فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۴۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۱-۱۲-۱۴۰۲
کد ۹۴۵۰۹۵
انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۱-۱۲-۱۴۰۲

در فضا برای جسد مرده چه اتفاقی می‌افتد؟

در فضا برای جسد مرده چه اتفاقی می‌افتد؟
مایلز هریس، دانشجوی دکترا در مؤسسه کاهش خطر و بلایا در دانشگاه کالج لندن گفت: با وجود تمام زباله‌های فضایی و ماهواره‌هایی که در مدار زمین هستند، احتمال برخورد برای یک جسد در فضا وجود دارد.
در صورت رها کردن جسد یک انسان در فضا چه اتفاقی برای آن پیکر می‌افتد؟ پاسخ یک دانشمند به این پرسش را بخوانید.
 
به گزارش فارس، جیمی وو که روی سلامت در فضا تحقیق می کند گفت که در خلاء کم فشار فضا، هر مایعی از سطح بدن، پوست، چشم، دهان، گوش و ریه‌ها بلافاصله به گاز تبدیل می‌شود.
 
وو افزود: رگهای خونی نزدیک سطح نیز حتی پس از مرگ ممکن است پاره شده و خونریزی کنند. آب باقیمانده در بدن احتمالا منجمد خواهد شد، زیرا دمای پایه پایین درفضا منفی 270.45 درجه سانتیگراد است. از دست دادن مایعات، به علاوه انجماد، می تواند باعث حالت مومیایی شود که اساساً بدن را حفظ می کند. هر فضانوردی که بدون لباس فضایی در معرض فضا قرار گیرد به این سرنوشت دچار خواهد شد. اینکه بعدا چه اتفاقی می‌افتد بستگی به این دارد که باکتری‌هایی در اطراف وجود داشته باشند یا خیر.
 
تحقیقات ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نشان داده که باکتری ها می توانند حداقل 3 سال در فضا زنده بمانند. اگر باکتری ها روی جسد زنده باشند، شروع به هضم آن می کنند. در حالی که بیشتر فضا بسیار سرد است قسمت های گرم هم وجود دارد. دمای سطح ایستگاه فضایی بین المللی می تواند ازمنهای 200 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد متغیر باشد. در یک محیط گرمتر، تجزیه بسیار تسریع می شود.تشعشعات قدرتمند در فضا نیز احتمالاً روی بدن تأثیر می گذارد، پیوندهای کربنی را می شکند و باعث تحلیل رفتن پوست و ماهیچه ها می شود.
 
پس از پرتاب شدن از فضاپیما، جسم کم آب و در حال تجزیه به مدار می رود، مگر اینکه با جسم دیگری روبرو شود.
 
مایلز هریس، دانشجوی دکترا در مؤسسه کاهش خطر و بلایا در دانشگاه کالج لندن گفت: با وجود تمام زباله‌های فضایی و ماهواره‌هایی که در مدار زمین هستند، احتمال برخورد برای یک جسد وجود دارد.
 
وو گفت برخورد بین یک بدن و سفینه فضایی یا ماهواره می تواند باعث آسیب واقعی به هر دو طرف شود. اگر جسد با ماهواره ها و زباله های فضایی برخورد نکند به مرور زمان توسط نیروی گرانش به آرامی به سمت زمین کشیده می شود، به خصوص اگر مرگ در مدار پایین زمین یا در حدود 2000 کیلومتر یا کمتر رخ دهد. در نهایت، در آنچه احتمالاً دراماتیک ترین بخش سفر جسد در فضا خواهد بود، دوباره وارد جو می شود و می سوزد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: فضا ، جسد ، مدار زمین
ارسال به دوستان
انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق