فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۶
کد ۵۷۳۹۸۳
انتشار: ۱۲:۴۲ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۶

دشمن بیماری‌های قلبی را می‌شناسید؟

عصر ایران
خوردن مقداری آجیل خام – خواص فراوانی را برای سلامت فرد ارائه می‌دهند – همچنین ریسک ابتلا به بیماری قلبی را ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهند. آجیل‌ها، مدت زمان طولانی است که به عنوان خوراکی‌های " مغزی " شناخته می‌شوند و این به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، پرو تئین‌ها، مواد مغذی، مواد معدنی و فیبری فراوان آنهاست.

فرادید - اخیرا تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن آجیل دو بار در هفته، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان چشم گیری کاهش دهد.
تصویر دشمن بیماری‌های قلبی را می‌شناسید؟

اخیرا تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن آجیل دو بار در هفته، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان چشم گیری کاهش دهد.

در این مطالعه بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر شرکت داشته اند و نشان می‌دهد که افرادی که گردو، فندق، بادام، پسته و بادام زمینی، دوبار و یا بیشتر در هفته مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد کمتر دچار گرفتگی رگ‌های قلب می‌شوند و همچنین ابتلا آن‌ها به بیماری‌های قلبی و عروقی ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

خوردن مقداری آجیل خام – خواص فراوانی را برای سلامت فرد ارائه می‌دهند – همچنین ریسک ابتلا به بیماری قلبی را ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهند. آجیل‌ها، مدت زمان طولانی است که به عنوان خوراکی‌های " مغزی " شناخته می‌شوند و این به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، پرو تئین‌ها، مواد مغذی، مواد معدنی و فیبری فراوان آنهاست.

دکتر مارتا گواچ - فرِ، متخصص تغذیه در دانشگاه هاروارد بوستون می‌گوید، " یافته‌های ما شامل توصیه هایی برای افزایش میزان مصرف انواع آجیل، به عنوان بخشی از الگو‌های سالم غذایی است، که جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در بین جمعیت کثیری از افراد می‌باشد. "

بیش از ۲۱۰،۰۰۰ پرستار زن و متخصص سلامت مردان در ایالت متحده، اطلاعات و سابقه پزشکی ۳۲ ساله خود را برای این تحقیق به محققان ارائه دادند، و همچنین از طریق پرسشنامه‌های که به آن‌ها داده شده بود شیوه زندگی و بیماری‌های خود را در طی ۲ سال در اختیار آن‌ها گذاشتند.

دکتر گواج- فرِ و همکارانش ۱۳۶، ۱۴ بیماری مهم قلبی عروقی را همراه با ۹۱۰، ۵ سکته مغزی را شناسایی کردند – که برخی از این بیماری علت اصلی مرگ افراد می‌بودند.

دکتر امیلیو رز، پرشک کلینیک تغذیه بیمارستان بارسلونا می‌گوید، نتایج حاصل از این نشریه را مطالعه کرده است و این تحقیقات نشان می‌دهند که آجیل‌ها دارای خواصی هستند که از قلب در برابر بیماری‌ها به خوبی محافظت می‌کنند.

او می‌افزاید: " به طور مطلوب آزمایش‌های بیشتری برای یافتن اثرات مصرف طولانی مدت آجیل‌ها در رژیم غذایی باید انجام شود، تا تاثیرات مثبت آن‌ها بر قلب به خوبی شناخته شوند. "

" اگرچه منظور آجیل‌های خام است، آجیل‌های بدون پوستی که پردازش نشده اند، ممکن است به عنوان کپسول‌های طبیعی برای سلامت شناخته شده باشند و به راحتی می‌توانند در هر رژیم غذایی برای افزایش سلامت قلب جای بگیرند. "

بیماری‌های قلبی عروقی شرایطی هستند که سبب آسیب‌های به قلب و سکته می‌شوند، و این به دلیل کاهش جریان خون به قلب، مغز و سایر اعضای بدن است که در نهایت منجر به انسداد شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود.

بیماری‌های قلبی عروقی زمانی اتفاق می‌افتند که مواد چرب بر روی دیواره‌های عروق خونی قرار می‌گیرند و برای سال‌های بسیاری است که سبب مرگ ۲.۳ میلیون نفر در انگستان می‌شوند و حدود ۶۹،۰۰۰ این مرگ و میر به دلیل حملات قلبی هستند.

در سال گذشته، بیماری‌های قلبی عروقی یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر ۱۶۰،۰۰۰ نفر در انگستان بوده است.

پروفسور جرمی پیرسون، مدیر بخش انجمن پزشکی قلب انگلستان می‌گوید، " این مطالعه بزرگ از تحقیقات قبلی پشتیبانی می‌کند و نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم آجیل خام مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به مقدار چشم گیری کاهش می‌دهند.

" اگر چه دلایل بسیاری برای این موضوع موجود هستند و این مساله شامل افردای می‌شود که آجیل‌های خام را در رژیم غذایی خود دائما مصرف می‌کنند. "

" مهم است که عموم افراد برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب، آجیل‌های خام و طعم دهنده را در آن میان وعده‌های غذایی خود جای دهند. "

" این مطالعه بر روی مصرف آجیل خام و فرآوری نشده متمرکز شده است، که بسیار با آجیل‌های تفت داده شده با نمک بالا متفاوت هستند. "

این مقاله در مجله کالج امریکا منتشر شده بود.

ارسال به دوستان
captcha
کاخ سفید: ۴۰ کشور با چین در دور زدن تعرفه‌ها همکاری می کنند ترامپ: ناو لینکلن با ناو دیگری جایگزین می‌شود شروع طوفانی استقلال با پیروزی 4 گله مقابل تازه‌وارد‌ها حملات موشکی انصار الله به بندر المخا چرا آلمان نازی دو بمب افکن را به هم چسباند؟ (+عکس) گران ترین ایستگاه متروی دنیا در محل برج های 11 سپتامبر: کبوتری از جنس نور و فولاد رویترز: عبور ۹ کشتی از تنگه هرمز در روز پنجشنبه با ترتیبات ایران  فرمان و پدال خداحافظ؛ تاکسی های خاص آمازون رسما وارد خیابان ها شدند (+فیلم و عکس) کانادا ۵ مقام ایران را تحریم کرد این تصاویر واقعی هستند / هنر معماری ژاپنی ها برای غلبه بر کمبود فضا ۶۰۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد؛ رکورد تازه در صنعت خودرو تراکتور ۲ پیکان صفر؛ نکو با برد آغاز کرد عملیات خنثی‌سازی مهمات عمل‌نشده در محدوده نظامی کنارک انجام می‌شود پس از رد توافق غزه از سوی اسرائیل؛ کوشنر راهی اسرائیل و مصر می‌شود فرودگاه قشم آماده ازسرگیری پروازها شد