فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۱-۰۱-۱۴۰۴
کد ۱۰۴۷۶۸۴
انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۱-۰۱-۱۴۰۴

چرا برخی با خوردن موز سردرد می‌گیرند؟

چرا برخی با خوردن موز سردرد می‌گیرند؟
اگرچه موز با داشتن پتاسیم و سایر ویتامین‌ها مفید بوده و سردرد را کاهش می‌دهد اما روی برخی بالعکس عمل کرده و باعث سردرد در آنها می‌شود.

به گفته کارشناسان افرادی با خوردن موز سردرد می‌گیرند که به تیرامین حساسیت داشته باشند. بر این اساس، موز هر چه رسیده‌تر باشد، تیرامین بیشتری دارد و افراد حساس، سردرد شدیدتری می‌گیرند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، با افزایش سن موز، سطح تیرامین بیشتر می‌شود. مطالعات نشان داده است که پوست موز تیرامین بیشتری نسبت به پالپ موز دارد.

ینابراین از خوردن رشته‌های چسبیده به پوست داخلی موز، خودداری کنید.

گفتنی است تیرامین یک مونوآمین مشتق از اسید آمینه تیروزین است که به‌طور طبیعی در تعدادی از غذاها وجود دارد. این ماده در اثر شکستن زنجیره پروتئینی غذاهای مانده به وجود می‌آید. تیرامین با آزاد سازی کاتکول آمین‌ها اثرات سمپاتیکی (از جمله افزایش فشار خون) ایجاد می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: موز ، سردرد
ارسال به دوستان
وزارت خارجه آمریکا: روبیو از فردا راهی خاورمیانه می‌شود زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران