فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۲۴۲
انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۳

مصرف بیش از اندازه این ویتامین‌ها خطرناک است

مصرف بیش از اندازه این ویتامین‌ها خطرناک است
محققان سوئدی با انجام تحقیقاتی دریافتند که مصرف بیش از حد دو نوع ویتامین می‌تواند منجر به ابتلا به سرطان شود.

محققان دانشگاه کارولینسکا در سوئد دو ویتامین را کشف کرده اند که اگر در بدن بیش از حد موجود باشند، می‌توانند باعث ایجاد سرطان شوند.

به گفته دانشمندان، مصرف بیش از حد ویتامین‌های C و E می‌تواند به اندازه کمبود آن‌ها در بدن یا حتی بیشتر، خطرناک باشد. افزایش محتوای این ویتامین‌ها در بدن می‌تواند منجر به رشد رگ‌های خونی جدید شود. این به نوبه خود می‌تواند باعث اشباع بیش از حد بافت با اکسیژن و در نتیجه رشد سلول‌های سرطانی شود.

کمک به درمان سرطان

به گزارش بهداشت نیوز، محققان در آزمایشی جوندگان مبتلا به سرطان را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سرعت رشد تومور متناسب با افزایش دوز آنتی اکسیدان‌ها که ویتامین‌ها هم از انواع آن هستند افزایش می‌یابد.

این بررسی، فرضیه آن‌ها در مورد خطرات مصرف بیش از حد ویتامین‌ها را تأیید کرد. بنا بر گزارش مجله تحقیقات بالینی، این یافته‌ها هم درمورد ویتامین‌های موجود در غذا و هم درمورد ویتامین‌های موجود در مکمل‌های غذایی صدق می‌کند.

پیش از این، کاندیدای علوم پزشکی، متخصص گوارش، سرگئی ویالوف در مورد یک اشتباه رژیم غذایی صحبت کرد که می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود.

این متخصص تاکید کرد: رژیم غذایی باید حاوی فیبر باشد که به جلوگیری از سرطان ریه، روده و پروستات کمک می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ویتامین ، سرطان
ارسال به دوستان
captcha
نهاد مدیریت آبراهۀ خلیج‌فارس: تنگۀ هرمز تا پذیرش شروط ایران همچنان بسته است ممنوعیت تردد در محور چالوس و ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های کشور ابراهیم عزیزی: نیت حمله زمینی به ایران در نطفه خفه شد شناسایی پیکر مطهر شهید جاویدالاثر اکبر بابازاده پس از ۳۸ سال این قرص مسکن را بی خطر فرض نکنید نخست‌وزیر عراق از خروج کامل نیروهای خارجی و پایان کار ائتلاف خبر داد تصادف مرگبار دو خودرو در محور آباده استان فارس دو کشته و شش مصدوم بر جای گذاشت بیانیه مداخله‌جویانه غربی‌ها درباره حقوق بشر در ایران و ابزار فشار سیاسی شاه کبری زیر پوستش چه شکلی است؟ (عکس) مزایده میلیونی خلیج مکزیک توسط آمریکا برای جبران بحران نفت مسکو: اوکراین تمایلی به بازگرداندن ۲۲۴ شهروند خود ندارد پیشنهاد ۶۰ میلیون یورویی بارسلونا برای جذب رودری ستاره منچسترسیتی دستگیری عاملان تعدی به مدیر برق عسلویه در پی ماینینگ غیرمجاز اسماعیل بقائی: تهدید زیرساخت‌های ایران نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو است خاطره جالب احمد زیدآبادی درباره ایرج، محمدعلی فردین و شناخت اشتباه مردم