فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۰۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۰-۰۸-۱۴۰۴
کد ۱۱۰۹۳۰۸
انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۰-۰۸-۱۴۰۴

هند سنگین‌ترین ماهواره خود را به فضا پرتاب می‌کند

هند سنگین‌ترین ماهواره خود را به فضا پرتاب می‌کند
 سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد که ماهواره ارتباطی «CMS-03» با وزن حدود ۴۴۱۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین ماهواره ارتباطی پرتاب‌شده از این کشور است. به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، این پرتاب روز یکشنبه ساعت ۱۷:۲۶ به وقت منطقه زمانی شرقی از «سریهاریکوتا»(Sriharikota) در ایالت «آندرا پرادش»(Andhra Pradesh) انجام خواهد شد.

هند قصد دارد یک ماهواره ارتباطی جدید را به مدار زمین پرتاب کند که سنگین‌ترین ماهواره ساخته‌شده توسط این کشور تا به امروز است.

به گزارش ایسنا، «سازمان تحقیقات فضایی هند»(ISRO) روز یکشنبه سنگین‌ترین ماهواره ارتباطی خود را با بزرگترین موشک خود پرتاب خواهد کرد و جدیدترین گام را برای برنامه بلندپروازانه فناوری و توسعه فضایی خود خواهد برداشت.

به نقل از یونیورس مگزین، سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد که ماهواره ارتباطی «CMS-03» با وزن حدود ۴۴۱۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین ماهواره ارتباطی پرتاب‌شده از این کشور است. به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، این پرتاب روز یکشنبه ساعت ۱۷:۲۶ به وقت منطقه زمانی شرقی از «سریهاریکوتا»(Sriharikota) در ایالت «آندرا پرادش»(Andhra Pradesh) انجام خواهد شد.

سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد این ماهواره که با یک موشک ۴۳.۵ متری «LVM3-M5» به مدار پرتاب خواهد شد، خدماتی را در یک منطقه وسیع اقیانوسی از جمله شبه قاره هند ارائه خواهد داد. موشک LVM3-M5 یک نسخه ارتقایافته از موشکی است که یک فضاپیمای بدون سرنشین را در اوت ۲۰۲۳ پرتاب کرد و به ماه فرستاد. پیش از این تنها روسیه، آمریکا و چین به فرود کنترل‌شده روی سطح ماه دست یافته بودند. برنامه فضایی هند از زمان فرستادن اولین کاوشگر به مدار ماه در سال ۲۰۰۸، از نظر اندازه و سرعت به طور قابل توجهی توسعه یافته است.

پرجمعیت‌ترین کشور جهان در طول دهه گذشته جاه‌طلبی‌های خود را در صنعت فضایی نشان داده و برنامه فضایی آن از نظر اندازه و سرعت توسعه به طور قابل توجهی توسعه یافته است. این کشور اعلام کرده است که قصد دارد پیش از اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار خود در اوایل سال ۲۰۲۷، یک ماموریت مداری بدون سرنشین را پرتاب کند.

«نارندرا مودی»(Narendra Modi)، نخست وزیر هند اعلام کرده است که این کشور تا سال ۲۰۴۰ فضانوردان خود را به ماه خواهد فرستاد.

برچسب ها: هند ، ماهواره ، فضا
ارسال به دوستان
تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و جدایی تراژیک؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد