فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۱۵۰
انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳

ایران ده هزار خانه در ونزوئلا ساخت

ایران ده هزار خانه در ونزوئلا ساخت
صدور خدمات فنی و مهندسی و ورود شرکت های انبوه سازی به ونزوئلا از دولت احمدی نژاد آغاز شد و در مرحله اول ۳ هزار واحد مسکونی از سوی ایرانی‌ها در این کشور ساخته شد، پس از آن کنسرسیوم دیگری هم ورود کرد و در نهایت ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ونزوئلا ساختند. 
رییس کانون انبوهسازان تهران گفت: حضور در پروژه‌های خارجی ریسک بسیار بالایی برای بخش خصوصی دارد و بعضا از جایگاه و شرایط ایران سوء استفاده می‌کنند. 
 
به گزارش ایلنا، ایرج رهبر، اظهار داشت: صدور خدمات فنی و مهندسی و ورود شرکت‌های انبوهسازی به ونزوئلا از دولت احمدی نژاد آغاز شد و در مرحله اول ۳ هزار واحد مسکونی از سوی ایرانی‌ها در این کشور ساخته شد، پس از آن کنسرسیوم دیگری هم ورود کرد و در نهایت ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ونزوئلا ساختند.
 
 وی با اشاره به ورود ناموفق شرکت‌های پیمانکاری و انبوهسازان به سلیمانیه عراق اظهار داشت: هر چند در ابتدا بازار سلیمانیه بازار خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و ساختمان سازی به نظر می‌آمد، اما در ادامه شرایطی پیش آمد که شرکت‌های ایرانی حتی ماشین‌آلات خود را در این منطقه رها کردند و به کشور بازگشتند.
 
وی ادامه داد: در سلیمانیه عراق پول‌های شرکت‌های ایرانی وصول نشد و برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ایرانی بهانه می‌آوردند و در نهایت شرکت‌های ایرانی هم با عدم وصول مطالبات مواجه شدند و بعضا ماشین‌آلات خود را رها کردند. 
 
رییس کانون انبوهسازان تهران با بیان اینکه برای صدور خدمات فنی و مهندسی باید بین دولت‌ها توافق شود و تضمین‌هایی ارایه شود، گفت: حضور در پروژه‌های خارجی ریسک بسیار بالایی برای بخش خصوصی دارد و بعضا از جایگاه و شرایط ایران سوء استفاده می‌کنند. 
 
رهبر تاکید کرد: در حال حاضر قیمت‌ها هم در بازار‌هایی مانند عراق و سلیمانیه عراق جذاب نیست و این ارقام برای بخش خصوصی نمی‌تواند مقرون به صرفه باشد. در صورتی که در دولت‌های نهم و دهم قیمت ارایه شده برای چینی‌ها در سلیمانیه عراق ۳۵۰ دلار تا ۴۰۰ دلار برای ساخت هر متر مربع بود، اما الان قیمتی که به شرکت‌های ایرانی اعلام می‌کنند ۲۵۰ دلار برای هر مترمریع است و این قیمت اصلا صرفه اقتصادی ندارد و این کشور‌ها در واقع از جایگاه ایران سو استفاده می‌کنند. 
 
وی با اشاره به ورود شرکت‌های ایرانی به بازار ونزوئلا گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی و ورود شرکت‌های انبوه‌سازی به ونزوئلا از دولت احمدی نژاد آغاز شد و در مرحله اول ۳ هزار واحد مسکونی از سوی ایرانی‌ها در این کشور ساخته شد، پس از آن کنسرسیوم دیگری هم ورود کرد و در نهایت ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ونزوئلا ساختند. 
 
رییس کانون انبوهسازان تهران ادامه داد: بازار ونزوئلا اوایل کار بازار بسیار خوبی بود و هزینه‌ها را با دلار پرداخت می‌کردند، اما در حال حاضر پرداخت دلاری متوقف شده و هزینه‌ها را واحد پول کشورشان پرداخت می‌کنند و شرکت‌های ایرانی باید در ونزوئلا این پول را به دلار تبدیل کنند که هیچ صرفه اقتصادی ندارد و پروژه‌های مسکن سازی هم دیگر ادامه پیدا نکرد. 
 
رهبر گفت: فاصله بسیار زیاد ایران و ونزوئلا کار را سخت کرد و همین فاصله برای شرکت‌ها هزینه‌زا بود، اما این پروژه ۱۰ هزار واحدی مسکن با مصالح ساختمانی ایرانی ساخته شد و مصالح ساختمانی به ونزوئلا صادر می‌شد و نیروی کار در سطح مدیران هم به ونزوئلا رفتند. اما درباره سلیمانیه عراق به دلیل همسایگی دو کشور نیروی کار و کارگران ساختمانی هم به این منطقه مهاجرت کردند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید