فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۶۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۹
کد ۷۶۴۵۴۷
انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۹

تغذیه مادران باردار برای مقابله با کرونا

تغذیه مادران باردار برای مقابله با کرونا
مادران باردار و شیرده از جمله گروه های پر خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند و مراقبت از آنان و پیشگیری از ابتلا آنان به این بیماری ضروری است.

مسئول گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی گیلان گفت: استفاده روزانه مادران باردار و شیرده از شش گروه اصلی غذایی، مصرف مکمل های آهن، اسیدفولیک، مولتی ویتامین مینرال و ویتامین D براساس دستورالعمل وزارت بهداشت ضروری است.

منیره امینیان در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر رعایت توصیه های تغذیه ای مقابله با کووید۱۹ در مادران باردار و شیرده اظهار کرد: تغذیه مناسب در حفظ سلامتی مادران باردار و تقویت سیستم ایمنی بدن شان در مقابله با این بیماری بسیار مهم است.

وی با اشاره یازدهمین بسیج ملی تغذیه که با شعار «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا» از ۱۵ تا ۳۰ نامگذاری شده است، گفت: مادران باردار و شیرده از جمله گروه های پر خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند و مراقبت از آنان و پیشگیری از ابتلا آنان به این بیماری ضروری است.

امینیان تصریح کرد: استفاده از گروه های غذایی مثل استفاده از میوه جات و سبزیجات تازه، سوپ و آش های محلی با استفاده از انواع حبوبات، استفاده بیشتر از غلات سبوس دار مثل نان سنگک، مصرف خشکبار و آجیل بی نمک به اندازه متعادل، گنجاندن گروه گوشت و تخم مرغ مثل گوشت های قرمز، ماهی یا گوشت پرندگان، تخم مرغ آب پز و سفت در برنامه غذایی و استفاده از شیر یا جانشین های آن مثل ماست و پنیر به منظور دریافت کافی پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها، ویتامین، املاح و حفظ ایمنی بدن نقش موثری دارد.

مسئول گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی گیلان با تاکید بر استفاده روزانه مادران باردار و شیرده از شش گروه اصلی غذایی، مصرف مکمل های آهن، اسیدفولیک، مولتی ویتامین مینرال و ویتامین D براساس دستورالعمل وزارت بهداشت ضروری است، گفت: تامین مایعات کافی موجب بهبود سیستم ایمنی بدن مادر باردار و شیرده می شود و بهتر است مایعات به صورت گرم مثل چای کم رنگ یا سوپ مصرف شود.

وی افزود: شیر عالی ترین نمونه از مایعات است که انرژی، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و آب لازم را تامین می کند و بهتر است به صورت کم چرب و گرم مصرف شود. مصرف آب میوه های طبیعی نیز در تامین آب بدن مفید است.

مسئول گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی گیلان خاطرنشان کرد: برای دریافت ید کافی توصیه می شود از نمک یدار تصفیه شده با مجوز بهداشتی و استاندار به مقدار کم در غذا استفاده شود.

امینیان با تاکید بر پرهیز از مصرف زیاد روغن و غذاهای سرخ شده گفت: مصرف متعادل انواع روغن مایع مثل روغن آفتاب گردان، زیتون، کنجد، ذرت، سویا و... علاوه بر افزایش انرژی تامین کننده ویتامین E است که نقش آنتی اکسیدانی دارد. همچنین لازم است مصرف قند و شکر و انواع مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین کاهش داده شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق بهینه‌سازی مسیرهای پروازی ایران و عراق؛ کاهش زمان سفر به نجف و بغداد