فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۶-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۴۱۰۸
انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۶-۱۰-۱۳۹۶

درمان سرماخوردگی در نوزادان

فرزند سرماخورده و هر چی دارو می خوره، بالا میاره و هنوز هیچ علائمی نشان نداده که خوب شده می شه.

سوال: بچه من الان 5 ماهشه و الان 4 روزه که سرماخورده و سینه اش خس خس می کنه. بردم دکتر دارو داده، هرچی دارو می خوره، بالا میاره و هنوز هیچ علایمی نشان نداده که خوب شده می شه. علائمش هم سرفه با خس خس، تب، احساس خفگی و بی حالی است.

پاسخ دکتر بهروز باوریان، متخصص طفال:
معمولا نازکی مجرای بینی و ذرات معلق در هوا باعث ایجاد این حالت در نوزادان می شود و به مرور زمان بهبود می یابد. قبل از شیر خوردن و قبل از خواب خلط نوزاد را بگیرید، با استفاده از قطره و اسپری بینی او را تمیز کنید و استفاده از بخور آب سر می تواند بسیار کمک کننده باشد، چون در بخور آب گرم ذرات آب درشت است و بهتر است از بخور آب سرد که ذرات آب به شکل پودری است برای باز شدن بینی اش استفاده کنید که تاثیر بهتری برای درمان خس خس کردن سینه نوزاد دارد. جای نگرانی وجود ندارد اما برای بهبود یافتن حالش بهتر است که به متخصص اطفال برای درمان مراجعه کنید.

 منبع: نی نی بان

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور اظهارات وزیر دفاع اسرائیل علیه لبنان: به تخریب زیرساخت‌ها ادامه خواهیم داد پیروزی آرژانتین مقابل اتریش در نیمه نخست جام جهانی لیونل مسی برترین گلزن تاریخ جام جهانی شد درخشش خط دفاعی ایران در نبرد حساس برابر بلژیک اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای ایجاد سابقه تحصیلی گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با رئیس جمهور صربستان و ترکیه وزیر دفاع پاکستان: تفاهم اسلام‌آباد به معنای پایان سیاسی نتانیاهوست عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم