فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۲۸۲۵۰
انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۴

کشنده ترین سرطان بین ایرانی ها

عصر ایران
آمار ابتلا به سرطان در دنیا در حال افزایش است و در کشورهای غرب آسیا از جمله ایران، میزان مرگ ناشی از سرطان سیر صعودی دارد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان معده شایع ترین سرطان در مردان ایرانی است و به عنوان کشنده ترین سرطان در زن و مرد ایرانی به شمار می رود.

دکتر اسماعیل اکبری در هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان و زیرساخت های برنامه جامع کنترل سرطان، آسیا و اقیانوسیه افزود:آمار ابتلا به سرطان در دنیا در حال افزایش است و در کشورهای غرب آسیا از جمله ایران، میزان مرگ ناشی از سرطان سیر صعودی دارد.

وی اظهار کرد: در ایران سالانه حدود 90 هزار مورد ابتلای جدید به سرطان ثبت می کنیم که هر سال حدود 30 هزار نفر از مبتلایان جان خود را از دست می دهند.

اکبری با اشاره به تفاوت شیوع سرطان در ایران با سایر کشورها گفت: سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان ایرانی و سرطان معده به عنوان شایع ترین سرطان در مردان ایرانی و همچنین کشنده ترین سرطان در زن و مرد ایرانی است.

وی ادامه داد: اما سرطان معده در سایر کشورها چنین جایگاهی ندارد و معمولا از نظر شیوع در رده های بسیار پایین تری قرار گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،رفتارها و فرهنگها، مسایل تغذیه ای، مصرف بالای نمک، مصرف غذاهای مانده، چربی حیوانی مانده و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را از عوامل موثر در ایجاد سرطان های دستگاه های گوارش و سرطان معده برشمرد.

اکبری با اشاره به شرکت سازمان بین المللی آیارک(سازمان کنترل جهانی سرطان در WHO) در این کنگره اظهار امیدواری کرد این کنگره سه روزه منجر به جمع بندی نهایی برای تهیه برنامه جامع کنترل سرطان توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نیابت از وزارت بهداشت شود.

وی مصرف دخانیات را یک معضل عنوان کرد و گفت: در جهان 30 درصد از مرگ ها وابسته به استعمال دخانیات است و در ایران نیز شیوع استعمال دخانیات روز به روز افزایش می یابد و میزان ابتلا به سرطان در استعمال کنندگان دخانیات چهار برابر بیشتر از سایرین است.

رییس هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان و زیرساخت های برنامه جامع کنترل سرطان، آسیا و اقیانوسیه افزود : براساس آمار در سال 1382 تقریبا 1.7 زنان بالغ سیگاری بودند که متاسفانه امروز این آمار نزدیک به 4 درصد رسیده و در طول یک دهه بیش از 3 برابر افزایش یافته است که این امر نه تنها خطر بروز سرطان را افزایش می دهد بلکه خطرهای فرهنگی را برای خانواده های ایرانی در پی دارد.

اکبری این کنگره سه روزه که به زبان اصلی برگزار می شود را یک کنگره مدیریت ملی برشمرد گفت: محور اصلی این کنگره مدیریت کنترل سرطان در کشور است و این که چگونه این بیماری را خوب کنترل، مدیریت و درمان کنیم که امیدواریم شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در جامعه باشیم.

هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان و زیرساخت های برنامه جامع کنترل سرطان، آسیا و اقیانوسیه در روزهای 10 تا 12 آبان ماه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سرطان ، سرطان معده
ارسال به دوستان
اعتراض مردم یونان به واگذاری بخشی از ساحل کشورشان به اسرائیل راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است