۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۸۱۷۱
تعداد نظرات: ۱۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۸۱۷۱
انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۱

دست نگه دارید؛ مردم دیگر توان ندارند!

لزوم تعلیق فاز دوم هدفمندی
عصرایران -  هدفمندی یارانه ها ، هر چند در اصل و ذات خود ، اقدامی لازم برای برون رفت اقتصاد ایران از بحران بود و به تعبیری "جراحی اقتصاد ایران" نامیده می شد ، اما به دلیل اجرای نامناسب آن از سوی دولت ، اینک به نگرانی بزرگ طبقه متوسط جامعه تبدیل شده است.

در هدفمندی یارانه ها ، طبقات فرودست اقتصادی جامعه ، به معنای واقعی کلمه متمتع شدند. آنها برای دهه های متمادی ، به دلیل کم مصرف بودنشان ، کمترین بهره ها را از یارانه ها می بردند ولی در این طرح ، سهم و حق خود از یارانه ها را ستاندند به گونه ای که گاه درآمد برخی خانوارهای فقیر و پرجمعیت با دریافت یارانه ها به دو الی سه برابر قبل رسید و اوضاع آنها را نسبت به قبل بهبود بخشید که البته دستاوردی مناسب -و البته غیرپایدار- در عرصه تحقق عدالت اجتماعی است.

اقشار پردرآمد نیز هر چند در طرح هدفمندی با افزایش هزینه هایی به مراتب بیشتر از یارانه دریافتی مواجه شدند اما توان مالی شان به حدی بالا هست که بتوانند بدون آسیب اقتصادی گذران زندگی کنند. وانگهی بسیاری از این افراد ، در پروسه های اقتصادی حضور دارند و قادرند فشار مالی را به حلقه های بعدی منتقل کنند.

در این میان ، بخش عمده ای از مردم که طبقه متوسط را تشکیل می دهند ، برغم دریافت یارانه های 44 هزار و 500 تومانی ، نتوانسته اند موازنه ای بین دخل و خرج شان بعد از طرح هدفمندی ایجاد کنند چه آن که یارانه دریافتی ، به هیچ وجه تکافوی هزینه های رو به رشد و قیمت های روز افزون را نمی کند به گونه ای که یارانه بسیاری از خانوارهای طبقه متوسط ، صرفاً به کار پرداخت بخشی از قبوض آب و برق و گاز و تلفن می آید و این درحالی است که غیر از قبوض مذکور ،  چیزهای دیگر نیز در این مدت به شدت گران شده است ؛ هم از این روست که بسیاری از مردم می گویند که نه یارانه ها را می خواهیم و نه افزایش قیمت ها را.

با همه این اوصاف ، مدتی است که دولت آمادگی خود را برای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی اعلام می کند و حتی واریز 28 هزار تومان (فعلاً غیرقابل برداشت) به حساب مردم را نیز مقدمه اجرای مرحله دوم می داند.

اجرای مرحله دوم ، قطعاً موج جدیدی از افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. این موضوعی محرمانه نیست و رئیس سازمان هدفمندی نیز در گفت و گوی اخیر تلویویزنی خود بدان صحه گذاشته و از "اصلاح" مجدد قیمت حامل های انرژی سخن گفته است.

طبق تجربه، افزایش قیمت ها در مرحله جدید نیز بیش از افزایش مبلغ یارانه خواهد بود ؛ وانگهی افزایش یارانه بسیاری از مردم نیز رسماً منتفی شده است. حقوق ، دستمزد و سایر درآمدهای مردم هم که افزایش متناسبی نداشته است. لذا می توان گفت که اجرای عجولانه مرحله دوم هدفمندی ، منجر به تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم و مشخصاً طبقه متوسط -که عمدتاً کارمند و کارگر و کاسب جزء  هستند- می شود.

دولتمردان که به این راحتی از افزایش قیمت ها حرف می زنند و در قبال آن ، می گویند که 14 یا 28 هزار تومان بیشتر یارانه می دهند (آن هم نه به همه) آیا نمی دانند که مردم همین الان و با همین قیمت ها در رنج اقتصادی هستند؟ و اگر قیمت ها باز هم بالاتر برود ، واقعاً چه باید بکنند؟ آیا این رواست که اندکی یارانه بدهند و بیش از آن را از مردم بستانند؟ واقعاً مردم از کجا بیاورند؟

دولتمردان بدانند که اقتصاد خانوارهای متوسط ایرانی دیگر بیش از این ظرفیت فشار و تورم را ندارد و همین قیمت های کنونی هم جداً کمر شکن شده است. واقعاً آیا قرار است مردم برای یک کیلو مرغ بیش از 5000 تومان کنونی بپردازند یا برای یک قالب کره 25 گرمی ،از 270 تومان فعلی هم بیشتر باید بدهند؟ یعنی در این مملکت ، یک گرم کره حدود 11 تومان است و قرار است بالاتر هم برود؟! همین طور است قیمت برنج و حبوبات و چای و دارو و پوشاک و میوه و هر آنچه که مورد نیاز مردم است.
دولتمردان باور کنند که با چندرغاز افزایش یارانه ، توان مالی مردم بالانس نمی شود و معیشت شان بسیار سخت تر می شود.

اکثر مردم - دستکم طبقات متوسط - اینک نگران اجرای فاز دوم هدفمندی و گرانی های ناشی از آن هستند؛ این نگرانی ، البته صرفاً در میان مردم کوچه و خیابان نیست و دغدغه برخی مسوولان را نیز باعث شده است ؛ حتی رئیس مجلس هم که چندی پیش گفته بود فاز دوم هدفمندی "توفان تورم" ایجاد می کند ، طی نامه ای به رهبر انقلاب از ایشان خواسته با استفاده از اختیارات شان ، جلوی دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی را بگیرند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۶۲۰
غیر قابل انتشار: ۱۰۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
18
845
عالي بود
مهسا
Netherlands
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
19
1082
بخدا با ماهی 2 ملیون هم نمی تونی یه زندگی راحت داشته باشی. تورم بالای 30درصد افزایش حقوق 7 درصد بخدا ظلمه
پاسخ ها
ناشناس
| Sri Lanka |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
از بس شما خانم ها خرج آرایش میکنید، فقط ماهی 1 میلیون خرج زیبایی میکنید. !
jafar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
اگه فکر میکنی تورم 30 درصده سخت در اشتباهی.تورم حدود 100 درصده.میتونم ثابتش بکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
حاضرم قسم بخورم تورم بالای 60 درصده!
وقتی قیمت مرغ نسبت به سال قبل 100% افزایش داشته، قیمت آهن و میلگرد بیش از 90% افزایش یافته، وقتی قیمت سکه و دلار 100% افزایش یافته وقتی قیمت همه چی حتی خودروهای لگن داخلی افزایش چشمگیر داشته، بازم تورم 20، 30 درصده؟!!!
زرشک... مردم نادان نیستند فقط بیش از حد صبورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
وفتي نرخ ديه 40% افزايش يافته يعني چي ؟
يعني اينكه تورم حداقل 40% به بالا است .
اگه اين تورم كمه خوب بيشترش كنين !!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
بگو با 380 هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
نه عزیزم اشتباه نکن تورم در ایران عددی تخیلی است که هیچ وقت وجود نداشته سی درصد از کجا میگی ماهمه زندگیمون مرفه هست فقط چند تا مسئله داریم که باید حل کنیم وال استریت و فلسطین و اروپا وگرنه داخل مملکت گل و بلبل....!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
10
592
كو گوش شنوا ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
10
814
دیگر بس است! مردم به ستوه آمدند
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ، ما را مس کنید !.
اسي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
8
616
كار از فشار اقتصادي گذشته و تبديل به يك معضل اقتصادي واجتماعي شده كه در اينده ملموس تر خواهد شد وهمه مردم چه فقير وچه غني را در بر مي گيرند وقتي امنيت اجتماعي بر اثر عدم تامين معيشت به حداقل برسد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
13
417
جانا سخن از زبان ما می گویی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
9
738
مملکت ما حسن قلی خانی هست
هرکس برای خودش تصمیم میگیره و زیانش رو فقط مردم باید پس بدهند
اشخاصی مثل رئیس دولت و وزیر و رئیس اداره و ... بهشون که فشاری نمیاد حتی اگه قیمت ها 10 برابر شود , اما یه خانواده متوسط هر روز کیسه اش کوچکتر میشود
خدا به دادمان برسد با این مسئولین مثلا دلسوز!!!!
کاش رئیس دولت ماهم مثل رئیس دولت ترکیه بود و منافع ملی رو به هرچیزی ترجیح میداد.
جدا که همه چیزمان به همه چیزمان میخورد
خدا به دادمان برسد
ناشناس
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
11
532
کاش همه چیز در مملکت ما امنیتی نبود و عصر ایران یک نظرسنجی می گذاشت تا دولت بداند که توان اقتصادی مردم پس از اجرای هدفمندی چقدر متزلزل و ویران شده است البته شاید هم هدف دولت همین باشد! ولی افسوس که افسوس که افسوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
505
300
من از نظر اقتصادی به شدت در مضیقه هستم اما یک سوال دارم چرا با اینهمه گرونی مخصوصا گرونی خودرو باز هم میبینیم هر روز ماشینهای آخرین مدل چند صد میلیونی بیشتر میشه خودروهای صفر وطنی هر روز در خیابانها بیشتر دیده میشود رستورانها به این گرانی جای سوزن انداختن نیست مسافرت زیاد شه با این هزینه سوخت اکثر صاحب خانه شدن اون هم خانه های متری سه چهار میلیون به بالا اجناس لوکس مثل گوشی ایفون یک و نیم میلیونی مثل نقل و نبات تو دست خیلیاست من نمیدونم وضع من فکر کنم فقط خرابه هر کیو میبینم وضعش خوبه ماشین آخرین مدل خونه خوب بعد هم ناله میکننن ما نداریم مسافرتهای خارجی شون هم که براه. ایا نباید قبول کرد که وضع اکثر مردم چه به صورت مشروغ چه به صورت نامشروع خوب شده شاید هم اشتباه میکنم ولی اگر در خیابان باشیم به راحتی میتوانیم تعداد بسیار زیادی از ماشینهای بالای پنجاه میلیون را ببینیم در حالیکه تمام آنها فوق العاده از قیمت اصلی گرانتر هستند آقا از کجا میارین بگین ما هم اینطوری پولدار بشیم چون هم اجاره نشینیم هم کارمند ..........
پاسخ ها
...
| Sri Lanka |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
در بین آن ماشین های گرانقیمت فحشای دختران و زنان رو نمی بینی؟ فحشا مادرزادی نیست، فحشا محصول فقره ، محصول فاصله طبقاتیه ، محصوله بی عدالتی در توسعه آموزش همگانی و بهداشت و رفاه اجتماعیه ......

آنچه شما می بینی به خاطر هجوم دلارهای نفتی ست که برای مقطعی در دوران احمدی نژاد بخاطر گران شدن قیمت نفت به ایران سرازیر شد و بجای اینکه برای روز مبادا در صندوق ارزی صیانت شوند به شکل وام های عجیب و غریب در اختیار نور چشمی ها قرار گرفت ولی با تحریم نفتی و خزانه بی دلار اوضاع متفاوت خواهد شد هرچند آن طبقه فربه فعلا سر جایش باقیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
عزیز اونا عده بسیار کمی هستن شما فقط داری تهران رو نگاه میکنی که محل تجمع پول دار ها از تمام ایران است
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
رفیق همچین نوشتی انگار تعداد مثلا پورشه ها با تعداد پراید ها یکیه !
نه رفیق من!
شرکت پورشه در سال 550 دونه ماشین تولید می کنه که ماشاالله 500 تاش در سال 2011 اومد تهران!!!!!
اونم می دونی میرسه دست کی؟ دست اونایی که یه شبه با گرون شدن قیمت بعضی چیزا که نام بردن نداره مولتی میلیاردر میشن!!!! به نکته ی "یک شبه" اش دقت کن!
متوسط
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
حتما کسانی که میگید پولدار شدن تو این یک سال از پس انداز یارانه ها وضعشون خوب شده!
امير منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
شما بايد در نظرتان كل جامعه را ببينيد ، آيا اكثريت افراد جامعه ما چنين متمول هستند يا درصد كمي ؟ خواهشا واقع بين باشيد و جزء را به كل تعميم ندهيد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
اين فرمايشات شما تا حدودي هم درست اما مگر چند درصد مردم اينجوري هستند ؟
چند درصد از اطرافيان شما اين شرايط رو دارند؟
لطفا كمي كلي تر نگاه كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
دوست عزيز شما فقط آن 20 درصد از جامعه كه اكثرا هم در تهران هستند ديده اي كه اغلب آقازاده ها و دلالان و كساني هستند كه از از شمل شورباي اقتصادي ايران دراند سوء استفاده مي كنند(چند تا از كساني كه من مي شناسم سيتي زن كشورهاي غربي هستند مام در ايران دلالي و كاسبي مي كنن و پولشان را در خارج خرج مي كنند) پس شما بايد آن 80 درصد فقير جامعه را ببينيد اگر هم مي بينيد آنها هم در بعضياز چيزها كه باعث تعجب شما شده شركت دارند مطمئن باش از چيزهاي ديگر زندگي شان زده اند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
دوست عزیز نا شناس
یعنی واقعاً با مشاهدات خودت توی چند محله تهران میخوای قضیه را به 75 میلیون ایرانی تعمیم بدی و بگی... همه چیز آرومه... من چقدر ...
بله کاخ نشینی هنوز در ایران هست و ببین چه کسایی دایه دار مبارزه با فساد اقتصادی در ایران هستند و ببین چه راحت با چندتا رشوه در سیستم دولت و بانک چه جوری اختلاس میکنند.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
خونتون کجاست که خودروی 50 میلیونی اینقدر زیاد می بینی.
من گوشی آیفون تا بحال دست کسی ندیدم خونتون کجاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
دوست عزیز
درست است که سطح زندگی در ایران نسبت به گذشته بهتر شده
ولی این دلیل نمی شود که چون همه ماشین دارند زندگیشان راحت و اسوده است
در زمان گذشته با نداشتن و تلویزیون های سیاه و سفید و موتور گازی و پیکان مردم آرامش فکری داشتند
الان نه ارامش فکری هست و نه آرامش اقتصادی
تکنولوژی پیشرفت کرده و باید سطح زندگی مردم بالا برود
ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست
ولی آیا مردم ایران مرفه ترین هستند ؟
با توجه به ثروت زیاد کشور باید مردم در رفاه باشند نه اینکه هر روز هر شب در کابوس افزایش نرخ در همه زمینه ها باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
با سلام خدمت دوست ناشناس ، خدمتان عرض كنم كه اين موضوعي كه شما عنوان نموديد را من هنگام عيد كه به شهر كوچك محل تولدم رفتم كاملا احساس نمودم كه چطور ه با اين همه تورم و گراني در آن شهر كوچك، عده اي ماشين هاي آنچناني سوار مي شوند و ..... ولي بعد كه بيشتر بررسي نمودم متوجه شدم كه اين همان فاصله طبقاتي است كه ما هميشه آن را در كتابهاي درسي مان ميخوانديم و هرگز اينگونه آنرا در جامعه حس نكرده بوديم ، اري دوست عزيز اين خصيصه همه كشور هايي است كه در آنها تورم و گراني و سو مديريت بيداد ميكند ، يك عده قليلي را ميبيني كه بهترين امكانات برايشان مهياست در حالي كه بخش عمده جامعه محروم از داشتن حداقل ها هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ، به اميد داشتن ايراني آباد ،آزاد و سرفراز .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
ناشناس گرامی!
اولا -من یک منفی تقدیم شما کردم!
ثانیا-اینها که دیدی و ذکر کردی(ماشینهای لوکس و گرانقیمت و رستورانهای شیک و گران و ....) همه و همه اش مربوط به آقاها و آقازاده ها و به قولی از ما بهترون است. و نصیب یکی مثل من و شاید هم خود شما و کلا اقشار متوسط و ضعیف جامعه,چیزی جز درد و رنج حاصل از فشار اقتصادی و گرانی و نورم نیست!
متوجه هستی ناشناس جان؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
این نشانه اقتصاد مریضه شما اگه یه آژانس املاک داشته باشی یا نمایشگاه ماشین یا دلال چیز دیگه ای باشی از گرئنی ناراحت نمی شی چون داری مثلا 1 درصد می گیری و هرچه قیمت کل بیشتر بشه درآمد شمام بیشتر می شه پس پولدارتر می شی و هر روز تعداد ماشین های گرون قیمت تو خیابون بیشتر می شه ولی وقتی حقوق بگیر هستی و تو تورم 30 درصدی حقوقت 7 درصد زیاد می شه باید بزنی تو سر خودت!
زمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
من هم يك سوال داشتم: چرا نمره منفي شما اينقدر بالاست؟
ناشناس عزيز! من و خانمم هر دو كارمند قراردادي هستيم. ما در حسرت خانه دار شدن هستيم؛ يعني هيچ چشم انداز روشني براي خانه دار شدن نمي بينيم. ما سفر خارجي كه بماند، براي سفر داخلي به مشهد يا شيراز بايد يكي دو ماه پولمان را پس انداز كنيم و كمتر خرج كنيم. ما گوشي هاي معمولي داريم؛ آيفون نداريم. فقط يك تندر 90 داريم كه آن را هم با زحمت خريديم و پدرمان درآمد.
ما اينطوري هستيم و نمي دانم آن اكثريتي كه شما درباره اش سخن گفتيد، كجا هستند.
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
7
623
من هنوز توان دارم - موکت زیر پام و سماورمو نفروختم هنوز
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
17
449
من مدیر یکی از بخش های یکی از کارخانجات خودرو سازی هستم که فاصله محل کارم با منزل 50 کیلومتره - رفت و برگشت 100 کیلومتر که مجبورم با ماشین شخصی برم و برگردم .

135 هزار یعنی یارانه 3 نفر هم هر ماهه برای بنده واریز میشه.
آقا این 135000 رو نخواستیم - 50 تومن هم روش میزارم میدم : در عوض فقط پول بنزین و برق و آب و گاز من رو بهم بدید
با بقیه گرونی ها هم یک خاکی بر سر میریزیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
خدا پدرت رو بیامرزه که دقیقا حرف دل منو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
مثل بقیه با سرویس برو
مگه ما چیکار می کنیم
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
دادا اگه سرویس بود که دیوانه نبودم با سرویس میرفتم
ضمنا به فکر افتادم یک اسب بخرم
2 ساعت زودتر بلند میشم - هم ورزشه و هم صرفه جویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
476
دوست عزيز نگارنده، لازم به يادآوريه كه اشتباه شما همين جاست! چون تنها چيزي كه كسي به اون فكر نميكنه همين مردم هستن! فعلا آقايون دل نگران مردم اروپا و آمريكا هستن كه روز به روز قيمت بنزينشون داره بالا ميره و به طرح هاي رياضتي اقتصاديشون افزوده ميشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
کاش ماهم انقدر بدبخت بشیم که بریم اروپا وآمریکا تا ماهم از کمک های فکری و مالی کشور ایران برخوردار بشیم
فرهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
285
این دست اقدامات اصلاحی اقتصادی با تکانه های سیاست داخلی و خارجی جور در نمی آید. آقایانی که نشسته اید و برای مردم نسخه می پیچید: یکی از مهمترین مهره های اصلاحی و درمانی اقتصاد ایران با ندانم کاری شما سوخت شد . هشدار داده شد که اجرای این سیاست (هدفمندی یارانه) نیازمند ثبات اقتصادی- آرامش سیاسی و نشاط اجتماعی دارد. هیچیک از این ها که از ملزومات بودند فراهم نبود. حالا ما یک تورم 100 درصدی داریم - بی پولی و خزانه خالی اقتصاد شدیدا راکد و ... فقر و فلاکت دارد از آسمان می بارد. تا کی این سیاستهای مسخره قرار است ادامه یابد. قیمت مسکن به فلک ساییده- مردم دیگر توان ندارند. ای امام زمان مددی....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
البته فرهان عزیز، جیب بنده و شماست که خالیه، اونایی که باید حساب شون پر میشد الان پر پره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
حرف دل ما هم به خدا همينه. هدفمندي لازم بود ولي نه به شكلي كه اجرا شد و نه در زمان تحريم و فشارهاي بين المللي. با اين كار ما خودمون كمك كرديم تا همه ي اقتصاد ايران نابود بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
314
آن کس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

آن کس که بداند و نداند که بداند بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آن کس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند

آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
حالا خودتون بگيد دولت ما مصداق كدوم يك از اين ابياته
پاسخ ها
دانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
بنظر من دولت ما مصرع اول شعر است. مطمئن باشید درست میگم. چون مشاورهای خوبی داره و میدونه داره چیکار میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
7
276
لطفا به اقتصاد بیمار ایران کمک کنید؟ای اقتصاددانان
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
یه جوری گفتی انگار اقتصاد دانان کمک نمیکنن..
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
مشکل اینجاست که نخبه هامون رو بازی نمیدهند.خودشون رو یه پا نخبه در همه زمینه ها میدونند!!!!!!!!
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
صحيح تر اينكه بفرماييد " يا اين محتضر را احيا كنيد و يا اينكه مجلس ختمش را برگزار كنيد . "
داد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
کسی به حرف اقتصاددانان گوش نمی کند ای برادر
دانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
223
12
من با هدفمندی یارانه ها موافقم بشرطی که به یک نتیجه خوب ختم بشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
112
برای اروپا ریاضت اقتصادی است و برای ما خصوصی سازی و هدفمندی یارانه ها اما عملا هر دو یکی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
336
آقای ریس جمهور. شما گفتید نفت را بر سر سفره مردم می آورید. امروز به این باور رسیده ایم که این نفت برای آتش زدن به زندگی ما بوده است نه رفاه ما!
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
216
در مملکتی که 125 گرم چاقاله بادام 4400 تومان می شود پرداخت 5000 تومان برای 1 کیلو مرغ عجیب نیست... از ماست که برماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
162
تا دولتمردان متوجه شوند ملت از گرسنگي تلف شده اند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
135
خدا می دونه ما طبقه متوسط تو این یه ساله هر روز بدهکارتر داریم میشیم با این قیمتهای کمر شکن شمارو بقران جمعش کنید این یارانه رو نخواستیم ما حاظریم اون 45 تومنو بدیم به خود دولت ولی همه چی برگرده به قبل .خدا خودش به دادمون برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
7
110
به من بی چاره کمک کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
91
کاش این دولتمردان اندازه من حقوق میگرفتند اجاره خونه خرج خونه وهزارهزینه دیگررو هم پرداخت میکردند اونوقت میدیدم که چطوری زندگی میکردن یعنی با چشم خودم ببینم اونا کت جادویی دارن وپولاشون زیاد میشه ما که نداریم راستی آقای دولتمردکمتراز شما هم تحصیلات ندارم .
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
7
212
آقا اين 3000ميليلرد چي شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
154
من یک بازنشته هستم ماهی 700هزارتومان حقوق میگیر م دو تا دانشجوی دانشگاه ازاد دارم دوتا قسط دارم ایا شما میتوانید زندگی کنید بس معلوم است که چه در امد های دارید چون ناچار نیستید به بچه تون هی امروز فردا بکنید که براتون لباس میخرم و....دیگر بس است برید به دکتر برای سرما خوردگی هزینه ان بالای 50هزارتومان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
155
عزیزم اگر شما یه سری به بقالی سر کوچه آقای دکتر زده بودی الان این رو نمیگفتی اونجا که همه چیز آرومه. تازه بقیه یارانه رو هم میزاشتی واسه خرج تحصیل فرزندت.....
ناشناس
Kazakhstan
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
77
واقعا خودسرانه و قانون گريزانه و باري به هر جهت رفتار كردن و وقع نگذاشتن به نظرات كارشناسي مشكلاتي براي مردم آنهم مردمي كه سراپا همه چيز خود را براي نظام گذاشتند درست كرده .بابا بفكر مردم باشيد.
صدا سیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
159
گرانی؟ تورم؟ نکنه شما دارید تو اروپا یا آمریکا زندگی می کنیدکه99% مردم دارن از گشنگی می میرن؟
ناشناس
Spain
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
114
بنده مقیم استرلیا هستم و الان هر دلار استرالیا 2000 تومان ایران هست و درآمدم هم خوبه اینجا. ولی باور کنید برای یه سفر به ایران نمی توانم خود را حاضر کنم آن هم به علت گرانی در ایران. در نظر بگیرید جوری شده که برای یک سفر 6 هفته ای باید درآمد 5 ماه اینجا رو پس انداز کنم. در صورتی که قبلاً لازم بود درآمد 2 ای 3 ماه رو پس انداز کنم. واقعاً نمی دونم شماها چه ظور دارید تو ایران می گذرانید
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
21
62
عاشق اين دولتم با اين كاراي محيرالعقولش...
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
201
9
این کاراکترا جعلی(مدیر یک بخش شرکت خودروسازی!!!) و چرنده...
شما هم از اونور دیوار افتادین.
گرانی در ایران هر چی باشه به پای اروپا نمی رسه... من موندم این پولا به جیب کی رفته چون به هر حال باید بالانس صفر باشه مگر اونکه به خارج رفته باشه پس بالاخره یا به جیب دلالان محترمه رفته یا حکومت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
87
البته کره برای سلامتی ضرر دارد. شاید تمام مسائل بخاطر این است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
125
اگه این طرح هدفمندیه!!!!!!! همون هدرمندیش بهتر بود !!! بابا کلافه شدیم از این تورم سرسام اور........!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
65
مرسی عص جون سخن از دل ما میگویی سوای همه اینها که بر همه مردم روشن و بر دولتمردان نا روشن
لطف کرده و به ما نا آگاهان بگویید فاز اول چه دست آوری های داشت که ما هنوز لمس نکرد ه ایم البته غیر از اون آمارهای من در آوردی بعضی ها....
ز
United States of America
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
70
مثل اینکه دولت محترم اسبش رو زین کرده آمار سالمندان عزیز رو 1 ساله 8 برابر کنه ما جوونا که تمام فکر و ذکرمون شده حساب دخل و خرجمون خیلی قبلا که یارانه ها بود اوضاع خوب بود الان دیگه.....
فقط خدا خودش حق این مردم رو .....
ناشناس
Germany
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
69
قصه ی هدفمند کردن یارانه ها شده مثل قصه ی سریال های صدا و سیما !
در بین سریال های تلویزیون، یا بعضی دارند از ثروت می ترکند یا بعضی دارند از نداری می میرند!!! این وسط مثل اینکه اصلا در کشور ما قشر متوسط و میانه ای وجود ندارد !!!!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
176
خدايا به فريادمان برس
1. ماه 700 حقوق
2. 300 هزار تومن اجاره
3. 100 هزار تومن شارژ
4. سه نفر عائله
تا ساعت 5 بعد ظهر تو اداره ناهار نمي خورم كه با پول نهار سه تا بسته گوشت چرخ كرده در ماه براي خونه بخرم خسته شدم ميرزا قاسمي -- هي بادمجان- هي تخم مرغ --- اشكنه--- استامبولي بدون گوشت--
سجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
31
52
هرکس به طریقی دل ما می شکند
بیگانه جدا دوست جدا می شکند
بیگانه اگر می شکند حرفی نیست
از دوست بپرسید چرا می شکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
151
اقا جراح وارد نبود بیمار عفونت کرده
nader
Germany
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
77
تورم حاصل از نقدینگی های ناشی از یارانه ها و افزایش قیمت ارز دمار از روزگارمان درآورده بنده با احتساب هزینه آب و برق و گاز منزل و دفتر در هر دوره نزدیک به 1 میلیون تومان هزینه می کنم و هیچ یارانه ای هم نمی گیرم این امر موجب شده اقساط بانکییم به تاخیر افتاده و هر روز دیرکرد میخورند و از طرفی سفره خانواده ام هر روز کمرنگتر می شود.ایا هدف از طرح حذف یارانه ها له کردن بنده و امثال من بود.چرا کسی به حال ما رسیدگی نمی کند آیا نهادی مثل کمیته امداد یا سازمان بهزیستی جهت رسیدگی به وضع مالی ما که در اثر سیاستهای غلت دولت روز به روز بدتر می شود وجود ندارد؟آیا مردم ایران صرفاً فقرای محض هستند و طبقه متوسط و ثرمتمند محلی از اعراب ندارند؟ووووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
63
عصر ایران عزیز، تحلیل نگاشته شده پیش بینی بسیاری از کارشناسان اقتصادی قبل از هدفمندی یارانه ها بود ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و دولت وجریان انحرافی اهداف خود رادر این جراحی بزرگ اقتصادی دنبال می کردند! این جراحی بزرگ گرچه انجام شده ولی بیمار خود را به کما برده است بیماری که نفسهای آخر خود را می کشد و بعید است در صورت اجرای مرحله دوم جراحی ،که همچون گرفتن اکسیژن از بیمار خواهد بود جان سالم بدر ببرد. ولی اینها مهم نیست!!! اصل آن است که جراحی بزرگ را دولت انجام داده است و دولتهای قبلی توان انجام آنرا نداشتند!!!آیا دولتهای قبلی می دانستند بیمار روی تخت احیا خواهد رفت و احتمال مرگ زیاد است؟ولی اینها مهم نیست چون جراحی بزرگ انجام شده است!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
183
ظاهراً دولت محترم به این نتیجه رسیده که هرچه بر ملت ایران بیشتر فشار بیاورد آرام تر خواهند بود !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
239
3
شما از تورم و گرانی برای دامن زدن به مسائل سیاسی استفاده می کنی
كاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
244
6
اي عصر ايران عوامفريب...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
70
اميدوارم اين حرفها فقط سوپاپ اطمينان نباشد !
ولي گل گفتي!
دمت گرم!
با اين حال فكر نكنم حضرات درد مردم را حس كرده باشند !
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
108
به نام خدا
ما ماهي 135.000 تومان يارانه دريافت مي كنيم در عوض ماهي 120.000تومان ماهي پول گاز و 10.000 تومان برق و 100.000 تومان هم بنزين مي دهيم ... ! ،، به خدا انصاف نيست.
نا شناس ناراضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
76
لزوم تعلیق فاز دوم هدفمندی/ دست نگه دارید؛ مردم دیگر توان ندارند! , ولی مسئولین نگران نشن مردم ما تا دلشون بخواد نا توانی دارن !!!!
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
68
دوستان زیاد تلاش نکنند چرا که منافعی که این هدفمندی جیبها و خزانه های آقایان داشته با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.واردات انحصاری اقلام،تولیدات انحصاری برخی اقلام مصرفی و فروش انحصار یبرخی اقلام ،خدمات انحصار ی برخی اقلام ،همه و همه منافع سرشاری دارد که در دست عده ای معدود قرارگرفته و به این راحتی قابل پس گرفتن نخواهد بود.خدا به همه رحم کند حتی به شما، دوست عزیز
ال
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
91
ای کاش یک گزارش در باره این گرونیها از تلویزیون پخش می شد که چطور هروز قیمت ها سر به فلک می کشد. فکر کنن که ایران هم یکی از این کشور های اروپایی است که لحظه به لحظه تورم کشور های غربی را رصد می کنند و از تلویزیون پخش می کنند...................
معنای این نوع برخورد چیست؟
مردم دیگر توان ندارند ای داددددددددددددددددددددددددددد بیدادددددددددددددددد شکایت به کجا ببریم.
ماست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
113
يک گرم کره 11 تومان؟؟؟؟؟
داره به قيمت طلا نزديک ميشه ها
البته هيچ نگران نباشيد به اون هم ميرسيم.

از ماست که بر ماست
فاتح
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
129
تنها از کاری که از ما می آید به نظرات نظر مثبت و منفی بدهیم .دولتی که به نظر مردم پشیزی ارزش قایل نیست چرا دولت دولت می کنید.
!!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
121
فعلاً كه دولت فخيمه با موش و گربه بازي كه با پرداخت يا عدم پرداخت 28 هزارتومان راه انداخته خوب جامعه رو سركار گذاشته و به بحث هاي انحرافي كشونده ، چنان مي گن 28 هزار تومان به حساب شما واريز شده يا به علت تمكن مالي واريز نشده كه باورمون شده اين مبلغ خيلي پول هست و اونهايي كه نگرفته اند حتماً به خاك سياه مي نشينن اما غافل از اينكه با 28 هزار تومان به زور يك كيلو گوشت شايد گيرت بياد !!!
ابوالفضل لاریجانی از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
96
20
آقا کجا قیمت ها اضافه شده ... آخه 4 تومن واسه یه کیلو توت فرنگی زیاده!!!! بنزین لیتری 700 زیاده؟؟؟ به خدا ما گشنه توی این مملکت نداریم همه سیرن
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
0
154
ببخشید این جمله را میگم :
ما اگر بگیم غلط کردیم و ما را به قبل از وضع اجرای یارانه ها برگردانید ، آیا امکانش هست ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
88
اینای که نظر منفی میدن متوجه هستند چه می کنند نکنه وضعشان خوبه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
123
زنده باد... حرف دل مردمو زدید...چقدر فشار؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
129
لطفا به مردم ایران کمک کنید ای کسانی که ایمان آورده اید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
577
14
البته پدر بنده هم با حقوق 700 هزار تومان و خانواده 6 نفره و اقساط گوناگون به راحتی گذران زندگی میکند...
تو رو خدا این تحلیل های من در آوردی اقتصادیتونو جمعش کنید تا کی میخواهید دروغ تحویل جامعه دهید اگر قشر متوسط جامعه به اندازه مصرف کند مشکلی برایش پیش نمیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
فرمول لطفا
ايمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
ارزش منفي دادن و هم نداره نوشته ات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
دوست عزیز
از پدرتون سوال کنید، حتماً در آمد دیگری هم دارند که از شما و خانواده پنهان کردند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
فکر میکنم شما در رویا زندگی میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
پدر جنابعالی کرایه منزل هم میدهند؟؟؟؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
شايد كاسبي ديگري دارند و به شما نگفته اند!‌ مگه بقيه ملت جاي ديگه اي از اين كره زندگي مي كنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
واقعا؟!!!!!!!!کجا زندگی می کنید؟لطفا اطلاع رسانی شود این ناشناس در کدام قطه از ایران زندگی می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
تو خونتون دانشجو دارین؟ چند تا؟
محصل چی؟
چند نفر دیگه درآمد دارن تو خونوادتون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
ببینم دوست عزیز احتمالا منظورت 700هزار دلار بود دیگه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
به طور حتم ابوی گرام شما روزانه 700هزار تومان درآمد دارند نه ماهیانه اشتباه تایپی بود دیگه سریع اصلاحش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
به پدرتون بفرماييد يك شماره تماس (حتما) جهت مشاوره چگونگي گذران امور به مردم بدهد. احتمالا مردم نحوه چگونگي مخارج را نمي دانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
مطمئنا خودت هم میدونی همه نوشته هات چرت و پرته
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
من یا نظر ناشناس موافقم،مردم خیلی دیگه بی انصافی می کنن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
179
من تاقبل از اجراي يارانه ها حقوقم تا بيستم نهايت بيست ودوم مي رسيد ولي حالا در همان هفته اول تمامه
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
95
واقعا با مقداري كم و كاستي دردودل ما كارمندا رو بيان كرديد اين رو هم اضافه كنيد كه هروز با گفتن اينكه فلان شركت دولتي مثلا به بخش خصوصي كه همه ما ميدونيم چه كساني هستن آرامش رواني رو هم از ما ميگيرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
154
من حاضرم تمام یارانه دریافتی این مدتن را پس بدهم ولی هدفمندی یارانه ها را بردارند و مثل سابق باشد
جاويد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
200
وقتي فقر از دري وارد شود ايمان از در ديگر ميگريزد.اگر همينطور پيش برود ديگر نامي از اسلام و تشيع هم باقي نخواهد ماند.آنكس كه بر تورم ميافزايد ايمان مردم را نشانه رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
نه اینکه خیلی هم ایمان دارین
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
82
به مرگ مي گيرن كه به تب راضي بشيم
عصری خون...
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
91
به خدا قسم همین آقای رییس جمهور بیاد من شماره و آدرس خونمو میدم بیاد ببینه که چطور زندگیم متلاشی شده.....
من یه بدبخت با این اجاره نشینی و گرانی چیکار کنم....!

بابا بسته به خدا دیگه خسته شدیم......!

ما کلا متوجه شدیم که دولت ایشان یه دولت خدمتگزار و بینظیر بودن....آخه به چه قیمتی........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه سری به دادگاها بزنین ببینین چه خبره!!!!!

عصری جان تو را خدا قسمت میدم این پیام منو بزار شاید آقای رییس جمهور و وزیران به داد ما برسن شما چرا اطلاع رسانی نمی کنید شاید اصلا ایشون نمیدونن چه خبره!
حمید و همسر و فرزند بیکار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
105
فقط می توان گفت یا علی به فریاد این مردم برس به خدا مردم توان مالی ندارند بیکاری . فقر . فساد . رشوه . کمرمردم راشکسته از حجب و حیاء این مردم سوء استفاده نکنید فقر آشوب و حرج و مرج به دنبال دارد دیگر توان نداریم . . یا علی به فریادمان برس .
دیابت
United States of America
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
79
تازه هنوز به ادعای آقای جوانفکر شیرینی!!!!! یارانه ها را به کام مردم تلخ هم کردند. آقای دولت ! برای افرادی که مرض قند دارند فکری بکنید این شیرینی به آنها نمیسازد. اون ده میلیون نفر هم مرفه نبودند. بلکه دیابت داشتند و دولت دلسوز برای اینکه کامشان خیلی شیرین نشود و خدای نکرده بلایی سرشان نیاید یارانه شان را داوطلبانه قطع فرمودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
139
دولت ما مملکت را کنترل میکند نه اداره. تنها چیزی که برای دولت ما مهم نیست ملت ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
170
بابا کمرمون شکست زیر بار گرونی....
حق اعتراض هم به سیاست های اقتصادی دولتی ندارم، چرا که این حق فقط برای خارجی هاست و ما اگه اعتراض کنیم بهمون میگن اغتشاشگر و فتنه گر و نوکر خارجی و عامل آمریکا و اسرائیل که قلاده ی طلا روی گردنمون انداختند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
162
اما تیتر یک اخبار: هزینه ها در اروپا و امریکا یک صدم درصد!!!!!افزایش یافته و مردم آشوب های خیابانی به راه انداخته اند.

مقایسه زیر پوستی:در طی یکسال فقط قیمت بنزین از 100 به 700 رسیده اما مردم در رضایت کاملند
sh
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
120
اقای ناشناس عزیز حتما شماهم همسایه آقای ریئس جمهورهستید وازهمان بقالی معروف خرید می نمایئد که پدر شمابا 700تومان وانواع واقسام اقساط و6نفر عائله به زندگی میرسد
یه مسلمون
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
607
21
آقا نظر سنجی :
کی از این دولت و عمکردش راضیه کی نیست
خواهشا نظراتتونو با + یا - بدید
+ راضی هستید
- راضی نیستید
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
10
175
اگه قیمت اجناس بالاتر بره همینجا اعلام میکنم که خونواده ما باید فقط نان خالی بخورن
اینو جدی میگم....واقعا کمرمون خم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
خدا به همه صبر بده از دست اينا. خدا باعث و باني مشكلات مردم رو به فلاكت از دنيا ببره.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
230
30
منم یک دانشجوام که مهمترین مشغله زندگیش شده داشن یک کار معمولی..اما این رو می دونم ما ایرانیا حتی اگه تو بهترین شرایط هم باشیم باز هم می نالیم.درسته تورم بیشتر شده اما ایا توان خرید مردم کمتر شده؟ ایا خوش گذرانی مردم کمتر شده؟ ایا تجملات کمتر شده؟ به نظر من ما باید خودمون رو بسازیم.واسه ساختن باید سختی کشید.بهتره برید قیمت ها رو با همون کشورهای توسعه یافته مقایسه کنید.ما همیشه مردمی مصرف کننده و اسراف کننده بودیم که دوست داریم همیشه همینطور بمونیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
93
بخدا نمیشه با حقوق کارمندی زندگی کرد هر روز غصه ی یه چیزو باید بخوریم یروز طلا و سکه یروز نون یروز مسکن یروز ماشین یروز........... اخه ما چه گناهی کردیم هر روز استرس نگرانی از اینده چرا هیشکی بفکر ملت و جوونها نیست؟
فاضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
80
ضروری است مسئولین فکری به حال این مردم بکنند مگر از اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها چه چیزی برای مردم رسیده است جز مبلغ ناچیزی به اسم یارانه(45500 تومان) که آنهم کفاف افزایش فقط حاملهای انرزی را نمی دهد. ما کارمندان حقوق بگیر چه کنیم با افزایش قیمت گوشت برنج شیر پنیر میوه و هزاران قلم کالای دیگر . بابا بخدا در گذران زندگیمان مانده ایم . شاید مسئولان محترم درآمدشان خوب است اما ما با ماهی 400 هزار تومان نمی توانیم فقط پول ایاب و ذهاب را جور کنیم تا چه برسد به خورد و خوراک . دیگر یک ماه برایمان بیشتر از یکسال طول میکشد . مردی که در جیبش پول نداشته باشد مرد نیست ...
Barış
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
85
از ماست که بر ماست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
94
شما چی دارید میگید . ما امروز سر ناهار با بچه ها در خصوص قیمت کلیه بحث می کردیم.
ناشناس
Germany
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
103
ما بايد به كي شكايت كنيم ؟ كجا؟اقا جان نه يارانه شمارو ميخوايم نه تورم سرسام آورتونو.ملت ديگه كلافه شدن از اين بي برنامگي شماها.كارمند جماعت هشتش درگرو نهش هست توليد كننده حتي نمتونه پيش بيني يك ساعت بعدشو بدونه و سرمايه گذاري كنه.فقط اين وسط يه عده بي خدا افتادن به جان ملت .والله ما مملكتومنو دوست داريم دينمونو دوست داريم حداقل انتظار ما اينه كه بعد اين همه سال بحران يه زندگي بدون دغدغه داشته باشيم.
fanosedarya
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
75
از سایت مردمی عصر ایران تقاضا داریم یه نظرسنجی به مدت یه هفتهبا موضوع در مورد حرف دل مردم و گرانی و .... بذاره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
101
اصلا يارانه را قطع كنند و حامل هاي انرژي را هم ارزان نكنند ولي قيمتها برگردد به قبل از پرداخت يارانه همه مردم راضي خواهند بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
170
خیلی گرونیه...خیلی! دیگه هیچکی چک دو روزه رو هم قبول نمیکنه...مرغ 6200 و برنج3700 و گوشت20000 ..پنیر 9000 کره 12000 موز 3200 اینا قیمت شهر ما سرعینه...
نشست گروه ۷؛ اتهام‌زنی به ایران و حمایت از آتش‌بس در لبنان برای گسترش شمولیت مالی و توسعه توثیق الکترونیکی باید نگاه سنتی را کنار بگذاریم درباره قطعنامه 1701 که مبنای مذاکرات آتش بس لبنان و رژیم اسرائیل است، چه می دانیم؟ تاسیس یک جایزه ادبی به نام برنده نوبل ادبیات نروژی درخواست اوکراین از گروه هفت برای مقابله با محور روسیه-ایران-کره شمالی ادعای رسانه اسرائیلی: آتش‌بس در لبنان؛ اعلام رسمی امشب، اجرا از فردا صبح بارزانی: تنش با ایران و ترکیه به نفع کردها نیست هشدار نارنجی هواشناسی مازندران؛ بارش برف و سیلاب در راه است علی لاریجانی: بودجه‌ای که دولت به مجلس داد، تحولی نشان نمی‌داد / سهام عدالتی که داده‌ایم، فقط اسمش این است که به مردم دادیم / من را بخاطر دفاع از برخی نمایندگان ردصلاحیت شده رد کردند زنجرک تخت‌: حشره ای که به شکل عجیبی نازک است! (عکس) فاسل وگا اکسلنس؛ خودرو لوکس فقط 156 دستگاه در جهان (عکس) بنکیو زیمنس با این موبایل بسیار باریک از شاخ های زمان خود بود! (فیلم) یکی از خوش رنگ ترین مرسدس های حاضر در خیابان های انگلیس! (عکس) پزشکیان: کلاس‌های سنتی کارآمد نیستند؛ نیازمند فضاهای آموزشی تعاملی هستیم روش ساده و استادانه ساخت دیگ‌های سنتی (فیلم)