فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۸۵۳۷
انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۳

سفر قریب الوقوع گروسی به تهران

سفر قریب الوقوع گروسی به تهران
گروسی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و گفت‌وگو درباره اهمیت حفظ تعامل تهران و آژانس گفت: بزودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.
روزنامه ایران نوشت: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی دیدار دوجانبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه شصت ‌و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس اتمی در وین از سفر قریب‌الوقوع خود به ایران خبر داد.
 
«گروسی» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و گفت‌وگو درباره اهمیت حفظ تعامل تهران و آژانس گفت: بزودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.
 
اسلامی نیز در سخنانی به دیدار با مدیرکل آژانس و مرور وضعیت فی‌مابین اشاره کرد و گفت: به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چهارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته مورد حمایت آژانس است را دنبال می‌کنیم. 
 
او با بیان اینکه در این نشست پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است به عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند، افزود: این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت. 
 
معاون رئیس‌جمهور در ادامه افزود: همچنین در این دیدار مقرر شد در زمینه موضوعات هسته‌ای که در چهارچوب برجام مطرح می‌شود، از طریق تنظیم برنامه‌ها و تداوم رفت و آمدها، گفت‌وگوی سازنده را به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران و حل و فصل موضوعات باقیمانده باشد ادامه دهیم. 
 
اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: روند گفت‌وگوها در جلسه با مدیرکل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام رو به جلو محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به‌ شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.
 
کنفرانس عمومی آژانس که تا روز جمعه ادامه دارد، یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری این نهاد بین‌المللی بوده که متشکل از همه کشورهای عضو است. این کنفرانس هر سال در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود و نمایندگان عالیرتبه کشورهای عضو، برخی از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
برچسب ها: گروسی ، انرژی اتمی
ارسال به دوستان
نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند