فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۵-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۱۸۹۸
انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۵-۰۸-۱۳۹۴

باسوادترین استان کشور

عصر ایران
کوثری ادامه داد: باتوجه به اینکه در طی این مدت کارهای زیادی برای با سواد کردن افراد انجام شده است پس جامعه بی‌سواد حداکثر دو میلیون نفر است که در آینده نزدیک و با سواد شدن این تعداد جشن بی‌سوادی را در کشور برگزار خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: استان مازنداران کمترین بیسوادی و استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد بیسواد را در کشور دارد.

به گزارش ایسنا، پرویز کوثری در نشست شورای سوادآموزی که دوشنبه 25 آبان ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: در گروه سنی 10 تا 49 سال استان مازندران با 5 درصد بی سوادی و استان سیستان و بلوچستان با 18 درصد بی سوادی به ترتیب کمترین و بیشترین میزان بی سوادی در کشور را دارند.

وی بیان کرد: عملکرد شورای پشتیبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ریشه کن کردن بی سوادی نسبت به استانهای دیگر بسیار مطلوب بوده است و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه در کشور با 32 دستگاه تفاهم نامه در زمینه باسواد کردن افراد بی سواد منعقد شده است، تصریح کرد: طبق سرشماری سال 90 سه میلون و 450 نفر به عنوان جامعه هدف ما برای باسواد شدن شناسایی شده‌اند اما تحت پوشش نیستند با توجه به اینکه این سرشماری ملاک ما نیست، بدون شک تعدادی هستند که در طی این چهارسال یا باسواد شده اند و یا به دلایل مختلف از جامعه هدف ما خارج شده اند.

کوثری ادامه داد: باتوجه به اینکه در طی این مدت کارهای زیادی برای با سواد کردن افراد انجام شده است پس جامعه بی‌سواد حداکثر دو میلیون نفر است که در آینده نزدیک و با سواد شدن این تعداد جشن بی‌سوادی را در کشور برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در سال جاری بیش از 550 هزار نفر در گروه های سنی 10 تا 49 سال برای باسواد شدن به استانها ابلاغ شده است که تاکنون 300 هزار نفر از این تعداد دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند و بقیه یا در دوره انتقال هستند و یا به همین میزان سواد اکتفا کرده‌اند و وارد این دوره نشده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که الگوی پیشرفت جامعه اخلاق و ایمان است، خاطرنشان کرد: بدیهی است که جهل عامل عقب ماندگی است همچنین افراد بی سوادی آسیب پذیر و آسیب رسانان جامعه اند.

کوثری با بیان اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در ظرفیت سازی جامعه دارند اضافه کرد: به کسانی که باهماهنگی سوادآموزی این استان افراد بی سواد را باسواد کنند به ازای هرنفر 670 هزار تومان پاداش داده می شود همچنین انتظار می رود ظرفیت سازی و ظرفیت‌یابی در زمینه سوادآموزی انجام شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مازندران ، باسوادی
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود