فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۹-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۹۱۸۰۹
انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۹-۱۱-۱۳۹۶

50 درصد ایرانی ها گرفتار چاقی هستند

50 درصد ایرانی ها گرفتار چاقی هستند

عاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد ایرانی ها یا اضافه وزن دارند و یا گرفتارچاقی هستند.

به گزارش ایرنا محمد مهدی ایازی روز پنجشنبه در آیین افتتاح 2 طرح درمانی در رفسنجان با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از بیماری ها در چاقی است اظهار کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و مردم باید به فکر سلامت خود باشند و سبک زندگی خود را تغییر دهند تا کمتر بیمار شوند.
وی تحرک، ورزش و انتخاب نوع غذای سالم و سرشار از ویتامین ها، بدون نمک و چربی را عامل مهم پیشگیری از ابتلا به چاقی دانست و افزود: یکی از بیماریهایی که انسان به آن دچار می شود دیابت است و چاقی زمینه ای برای بروز این بیماری در بدن افراد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج میلیون نفر در ایران دیابت دارند و پنج میلیون نفر هم در آستانه ابتلا به دیابت هستند بیان کرد: ریشه بسیاری از بیماری ها در مصرف قلیان و دخانیات است که باید برای رفع این معضل فرهنگ سازی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی خانه های بهداشت شهری و روستایی باید ایجاد تعامل با مردم باشد تا مسایل مربوط به پیشگیری از بیماریها را به مردم آموزش دهد.

ایازی تأکید کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، سالانه 600 هزار نفر زیر خط فقر هزینه های درمان را می پرداختند در حالی که پس از اجرای این طرح هزینه های درمان به 10 درصد برای شهری ها و پنج درصد برای روستاییان رسیده است.

وی با بیان اینکه پنج درصد از مردم جامعه نیاز به اقدامات درمانی دارند؛ افزود: این در حالی است که 80 درصد اعتبارات به این پنج درصد ارائه می شود. وی ادامه داد: معنی اجتماعی شدن نظام سلامت این است که مردم به فکر سلامت خود باشند در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت دغدغه جدی است با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش می رود احتیاج به مراکز درمانی بیشتر احساس می شود و زیرساختها در این راستا باید بیشتر شود.

وی گفت: بیش از 80 درصد دلیل مرگ ‌و‌ میرها در کشور به دلیل بیماری‌ های غیرواگیر است و ریشه این بیماری ‌ها در رفتارهای مردم است.
وی بیان کرد: در گذشته خانه ‌های بهداشت با حضور بهورزان در بیشتر روستاهای کشور شکل گرفته و یکی از شبکه‌ های کامل در کشورهای در حال توسعه بود که طی چند سال اخیر مراکز جامع سلامت در حاشیه شهرها با جمعیت بیش از 11 میلیون نفر و نیز در مناطق روستایی شکل گرفته است.

ایازی تصریح کرد: این مراکز، خدمات جامع‌ تر و کامل ‌تری اعم از پزشک، دندانپزشک، ماما، مددکار، کارشناس تغذیه و غیره به مردم ارائه می‌ کند.

با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 2 مرکز جامع خدمات سلامت در رفسنجان با اعتبار بالغ بر 26 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

برچسب ها: چاقی ، ایرانیان
ارسال به دوستان
وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت