فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۸۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۲-۰۵-۱۴۰۴
کد ۱۰۸۵۲۳۴
انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۲-۰۵-۱۴۰۴
در اوج بحران اینترنت

شهرداری دکل‌های مخابراتی را پایین کشید

شهرداری دکل‌های مخابراتی را پایین کشید
تصاویر منتشرشده از فرآیند جمع‌آوری سایت‌ها نشان می‌دهد که این عملیات بدون رعایت اصول فنی انجام شده و بخش‌هایی از تجهیزات حساس و گران‌قیمت آسیب دیده‌اند که با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات تجهیزات مخابراتی، جایگزینی این زیرساخت‌ها هزینه‌بر و زمان‌بر خواهد بود و ممکن است در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نباشد.

زومیت نوشت: با بررسی‌های انجام شده، در روزهای اخیر سه سایت مخابراتی در تهران جمع‌آوری شده که دو مورد آن متعلق به ایرانسل و یک مورد مربوط به همراه اول بوده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که شورای تأمین شهرستان تهران به‌تازگی با درک اهمیت استمرار خدمات ارتباطی، دستور توقف موقت این فرآیند را به مدت شش ماه صادر کرده بود. با این حال، شهرداری تهران بی‌اعتنا به این مصوبه، روند جمع‌آوری را ادامه داده است؛ روندی که به کیفیت اینترنت در شرایط کنونی آسیب می‌زند.

کارشناسان حوزه ارتباطات هشدار می‌دهند که این‌گونه تصمیمات می‌تواند فشار مضاعفی بر زیرساخت‌های مخابراتی ایجاد کند و کیفیت اینترنت همراه را بیش از پیش کاهش دهد. در شرایطی که کاربران به‌طور روزافزون به خدمات آنلاین، موقعیت‌یابی (هرچند با کلی نقص و مشکل)، تراکنش‌های آنلاین برای انجام خدمات اینترنتی و ارتباطات پایدار وابسته هستند، کاهش پوشش شبکه نه‌تنها رفاه شهروندان، بلکه فعالیت‌های اقتصادی را نیز مختل خواهد کرد.

از منظر حقوقی، ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی اختصاص دارد؛ با این حال، استفاده از این ابزار برای جمع‌آوری سایت‌های ارتباطی اپراتورها در شرایط فعلی، با انتقادات جدی مواجه شده است.

 بسیاری از ناظران معتقدند که اختلافات بین شهرداری و اپراتورها باید در سطح کلان و از طریق هماهنگی وزارت کشور و وزارت ارتباطات حل‌وفصل شود، نه با اقداماتی که مستقیماً بر کیفیت زندگی مردم اثر منفی می‌گذارد چرا که شهرداری‌ها زیرمجموعه شورای شهر و در نهایت زیرمجموعه وزارت کشور هستند.

علاوه بر این، تصاویر منتشرشده از فرآیند جمع‌آوری سایت‌ها نشان می‌دهد که این عملیات بدون رعایت اصول فنی انجام شده و بخش‌هایی از تجهیزات حساس و گران‌قیمت آسیب دیده‌اند که با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات تجهیزات مخابراتی، جایگزینی این زیرساخت‌ها هزینه‌بر و زمان‌بر خواهد بود و ممکن است در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نباشد.

در حالی که وزیر ارتباطات بارها نسبت به کیفیت پوشش شبکه ابراز نارضایتی کرده و وعده بهبود خدمات را داده است، تداوم این اقدامات متناقض از سوی مدیریت شهری، چالشی جدی برای بهبود وضعیت اینترنت همراه کشور به‌وجود آورده است.

انتظار می‌رود که دستگاه‌های ذی‌ربط، به‌ویژه وزارت کشور و وزارت ارتباطات، با هماهنگی و گفت‌وگو، راهکاری برای توقف این روند و جلوگیری از آسیب بیشتر به زیرساخت‌های حیاتی کشور بیابند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه