش بارش مربوط به شمیرانات، دماوند و فیروزکوه است.
 
وی درباره وضعیت دمایی طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: بررسی و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل متوسط دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در تیر ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۰.۶ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلند مدت بود این در حالیست که متوسط کمینه دما ۰.۵ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است.
 
غلامی در پایان تصریح کرد: تیر ۱۴۰۲ در مقایسه با بلند مدت ۰.۶ درجه سلسیوس گرمتر و از ابتدای سال زراعی نیز استان تهران یک درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بوده است. از نظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبرو بوده‌اند و متوسط دما در اکثر شهرستان‌ها بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس افزایش داشته است.
برچسب ها: تهران ، گرما
ارسال به دوستان
یکی از کمیاب ترین نسخه های دوج وایپر (+عکس) قیمت جهانی طلا در آستانه چهارمین کاهش هفتگی بوگاتی شیرون دوران طلایی را مشاهده می کنید فرار از یکی از امنیتی‌ترین مرزهای جهان؛ یک نظامی کره‌شمالی وارد کره جنوبی شد مرکز نیایش دانشگاه لنکستر؛ نماد معماری مدرن بریتانیا (+عکس) بیانیه تیم ملی فوتبال ایران درباره پوشش فضای رسانه‌ای در سیاتل پاسخ دانش‌بنیان‌ها به چالش ذخیره‌سازی آب؛ حذف ۹۹.۹۹ درصد عوامل بیماری‌زا در مخازن آب هوش مصنوعی سمندر را چگونه موجودی می داند؟! (تصویری) کاخ سفید: ایالات متحده درهای پذیرش پناهجویان را برای همیشه می‌بندد مشهورترین مجری جهان طرفدار تیم ملی ایران هتل های روی آب در دل جنگ جهانی دوم؛ داستان عجیب شناورهای نجات لوفت وافه (+عکس) تقویت حضور دریایی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه به بهانه مهار چین طبیعی یا غیرطبیعی؟ آنچه هر مردی باید درباره سلامت بیضه‌های خود بداند وال استریت ژورنال مدعی شد: ایران با حمله به کشتی سنگاپوری، توافق ترامپ را آزمود معماری فتوسنتز در خدمت هوای پاک شهرها (+عکس)