فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۲۴-۰۹-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۱۳۶۳
انتشار: ۰۷:۰۶ - ۲۴-۰۹-۱۴۰۳

چرا باید مصرف روغن‌های نباتی را حذف کنیم؟

چرا باید مصرف روغن‌های نباتی را حذف کنیم؟
اسیدهای چرب ترانس بدترین نوع چربی‌ها هستند. بررسی‌ها بیانگر این است که روغن‌های نباتی هیدروژنه به عنوان منبع اصلی دریافت اسیدهای چرب ترانس در جامعه محسوب می‌شود. 

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر ضرورت حذف و کاهش روغن‌های نباتی هیدروژنه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد اسماعیل‌زاده با بیان اینکه مصرف روغن‌های نباتی (هیدروژنه) از منظر سلامتی مورد تایید نیست، اظهار کرد: روغن‌های نباتی حاوی سطح بالایی از اسیدهای چرب اشباع هستند که سبب افزایش کلسترول می‌شوند. روغن‌های نباتی علاوه بر سطح بالای اسیدهای چرب اشباع، حاوی سطح بالایی از اسیدهای چرب ترانس نیز هستند.

وی افزود: اسیدهای چرب ترانس بدترین نوع چربی‌ها هستند. بررسی‌ها بیانگر این است که روغن‌های نباتی هیدروژنه به عنوان منبع اصلی دریافت اسیدهای چرب ترانس در جامعه محسوب می‌شود. 

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توضیح داد: روغن‌های نباتی در خانه‌ها و صنعت برای تولید کیک، کلوچه و سایر اقلام خوراکی استفاده می‌شود. حذف و کاهش مصرف روغن‌های نباتی هیدروژنه به سلامت بسیار کمک می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: روغن نباتی ، حذف
ارسال به دوستان
چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود