فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵-۰۱-۱۴۰۴
کد ۱۰۴۶۶۷۷
انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵-۰۱-۱۴۰۴

محققان: مصرف منظم تخم مرغ می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را 47 درصد کاهش دهد

محققان: مصرف منظم تخم مرغ می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را 47 درصد کاهش دهد
محققان می‌گویند مصرف منظم تخم مرغ می‌تواند نقش محافظتی در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل ایفا کند.

با افزایش جمعیت، بیماری آلزایمر به نگرانی بزرگی تبدیل شده است. علاقه روزافزون به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر باعث شده تحقیقات زیادی درباره تأثیر رژیم غذایی بر پیشگیری یا کاهش سرعت این اختلال مغزی انجام شود. اکنون محققان می‌گویند مصرف منظم تخم مرغ، هفته‌ای حداقل یک تخم مرغ، می‌تواند نقش محافظتی در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل ایفا کند.

به گزارش دیجیاتو، براساس گزارش یاهو و مقاله منتشرشده در ژورنال Nutrition، محققان دانشگاه تافتس آمریکا داده‌های 1024 شرکت‌کننده با میانگین سنی ​​81 سال را در یک دوره 6.7 ساله تجزیه‌وتحلیل کردند. آنها دریافتند افرادی که حداقل یک تخم مرغ در هفته می‌خورند در مقایسه با افرادی که تخم‌مرغ کمتری مصرف می‌کنند، 47 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

تأثیر مصرف تخم مرغ بر کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

محققان فواید تخم مرغ برای سلامتی را شناسایی کرده‌اند که آن را به یکی از اصلی‌ترین رژیم‌های غذایی برای تقویت مغز تبدیل کرده است. پژوهش حاضر بر ارتباط بین مصرف تخم مرغ و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افراد مسن متمرکز بود.

در طی دوره‌ای ​​6.7 ساله، 280 شرکت‌کننده (27.3 درصد) به زوال عقل و آلزایمر مبتلا شدند. محققان دریافتند که کسانی که به‌طور منظم تخم مرغ مصرف می‌کردند، به ویژه بیش از یک عدد در هفته، کاهش قابل‌توجهی در خطر ابتلا به این بیماری را نشان دادند.

محققان همچنین داده‌های کالبدشکافی مغز 578 شرکت‌کننده فوت‌شده را بررسی کردند. این داده‌ها نشان داد که مصرف بیشتر تخم مرغ با بروز کمتر نشانه‌های بیماری آلزایمر در مغز مرتبط است. یک ماده مغذی کلیدی در تخم مرغ به نام «کولین» که در زرده به وفور یافت می‌شود، حدود 39 درصد اثر محافظتی در برابر زوال عقل آلزایمر دارد. البته تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و لوتئین است که هر دو با سلامت مغز و قوای شناختی مرتبط هستند.

پیش‌تر محققان دانشگاه موناش (Monash) استرالیا نیز دریافته بودند که خوردن یک تا 6 عدد تخم‌مرغ در هفته می‌تواند مرگ در اثر بیماری‌های قلبی را تا 29 درصد کاهش دهد. محققان می‌گویند تخم‌مرغ منبع غنی پروتئین، ویتامین‌های B، اسید فولیک، اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین‌های محلول در چربی (E ،D ،A و K)، کولین و مواد معدنی است و برای تغذیه افراد مسن غذای مناسبی محسوب می‌شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: تخم مرغ ، آلزایمر
ارسال به دوستان
captcha
تکه کیک ناتمام شوروی در ارمنستان؛ غولی مدرن که در دره جا ماند (+تصاویر) بعد از چرت عصرگاهی سردرد می‌گیرید؟ پزشک می‌گوید بدن شما چه هشداری می‌دهد عیب بزرگ خودروهای جدید که کمتر کسی به آن توجه می‌کند هشدار سازمان غذا و دارو: با توصیه هوش مصنوعی دارو نخورید مشاور قالیباف: برای پیروزی قاطع، یکباره و دائمی آماده‌ایم / تکلیف جنگ‌های آینده را هم معین می‌کنیم سامانه بارشی وارد کشور شد؛ ۱۰ استان در انتظار باران «محمدعلی شاه» در دوران کودکی و در کنار پدرش «مظفرالدین شاه»(+عکس) تقویم روز هوش مصنوعی و شکاف طبقاتی؛ یک «طبقه فرودستِ دائمی» در آستانه شکل‌گیری است؟ ۱۵۲۰۰۰ معلول پشت نوبتِ دریافت حق‌پرستاری آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس هفتاد و هشت سرعت یک هواپیما هنگام پرتاب از روی عرشه ناوهای هواپیمابر چقدر است؟ راز خواب عمیق؛ چرا بعضی‌ها با هیچ صدایی بیدار نمی‌شوند؟ درمان رایج کلسترول می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را از خون حذف کند! اگر دیسک کمر دارید، این خوراکی ها برایتان مفید است