فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۲-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۱۸۶۱
انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۲-۱۰-۱۴۰۲

عربستان به طور رسمی عضو گروه بریکس شد

عربستان به طور رسمی عضو گروه بریکس شد
تلویزیون دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور رسما عضویت خود را در گروه بریکس آغاز کرده است.

کشور عربستان سعودی از امروز سه‌شنبه به صورت رسمی به گروه بریکس پیوست.

به گزارش فارس، تلویزیون حکومتی عربستان سعودی امروز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور رسماً به کشورهای عضو «بریکس» پیوسته است. 

سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

دوم شهریور سال جاری و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که شش عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد.

روسیه برای سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای این گروه را عهده‌دار شد و نشست بعدی سران هم قرار است در قازان برگزار شود.

برچسب ها: عربستان ، بریکس
ارسال به دوستان
ایران - مصر؛ آزمون آخر برای تاریخ‌سازی رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود