فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۸۸۶۰۸
انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰-۰۲-۱۴۰۲

وزارت بهداشت: دو سوم افراد جامعه چاق هستند

وزارت بهداشت: دو سوم افراد جامعه چاق هستند
وزارت بهداشت: اکنون حدود دو سوم افراد جامعه اضافه وزن دارند و چاق هستند که نیاز به مشاوره تغذیه دارند. مردم باید از این خدمات رایگان مراجع جامع سلامت آگاه باشند تا با هزینه‌های هنگفت این نوع خدمات را از بخش خصوصی دریافت نکنند.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام خبر بهبودی ۵۸ درصدی کودکان دچار سوءتغذیه در کشور گفت: براساس درخواست وزارت رفاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه سبد غذایی سالم برای اقشار محروم از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است.
 
به گزارش ایرنا، احمد اسماعیل‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای بهبود وضعیت تغذیه در جامعه سند ملی امنیت غذایی نیز تدوین و تصویب شده و این سند سبب بهبود همکاری‌های بین بخشی و دستیابی به ریشه‌کنی ناامنی غذایی می‌شود.
 
وی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت تغذیه در جامعه حدود ۱۵۰۰ کارشناس بهداشت تغذیه در مراکز جامع خدمات سلامت به کار گرفتیم که خدمات رایگان انجام می‌دهند و برنامه توانمندسازی آنها هم در دستور کار قرار دارد.
 
اسماعیل زاده ادامه داد: اکنون حدود دو سوم افراد جامعه اضافه وزن دارند و چاق هستند که نیاز به مشاوره تغذیه دارند. مردم باید از این خدمات رایگان مراجع جامع سلامت آگاه باشند تا با هزینه‌های هنگفت این نوع خدمات را از بخش خصوصی دریافت نکنند.
 
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: مکمل‌یاری برای ریشه‌کنی ناامنی غذایی اقدام دیگری است که برای رفع سوءتغذیه در حال انجام است ، با توجه به اینکه آمار سوء تغذیه از سه تا ۱۱ درصد متغیر است، می تواند تبعاتی در کوتاهی قد البته وقتی و لاغری داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه آمار کوتاهی قد حدود پنج درصد و لاغری حدود هشت درصد در جامعه است، گفت: برنامه مکمل یاری برای سه یا چهار دهک پایین جامعه انجام می‌شود و سبد غذایی برای مادران باردار و کودکان دچار سوء تغذیه با همکاری بنیاد برکت و کمیته امداد ارایه می‌شود.
 
بهبودی ۵۸ درصدی کودکان دچار سوءتغذیه در کشور
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: حدود ۵۸ درصد کودکان دچار سوء تغذیه که تحت این برنامه خدمت دریافت می‌کردند بهبود یافته و امسال سازمان برنامه و بودجه بسیار خوبی را برای رفع سوء تغذیه کودکان در نظر گرفته که قرار است مدون پیش برود.
 
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آمار بیماری‌های غیرواگیر اصلاح تغذیه و سبک زندگی از اولویت بالایی برخوردار است و ضروریست آموزش باید برای تمام اقشار انجام شود. امیدواریم با برنامه‌هایی که در بررسی بوفه مدارس و مکمل یاری‌ها انجام می‌دهیم بتوانیم نسل سالمی به جامعه تحویل دهیم.
 
اسماعیل‌زاده اظهار داشت: ارتقای جوانی جمعیت از اولویت‌ها است تا از بروز ناباروری به دلیل تغذیه غلط و چاقی جلوگیری شود و سالم‌سازی مواد غذایی صنعتی، مورد تاکید است. به طوری که در این زمینه کاهش میزان قند موجود در آب‌میوه‌های صنعتی و بهینه‌سازی اسیدهای چرب موجود در روغن‌های مایع در دستور کار است.
برچسب ها: چاق ، تغذیه
ارسال به دوستان
آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس)