۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۴۷۲۸
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۱ - ۲۸-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۴۷۲۸
انتشار: ۰۲:۴۱ - ۲۸-۰۲-۱۴۰۰

با وزیر فوتبالی دربارۀ توییت‌های جنجالی / چرا تعداد گل ملی یگانه معیار محبوبیت نیست؟

حال که تب و تاب دربی و حاشیه‌ها فرونشسته و به بهانۀ توییت بعدی آذری جهرمی، در این یادداشت با مثال های خارجی گفته شده تعدادگل ملی تنها پارامتر محبوبیت نیست.

عصر ایران؛ امیرحسن خدیر- حال که تب و تاب دربی (دیدار دو تیم همشهری پرسپولیس و استقلال) و حاشیه‌های جدل سرمربی استقلال با وزیر ارتباطات و اطلاعات و فناوری فرونشسته و آقای آذری جهرمی بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشده، به بهانۀ توییت بعدی او چند نکتۀ فوتبالی را دور از کُری‌خوانی‌ها و برای هم‌رسانی اطلاعات یادآور می‌شوم:

  وزیر جوان نوشته بود: «فرهاد مجیدی رو دوست دارم، چرا که در زمانی که حتی می‌تونست در تیم‌ملی برای «جام‌جهانی» بمونه، نامه‌ای به رییس فدارسیون وقت نوشت و گفت فرصت رو به جوان‌ها بدید. ای کاش رفتار او در مدیران پیر کشور «تکرار» می‌شد. آقا فرهاد! هیچ‌ کدام از 10 گلی که در تیم ملی به ثمر رساندی را فراموش نمی‌کنیم.»

  نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که قصد طعنه داشته یا نه اما چون به نظر می‌رسد بر تعداد گل‌های ملی فرهاد مجیدی انگشت گذاشته می‌خواهم در این نوشته نشان دهم محبوبیت یک بازیکن الزاما به تعداد بازی‌ها و گل‌های ملی او ارتباطی ندارد و تازه در بحث باشگاهی جای پیش کشیدن بازی و گل ملی نیست.

  1. «کوین کیگان» تنها 15 دقیقه در جام جهانی برای انگلیس بازی کرد (مقابل اسپانیا) و نتوانست مانع حذف انگلستان شود.

 

با وزیر فوتبالی دربارۀ توییت‌های جنجالی / چرا تعداد گل ملی یگانه معیار محبوبیت نیست؟

  2. یکی از محبوب ترین و مشهورترین های تاریخ فوتبال آلمان «گونتر نتزر» است. در «مونشن گلاد باخ» به محبوبیت رسید و به «رئال» رفت اما در تیم ملی بازی چندانی به او نمی‌رسید. چرا که هلموت شون، ولفگانگ اورات را ترجیح می‌داد.

با وزیر فوتبالی دربارۀ توییت‌های جنجالی / چرا تعداد گل ملی یگانه معیار محبوبیت نیست؟

  
  3. اریک کانتونا و دیوید ژینولا در اوج از تیم ملی کنار رفتند.

با وزیر فوتبالی دربارۀ توییت‌های جنجالی / چرا تعداد گل ملی یگانه معیار محبوبیت نیست؟

  4. محبوب ترین بازیکن منچستر تا کنون «جرج بست» است. برندۀ توپ طلا هم شد. حال آن که برای ایرلند شمالی بازی های زیادی انجام نداد.

با وزیر فوتبالی دربارۀ توییت‌های جنجالی / چرا تعداد گل ملی یگانه معیار محبوبیت نیست؟

  5. بازیکن مشهور «سانتوس» - ادو – که به مراتب از «نیمار» تکنیکی‌تر بود کمتر از 10 بازی برای تیم ملی انجام داد و محبوبیت او به خاطر بازی های باشگاهی او بود.

  6. پیتراوزگود، چند بار آقای گل انگلیس شد و از بازیکنان اسطوره ای چلسی به حساب می آید اما در جام جهانی 70 یک دقیقه هم بازی نکرد.

  به این فهرست می توان نام هایی چون پل گاسکویین، دنیس لاو و رایاین گیگز را هم اضافه کرد.

  7. علاقۀ آقای آذری جهرمی به تیم فوتبال پرسپولیس نه تنها مذموم نیست که بسیار هم ستودنی است و چون وزیر است و از فاصلۀ مردم با کار به دستان که انگار علایق و عواطف و سلایق دیگری دارند می کاهد. اما هواداری آدابی دارد و ملاحظاتی و بدیهی است که تاریخچه و لوگو و ستاره های باشگاه که تابلوی افتخار یک تیم است مورد اهانت قرار گیرد برای هوادار تحمل پذیر نیست.

  8. بخشی از مشکل به خاطر عملکرد مدیریت باشگاه استقلال است. مدیری که با فراز کمال وند به گونه ای قرارداد نمی بندد تا او نتواند تیم را ترک کند. دیر آمده و زود برود چون جای دیگر پول چرب تری می دهند!

  تنهایی فرهاد مجیدی در حالی کاملا محسوس بود که آن سو یحیی گل محمدی را کریم باقری و مطهری و حتی پیروانی یاری می کردند. فوتبال همین جزییات است و در این فضای پر تنش یک توییت به به مثابه کبریتی است به انبار باروت.

    9. وقتی بخش قابل توجه مشکلات فوتبال ما به خاطر مدیریت دولتی است یک مقام دولتی باید بیشتر ملاحظه کند.

  10 سال قبل از آن که آقای مهندس آذری جهرمی به دنیا بیاید و در سال 1350 تیم تاج دربی را 4 به یک باخت. فردای بازی رییس باشگاه تاج، سبد گلی بزرگ به عنوان تبریک به بولینگ عبده فرستاد و به این هم بسنده نکرد و گفت: این پرسپولیس آن قدر خوب است که اگر فقط ناصر حجازی و قلیچ خانی اضافه شوند می توانند به عنوان تیم ملی راهی جام ملت های آسیا شوند وب ه اسانی قهرمان شویم. دو سال بعد و پس از شکست تراژیک گفت: پرسپولیس چنان قدرت مند است که آژاکس را هم می تواند ببرد. آن زمان آژاکس مثال قدرت یک تیم فوتبال و برترین در اروپا بود.

  10. به نام ناصر حجازی و پرویز قلیچ خانی اشاره شد. مهندس آذری آیا می داند حق قلیچ خانی بود که در اولین حضور در جام جهانی با تیم ملی باشد اما به دلایل سیاسی بیم داشتند از این فرصت استفاده کند و به خاطر مصاحبۀ اجباری و اعتراف تلویزیونی انتقام بگیرد و دعوت نشد؟

  یا ناصر حجازی که تا 40 سالگی می توانست دروازه بان تیم ملی باشد و رکورد افسانه ای بر جای گذارد با طرح مضحک حذف بازیکنان بالای 27 سال تیم ملی از ادامۀ راه محروم ماند؟

  غرض این که دعوت به تیم ملی و بازی در آن گاه به سلیقۀ مربی و نوع آرایش تیم یا حتی شرایط محیطی و اجتماعی بستگی دارد و محبوبیت به تیم ملی ربطی ندارد. بله، تعداد بازی های علی اکبر استاد اسدی در تیم ملی بسیار بیش از فرهاد مجیدی است و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

  11. برخی و گویا آقای گل‌محمدی گفته است آقای احمدی‌نژاد هم استقلالی بود و ما مشکلی نداشتیم. بحث اما بر سر گرایش مقامات ارشد سیاسی به این یا آن تیم نیست. وقتی مرحوم حاج سید احمد خمینی علاقۀ خود به پرسپولیس را پنهان نمی کرد بر دیگران نمی توان خرده گرفت.

  موضوع اما ابراز علاقه نیست و اتفاقا خوب است اما اگر فوتبال را یکی از مناسک دنیای مدرن بدانیم به آداب آن باید احترام بگذاریم.

  وقتی گفته می شود «ستاره» نبود و «سیاره» بود هویت و تاریخ یک باشگاه زیر سؤال می رود.همان گونه که پرسپولیس سرانجام نام خود را پس گرفت چون هویت آن پرسپولیس است نه پیروزی. دربارۀ «تاج» البته جای مخالفت نبود چون انقلاب ضد سلطنتی تاج را برانداخته بود اگر چه تاج تنها نشان شاهان نیست.

  هر چند در این گفتار اشاراتی شد تا بدانیم ابراز شادمانی با ستایش تیم مورد علاقه کافی است و نیاز نیست سراغ حریف هم بروند اما آنچه بیشتر مدنظر بود این بود که برای محبوبیت، مؤلفه های متنوعی درکار است و تعداد بازی ملی ملاک نیست.

  همان گونه که می توان وزیر ارتباطات بود و مسؤول فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسان محبوبی چون تلگرام شناخته نشد یا محافظه کاری نکرد و با صدا و سیما درافتاد و زیر بار اختلال عمدی در کلاب‌هاوس نرفت و خسارت تعیین کرد.

  وقتی می توان نام خود را این گونه ثبت کرد حیف است که کثیری از هواداران استقلال وزیر جوان را تنها با توییت های فوتبالی قضاوت کنند. هر چند که اصل توییت گذاری ورزشی بد نیست و تنها لحن برخی بد است وگرنه چنان که در سفر او به سیستان و بلوچستان دیدیم به خاطر همین ارتباط بود که بچه های روستا از او خواستند بازی کنند و باخت و بیشتر از این بابت خوش حال شدند که استقلالی بودند.

  12. اگر گل های ملی برای محبوبیت کافی بود پائولو روسی محبوب ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایتالیا می‌شد و مرگ او مثل دیه گو مارادونا همه را تکان می‌داد اما نداد:

  شاهد آن نیست که مویی و میانی دارد
  بندۀ طلعت آن باش که «آن»ی دارد


  تمام داستان در همین «آن» است...

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۲۹
امین رخشان
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
72
72
سایت محترم عصر ایران تا حالا دو تا مطلب راجع به کری خوانی وزیر جوان بعدداز باخت استقلال منتشر کرده که هر دو در جانبداری از استقلال بوده. می توان منصف هم بود و در عین حال طرفدار استقلال هم بود! این نظر شماست که سیاره پنداشتن ستاره های استقلال رو توهین قلمداد می کنید، احتمالا میلیون ها هوادار پرسپولیس چنین نظزی ندارند. دلیلش هم واضحه، و بارها بحث شده: گذاشتن ستاره در لوگو عموما متناسب با تعداد قهرمانی های لیگ داخلیه، نه قهرمانی های قاره ای. جز چند استثنا، چنین چیزی در دنیا مرسوم نیست. انا عصر ایران استقلالی به راحتی از کنار این میگذره. شما که منش و روشتون اصلاحاتیه، لطفا به پر طرفدار ترین تیم ایران هم احترام بگذارید. حداقل اگه دو تا مطلب جانبدارانه از استقلال میذاذید، یه مطلب هم در مورد پرسپولیس. هستند قلم به دستانی که مطلب منصفانه در این مورد بنویسند و توش الزاما طرف استقلال رو هم نگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
میخوان بگن آقای مجیدی "آن " دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
گذاشتن ستاره عموما متناسب با قهرمانی های داخلی نیست عمو! حالا چون تو ایتالیا و احتمالا یکی دو جای دیگه بعضی باشگاهها که قهرمانی ای در جهان و یا قاره شون ندارند و احتمالا نخواهند هم داشت! از این شیوه برای ستاره زدن به لوگوشون استفاده کردند دلیل نمیشه اصل موضوع رو منحرف کنید!
خبرگزاری محله!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
توان شنیدن حرف حق رو ندارین؟؟؟ یه کم به کارهای زشت سرپرست تیمتون خرده بگیرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
گل گفتی امین آقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
73
70
امسال و مخصوصا بعد صحبت های پر از دروغ و تلبیس افشین پیروانی، مطمئن شدم پرسپولیس بعد از برآنکو لایق هیچ قهرمانی دیگری نبوده است بلکه با هوچی گری و مظلوم نمایی و حمایتهای پشت پرده فراوان و صد البته ناداوری قصد دارد قهرمانی برای خود بدست آورد.
اوف بر این قهرمانی....اوف
ناشناس
United States
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
58
68
یک ساعت نوشتید که نقض حرف وزیر رو بیارید؟! درسته استقلالی هستی ولی بهتر بود به توهین های مجیدی هم بپردازید. يا این همه سال افراد مختلف مشهور قهرمانی های پرسپولیس رو زیر سوال بردن شما خواب تشریف داشتید؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
35
48
چون نوشته زیاد معلوم نبود هدفش چی هست واقعا، و فقط گویا می خواست انتقادی روانه جهرمی کند. به نظر مطلب کمی رنگی می آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
هدف دفاع از اقای مجیدی بود...میخواستبگه درسته اقای مجیدی در تیم ملی کم گل زده اما مجیدی " آنی" داره که بقیه ندارن و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
10
23
توی مورد 12 منظورتون اینه که روسی بیشترین گل ملی توی تیم ایتالیا رو داره در حالی که رکورد گل ملی دست لویجی ریوا هست و باید از اون نام میبردید
تشکر بابت مقاله خوبتون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
51
52
چرا براتون سخته بپذیرید پرسپولیس محبوبترین تیم ایرانه شما به تک تک استانها سر بزنید و ببینید ملی تر از پرسپولیس نداریم و اتفاقا هم هوادارا هم کادر و هم بازیکنای مودب و متین و با پرستیژی داره حالا شما بمونید و احمدی نژاد که همه کار برای استقلال و سپاهان و تراکتور کرد تا پرسپولیس رو حذف کنه اما نشد
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
9
13
خوب بود
ببینم شما آقا احسان محمدی رو نمی بینید؟
یک کم با هم بیشتر حرف بزنید:)
حق گوی واقعی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
36
44
جناب امیرحسین خدیر
اصلا متوجه نمیشم چرا انقدر سعی دارید با ژستی بی طرفانه یکسوی این درگیری رو هدف شدید قرار داده و بکوبید؟ کری یعنی کری و تا زمانیکه از دایره ادب خارج نشده، به شما و به من ربطی نداره که چه کسی داره چه کری میخونه! چرا انقدر سعی میکنین نشون بدید که از دایره ادب جدا شده وزیر؟ شاید بگید از معرفت که خارج شده، خب عزیز دل کری هست دیگه! شما اگه اهل معرفت باشی که اصلا به شوخی هم شده برای هیچ نفس انسانی کری نمیخونی چون ذات این کار چندان فضیلت اخلاقی نداره. وقتی شما کری میخونی، مرزبندی فقط ادب هست. چرا آسمون و زمین رو میبافین بهم که وزیر اشتباه کرده؟ چه اشتباهی؟ این حرف مجیدی رو باید روزی ساعتها بهش خندید و تاسف خورد که انقدر راحت بی منطق صحبت میکنه: وزیر بیشعور هست که نمیفهمه یه سری طرفدار استقلال ناراحت هستن! بابا اصلا شما میفهمی کری یعنی چی؟ کری برا همین ساخته شده. اینکه بعضی ها مثل تختی بزرگ حریف باخته رو انقدر بهش احترام میزاره و نمیزاره ناراحت بشه، اون دنیا ربطی به دنیای کری خواندن نداره بخدا! هی نگین چرا اینجوری کری خوند وزیر! اون از جوانک فرصت طلب جناب میثاقی که از عجایب دنیاست که ایشون داره راهنمایی میکنه جناب آذری جهرمی رو خخخ عجب روزگاری شده. من شخصا کری رو خوشم نمیاد چون اخلاقی و معرفتی نیست ذاتش. ولی شما ها که قبولش دارین، این چه مسخره بازیه که راه انداختید شماها؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
حاج عمو چرا از کوره در می ری و خود وتیم محبوبت را تمام عیار به حق می بینی !!!! چرا رفتار بی شرمانه هم کیش خود را با بچه چوپان نمیبینی ؟ چرا رفتار وحرکات غیر فوتبالی بزرگ تیمتون وسایر بازیکنانتون رو هفته قبل دربی در اصفهان را اشاره نمیکنی !!!!!
حق گوی واقعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
مهدی جان 09:06
انقدر درگیر فضای کری خواندن هستی که اصلا پیش فرض هات اجازه نمیده بهت که بشنوی من چی دارم میگم. پرسپولیس کیه برادر! مال صاحب و طرفداراشون! حرف حق گفتن چرا باید باعث بشه همه چی رو رنگی نگاه کنی؟ اون بیشرف ها هم کیش من بودند؟ یا هم کیش دوستانی مثل شما که غرق در کری خوانی و هواداری هستین؟ دست شما درد نکنه با این انگی که به بنده چسبوندی. حرکات غیر فوتبالی در اصفهان؟ بین 4 تا باشگاه مطرح استقلال/پرسپولیس/سپاهان/ تراکتور، یقینا پولدار ترین سپاهان هست و سقینا بی اخلاق ترین و مکار ترین ساختار سازمانی و ورزشی هم متعلق به سپاهان هست. انصافا برای کوبوندن قرمزها از این بی اخلاق های اصفهانی دفاع نکن مهدی جان. من بیشتر طرفدار پرسپولیس هستم و بعد استقلال و خدایی تار موی استقلال رو به این بی اخلاقای اصفهانی نمیفروشم. ولی در کل همانطور که بالاتر هم گفتم، اصلا بدم میاد از کری و طرفداری افراطی. انشالله که شما استقلالی باشی و این صحبت من بهتون بر نخورده باشه. ولی سپاهانی هم باشی، من مخلص شما هستم و مجبورم حقیقت رو بگم. بذر کینه و نفرت و تفکر منفی که سپاهان تو فوبال این مملکت کاشته هیچ تیمی نکاشته.....ببخشین طولانی شد
خویی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
30
30
اقای وزیر توهین خود به تاریخ باشگاه وهواداران استقلال با تجید از گلهای اقای مجیدی توجیه میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
44
46
وزیر جوان توئیت درستی زده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
17
28
مهم نبود کی گفته
حتی مهم نبود چی گفته
استقلال ۲ بازی رو بعد لیگ قهرمانان باخت و فاصله اش با صدر برای قهرمانی زیاد شد
راه حل؟؟؟
ایجاد حاشیه توسط سرمربی برای شانه خالی کردن از پاسخگویی و فشار به تیم
که وقتی همه عالم راجع به توهینش صحبت کردند یعنی کاملا موفق شده
Freedom
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
23
46
تحلیل جالبی بود
من هیچ تعصبی به هیچ کدام از این دو تیم ندارم
ولی آقای خدیر تابلو طرفدار استقلالی ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
25
42
داد میزنه استقلالی هستی خخخخخ
444444
666666
rager
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
36
30
لذت بردم از این تحلیل , بالاخره فوتبال برد و باخت داره و اینکه کلی طرفدار بعد از باخت تیم محبوبشون حتی به کوچک ترین صحبتا ناراحت و عصبانی میشن چه برسه به اینکه مورد تمسخر هم قرار بگیرن اینجوری که معلومه قرار نیست استقلال تو این دولت نه تنها حمایت بله مورد آزار و اذیت و ناحقی قرار بگیره به امید روزی که فوتبال پاک را هم در ایران تجربه کنیم . و درود میفرستم به همه استقلالی ها که با صبوری در کنار تیم مانده اند و در این چند سال هر چه که ضد فوتبال و نا داوری و تبعض و ... را تحمل کردن .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
36
40
تنهایی فرهاد مجیدی در حالی کاملا محسوس بود که آن سو یحیی گل محمدی را کریم باقری و مطهری و حتی پیروانی یاری می کردند.
خجالت بکش عصر ایران شرم کن. اینقدر از استقلال طرفداری بیخود نکن. دیگه تابلو شده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
29
32
بسیار گزارش عالی و مفیدی بود و تذکری بجا برای رعایت ادب توسط کسانی که بر مسند وزیر نشسته اند از مسئولان هودار استقلال خواهشمندم مثل این وزیر جوان خام جو گیر نشده و پست زشت و بی ادبانه نگذارند / ادب از که اموختی گفت از بی ادبان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
14
13
چی میگی؟لطفا یکم ظرفیت، مکه تحقیرش کرده یا فحش داده، بهش میگم دفع بعد قبل توییت باهات هماهنگ کنه کجایی عمو دل خوشی داری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
19
8
اه اه از این متن
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
12
18
بابا قضیه رو خیلی جدی گرفتید. انگار همه از هرچی عیبه مبرا هستند و فقط باعث نتیجه نگرفتن تیم استقلال اظهارات جهرمی هست. این همه قرار داد نافرجام این همه احکام فیفا که بر علیه تیمها صادر میشه. تعویض مربیان مکرر. بی اخلاقی بازیکنان و خیلی چیز های دیگر بخاطر اظهار نطر این و اون اتفاق نمیوفته بلکه ناکارآمدی دست اندر کارای فوتبال در درجه اول و بعد مدیریت تیمها است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
13
17
ممنون از آقای خدیر و اشارات درست ایشون. هواداری یک تیم فوتبال در بین برخی سیاستمداران دنیا رایجه و جذابیت هم داره، اما کری خوانی برای رقیب از سوی سیاستمداران مذمومه. خصوصاً که تیم موردعلاقه و تیم رقیب هر دو تحت تکفل دولت اون سیاستمداران باشند. طبیعیست که در این شرایط انتظار مردم نگاه یکسان به آن دوئه. در خصوص استقلال باید بگم که اگر این نگاه منصفانه به این تیم را بر نمی تابند، اجازه بدهند که اموال و حقوق قانونی این باشگاه بهش برگرده تا ببینیم چه کسی متضرر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
کدام اموال و حقوق قانونی؟ تیم تاج بدستور دادگاه کمیته های انقلاب منحل شده است. در ضمن باشگاه تاج خودش جزئی از کل اموال بوده و نه صاحب اموال که اون ها هم مشخص چجوری بدست آمده است. در ضمن کل اموال مصادره شد. این تیم استقلال سال 58 تشکیل شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
13
18
مشخصه که توویت آقای وزیر خیلی ها رو سوزنده که انقدر صغری کبری می کنن!
ماهم هنوز زمین خوردنهای بیخودی و جار و جنجالهای آقای فرهاد مجیدی رو به قصد فریب داور و به حاشیه بردن بازیهای دربی رو یادمون نرفته...
شخصیت بازی های آقای مجیدی به قبل از رفتن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعدش تقسیم میشه که قبل از رفتنش افتضاح بود. ولی بعد از رفتن و دلارهای عربا و سرمایه گذاری در املاک یه شخصیت کاملاً مجزا شد هم حرفه ای و هم مغرور...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
14
18
آقای استقلالی عزیز. همه این متن رو که نوشتی دلیل بر توهین مربی تیم استقلال به یک فرد جدا از جایگاهی که دارد نمی شود. این افراد چوب حراج به اخلاق و آبروی استقلال می زنند. خدا رحمت کند ناصرخان را. دل آدم از این همه بی اخلاقی می گیرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
13
17
آقای خدیر
حرمت امامزاده به متولیش هست
وقتی باشگاه استقلال تو پوستر رسمی پیش از مسابقه، ستاره لوگوی باشگاه پرسپولیس رو حذف میکنه، از اینکه یه هوادار رقیب با ستاره های لوگوش شوخی کنه، نباید ناراحت بشه.

اقای وزیر هم با همه بی احترامی که مجیدی بهش کرد، مودبانه پاسخ دادند. در خصوص محبوبیت هم، درسته محبوبیت به گل ملی نیست، ولی محبوبیت مجیدی هم قابل مقایسه با مثالهایی که آوردید نیست.
مرحوم حجازی، برای پرسپولیسی ها هم محبوب و قابل احترامه. به خاطر مرام و اخلاقش. ولی مجیدی قابل مقایسه با ایشون نیست.
تمام محبوبیت مجیدی بابت توهین هاش به پرسپولیسه
مجیدی به این بهانه که هوادارای استقلال بعد باخت ناراحتن، به وزیر میگه بیشعور. ولی خودش روز باخت پرسپولیس تو فینال آسیا، با عکس قهرمانیش با العین، کری میخونه.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
10
16
سلام. مطلب بسیار خوب و متینی است ممنون از نگارنده. به این متن دو نکته را هم بنده اضافه کنم: یکی اینکه اگر فرض کنیم که فلان مسئول (مثلا رییس جمهور سابق) هم هوادار یک تیم بوده، این هواداری با کری خوانی های توهین آمیز زمین تا آسمان متفاوت است. دوم اینکه به باد دارم رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت کابینه اول دولت اصلاحات به نکته مهمی اشاره کردند مبنی بر اینکه (نقل به مضمون) : "شنیده ام برخی آقایان وزرا علاقمند به کار حزبی هستند، من این نکته را به وزاری دولت قبل که می خواستند حزب کارگزاران را تاسیس کنند هم گفته بودم که شما وقتی وزیر می شوید وقتتان در اختیار کشور است و نباید حتی برای فعالیت ها حزبی - که فی نفسه ممکن است کار بدی هم نباشد - وقت بگذارید." وقتی رهبر انقلاب حتی در مورد فعالیت سیاسی حزبی نهی می کنند دیگر وقت گذاری برای کری خوانی های بی ارزش فوتبالی برای یک وزیر که حتما باید به کارهای مهمتری برسد، جای خود دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
16
11
هیچکس حق ندارد به وزیر جوان توهین کند آقای میثاقی تو خودت جای عادل نشستی ؟چرا نظر سنجی نمیشه آیا فوتبال برتر محبوتر بود یا نود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
13
6
با احترام با تحلیل شما مخالفم
شما محبوبیت را در بین طرفداران یک تیم باشگاهی ملاک قرار داده اید منظور وزیر محبوبیت در سطح ملی بوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
14
6
در مورد مقاله مربوط به فکری هم گفتم که شما قلم به مزد هستی ولی اون چاپ نشد. با این مقاله به یقین رسیدم که قلم به مزد هستی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
9
20
سوال: مگر هر دو تیم دولتی نیستند؟ پس چرا فقط در حمایت از یک تیم توییت زده میشه؟ چرا هیچ وزیری برای استقلال توییت نمیزنه؟ اینجاست که باید به هواداران استقلال حق داد که به تبعیض و نابرابری معترض باشند.
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اینکه وزرای استقلالی توییت نمیزن تقصیر کسی نیست جز خودشون.مصلحت اندیشی میکنن و میگن طرفدار تیم ملی هستیم.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
جناب صادق خان منظور نویسنده این است که فقط پرسپولیس از طرف دولت حمایت میشود. لطفاً خودتان را به کوچه علی چپ نزنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
11
++++
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
10
++++
سروش جمشیدی
-
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
15
15
برخی واقعیت ها تلخ است، حتی برای نگارنده استقلالی این متن، اما واقعیت عوض شدنی نیست. در برنامه دیشب فوتبال برتر بدترین توهین ها به افشین پیروانی با انبوهی از بازی ملی شد. اما هیچ وقت مقاله ای در عصر ایران راجع به آن نوشته نخواهد شد. کاش عصر ایران حداقل بخشی از همان دقتی که در بیطرفی حوزه سیاسی داشت را در حوزه فوتبال داخلی نیز به کار میبست تا از نقش وکیل مدافع یک باشگاه خاص و شخص فرهاد مجیدی خارج شود.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
افشین پیروانی حقش بود. هر کجا که دعوا و تنش هست این آقا یک پای معرکه است و بسیار آدم پر رویی است.
امین 1
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
13
6
جناب آقای امیر حسن خدیر باشما موافقم که وزیر نباید از کلمات اهانت آمیز یا حتی کلماتی که قابل تفسیر به اهانت است آنهم نسبت به باشگاه محبوب جمعیت قابل ملاحظه ای از جوانان میهن ، استفاده نماید. اما لحن طرفدارانه جنابعالی در سایت خوب عصر ایران چندان شایسته نیست خاصه اگر نام ارزشمند جناب خدیر بزرگ نویسنده فرهیخته میهن را به همراه داشته باشید.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
11
14
وزیر، حتی اگر وزیر ورزش هم نباشه، حق ندارد از هیچ تیمی جانب داری کند
چرا که
خصوصا در مورد اخیر
و با توجه به دولتی بودن استقلال و پرسپولیس، خواه نا خواه در جلسات هیئت دولت از تیم محبوب اش طرفداری خواهد کرد
و این یک رانت بزرگ برای پرسپولیس است
پاسخ ها
زمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
هر وزیری، علاوه بر شخصیت حقیقی که دارد،
یک شخصیت حقوقی محسوب می شود
لذا، با وجودی که ممکن است گرایشات سیاسی-اجتماعی خاصی هم داشته باشد
اما
حق علنی کردن آنرا ندارد
چون وزیر، وزیر پرسپولیسی ها نیست،
وزیر، برای همه مردم ایران، اعم از پرسپولیسی یا استقلالی، راست یا چپ، فارس و ترک و کرد و بلوچ و ... است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
15
10
من که بی ادبی ندیدم از وزیر. خیلی اهل کری خوندن نیستم. اما مخالف هم نیستم. جوانی و شور و هیجان و کل کل چه جای ناراحتی داره؟ سیاره بی ادبانه باشه، پس لنگ و کیسه چیه؟ در حالی که هیچ استقلالی و پرسپولیسی از این کلمات برداشت بی ادبی نمیکنن دیگه. میدونن این دو کلمه چسبیده به تیماشون.
کاش می پرداختید به توهین هایی مجیدی و یزدانی که تو قاموس هیچ انسان منصف و شریفی نمیگنجه. سیاره گفتن کجا و اون حجم توهین های لاینقطع و بیشرمانه کجا؟ خداییش اگه آذری باجنبه نبود و مثل خیلی از مسئولین سابق پی کار رو می گرفت، پدر هر دو عزیز درمیومد تا خلاص بشن. یه سیاره گفتن هرچی هم بد باشه، به جنبه و معرفت آذری جهرمی قابل بخششه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
احسنت
زمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
کسی که وزیر است، باید خیلی دقیق به حرف هاش دقت کند.
بخواهد یا نخاهد، وزیر، سیاسی است
وزیر برای همه است،
کلماتش و جملاتش را همه می شوند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
16
9
آخه موضوع اینجاست که مجیدی همون «آن» رو هم ندارد!
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
17
8
۸ سال هر روز چندین بار عصر ایران را چک می کنم و طرفدار پر و پا قرص تحلیل های تان هستم.
اما شما با این تحلیل تان بدترین چهره خودتان تا به امروز را به نمایش گذاشته اید. فرهاد مجیدی ادب و نزاکت را زیر سوال برد و شما به طرفداری بلند شدید؟
شما می توانید فشاری که بعد باخت شهراورد بر روی فرهاد مجیدی بود رو درک کنید؟ مسلما در موقعیتی نبود که بخواهد به مسائل غیر از بازی بپردازد و با ان همه فشار ادم دچار اشتباه می شود.
شاید خود مجیدی از این بی ادبی پشیمان باشد و قابل درک و گذشت است
اما این طرفداری های ناعادلانه از یک بی ادبی، برای چیست؟
متاسفم برای جناب محمدی که این مقاله بی ارزش در خروجی سایت قرار گرفته است. جناب خدیر اگر در جریان نیستید بدانید جناب وزیر ارادتی را نسبت به بازیکن تیم حریف برای خاطره سازی اش را بیان کرده است.
همان طور که حمید استیلی با گل خود به امریکا برای یک ملت و برای استقلال خاطره سازی کرد و خاطره سازی خداداد عزیزی در بازی با استرالیا و خاطره سازی های علی کریمی در جام ملت های آسیا و ...
به همین سادگی... شما از وقتی که برای نوشتن این مقاله گذاشته اید می توانستید بهتر استفاده کنید.
پاسخ ها
ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
فرهاد جواب توهین وزیر به 40 میلیون استقلالی روو داد. به همین سادگی...
Mohsen
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
15
4
آقایان عصر ایران ادب شما رو هم قبل از بازی فینال آسیا تو اون مطلبی که راجع به پرسپولیس نوشته بودید دیدیم. فقط نمیدونم چرا سریع مطلب رو برداشتید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
12
10
اصولا نفس وجود اون ستاره ها محل اشکال هست. یوونتوس 3 ستاره داشت، چون 30 بار قهرمان ایتالیا شده بود که اگه اشتباه نکنم به خاطر کالچوپولی شد 2 تا. اما رئال که 13 بار قهرمان اروپا شده 13 تا ستاره نداره. پس الکی نگین توهین بود! هیچ توهینی نبود، استقلالی ها باخته بودن، تحمل شکست در فضای مجازی رو هم نداشتن! وزیر هم ابدا کار بدی نکرده
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
4
13
چرا به کمک های مالی بی حد و حساب وزیر جوان به بولینگ عبده سابق اشاره نمیکنین؟
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
7
سلام و درود
ماشاءالله خوب یادته ! کوین کیگان ، گونتر نتزر ، جورج بست و ... البته به سن و سالت نمیخوره اما معلومه در حوزه کاری خودت با اخوی مشترکین.
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
11
9
متاسفانه متن نوشته شده بدون انسجام بوده و علیرغم تلاش نویسنده برای توجیه اعتراضات مشخصه اصلا به متن توییت توجه نکرده. معنی اینکه ستاره نبود و سیاره بود بر میگرده به 2 ستاره خیلی بزرگ روی بازوی تیم استقلال که خودش شروع یک جنگ روانی بود. کجای دنیا ستاره به این بزرگی و اونم رو بازو میزنن. ستاره ایی که خیلی بزرگ دیده بشه همون سیاره است شاید هم "ایستگاه فضایی " :-)
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اشتباه از مجیدی بود، باید توییت می‌کرد خواب ستاره ببینی، تو خواب ستاره بچینی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
سرنوشت افرادی مثل شما که مثل وزیرتون باز هم توهین میکنین مشابه سرپرستتون خواهد بود!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
حضرت عارف . این لباس قبلا بوسیله یوونتوس ایتالیا هم استفاده شده بود .
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
11
4
تو رو خدا جمع کنین این مسخره باریها رو کری خونی همه جای دنیا هست و ربطی به وزیر و دیگری نداره تو کری خونی هم همه چیز میگن ولی چرا توهین های آقای مجیدید دیده نمیشه و مقاله ای راجع بهش نمینویسین آقای خدیر استقلالی تابلو
پرسپولیس پر طرفدارترین تیم ایرانه و میلیونها هوادار داره چرا نمیخواید اینو ببینید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
9
4
بهتر است کمی در باب تادیب به اصطلاح مربی استقلال هم قلم فرسایی کرد ، به عنوان یک استقلالی واقعا بیشتر از آنکه کری آذری جهرمی آزارم دهد سطح و لول شخصیت و تربیت فرهادی شوکم کرد چرا پرده دری در توهین و مسابقه در بی شخصیتی و این سطح از فرهنگ نازل در رفتار و کلام تا این اندازه در عرف ما بی هزینه است ؟! اگر قرار است هر چاله میدانی با هر سطحی از اخلاق به هر نقطه ای از موقعیت اجتماعی سیاسی و فرهنگی یا ورزشی برسد چرا باید اعتراض به حق ، به حضور نالایقان و غیر شایستگان در پستهای سیاسی مساله ما باشد ولی حضور بی کفایت ها و بی شخصیت ها در باقی پوزیشن ها بلا مانع ؟!!!! مربی نالایقی که ضعفهای خود در هدایت و مربیگری را با آسمان ریسمان کردن به گردن مسائل کلان که مطالبه همه ملت هست بیندازد و مثل تینیجر ۱۲ ساله فحاشی کند! یادم می آید سالها پیش پسر خاله ام که سخت پرسپولیسی است روزی در آستانه یکی از در بی های استقلال و پرسپولیس سرشار از امید و ذوق بردن از حال و هوای حاکم به اتاقشان در خوابگاه طرشت دانشگاه شریف و کوری های هم اتاقی هایش می گفت و تعریف و تمجید از تیم مورد علاقه شان که صحبت را به علی پروین کشانده بودند و ستایشهایشان از او به عنوان اسطوره، نا باورانه دیدم چه ستایشی میکنند از تکیه کلام ها و فحشهای رکیک او به هنگام تمرین تیم و چه جاذبه ای دارد این بی اخلاقی ها و زشتیها در میان نخبگان!
حجت اله بیرانوند
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
4
7
عصر خدیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
5
9
دمت گرم آقای خدیر! حرف حساب جواب نداره اما این در مورد آدم های منطقی و با وجدان صدق میکنه که متاسفانه طرفداران سرسخت هر دو تیم این ویژگی رو ندارند. این حرفم شامل آذری جهرمی هم میشه! به همین دلیله که با وجود اینکه مسئولیت رسمی در دولت داره و هر دو تیم هم دولتی هستند کار رو از طرفداری ساده گذرونده و کری های بچه گانه ای میخونه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
10
5
نوشتن مطالب بی سر و ته در عصرایران مثل اینکه داره توی همه سرویس های خبری چیز عادی میشه.
Ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
12
9
اقای امیر حسین خدیر اینجا سایت هواداری استقلال نیست
که چند وقت یه بار میاید یه مقاله با ژست بی طرفانه که صد کیلومتری معلومه جانب دارانه ست مینویسید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
7
4
نویسنده این مطلب در عصر ایران خیلی فرهیخته و خود شیفته تشریف دارند 3 صفحه آسمان و ریسمان کرده ای که چه؟
برادر گرامی آقای جهرمی نه بعنوان یک وزیر بلکه مثل هر فرد عادی دیگری فوتبال را دوست دارد و با آن سرگرم و لذت می برد . حالا جمله کوتاهی مثل بقیه مردم در مورد تیم رقیب نوشته است. به قبای آقای مجیدی چرا برخورده و چرا ایشون اینقدر وقیحانه و با بی شرمی مستقیما وزیر کشور را خطاب قرار داده و فحاشی می کند.
رسانه شما چرا کار زشت مجیدی را نکوهش نمی کند و آسمان ریسمون میکنه و داستان حسین کرد شبستری می خواند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
6
8
به نویسنده این مطلب بدون تعصب یک آفرین بزرگ باید گفت.همیشه از خواندن مطالب عصر ایران لذت می برم. در محل کارم برای خستگی درکردن رو به عصر ایران میاورم و واقعا احساس خوبی میگیرم. معتقدم هر کس این مطالب عصر ایران رو ( البته با احترام بیشتر مطالب ) بخونه انگار کتاب خونده و اطلاعات وسیعی بدست میاره. 1000000 بار ممنون.
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟