فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۴۱۵
انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳

نماینده مجلس: پارازیت برای سلامت مضر است

عصر ایران
این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است.
سال‌هاست ‌بحث ارسال پارازیت و ایجاد اختلال بر ‌شبکه‌های ماهواره‌ای، موضوع ‌محافل گوناگون بوده و تا‌کنون نیز سخنان بسیاری در این باره گفته شده است.

به گزارش «تابناک»، برخی‌ کار‌شناسان بر این باورند که پارازیت، باعث‌ اختلالات جسمانی می‌‌شود و برای سلامتی انسان مضر است؛ اما برخی ‌دیگر، پای را از این فرا‌تر گذاشته و حتی آن را‌ به پیش‌بینی هوا و اختلال بر ‌شبکه‌های تلویزیونی ـ که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود ـ نیز ربط داده‌اند!

به هر حال، امروز فراکسیون محیط زیست ‌در مجلس شورای اسلامی، نشستی با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که با این موضوع در ارتباط‌‌ هستند، انجام داد و به بررسی دقیق آثار و نتایج به دست آمده از پارازیت پرداخت. آنچه از جمع‌بندی نشست امروز به دست می‌آید، اینکه‌ پارازیت‌ها مضر تشخیص داده شده‌‌اند و استفاده نکردن از آن بیشتر به مصلحت است تا به کار بردن آنها‌.

‌کمال‌الدین پیر‌مؤذن ‌در خصوص نشست بررسی پارازیت بر ‌سلامت و تأثیر آن بر محیط زیست و اختلالات مرتبط گفت: در این جلسه، مدیران صدا و سیما انتقادات جدی از معضل پارازیت و اختلالات آن ‌روی پخش برنامه‌های تلویزیونی داشتند‌ و دست یاری به سوی مجلس دراز کردند.
اما ‌چون ارسال پارازیت مربوط به حاکمیت بوده و حقوق شهروندی در آن دخیل است، باید همه هموطنان به رفع این معضل و ادای حق شهروندی که با سلامت انسان مرتبط است، تلاش جدی کنند، همان گونه که در شورای عالی امنیت ملی و وزارت خانه‌های ‌دیگر در حال بررسی است.

وی همچنین ادامه داد: آنچه هم‌اکنون مطرح است، اینکه ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژی و اجتماعی، کارکرد مصونیت‌بخشی خود را از دست داده است؛ بنابراین، نباید بر‌ این موضوع بیش از این تأکید کرد، زیرا برای سلامت مضر است و در ارائه برنامه‌های خوب صدا و سیما نیز اختلال پدید می‌آورد.

مدیران صدا و سیما حتی در این زمینه می‌گویند، در بازی والیبال ایران در بازی‌های لیگ جهانی، ‌پارازیت‌ها باعث ‌مختل شدن برنامه شدند و ‌همین ‌قطع و وصل برنامه را به دنبال داشت‌.

این نماینده گفت: ‌باید در مقاطع زمانی مشخص و با تکیه بر قانون و در زمان‌هایی که امنیت ملی در خطر است، از پارازیت‌ها بهره برد، ولی استفاده همیشگی و طولانی ‌باید متوقف شود، زیرا به لحاظ قانونی سازمان اطلاعات و فناوری و همچنین انرژی اتمی نسبت به امواج یون‌ساز و غیر یون‌ساز مسئولیت دارند و باید تلاش کرد‌ و قاطعانه انجام وظیفه کنند.

وی گفت: سرانجام‌ ایجاد‌ هماهنگی‌ و تصریح در تدوین استانداردهای ملی و بومی با ‌کسب نظر از همه مسئولان ‌تصویب‌ و همچنین تدوین چهارچوب‌های نظارتی نیز مقرر شد‌ و دولت نیز قرار است در حسن اجرای کار نظارت داشته باشد.

این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد، ‌این کار را در قالب لایحه قانون پاک به مجلس ارائه‌ داده و خلأ‌های قانونی را رفع کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پارازیت ، سلامت ، سرطان
ارسال به دوستان
جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی