فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۶-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۲۷۲۸
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۶-۱۰-۱۴۰۲

چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟

چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟
طبق بررسی‌ها، تنها ۱۶ درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن  زیرمیزی را دارند که قطعا عمدهٔ این عزیزان چنین اقدامی نمی‌کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا ۸۴ درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و ...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام زیرمیزی دریافت کنند.

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه فقط در رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، امکان دریافت زیرمیزی وجود دارد گفت: وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند.

هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبق بررسی‌ها، تنها ۱۶ درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن  زیرمیزی را دارند که قطعا عمدهٔ این عزیزان چنین اقدامی نمی کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا ۸۴ درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و ...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام زیرمیزی دریافت کنند.

وی گفت: فقط در  رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، این چنینی امکانی وجود دارد اما وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند؛ بنابراین،  بیش از ۹۰ درصد پزشکانی که بعضا درآمد کافی هم ندارند در آتش تعداد معدود پزشک متخلفٍ زیررمیزی بگیر می‌سوزند. واقعیت این است که تخلفات در مشاغل حساس دیگر نیز وجود دارد اما چرا آنها بزرگنمایی نمی‌شود بلکه فقط عده‌ای به دنبال تخریب جایگاه پزشکان و کادر پزشکی هستند.

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت  ادامه داد: اگرچه حتی یک مورد تخلف در جامعه پزشکی هم ناروا و نپذیرفتنی است اما نباید فراموش کنیم که کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا چگونه از جسم و جان خود مایه گذاشتند. درواقع حالا پس از فروکش کردن همه گیری کووید، حلقه فاسد و نفوذی که قصد دارد پزشکی  ایران را  که از نهادهای مولد کشور است، نابود کند، دوباره در حال جوسازی برای جلوگیری از ترمیم شدن نگاه مردم به کادر درمان است. شک نیست که این موضوع برای آینده کشور خطرناک است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته