فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۶-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۵۷۷۸
انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۶-۰۷-۱۳۹۰

سازمان بورس بازاریاب رادیو تجارت شد!

عصر ایران
رای درک بهتر این موضوع در سطح کلان هم کافی است نگاهی به آمار جذب شرکتها برای پذیرش در بورس پس از همایش ملی "پذیرش شرکتها در بورس" طی سوم خردادماه سال جاری بیاندازید که حتی یک شرکت هم جذب نگردیده و مدتهاست هیچ شرکت اصل 44 هم پا به عرصه بازارسرمایه نگذاشته است .
با آغاز سال جاری و رشد شاخص بورس طی فروردین و اردیبهشت ماه توجه مردم به بازار سرمایه افزون گشت و نمود آن زمانی هویدا شد که مدیر عامل شرکت بورس اعلام کرد طی یکسال گذشته حدود یک میلیون کد سهامداری به کدهای فعال بورس افزوده شده و حالا دیگر بیش از چهار میلیون نفر عضو جامعه سهامداران هستند البته این عضویت مستقیم است و اگر هر نفر دارای سه فرد مرتبط با خود باشد حدود 12 میلیون نفر با تحولات این بازار در ارتباط هستند که حدود 15 % جمعیت کل کشور است .

بنا بر گزارش بورس نیوز این استقبال که به دلیل تشویق های مکرر مسئولان به حضور سرمایه ها در بورس بود با چاشنی تبیلغات در رسانه های مختلف خصوصا صداو سیما به اوج رسید بطوریکه هر شب تیزرهای تبلیغی جذب سرمایه در بورس برای انواع ابزارهای موجود در این بازار ( صندوق سرمایه گذاری ، عرضه های اولیه ، ... ) را شاهد بودیم اما اشکال این نوع تبلیغ که بدون پشتوانه علمی و تحقیقی بوده است حالا هویدا می شود .

در جایی که به اذعان آمار رشد صندوقهای سرمایه گذاری در مقایسه با شاخص بورس و نظرسنجی و تحقیقات میدانی اکثر فعالیتها در بورس خصوصا برای سهم اولی ها (همان یک میلیون کد جدید) زیان آور و مخاطره آمیز همراه با ریسک بالا بوده است و ریسک همان حلقه مفقوده تمام تبیلیغات در خصوص بورس طی این دوره بوده است و همین امر در شرایط فعلی سبب فرار سرمایه و خود این افراد از تالارهای بورس شده که هر کدام در مذمت سرمایه گذاری در بورس حالا سخنورانی قهار شده اند .

این نتیجه اقداماتی به اسم فرهنگ سازی در بورس است که نه تنها فرهنگ سازی نبوده بلکه خود نیز ضد فرهنگ سرمایه گذاری شده برای درک بهتر این موضوع در سطح کلان هم کافی است نگاهی به آمار جذب شرکتها برای پذیرش در بورس پس از همایش ملی "پذیرش شرکتها در بورس" طی سوم خردادماه سال جاری بیاندازید که حتی یک شرکت هم جذب نگردیده و مدتهاست هیچ شرکت اصل 44 هم پا به عرصه بازارسرمایه نگذاشته است .

اما آنچه که بیش از همه با روان و اعصاب سهامداران ، خصوصا حقیقی ها بازی می کند موارد بالا نیست بلکه قیافه حق به جانب و مقتدرانه مسئولان هنگام روند صعودی شاخص بورس در رسانه ملی و دیگر رسانه ها و اختفا آنان در هنگام نزول شاخص در پس موبایل های خاموش یا جلسات ممتد و بدون وقفه می باشد که بسیار ناپسند است زیرا در چنین شرایطی بازار نیاز مبرم به ارایه نقطه نظرات فنی و راهکارهای عملی برای عبور از بحران دارد تا حداقل با روانی موجود در بازار و استرس سهامداران را کاهش دهد .
ارسال به دوستان
نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند