کد خبر ۶۵۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۷
کد ۶۵۰۷۲۲
انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۷

احتمال کناره‌گیری مدیرعامل رایتل

احتمال کناره گیری محمدمهدی عطوفی، از مدیرعاملی رایتل سومین اپراتور سراسری تلفن همراه کشور قوت گرفت.

به گزارش پیوست، شنیده می‌شود به دنبال جلسه دو هفته پیش عطوفی مدیرعامل رایتل با محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل جدید شستا تنها سهامدار عمده این اپراتور؛ که در خصوص بررسی مشکلات رایتل برگزار شده بود، بدلیل عدم تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی رایتل و نامشخص بودن نحوه تداوم یا پیاده سازی مدیریت پیمانی، احتمال استعفا او قوت گرفته است. پس از جدایی سال گذشته صدری از رایتل و پیوستن او به شرکت مخابرات ایران عطوفی به عنوان مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه انتخاب شد.

حضور عطوفی در رایتل، پس از آن اتفاق افتاد که مدیریت سابق شستا تصمیم گرفت اپراتور سوم تلفن همراه را به صورت مدیریت پیمانی اداره کند. در نهایت نیز براساس فراخوانی که برای برون‌سپاری مدیریت رایتل منتشر شد، با توجه به ویژگی‌های اشاره شده در این فراخوان تعداد محدودی از مدیران ارشد صنعت ارتباطات کشور، شرایط در اختیار گرفتن سکان مدیریتی اپراتور سوم تلفن همراه ایران را به صورت مدیریت پیمانی داشتند؛ که یکی از آنها وحید صدوقی مدیرعامل پیشین همراه اول بود‌. همچنین پس از مدتی از انتشار این فراخوان، اگرچه نام هیچ کنسرسیوم یا شرکتی رسما به عنوان منتخب این شیوه واگذاری که برای اولین بار در صنعت ارتباطات کشور قرار بود پیاده‌سازی شود اعلام نشد اما در پی انتخاب محمدمهدی عطوفی ( معاون بازاریابی و فروش همراه اول) به عنوان مدیرعامل جدید رایتل، گمانه‌زنی آماده سازی واگذاری رایتل به شیوه مدیریت پیمانی تحت مدیریت وحید صدوقی افزایش پیدا کرد.

حالا اما شنیده می‌شود به دنبال تغییرات مدیریتی که در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی رخ داده و همچنین تغییراتی که در شستا بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی بوجود آمده، عطوفی نتوانسته به دورنمای مشخصی درخصوص قطعیت یافتن پیاده‌سازی شیوه جدید مدیریت پیمانی در رایتل برسد و بدین ترتیب، گفته می‌شود استعفا خود را به رییس هیات مدیره رایتل ارائه می‌کند.

تحلیلگران صنعت ارتباطات ایران معتقدند در صورت پذیرش استعفا و تغییر عطوفی از مدیرعاملی رایتل، احتمال واگذاری رایتل به شیوه مدیریت پیمانی پایان می یابد.

رایتل سومین اپراتورسراسری تلفن همراه ایران است که بدلیل ناموفق بودن در جذب و پذیرش سرمایه و سهامدار خارجی، کلیه سهام آن در اختیار شستا است. این اپراتور اگرچه از اوایل دهه ۹۰ کار خود را آغاز کرد، اما تاکنون به دلیل مشکلات مالی و عدم سرمایه گذاری مناسب و به موقع نتوانسته است سهم مناسبی از بازار را از آن خود کند.

برچسب ها: رایتل ، شستا
ارسال به دوستان
۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟