فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۳-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۲۵۸۵
انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۳-۰۶-۱۳۹۲

وزیر بهداشت: نظام بیمه باید اصلاح شود

عصر ایران
قاضی‌زاده هاشمی گفت: به دلیل عدم تولیت سلامت مشکلات زیادی وجود دارد که مربوط به شخص و گروه نیست همه افراد در دهه‌های گذشته تلاش کرده‌اند اما سهم سلامت درست تعریف نشده است.
وزیر بهداشت گفت: دستگاه ها به وظایف فرابخشی خود برای سلامت مردم عمل نکرده‌اند، بیمه‌ها نیز همین طور. اگر بیمه‌های قوی در حوزه سلامت داشتیم، سوء رابطه پزشک و بیمار که به آن متهم هستیم هم نبود.

به گزارش خبرآنلاین، حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح اتاق‌های عمل چشم و بخش‌های جدید بیمارستان طرفه گفت: خوشحالم که اولین حضور من در دانشگاهی است که در آن تحصیل کرده‌ام و در حضور اساتیدی هستم که از آنها درس آموخته و هم دوره بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی باید فداکاری کند گفت: در کنار این فداکاری جامعه پزشکی نیازمند احترام هستند، نمی‌شود انتظار فداکاری داشت و در مقابل تحقیر هم شد.

وزیر بهداشت افزود: دلیل این موضوع نقایص و کوتاهی است که همه ما خود را از آن بری می‌دانیم. امیدواریم در دوره جدید با کمک سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های تخصصی دوره‌ای از همکاری را شروع کنیم و مشکلاتی که در حاشیه وجود دارد را رفع کنیم و گرفتاری ها را از درون به خارج از جامعه پزشکی ببریم. کلان‌تر نگاه کنیم و در عین حال مطالبات سلامت را بخواهیم .

قاضی‌زاده هاشمی گفت: به دلیل عدم تولیت سلامت مشکلات زیادی وجود دارد که مربوط به شخص و گروه نیست همه افراد در دهه‌های گذشته تلاش کرده‌اند اما سهم سلامت درست تعریف نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در بخش فرابخشی، دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکرده‌اند و امیدواریم با هم‌افزایی در بخش‌ها بتوانیم به سهم سلامت دست یابیم یا حداقل در جهت احقاق حق مردم از طریق دولت و مجلس حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید مردم بیمه‌ای داشته باشند تا ارتباط بین پزشک و بیمار که به سوء رابطه در آن متهم هستیم و هیچ یک از پزشکان از این موضوع راضی نیستند را به حداقل برسانیم و برای همین نظام بیمه اصلاح شود.

وزیر بهداشت گفت: اگر پوشش بیمه‌ای مناسب وجود داشت نیازی به این ارتباط مالی نبود و دستگاه‌های نظارتی هم برای حفظ حرمت مردم باید تلاش کنند تا این نگاه به جامعه پزشکی نباشد.

خبرهای خوش دارویی

هاشمی گفت: هفته گذشته در زمینه مباحث دارویی جلسه‌ای را با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر نفت، رییس کل بانک مرکزی و دکتر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و همچنین مسئولان ذی‌ربط در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

وی ادامه داد: به دنبال این جلسه در زمینه ساماندهی، طراحی و همچنین ایجاد آرامش دارویی تصمیماتی گرفته شد که ترجیح می‌دهم این خبرها را از زبان مسئولان مربوطه در سازمان غذا و دارو بشنوید، در مجموع منتظر ابلاغ این تصمیم‌ها هستیم
ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم