فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۲۳۸۱
انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۵

شاید آی‌فون ۲۰۱۷ مجهز به رویای جدید اپل باشد

عصر ایران
سال 2010 سیستمی مطرح شد که با استفاده از کامپیوتر شخصی قادر بود چندین گوشی را شارژ کند. اما uBeam به دنبال ساخت روشی است که از امواج فراصوت برای شاٰرژ استفاده می‌کند.

هفته گذشته یکی از مهندسان سابق استارتاپ uBeam که در زمینه فناوری شارژ بی‌سیم کار می‌کند؛ در وبلاگ شخصیش به انتقاد از آن‌ها پرداخت. وی گروه uBeam را با استارتاپ Theranos مقایسه کرد؛ این استارتاپ به دلیل مشکلاتی که در محصولش وجود داشت اعتبارش خدشه‌دار شد. این مهندس معتقد است که uBeam حاضر نیست محصولش را به‌صورت عمومی تست و آزمایش کند؛ چون می‌داند که این فناوری آن‌طور که در تبلیغ آن گفته می‌شود کارایی ندارد. شاید تا حدودی گوشی را شارژ کند اما با توجه به قوانین پایه علم فیزیک این محصول هیچ‌گاه نمی‌تواند در سطح تجاری موفق عمل کند.

شاید آی‌فون ۲۰۱۷ مجهز به رویای جدید اپل باشد

اما این مهندس اولین کسی نیست که uBeam را ترک کرده؛ کمی تحقیق در اینترنت نشان می‌دهد که در طی چهار ماه گذشته، دو نفر دیگر از مهندسان این تیم نیز شرکت را ترک کرده‌اند. ظاهرا این دو نفر در زمینه شارژ بی‌سیم و فناوری اولتراسونیک تخصص دارند و هر دو در حال حاضر در استخدام شرکت اپل هستند. اپل در ۲ سال گذشته ده‌ها نفر را که در زمینه شارژ بی‌سیم تخصص دارند؛ به استخدام خود درآورده است.

اوایل سال جاری میلادی بلومبرگ در گزارشی خبر از استفاده از این فناوری در آی‌فون‌های اپل برای سال 2017 داده بود. البته اپل از این فراتر رفته و سیستم شارژی ارائه کرده که کابل ندارد. به گفته بلومبرگ این دقیقا همان چیزی است که اپل مدتهای مدیدی به دنبال آن بوده؛ به‌کمک این فناوری کاربر در حالی‌که در اتاق مشغول راه‌رفتن هم باشد، می‌تواند گوشی خود را شارژ کند.

استارتاپ uBeam هم چنین وعده‌ای داده؛ ولی اپل قبل از این‌ها پتنت آن را به نام خود ثبت کرده است. سال 2010 سیستمی مطرح شد که با استفاده از کامپیوتر شخصی قادر بود چندین گوشی را شارژ کند. اما uBeam به دنبال ساخت روشی است که از امواج فراصوت برای شاٰرژ استفاده می‌کند.

دو شرکت دیگر به‌نام‌های Ossia و Energous ادعا می‌کنند که در آینده‌ای نزدیک به این فناوری دست پیدا می‌کنند. ولی هیچ‌کدام از این نام‌ها هنوز محصولات خود را در محافل عمومی به نمایش نگذاشته‌اند. پتنت Ossia که از فرکانس‌های رادیویی برای انتشار انرژی استفاده می‌کند قبلا به ثبت رسیده؛ این مشابه همان سیستمی است که در وای‌فای هم دیده می‌شود. شرکت Energous هم از همین فناوری استفاده کرده است.

روش‌های زیادی برای روش شارژ بی‌سیم وجود دارد که هم‌چنان در مراحل آزمایش به‌سر می‌برند. البته دستگاه‌هایی مانند ساعت هوشمند اپل از سیستم شارژ‌ بی‌سیم استفاده می‌کنند. این‌که اپل تعداد زیادی نیروی جدید متخصص در حوزه فناوری اولتراسونیک برای روش شارژ بی‌سیم در اختیار گرفته؛ از جمله خبرهایی است که به بهتر شدن این فناوری کمک می‌کند. البته اپل خود از بیان هرگونه اظهارنظر در این ارتباط خودداری کرده است.

تصور این‌که اپل آخرین شرکتی باشد که فعالیتش را در این عرصه آغاز می‌کند، کمی سخت است اما به‌هر حال آن‌ها هم وارد شده‌اند و باید در آینده شاهد خبرهای جدیدتر باشیم.

منبع: شبکه

برچسب ها: شارژ ، آیفون ، اپل ، باتری
ارسال به دوستان
آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس)