فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۲-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۲۷۶۴
انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۲-۰۹-۱۴۰۲

نارضایتی شدید مردم از آلودگی در تهران

نارضایتی شدید مردم از آلودگی در تهران
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد برای آسیب‌های جسمی به شهروندان ناشی از آلودگی هوا در کشور هزینه شده است؛ در جلسه روز گذشته استانداری تهران، نماینده پخش و پالایش رسماً اعلام کرد که دو نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند؛ شاید در دولت‌های قبل نیز به این موضوع بسیار کمتر توجه شده‌است؛ اما باید در این دوره موضوع به طور جدی پیگیری و حل شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از هزینه ۱۱.۳ میلیاردی برای آسیب‌های جسمی به شهروندان ناشی از آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم از تنفس در این شهر نارضایتی شدیدی دارند و فارغ از اینکه چه دستگاه و مرجعی مقصر آلودگی هواست، واقعیت این است که تهران هوایی آلوده دارد و مردم این هوا را استشمام می‌کنند و در نتیجه آن کودکان نیز به بیماری مبتلا می شوند.

وی افزود: در این هوای آلوده بسیاری از بزرگسالان و سالمندان دچار مشکلات جدی می شوند. گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بررسی و در تیر امسال قرائت شده است.

عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس رسیده و ابلاغ شده است، تاکید کرد: دیوان محاسبات کشور گزارش حسابرسی زیست محیطی نحوه اجرای قانون هوای پاک را تهیه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ راهکارهای مدون با نظرات تمام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا تهیه و ارائه شده بود، افزود: سازمان محیط زیست متولی اجرای ۶۰ ماده قانونی بوده که کمتر از ۱۰ درصد از آن محقق شده است؛ روند تغییر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون روند کاهشی دارد؛ اما بسیار بیشتر از حد مجاز است.

پیرهادی ادامه داد: بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز و دیگر سوخت ها مطابق استاندارد ملی نیستند و از ۱۶ نیروگاه کشور ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند و اگر کسی اعتراضی دارد می‌تواند به کمیسیون مراجعه کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد برای آسیب‌های جسمی به شهروندان ناشی از آلودگی هوا در کشور هزینه شده است. در جلسه روز گذشته استانداری تهران، نماینده پخش و پالایش رسماً اعلام کرد که دو نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند؛ شاید در دولت‌های قبل نیز به این موضوع بسیار کمتر توجه شده‌است؛ اما باید در این دوره موضوع به طور جدی پیگیری و حل شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد