فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۰۰۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۲۱-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۹۰۰۵۲
انتشار: ۲۳:۲۷ - ۲۱-۰۲-۱۴۰۲
زیاده عرضی نیست

در تکمیل فرمایش خانم خزعلی ...

در تکمیل فرمایش خانم خزعلی ...
مگر در این دو میلیون سال و اندی که میلیاردها کودک زاده شده اند، به طمع وام و مرخصی و بیمه و سهمیه خودرو بوده است؟ انسان ها همواره با امید به آینده زاد و ولد می کنند.

عصر ایران - خانم انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور گفته است: "کمتر از ۳۰ درصد از دلایل عدم فرزندآوری، اقتصادی بوده، بیشتر آن فرهنگی، نوع نگاه به زندگی، نوع توقع از زندگی و مصلحت‌اندیشی شخصی است."
درباره آن 30 درصد اطلاعی نداریم ولی یک نکته را در تکمیل فرمایش ایشان عرض می کنیم و آن این که اگر بسیاری از زوج ها، اساساً تمایلی به بچه دار شدن ندارند یا نمی خواهند فرزند دوم یا سوم و بیشتر داشته باشند، یکی از مهم ترین علت ها، نداشتن دورنمایی ولو نسبتاً مشخص از آینده است. زوج ها می گویند به فرض این که بچه ای به دنیا آوردیم و آب و نانش را هم تامین کردیم؛ چه آینده ای در انتظار او خواهد بود؟

بی آینده بودن، خیلی چیزها را از انسان می گیرد خانم خزعلی! حتی غریزه زیبای پدر یا مادر بودن را.

اگر شماها که در قدرت هستید، کشتی ایران را در مسیر امید و آینده روشن بیندازید، برای افزایش فرزندآوری، نیازی به مشوق های دولتی نخواهد بود. مگر در این دو میلیون سال و اندی که میلیاردها کودک زاده شده اند، به طمع وام و مرخصی و بیمه و سهمیه خودرو بوده است؟ انسان ها همواره با امید به آینده زاد و ولد می کنند.

زیاده عرضی نیست!

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۷۳
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
7
98
حرف حسابی که براش بین مسئولین هیچ گوش شنوایی نیست!
ناشناس
Singapore
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
9
72
سلام و عرض ادب خدمت عوامل محترم عصر ایران
عالللییییی نوشتید، خداقوت
مجید
Turkiye
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
9
92
عالی و صحیح گفتید.
ما که بچه آوردیم هم الان پشیمانیم ، بسیار پشیمان، از بچه های ۸ و ۱۰ ساله ای که داریم و آینده ای را پیش رویشان نمی‌بینیم. در فامیل و در و همسایه انبوهی از نوجوانان و جوانان بیکار و‌ مجرد هستند که نمای سیاه آینده کودکان ما را جار میزنند. امیدی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
101
22
نباید ناامید شد. درست است که اوضاع سخت است ولی آدمی به امید زنده است. هر چه باشد پیشرفت های زیادی هم داشته ایم و آینده روشن تر است. امیدتان را از دست ندهید دوستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
9
67
نسل اینده به ما چه خواهند گفت ؟ چگونه پاسخشان را بدهیم
بهترین شهرهای دایره‌ای جهان در سال ۲۰۲۶ کدامند؟ روزنامه اطلاعات: آقای دولت! طاقت مردم دارد تمام می شود؛ با حذف یارانه نان؛ پاس گل به دشمن ندهید تیراندازی در مدرسه‌ای در فیلیپین/ ۳ کشته و چندین مصدوم ۳کشته در آتش‌سوزی مرگبار ۲ پژو / احتمال افزایش آمار جان‌باختگان با کشف یک گوشواره نوزاد ۵۴ مصدوم و ۱۸ مفقود در پی انفجار در منطقه صنعتیِ قطر رگبار پراکنده باران در ۵ استان نوار شمالی کشور سدهای کشور چقدر آب دارند؟ ۳ شرط تل‌آویو برای خروج از جنوب لبنان قدیمی‌ترین تصویر از یک «خودروی زرهی» در ایران؛ 110 سال قبل تمام توپ های جام جهانی از 1930 تا 2026 (تصویری) پرده‌برداری از چگونگی ارتباط پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و پستانداران با یکدیگر افشای راز سرقت نافرجام ۷ کیلو طلا در شمال تهران اعترافات مردی که همسرش را با چکش کشت/ به زنم شک کرده بودم مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند ترامپ حق داشت یا حقیقت چیز دیگری است؟ پایان جنگ با «تسلیم مشروطِ» ایالات متحده