فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۲۱۵۰
انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹-۰۹-۱۴۰۲

ادعای امریکا : پهپاد ساخت ایران را سرنگون کردیم

ادعای امریکا : پهپاد ساخت ایران را سرنگون کردیم
ارتش امریکا : گرچه مقصد پهپاد مشخص نبود اما این پرنده به سمت کشتی امریکایی در حال حرکت بود.

 ارتش امریکا مدعی شد کشتی جنگی آمریکایی در دریای سرخ یک پهپاد ساخت ایران را که از یمن پرتاب شده بود، سرنگون کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه اعلام کرد یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ یک پهپاد ساخت ایران را که گمان می‌رود از یمن پرتاب شده باشد؛ سرنگون کرد.

در این خبر به نوع و مشخصات پهپاد اشاره ای نشده است.
سنتکام، فرماندهی ارتش امریکا را در منطقه غرب آسیا برعهده دارد. فرماندهی سنتکام در قطر مستقر است.

رویترز نوشت : در حالی که تنش‌های منطقه‌ای در درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها تشدید می‌شود،ارتش امریکا در منطقه با پیش‌بینی فعالیت گروه‌های مورد حمایت ایران در حالت آماده‌باش قرار دارد و به دنبال تضمین عدم گسترش دامنه جنگ و درگیری است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر (ایکس) توضیح داد که این پهپاد توسط ناوشکن کارنی سرنگون شده است.

ارتش امریکا با بیان اینکه گرچه مقصد پهپاد مشخص نبود اما این پرنده به سمت کشتی امریکایی در حال حرکت بود، افزود: در آن زمان ناوشکن کارنی در حال اسکورت دو کشتی بود که یکی از آنها تجهیزات نظامی حمل می کرد.

ارتش امریکا توضیح داد به کشتی آمریکایی آسیبی وارد نشده و خدمه آن تلفات جانی نداشته اند.

در ماه اکتبر، یک کشتی جنگی آمریکا چهار موشک کروز و 15 پهپاد پرتاب شده توسط گروه حوثی یمن (انصارالله) به سمت اسرائیل را رهگیری کرد.

امریکا ماه گذشته هم تجهیزات و نیروهای نظامی به خاورمیانه اعزام کرد که شامل دو ناو هواپیمابر، کشتی های همراه آنها و هزاران سرباز آمریکایی بود.

قبل از این حوثی های یمن (انصارالله) یک کشتی تجاری متعلق به تاجر اسرائیلی به نام گالکسی لیدر را در دریای سرخ توقیف کرده بود.
حوثی های یمن همچنین به سمت اسرائیل موشک و پهپاد شلیک کرده بود.


انگلیس: اعزام کشتی جنگی به خلیج فارس 

دولت بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد کشتی دایموند نیروی دریایی سلطنتی این کشور را برای کمک به افزایش امنیت در خلیج فارس و اقیانوس هند اعزام کرده است.

به نوشته رویترز، بریتانیا اعلام کرد کشتی Diamond "برای جلوگیری از تشدید تنش توسط بازیگران بدخواه و متخاصم که به دنبال برهم زدن امنیت دریایی هستند کار خواهد کرد".

کشتی جنگی انگلیس

لندن افزود این کشتی جنگی، عملیات هایی را برای تضمین آزادی دریانوردی، اطمینان بخشیدن به کشتی های تجاری و تضمین جریان امن تجارت انجام خواهد داد.

"گرانت شاپس" وزیر دفاع بریتانیا گفت: " این مهم است که بریتانیا حضورش در منطقه، تقویت کند تا امنیت بریتانیا و منافع ما در جهانی با آشفتگی و درگیری بیشتر حفظ شود."

بریتانیا در حال حاضر ناوچه لنکستر، سه کشتی مین روب و یک کشتی پشتیبانی را در منطقه مستقر کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پهپاد ، امریکا
ارسال به دوستان
افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد