فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۵۲۱۴۵
انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۳

بهارنارنج، دیازپام است

عصر ایران
زارعی با اشاره به اینکه به طور معمول زنان پس از زایمان دچار اضافه وزن می‌شوند، تاکید کرد: اضافه وزن بعد از زایمان مشکل بسیاری از زنان است بنابراین وجود اسدرین در بهارنارنج باعث کاهش اشتها و قندخون می شود و به طبع می‌تواند در کاهش وزن کمک کند.

یک پزشک عمومی معتقد است: بهار نارنج بهترین داروی گیاهی برای رفع ناآرامی‌های جسمی و روحی دوران بارداری است و این داروی گیاهی با توجه به خاصیت‌های مفید فراوان می‌تواند جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی در دوران بارداری باشد.

دکتر فاطمه زارعی با اشاره به اینکه اغلب زنان بعد از پایان بارداری دچار افسردگی می‌شوند، افزود: با توجه به خاصیت آرامش بخش و ضد افسردگی بهار نارنج می‌توانند با مصرف روزانه یک لیوان دم نوش یا عرق آن ضربان قلب را تنظیم کنند و اضطراب و افسردگی را به تدریج از بین ببرند تا آرامش سابق به آنها بازگردد.

وی افزود: مصرف بهار نارنج برای همه افراد و در سنین مختلف محدودیت ندارد زیرا عوارضی برای استفاده از این داروی گیاهی مشاهده نشده است اما با توجه به خاصیت افزایش فشار خون برای افرادی که دچار پرفشاری خون همراه با بیماری قلبی هستند، مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود.

این پزشک عمومی با بیان اینکه در مقایسه بهار نارنج و دیازپام در رفع بی‌خوابی، تفاوتی در تاثیرگذاری مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: برای رفع بی‌خوابی در زنان باردار مصرف دیازپام که دارویی شیمیایی است، ممنوع است و عوارضی مانند لب شکری (ایجاد شکاف در لب نوزاد) و کام شکری (ایجاد شکاف در دهان نوزاد) ایجاد می‌کند بنابراین استفاده از داروی گیاهی بهارنارنج برای خواب بهتر در زنان باردار توصیه می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه به طور معمول زنان پس از زایمان دچار اضافه وزن می‌شوند، تاکید کرد: اضافه وزن بعد از زایمان مشکل بسیاری از زنان است بنابراین وجود اسدرین در بهارنارنج باعث کاهش اشتها و قندخون می شود و به طبع می‌تواند در کاهش وزن کمک کند.

وی بیان کرد: از خاصیت‌های دیگر بهارنارنج می‌توان به مواردی مانند اثر ضدتشنج، مقوی معده، تنظیم تپش قلب، ضد یبوست، تقویت مغز، متعادل کردن دستگاه تنفسی، دفع صفرا، رفع حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری، جلوگیری از شکستگی مویرگ‌ها و شفاف و نرم کردن پوست بدن اشاره کرد.

این پزشک عمومی گفت: زنان بهتر است در دوران بارداری و شیردهی به جای استفاده از داروهای شیمیایی با عوارض بالا، از داروهای گیاهی استفاده کنند تا سلامت خود و نوزاد را تضمین کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بهار نارنج ، دیازپام
ارسال به دوستان
«هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران جزئیات تفاهم‌نامه جدید ایران برای آزادسازی منابع ارزی هند به امارات موشک کروز مافوق صوت و ضدهوایی می فروشد