فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۷۲۰۸
انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۵

حملات قلبی در چه ساعاتی بیشتر رخ می‌دهند؟

حملات قلبی در چه ساعاتی بیشتر رخ می‌دهند؟
یک متخصص قلب و عروق گفت: حملات قلبی عمدتا در بین ساعات ۴ تا ۱۰ صبح روی می‌دهند و این امر می‌تواند به علت افزایش سطح آدرنالین خون، افزایش فشار سیستولیک خون یا افزایش غلظت خون در صبح هنگام باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسینی‌زاده اظهار داشت: استرس باعث آزاد شدن ذخایر اسیدهای چرب و گلوکز در جریان خون می‌شود. این مواد می‌توانند به چربی و کلسترول تبدیل و به دیواره رگ‌ها رسوب کنند و در نهایت منجر به آترواسکلروز و پرفشاری خون شوند.

وی افزود: استرس بطور مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند به بیماری‌های قلبی و بروز حملات قلبی منجر شود. استرس بطور غیر مستقیم با افزایش رفتارهای پرخطر همچون پرخوری، بی‌تحرکی، روی آوردن فرد به سیگار و مواد مخدر، افزایش فشار خون و کلسترول، ریسک بیماری‌های قلبی و حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: استرس می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی - عروقی، تنفسی، جنسی، معده‌ای و روده‌ای، اختلالات تغذیه‌ای، اعتیاد و حتی مرگ شود. حملات قلبی عمدتا در بین ساعات ۴ تا ۱۰ صبح روی می‌دهند. این امر می‌تواند به علت افزایش سطح آدرنالین خون، افزایش فشار سیستولیک خون یا افزایش غلظت خون در صبح هنگام باشد.

حسینی‌زاده خاطر نشان کرذ: بزرگ‌ترین خطر بی‌توجهی به سکته قلبی و علائم آن، مرگ است و در غیر این صورت فرد دچار نارسایی قلبی، تنگی تنفس، خستگی زودرس و علائم نارسایی قلبی همچون ورم پا و تندی ضربان قلب در هنگام فعالیت و استراحت می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش فشارخون، کار قلب را زیاد می‌کند و موجب بزرگی قلب و ضعف آن در طول زمان می‌شود. همچنین این مساله، خطر حمله قلبی، نارسایی کلیه و نارسایی قلب را افزایش می‌دهد. هنگامی که افزایش فشارخون با چاقی، کشیدن سیگار و دیابت همراه باشد، خطر سکته قلبی و مغزی افزایش بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: بیماری دیابت به طور جدی خطر بیماری قلبی - عروقی را حتی (با تحت کنترل داشتن میزان قندخون) افزایش می‌دهد. بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به دیابت به شکلی به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند. اگر دیابت دارید، مهم است که هر عامل خطرسازی را تحت نظر و کنترل داشته باشید.

وی اشاره کرد: تقریبا چهار نفر از پنج نفری که به دلیل بیماری‌های عروقی جان خود را از دست می‌دهند، ۶۵ سال یا بیشتر سن دارند. در سنین بالاتر، زنانی که حمله قلبی دارند، دو برابر بیشتر از مردان دچار مرگ می‌شوند. همچنین مردان در معرض خطر بیشتری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و در سنین پایین‌تر به این بیماری دچار می‌شوند. این میزان نزد زنان حتی پس از یائسگی (هنگامی که میزان مرگ زنان به دلیل بیماری قلبی افزایش می‌یابد) به اندازه مردان نیست.

حسینی‌زاده گفت: خطر بیماری‌های قلبی در افراد سیگاری، دو تا چهار برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است. کشیدن سیگار، بزرگ‌ترین عامل خطر برای ایست ناگهانی قلبی است. سیگاری‌هایی که دچار حمله قلبی می‌شوند نیز با احتمال بالاتر مرگ روبه رو هستند. تماس افراد غیرسیگاری با دود سیگار هم ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: خطر بیماری عروقی قلب با افزایش کلسترول بالا می‌رود. هنگامی که دیگر عوامل خطر ساز نیز وجود دارند، این خطر هم بیشتر مطرح می‌شود. میزان کلسترول نیز تحت تاثیر سن، جنس، توارث و تغذیه قرار می‌گیرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: حمله قلبی ، قلب ، سکته
ارسال به دوستان
تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه