۱۹ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۳۸۳۳
تعداد نظرات: ۹۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۳۸۳۳
انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۳

6 نکته درباره "من روحانی هستم"

وقتی می شود درباره رئیس جمهور کشور ، بدون هیچ مجوزی فیلم ساخت - که اساساً اشکالی هم ندارد - قاعدتاً باید درباره دیگران و از جمله حامیان پشت پرده " من روحانی هستم" نیز فیلم ساخت و واقعیت ها را در قالب مستندهایی به تصویر کشید.
عصرایران ؛ جعفر محمدی - وقتی موضوع مستند "من روحانی هستم" در جامعه مطرح شد ، برخی دوستان و کاربران عصرایران پیشنهاد کردند در این باره مطلبی بنویسم. ولی از آنجا که فرصت دیدن فیلم را نداشتم ، طبیعتاً نمی توانستم درباره فیلمی که ندیده ام ، چیزی بنویسم ، هر چند که این روزها ، بسیاری از کسانی که له یا علیه آن حرف می زنند ، یک بار هم ندیده اند و صرفاً به شنیده ها بسنده می کنند!6 نکته درباره

اما بعد از تماشای این فیلم یک ساعته ، نکاتی چند را قابل تأمل یافتم:

1 - شهرت "من روحانی هستم" ، بیش از آن که مدیون ساخت و فرم و محتوایش باشد ، رهین سر و صدایی است که برایش به راه انداخته اند و اگر این هیاهو نبود، همین چند سطر را هم درباره اش نمی نوشتم.
تهیه کنندگان این مستند ، باید سپاسگزار دولتی هایی باشند که که مبلغان رایگان فیلم شان شدند و دیده و ندیده علیه آن سخن گفتند!
این ماجرا برای چندمین بار ثابت کرد که دولت یازدهم، در مواجهه تبلیغاتی با رقبای تندرو ، همچنان مغلوب است و همچنان ناشیانه بازی می کند، بسیار ناشیانه.

2 - وقتی فیلم را دیدم ، یاد انگلیسی ها افتادم که برای آن که یک حرف نادرست را به مخاطب القاء کنند ، صد سخن درست می گویند تا لفافه ای باشد بر حرف و نیت اصلی!
روش انگلیسی ، همچنین نسخه مجرب "گفتن بخشی از واقعیت" راتوصیه می کند و اصلاً توجهی ندارد که گفتن بخشی از واقعیت ، در ذات خود تفاوتی با دروغگویی ندارد.
برخی از داخلی ها در این زمینه خوب پیشرفت کرده اند! "من روحانی هستم" ، پر است از تعریف و تمجید از روحانی ، به ویژه در نیمه نخست آن - که نیمه اثبات حسن نیت است - و در میان این همه ذکر خیر ، شیطنت های خودشان را هم کرده اند.

3 -
تقاضاهای صورت گرفته برای برخورد قضایی با این فیلم، فاقد وجه است. گروهی با هر نیت ، مستندی ساخته و حرف خود را گفته اند. از منظر حقوقی هم رعایت کرده اند که مشکلی نداشته باشد.
گیریم که در روایت شان از زندگی و زمانه حسن روحانی ، خواسته اند مطالب دلخواه شان را القا کنند. جوابش که دادگاه و برخوردهای سلبی نیست!

متأسفانه توصیه به برخورد، گاه از جانب کسانی صورت گرفته که در سخن داعیه دار آزادی بیان هستند. تولید این فیلم نیز، مصداقی از آزادی بیان است و کسی قانوناً حق ندارد کسانی که در یک فرایند مدنی سخن می گویند را تحت تعقیب قرار دهد. پاسخ سخن ، سخن است نه چماق.

توصیه می شود آقایانی که خواستار برخورد سلبی و قضایی با "من روحانی هستم" هستند ، به جای این رویکرد، آن را نقد کنند؛ این به نفع همه است و به نفع فرهنگ گفت و گو.

4 - حامیان اصولگرای این مستند، حرف های امروزشان در باب لزوم پاسداشت آزادی بیان را خوب به یاد داشته باشند. این بسیار مضحک است که آنها همواره علیه کتاب ها ، رسانه ها و فیلم های غیر همسو با خودشان ، شاخ و شانه بکشند و خواستار توقیف و برخورد شوند و حتی از تجمع خیابانی هم برای لغو اکران یک فیلم نیز ابایی نداشته باشند ولی درباره فیلم دیگری- که اتفاقاً مجوز هم نداشته - این قدر دموکرات باشند و دم از آزادی بیان بزنند!
اگر آنها با همین فرمان پیش بروند و مرگ را فقط برای همسایه خوب نبینند، می توان صادق شان دانست و الّا اگر فردا در باره اثری دیگر ، سازی دیگر کوک کنند ، بر نفاق شان صحه می گذارند.

5 - وقتی می شود درباره رئیس جمهور کشور ، بدون هیچ مجوزی فیلم ساخت - که اساساً اشکالی هم ندارد - قاعدتاً باید درباره دیگران و از جمله حامیان پشت پرده " من روحانی هستم" نیز فیلم ساخت و واقعیت ها را در قالب مستندهایی به تصویر کشید. امید که کسی ناراحت نشود.

6 - اما از لحاظ محتوایی ، عمده تلاش فیلم این است که بگوید روحانی اصولگرا بوده و سوابق اصولگرایی اش چنین بوده و چنان.
مخاطب این مضمون نیز بدنه اجتماعی حامی روحانی است تا آنها را نسبت به او دلسرد کنند. درباره این مضمون محتوایی نیز چند نکته قابل توجه است:
 
- تقریباً همه کسانی که به روحانی رأی دادند، از سوابق او در جبهه اصولگرایی آگاه بودند و البته می دانستند که او ، برخلاف اصولگرایان تندرو ، از همان ابتدا ، اعتدالگرا بوده است.در واقع ، سازندگان فیلم ، تحصیل حاصل کرده اند.

- این که با به رخ کشیدن سوابق اصولگرایی کسی بخواهند او را تخریب کنند، اعتراف به این است که اصولگرایی به روایتی که مدعیان کنونی بدان قائل اند ، چقدر با مردم زاویه پیدا کرده است که خود اصولگرایان هم وقتی می خواهند وجهه کسی را در کلیت جامعه مخدوش کنند، پرونده اصولگرایی اش را رو می کنند!

- اگر روحانی این قدر اصولگرا بوده و آنچنان که در این فیلم آمده ، چه قبل و چه بعد از انقلاب، از بقیه کاندیداهای 8 گانه انتخابات 92 ، سوابق مبارزاتی و انقلابی و اصولگرایی بیشتری داشته ، چرا مدعیان اصولگرایی در انتخابات از او حمایت نکردند و برعکس، کمر همت به تخریب اش بستند؟!

- تأسف انگیز است که هنوز نمی دانند مردم از اصولگرایی و اصلاح طلبی عدول کرده اند و به دنبال "کارآمدی" اند. در انتخابات 92 ، اصلاح طلبان کاندیدای خود را داشتند و اصولگرایان هم کاندیداهای خودشان را. اما مردم فارغ از این که چه کسی وابسته به کدام جریان سیاسی است ، ترجیح دادند به کاندیدایی رأی دهند که فارغ از نام ها و عناوین سیاسی، بتواند اوضاع نابسامان کشور را سر و سامان دهد.

 آقایان و خانم هایی که شترتان هنوز پای در گِل عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی دارد! بدانید و بفهمید که این عناوین برای مردم نه آب و نان می شود و نه عزت و آزادی؛ آنها خسته شده اند از جنگ این عناوین ؛ مردم فقط "کارآمدی" می خواهند. این را می فهمید؟!



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۱۴۹
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
30
493
قشنگ بود فقط لطفا تحزب را به هیچ عنوان زیر سوال نبرید.مردم در انتخابات 92 جمع بندی کردند و این چنین نبوده که از اصولگرایی و اصلاح طلبی خسته شده باشند.جمع بندی آنها این بود که با توجه به این سوابق و این حمایت ها به روحانی رای دادند.
مطلب دوم اینکه دولتی ها خواستار برخورد قضایی هستند کار بدی نیست همه باید در برابر قانون یکسان باشند.نمی شود .... به خاطر نداشتن مجوز ساخت فیلم در زندان باشد و برخی دیگر بدون مجوز ساخت علیه رئیس جمهور فیلم بسازند.نمی شود برخی رسانه ها از دژ پولادین برخوردار باشند و برخی به بهانه یک واژه در یک روزنامه 10 یا 15 صفحه ای توقیف و بازداشت شوند.قانون برای همه یکی باشد. اگر این گزاره اجرا شود آنوقت همه می فهمند که مجازات زندان و توقیف برای این موضوعات مجازات سختی است و ممکن است منتج به تغییر قانون شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اوقت شما شناسنامه داری که از جانب مردم حرف می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
برو
تو مو میبینی و من پیچش مو
تو ابرو ومن اشارت های ابرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
چرا این قدر عصبی هستین؟
مشخصه که مستنده یه خورده قلقلکتون داده هااا!
به نظرم باید ظرفیتتون رو بالا ببرید دوست خوبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
ممنون از دولت تدبیرکه گوشش بدهکار حاشیه سازان نیست...ممنون
توكل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
42
418
آقاي محمدي در سطور آخر اشتباه كردي،مردم به كانديداي اصلاح طلب كه از سوي خاتمي و هاشمي معرفي شد رأي دادند. از كجا معلوم كه رأي مردم به عارف هم اندازه يا بيشتر از روحاني نبود؟كارامدي در چارچوب برنامه ها و عملكرد يك گرايش سياسي براي بدست گرفتن حكومت مصداق پيدا مي كند و قابل اجراست،نمي توان اصولگرا و اصلاح طلب با باورهاي متضاد را كنار هم نشانيد و انتظار كارآمدي داشت!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آقا یا خانم توکل : مردم به كانديداي اصلاح طلب كه از سوي خاتمي و هاشمي معرفي شد رأي دادند چون کارامد تر اطواگرایان بودند اگر اصولگرایان در دوران 8 سالشون کارکرد خوبی داشتن قطعا رای می اوردند ملاک کارامدیه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دقیقاً. من فقط به اعتبار خاتمی به روحانی رای دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
چقدر تو بدبختی که به روحانی بخاطر خاتمی مرتد رای دادی.
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
به نظر من تعداد افرادی که به صرف و به عشق اصولگرا بودن یا اصلاح طلب بودن کسی به اون رای می دن (با احترام) خیلی کم هست.(مخصوصا در مورد اصلاح طلبی)
مردم خسته از مشکلات اقتصادی اند و خوب مسئله هسته ای رو می شناسند و تاثیرات تحریم ها بر زندگی شون رو هم می دونن.اگر به خاطر حمایت هاشمی و خاتمی به روحانی رای دادند به این خاطر بود که خاطره ی بسیار بهتری از مدیریت این افراد بر کشور داشتند و می دونستند حتما کاندیدای این ها "کارآمد" خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
انصافا مردم اقبال خوبی به اصلاحات دارند. یک نگاه هاشمی و خاتمی کافی بود تا با کنار کشیدن شجاعانه عارف، روحانی رقابت را با اختلاف فاحش ببرد. اصولگرایی با اینکه قابل احترام هستند ولی دیگر طرفدار خاصی در بین لایه های جامعه ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
عزیزانم خاتمی که اگر اعتباری داشت معاون اولش انصراف نمیداد!!! ضمنا اعتبار خاتمی رو میتونید از استقبالی که دانشجوها و اساتید تو دانشگاه شهید بهشتی با شعار" جای فتنه گر در دانشگاه نیست " و ... بیشتر دریابید و همچنین اعتبار هاشمی رو هم میشه از احترام نکردن مقامات اروپایی(بلند نشدن در مقابلش) به ایشان بیشتر درک کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
رای من عارف بود که چون ایشون کنار رفتن من به روحانی رای دادم، و رای بالای روحانی هم به دلیل حمایت اقایان هاشمی و خاتمی بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
12
160
دقیقا-- تورم و بیکاری و نرخ تولید ناخالص ملی و .... درد مردمه نه این بازی های سیاسی!!!!
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
7
152
ابتدا نگاهی به طرفداران این CD بیندازید و ببینیدمثلا چه کسی می تواند درمورد روزنامه جوان که همه می دانند به کجا وابسته است CD بسازد
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
12
252
پیشنهاد می کنم درباره احمدی نژاد و حامیانش یک مستند ساخته شود تا هم میزان صدق یا نفاق گروه مقابل روشن شود و هم اینکه مردمی که هنوز هم از شیوه احمدی نژادی در اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجی حمایت می کنند متوجه عمق فاجعه بشوند.
لطفاً این پیشنهاد را جدی بگیرید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
خیلی دور نیست که زمان اجرای اولیه هدفمندی کشور به حالت کاملا امنیتی تبدیل شد و هر کسی که حرفی از عواقب این هدفمندی میزد و ادامه داستان که بزرگواران همه مطلعند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
9
79
بدانید و بفهمید که این عناوین برای مردم نه آب و نان می شود و نه عزت و آزادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دقیقا چه عناوینی؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
266
37
با سلام واحترام به اقای جعفر محمدی ایشان دقیقا در نقد خود همان راهی را رفته اند که خودبه عنوان سیاست انگلیسی از ان یا میفرمایندمتاسفانه جناب روحانی در عملکرد ضعیف خود در این چند ماه اعتماد اولیه در زمان انتخابات مردم را نیز ،برای خود نگه نداشته است مگر اینکه چشمان خود را ببندیم و واقعیات جامعه را کتمان کنیم و بگوئیم انشااله که اینطور نیست زیرا ازحرف تا عمل دولت مردان ایشان تفاوت بساری با واقعیت های عینی در جامعه دارد جناب جعقری جهت جدا نشان دادن اقای روحانی از اصول گرایان اینکه ایشان در صیف اصول گران بوده است را کتمان میکند ولی این واقعیتی انکار نا پذیر است هرچند که ایشان طیف فکری متفاوت با اصول گرایان داشته باشد مثل جناب هاشمی که گذشته ای بسیار تند رو مابانه داشته و امروزی افکاری فراتر از لیبرالی
اکنون با توجه به معایب و محسنات افکار لیبرالی و افکار تند روی مطالب چند سطر اخر نفد ایشان از واقعیات جامعه است که مردم از عنوان این نوع افکار نیز خسته شده اند و دنبال فردی هستند که بقول ایشان فارغ از عناوین سیاسی بتواند اوضاع نابسامان را سامان دهد ولی متاسفانه دولت جناب روحانی تا کنون در نشان دادن این عمل موفق نبوده باید منتظر اینده شد تا چه پیش اید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آقا سید عزیز
شما و امثال شما هنوز نمی دانید که در این 8 سال گذشته چه بر سر این مملکت آمده .
طوری تحلیل می کنید که انگار کشور با همان شرایطی که تحویل احمدی نژاد شد ، تحویل آقای روحانی گردید !!!
شما فکر می کنید که چون همانند 8 سال پیش ، زنده اید و نفس می کشید ، پس شرایط کشور دقیقا مثل 8 سال پیش است!!!!!
اگر اجازه دهند که یک فیلم از فجایع 8 سال گذشته تهیه گردد اونوقت شاید سنگ روی سنگ بند نشود ...
آقای روحانی در یکی از سخنرانی های اخیر خود فرمودند که " من فعلا در حال برداشتن آوار از روی سر مردم هستم "
آقا سید !
تا رسیدن به آن چیزی که شما حالا در انتظارش هستید ، راه زیادی داریم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اقای محترم یادتان رفته دراواخردولت احمدی نژادلحظه ای قیمت هابالا میرفت چراچشمتان راروی حقایق بسته اید ونمی بینیدچطورقیمت هاکنترل میشود شانس اوردیم که هشت سال تمام شدوگرنه بدبخت میشدیم حیف که دلم برای کشورعزیزم میسوزد وگرنه دعا میکردم دوباره دولت قبلی بیایدتاقدرعافیت رابدانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
تعجب می کنم از حافظه این مردم...یعنی به این زودی احمدی نژاد و دسته گلهای به اب داده رو فراموش کردین؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
تحلیل حرف تون جالبه: شما انتظار داشتید تا روحانی اومد دیگه همه چی درست شه.
دو حالت داره یا احمدی نژاد در سالهای قبل خیلی جیزها رو خراب کرده( که همین طور هم بوده)پس باید سالها طول بکشه تا روحانی بتونه درستش کنه. و نتیجه اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور بی لیاقتی بوده.
یا اینکه اوضاع خیلی بد نبوده و احمدنژاد به بدترین شکل داشته مدیریت می کرده که در این صورت هم پس احمدی نژاد رئیس جمهور بی لیاقتی بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آيا منكر خدمات 7 سال اول دوره احمدي نژاديد؟ واقعا اگر سال اخر كه فشار خارجي و پشت پرده نشين هاي داخلي كه مي خواستند از ريشه احمدي نژاد را براي هميشه نابود كنند تا ديگر كسي مثل او نتواند بين مردم محبوبيت پيدا كند نبود امروز هم اين حرف را مي زديد؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آقا سید؛ بقول آقای محمدی نگفتن همه واقعیت همان دروغگویی است. انصاف داشته باشید چون نصف دینه. تفاوت ها رو نمی بینید و دم از ضعف روحانی میزنید؟ خوابیده را بیدار کردن آسان است و بخواب زده را بیدار کردن چه سخت...
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
سلام آقا سید انصافا حرفتون خیلی واقعیت داره و تایید آن هم از نظرات مردم جامعه مشخص است و تعداد مثبت و منفی ها تاثیری در حقیقت ندارد چرا که اگر این ملاک بود آقای روحانی باید با رای 99.99آرا انتخاب می شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
شما حالا نماینده مردم هستید با این منفی هایی که گرفته اید؟؟؟؟؟
عباس یالقیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
متاسفانه شما نخوابیده اید، بلکه خود را به خواب زده اید.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
مدیریت اقای روحانی را درسبدکالا رودیدیم
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
8
58
مطلب خوبي بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
15
197
این که با به رخ کشیدن سوابق اصولگرایی کسی بخواهند او را تخریب کنند، اعتراف به این است که اصولگرایی به روایتی که مدعیان کنونی بدان قائل اند ، چقدر با مردم زاویه پیدا کرده است که خود اصولگرایان هم وقتی می خواهند وجهه کسی را در کلیت جامعه مخدوش کنند، پرونده اصولگرایی اش را رو می کنند!

واقعا حال کردمممم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
صد تا مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
هزاران هزار ++++++++++++++++
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
9
118
احسنت. منم نه از طرفداران اصول گرایی ام نه اصلاح طلبی. ولی کافیه چند روز فقط چند روز خبرهای سایت ها و روزنامه های برخی اصول گرایان تندرو رو دنبال کنید اونوقت متوجه میشوید که چقدر دورویی و تظاهر در اونها وجود داره و نکته چهارم این نوشته را به وضوح درک خواهید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
کاملا مشخصه که شما اصولگرایی!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
65
11
سلام برهمه
وقتی که ما هنرمند ارزشی وغیر ارزشی نداریم همین میشه
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
6
40
اقای روحانی هم مثل خیلی از اصولگرایان و اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که مملکت خسارت دیه از مدیریت نادرست وتحریم ها رابا دگم اندیشی و اصرار بر سخن و نظر خود نمیتوان به سر منزل مقصود رساند بنابر این مشیی بینا بین اتخاذ کرده اند حال اگر قبلا اصول گرا بوده اند یا اصلاح طلب در حال حاضر تلفیقی از میانه روی هر دو هستند با شیب ملایمی به سمت اصلاح طلبی!!!!که امید واریم موفق باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
4
72
مردم فقط کارامدی میخواهند.فدایی هیچ کسی نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
32
25
یک سوال: چطور آقای روحانی سال 61 فامیلش رو عوض کرده، ولی زمانی که در دهه 70 می خواست مدرک دکترا رو بگیره، اون خارجیه حسن "فریدون" صداش زد؟
البته مسئله با اهمیتی نیست. فقط حس کنجکاوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
مسائل امنیتی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
5
27
اگر امروز آقای روحانی مجوز انتشار به این فیلم رو بده، فصل جدیدی در آزادی بیان رقم خواهد خورد. نقطه عطف و سرمشقی برای بقیه میشه. بنظر من عکس العمل آقای روحانی اهمیتش از محتوای فیلم بیشتره. یعنی یک فرد اصلاح طلب میانه رو اگر بخواد با سازندگان فیلم برخورد کنه، فاتحه اصلاح طلبی خوانده شده...
تو نی تهرانی
United States of America
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
7
31
من 2بار با حوصله فیلم را دیدم و خواهش می کنم کسانی که فرصت دارند ببینند راز پیروزی غرب در این است که هر کسی با هر نظر متفاوت ابراز عقیده می کند و مردم با جمع بندی و فکر و اندیشه به بهترین نتیجه می رسندو ما همگی باید تحمل خودمان را بالا ببریم و به یاد داشته باشیم انتقاد سازنده مثمر ثمر است ولی دو رنگی و نفاق کشنده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
6
114
لطفا فیلم من مصباح هستم را بسازید
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
134
21
اگر واقعا براي منتقد ارزش قائليد و واهمه اي از انتقاد نداريد،‌ در كنار انبوه كامنت هاي موافق خود، اين پيام نقد را هم منتشر كنيد، اگر نكرديد لااقل مردانه روش فكر كنيد:
1- گفته ايد دولت در مواجهه با رقباي تندرو(؟!!) مغلوب و ناشيانه است. آيا واقعا اين چنين است؟!! در حالي كه اساسا اين دولت هر صدايي كه بلند مي شود را با انگ بي سواد، مزدور، مغرض، و به زعم شما "تندرو"! تخطئه مي كند و حتي درِ نشريات منتقد را هم گل ميگيرد؛ پس مغلوب بودنش طنزي است كه شما براي توجيه ساخته ايد.
2- اگر قبول داريد كه اين مستند تعريف و تمجيد از روحاني است، چرا ساير حقيقت هاي اين مستند را كه مُرّ مستندات ايشان و دوستانشان است را شيطنت مي خوانيد؟!! آيا هرچه به مذاق شما خوش آيد قابل قبول و پسنديده است؟؟!!
3- مورد سوم اين يادداشت به هر نيتي! باشد، منطقي و درست است.
4- تمام اعتراضاتي كه اصولگراها به فيلم ها، كتاب ها و... به زعم شما غير همسو داشته و دارند و خواهند داشت، به خاطر دروغ ها، تخريب ها، توهين ها(به مقدسات، به قوانين و...) است كه نه اصولگرا، بلكه هر آدم منصف و آزاده اي كه هيچ رويكرد سياسي هم نداشته باشد، بايد به آن واكنش نشان دهد؛‌ آن وقت شما مثلا توهين و اهانت يك فيلم يا نشريه به مقدسات و ارزش هاي ديني را با مستندي كه سرتاسر آن برگرفته از مستندات خود شما است و حقيقتي محض را روايت مي كند، يكي انگاشته ايد؟؟!!!!
5- قطعا اگر مستندي ساخته شود كه همچون "من روحاني هستم" متكي به مستندات شفاف و بيّن و روشن باشد، نه دروغ و تلقين و تغليط، عليه هر كسي هم باشد، بايد دست مستند ساز شما را بوسيد!!!
6- اين بند ديگر از آن حرف هاست!! اين همه مغالطه كرده ايد كه براي دولت عنوان كارآمدي را فراي اصولگرايي و اصلاح طلبي بتراشيد، در حالي كه اولا صدر تا ذيل سياست و خط مشي سايت شما در راستاي مشي اصلاح طلبان است!! ثانيا پيام اين مستند خيلي واضح و شفاف است و آن نشان دادن سبقه و رويكرد ديرينه آقايان در تمايل به آمريكا و غرب است كه هم ديروز بوده، هم امروز و اين كه اين رويكرد مجمع عقلا!! تضاد آشكار با آرمان ها و رويكردهاي مقاومتِ عزتمندانه حضرت امام(ره) و انقلاب و رهبري در برابر استعمار ظالمي دارد كه امروز او همچون گذشته او است!!
پاسخ ها
سید حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دعا میکنم امسال زمستون نباشه تا سر امثال شما از زیر برف واسه یه سال هم که شده بیرون بیاد! به قول یکی از دوستان، خدا به همه مخ داده اما مال بعضی ها سوخته و بعضی ها در حال رشده و بعضی های دیگه ... اما مثل اینکه مخ سوخته زیاد داریم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
شما هم كه يكي به نعل زدي و يكي به ميخ...تمام نوشته شما جانبدارانه و متعصبانه و مزورانه هست بجز بند سوم.
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
هزار هزار مثبت
حرف دلم را که هیچ موقع نمی توانم بنویسم نوشت
درود
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
چه قلم متین و خوش دستی داری مصطفی جان
درود بر تو
اگه اونا قدرت نقد و منطق و انصاف داشتند جواب تو رو می دادند عزیز دل ...
جيگـــــــرم
Germany
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
2
31
ميگم يه كاري كنين بشه به نويسنده مطلبم لايك داد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
4
59
راستی این فیلمهای دهه 60 به دستور چه کسی و توسط چه کسانی از صدا و سیما خارج شده ؟؟؟!!!. مسئله بسیار مهمیه ها !!!!
پاسخ ها
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
همين كه مردم اين موضوع ها رو ميفهمند كافيه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
به خصوص مسئله مهم تر در مورد 90 سیاسی هست که بر علیه احمد نژاد ساخته شد اون فیلم ها باید پرسید از کجا اومده بودند پس یه طرفه به قاضی نرید جناب علی !!!!!!!
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
این فیلمهای دهه 60 رو تا الان صد بار تلویزیون پخش کرده نابغه :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
12
78
روحانی رو اولین بار پای منبر حرم امام دیدم اون موقع به نظر من خیلی مسلط و باسواد اومد .بعد هم تو مذاکرات هسته ای خیلی خوب بود.بعدش هم دوران احمدینژاد خیلی پر حوصله و جامع از مواضعش دفاع کرد و به هاشمی و خاتمی نزدیکتر بود.و روز به روز بهتر و بهتر شد .تو انتخابات هم انتخاب اولم بود تو هیچ ستادی هم نرفتم ولی هرکار تونستم واسش کردم.هروقت هم کمک خواست هم پا هستم .حالا برادرای عماریون (پایداری،رایحه خوش خدمت،مهرورز و...)هرچی دلشون میخواد بگن!پته اونا خیلی وقته ریخته رو آب.از اون اولش هم دم خروسشون بیرون زده بود ولی خیلی ها ندیدن .از همون شهرداری تهران .دلیل این کاراشون هم بر کسی پوشیده نیست چون دیگه از قراردادهای چند میلیارد دلاری خبری نیست .همین که الان از سنگر کامنت نمیذاریم هم خوبه.والعاقبه للمتقین.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
احسنت برشما دوست عزیز
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
5
37
به نظر من باید دولت از این فرصت استفاده کند و قانونی رو به تصویب برساند که ساخت فیلم مستند در خصوص افراد در جامعه به صورت قانونی می باشد. از این قانون بعدها می توان به صورت مطلوبی استفاده نمود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
4
29
احسنت به آقای محمدی
از خواندن این مطلب لذت بردم
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
3
11
اصلاحات یعنی راستی وحقیقت واصولگرایی یعنی دیگران رافدای خواسته های غیرمنطقی خودکردن چیزی که مادرحال حاضرشاهدان هستیم
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
12
مطلب درست ومنصفانه ای نوشته اید. همین خط انصاف واصلاح راحفظ بفرمایید. سپاس
مراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
23
4
من ميدانم شما هم ميدانيد كه هميشه حق با كساني است كه اين مستند را ساخته اند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
14
مردم فقط "کارآمدی" می خواهند. این را می فهمید؟!
تك تك كلماتي كه نوشتيد بايد با آب طلا نوشت اما حيف اونايي كه بايد بفهمند به كل نمي فهمند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
7
16
اقا محمد فیلم 90 سیاسی احمدی ن÷اد یادتونه ×××× چرا اون موقع ساکت بودید
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
7
متن جالبی بود. امیدوارم گوش شنوا وجود داشته باشد.
سيد سليماني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
5
5
آقاي محمدي، اينکه مي فرماييد پاسخ سخن چماق نيست، انگار نظر تان اين است که هر کس هر دروغ و تهمت و توهين گفت، حاجتي به دادگاه نيست !!!
عبدالصمد بحرینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
5
13
موهای تنم از خواندن این مطلب سیخ شد و با لذت تمام این مطلب را خواندم.
سپاسگزارم از دوست ارجمندم اقای محمدی که صدای مردم را با جملاتی زیبا و شیوا و قابل فهم به گوش همه میرساند.

عصر ایران متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
8
یعنی عاشقتم عصری جون
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
9
زیبا و متین بود
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
8
خوب بود
مهدي
Japan
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
25
10
حاميان دولت راستگويان در سر در گمي آشكاري به سر مي برند. اگر محتواي فيلم را تكذيب كنند كتاب اقاي پدرخوانده زير سوال ميرود و اگر تصديق كنند جوابگوي برخي مطالب بايد باشند. در كل در صحنه شطرنج سياسي حركتي بود كه به اصطلاح حاميان دولت را مات كرد؛ مثل سبد كالا، ژنوچاي و .... ادامه دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
19
دقیقا جواب مستند را باید با مستند داد! جناب دکتر روحانی خواهشمندیم فیلمی مستند از گروه شحرک (شریعتمداری، حسینیان، رسایی، کوچکزاده) تهیه کرده و به جای پیگیری قانونی از طریق رسانه با مردم سخن بگویید.
پاسخ ها
مهدي
| Japan |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
عصبانيت شما قابل درك است اخوي. بسازيد صد تا بسازيد فقط وجود داشته باشيد دروغ نگيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
2
6
از تحلیل جامع و کارشناسانه نویسنده محترم مقاله ممنونم من بانظرات ایشان موافقم مردم ما سالهاست در بازی سیاسی آقایانی که از زندگی مرفهی هم برخوردارند آسیب ددیده‌اند اگر کمی به اطرافمان نگاه کنیم می فهمیم که هم وطنانمان به امید 'شادی'امنیت'رفاه'شغل'مسکن'آرامش نیاز دا ند نه به دعواهای سیاسی و حزب گرایی .اتفاقا یکی از مواردی که در انتخاب دکتر روحانی نقش داشت همین توجه ایشان به معیشت مردم بود و انتظار من از ایشان اینست که با بعضی مسایل که باعث دلسردی و ناامیدی مردم میشود قاطع تر برخورد کنند.
رحمت اله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
4
سلام : در اساس صحبت بنده هم با شما موافقم .يعني اعتقاد دارم هر حرف وگفته ونوشته اي ارزش يكبار شنيدن وخواندن ويا ديدن را دارد .وحتما نبايد افراد آنرا بپذيرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
24
یک فیلم مستند در سوابق مصباح و علم الهدی و احمد خاتمی
پاسخ ها
مهدي
| Japan |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
بيصبرانه منتظريم فقط مرد باشند دروغ نگويند
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
10
خیلی خوب نوشته بودید آره ما کار به این گروه و آن گروه نداریم فقط می خواهیم به درد ملت توجه شود و مردم به حق و حقوق ضایع شده شان برسند. همین و بس
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
7
سلام، با تشکر از مقالتون. میشه لطف کنید دقیقا بگید کجاهای مستند دروغه؟ من مسندو دیدو و نمیتونم الان تشخیص بدم کجاش واقعیته و کجاش دروغ. ولی شما میفرمایید که این مستند دروغو با واقعیت قاطی کرده. ممنون میشم که توضیح بدید.
بازم ممنون از مقالتون
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
7
این مستند یمک تهدید برای میانه رویان یا اصلاح طلبان نیست این یک فرصت است
فضای باز انتقاد زمانی به وجود میاید که اول از خود ما با هر لحنی شروع شود و از این بابت باید استقبال کرد
حرف بسیار است و مجال اندک ...
آزادی بیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
2
6
من مستند را خریده ام و دیده ام
در فیلم چیزی از اصول گرایی روحانی نگفته است بلکه از انقلابی بودن او گفته است و اینکه همواره از ابتدا به دنبال پیاده کردن مبانی نظری حکومت اسلامی بوده است چه قبل از انقلاب و چه بعد.
انقلابی بودن با اصولگرا و یا اصلاح طلب بودن فرق دارد. و هر دو جناح می توانند انقلابی باشند. (البته اگر انگ تندروی بهشان نزنند)
پاسخ ها
آزادی بیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اضافه می کنم که این فقط بخشی از مستند است که به زندگی او می پردازد اما ظاهراً همانند خیلی های دیگر که در ابتدا آتش تند داشتند اما حالا به اصطلاح معتدل شده اند ایشان هم در همان دورانی انقلابی گریشان رگه هایی از تمایل به غرب را داشته اند که حالا بیرون زده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آقای آزادی بیان «مرگ خوبه اما برای همسایه» آدمها در اثر تجربه بمرور منطقی تر میشوند و گرنه اگر بدون تغییر بمانیم مثل آب راکد میگندیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
10
1
با سلام
استدلالتون يه كمي خسته كننده بود ولي در كل نمره خوبي مي گيره.
موفق باشين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
3
25
روحانی واقعا مچکریم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
8
هیاهو را زجیره های ها به راه انداختن
والا از 4 ماه پیش این مستند اکران می شد و از اسفند به فروش میرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
4
17
مردم رو نمی دونم ولی من به روحانی رای دادم چون خاتمی و رفسنجانی حمایتش میکردن. چون اونا کارنامه داشتن. کارآمد بودن و به نظر من روحانی به اعتبار اصلاح طلب ها تونست تو انتخابات پیروز بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
5
12
من فیلم را ندیده ام اما مطمئنم دو چیز نشانه عظمت یک کشور است ا- ارزش پول ملی 2- قداست و شخصیت رئیس جمهور. رئیس جمهور اسبق که علی رقم حمایتهای سران نظام خود را شخصا مورد مضحکه قرار میداد . رئیس جمهور فعلی هم که از سوی گروههای قدرت طلب و مخالفانش علنا مورد حجمه قرار میگیرد . حتی صدا وسیما هم اصول اولیه را رعایت نمیکند. از طرفی هم گروههای قرت طلب به طرق چماقداری اختیارات رئیس جمهور را صلب کرده اند لذا همانند سرعت گیر توان دولت راگرفته و او را مستهلک میکنند.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
8
سلام متاسفم براي همه و از جمله خودم كه درگير يك سري الفاظ مزخرفي همچون اصول گرا يا اصلاح طلب ، چپي و راسي هستيم متاسفم كه بلد نيسيم مثله يه انسان زندگي كنيم برخي هاي اين لغات بي پايه و بي مفهوم رو در آوردن كه مردم كه بچاپن و بس آخه يكي نيس بگه بابا ما بهتره يه انسان باشيم تا اين حرفاي و سخنان بس بيهوده به نظره شما ما بااين وضعيت پيشرفت خواهيم كرد. قطعا نخير بابا جان از اين اصلاحات دست بردارين همه مسئولين هم مردم بيائين مثل كشورهاي متمدن كار كنيم كار و كار نه شعار و اصطلاحات موفق و پيروز باشيد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
7
6
سلام، با تشکر از مقالتون. میشه لطف کنید دقیقا بگید کجاهای مستند دروغه؟ من مسندو دیدو و نمیتونم الان تشخیص بدم کجاش واقعیته و کجاش دروغ. ولی شما میفرمایید که این مستند دروغو با واقعیت قاطی کرده. ممنون میشم که توضیح بدید.
بازم ممنون از مقالتون
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
21
مردم در خرداد سال گذشته، از کجا می دانستند که رروحانی آدم کارآمدی است.... رای به روحانی، رای به تغییر و رای به انجام اصلاحات بود.... اگر روحانی بدون وصل کردن خود به خاتمی، موسوي و هاشمی می آمد یک میلیون هم رای نداشت.... بی انصافی نکنید....
شايلين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
8
سلام

اولين باريه كه تو سايتي نظر مي دم.
تو امتخابات هم شركت نمي كنم هيچ وقت.
بند آخر اين نوشته حرف دل منه. مشكل من ناكارامدي هست. واقعا اگه ببينيم كسي كارامده شركت مي كنم.


از آقاي جعفري بسيار تشكر مي كنم
ناشناس
Germany
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
2
34
پیگیری برخورد قضایی با این فیلم توسط دولت و به خصوص وزارت ارشاد اشتباه محض است و جز بدنامی برای دولت ثمری نخواهد داشت.

به نکته خوب و دقیقی اشاره کردید. وقتی با اینچنین پشتیبانی آرشیوی می توان فیلمی در مورد شخص اول اجرایی کشور ساخت، واقعا چرا در مورد شخصیات های برجسته اصولگرایان تندرو نمی شود فیلم بسازیم. پیشنهاد می کنم فعالان رسانه ای خود جوش حامی جریان اعتدال ، ساخت فیلم های زیر را در دستور کار قرار دهند:

"من رسایی هستم"
"من کوچک زاده هستم"
من حضرت آیت الله مصباح یزدی هستم"
"من حضرت آیت الله احمد خاتمی هستم"

صبوری و شکیبایی رئیس جمهور در مورد این مستند صفحه ای درخشان در کتاب روزهای ریاست جمهوری ایشان خواهد بود. هر چند به قول شما برخی از جمله وزیر ارشاد ناشیانه در مورد این فیلم خواستار برخورد قضایی شدند. اما به نظر من دولت به طور کلی صبورانه برخورد کرد. به نظر من جای یک بیانیه نهاد ریاست جمهوری در مورد این فیلم خالی است. شاید بهتر باشد نهاد ریاست جمهوری بیانیه صادر کند و بگوید اگر چه این فیلم نمایانگر واقعیت نیست و با جهت گیری بسیار خاص ساخته شده است، اما رییس جمهور به آزادی بیان ، قلم و رسانه احترام می گذارد.

و این اظهار نظر رئیس جمهور راه را برای مستندسازان حامی اعتدال باز می کند تا در مورد اصولگرایان تندرو مستند بسازند، تا ببین آیا آنها هم با ساخت فیلم در مورد سوابقشان با صبر و شکیبایی برخورد می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
دمت گرم. کل گفتی
من ... هستم
نامفهوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
2
14
بنظرم هرکس در مورد دیگری دروغپردازی کند را نمیتوان از مصادیق ازادی بیان دانست چه این دروغ با هر پاسخ منطقی هم که مواجه شود تاثیرات منفی خود را بر جای خواهد گذاشت. پس دروغگو باید مورد بازخواست قرار گیرد. چون به حقوق دیگری تجاوز کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
10
26
روحانی واقعا مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
11
42
ناشناسی که به خاتمی توهین کردی بدان که خاتمی در قلب ملت هست
پاسخ ها
گلاب
| Netherlands |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
وتاابدخواهدبود
بن یامین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
12
آقای نویسنده اگه مردم قرار بود به یه نفر مستقل رای بدن فطعا غرضی و رضایی مستقل تر از روحانی بودن ،به نظرم مردم بعد خواهان تغییر از یه جناج به جناح دیگه بودن و فرقی هم تو آرا عارف و روحانی وجود نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
3
21
چرا برای دلار مستند درست نمیکنند که یک شبه 3 برابر شد و نوعی رکورد در دنیا به ثبت رسید
داستان خاندان مدیچی که از روستا آمدند و اروپا را متحول کردند: خطای تک تخصص بودن چیست؟! گاردین : در حادثه آمستردام ؛ هواداران اسرائیلی آغازکننده تنش بودند! لیبرمن : یهودیان اروپا به اسرائیل مهاجرت کنند عراقچی : هیچ وقت از تهاجم روسیه به اوکراین حمایت نکرده ایم رئیس اسرائیل : حوادث آمستردام ۷ اکتبر را یادآوری کرد/ این حادثه جدی و زنگ خطر است وعده ترامپ به محمود عباس: برای توقف جنگ تلاش خواهم کرد اتهام جدید آمریکا به ایران : فردی به نام فرهاد شاکری را برای ترور ترامپ اجیر کرده بود! عراقچی : جمشید شارمهد رهبر یک گروه تروریستی بود / اگر خانواده اش مایل باشند، ما مشکلی نداریم که کالبد شکافی صورت گیرد دختر امام خمینی(ره) : غزه و لبنان به حمایت ما نیاز دارند تا بمانند و مقاومت کنند سقوط سنگ در جادۀ هراز یک فوتی برجای گذاشت آکسیوس : در تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی، ایلان ماسک نیز روی خط بود/ رئیس جمهور اوکراین از آنچه که از ترامپ شنید، دلگرم شد صید کوسه ماهیان ممنوع ۷ خاصیت شگفت انگیز کیوی زمان حراج ربع سکه جدید/ آخرین مهلت واریز وجه اعلام شد یونیفل : اسرائیل عمداً نیروهای ما را هدف قرار می‌دهد